Jump to content
Juoksufoorumi.fi



joonas86

Jäsenet
  • Content Count

    6
  • Liittyi

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mukava kuulla, että jumppaamallakin voi saada tuloksia, mikä motivoi jatkamaan. Tällä hetkellä olen työttömänä, joten aikaa jumppaamiseen on ja pitää käyttää hyödyksi. Kauanko sinun piti jumpata että lättäjalka alkoi parantua? Teetkö jumppaa vieläkin? Teitkö muita liikkeitä kuin tuota jalkapöydän kasaanvetoa? Itse jumppailen nyt 2-3 kertaa päivässä n.20-30 min. Tärkein ohje oli saada venytettyä pohjelihaksia löysemmäksi. Lisäksi pitäisi vahvistaa pohjelihaksia tekemällä päkiällenousua painopiste ukkovarpaan puolella. Jos jollakin on suositella jotain hyvää lättäjalan jumppaliikettä, mikä on t
  2. Hei! Olen telonut vasemman nilkkani 6 vuotta sitten suunnistaessa. Olen jumpannut sitä paljon, mutta nilkka on jäänyt liian löysäksi. Kävellessä tunnen kuinka nilkan "pallo" taipuu sisäänpäin 4-5mm, holvikaari laskee ja aiheuttaa vääntömomenttia polveen. Terveessä jalassa "pallo" ei petä sisäänpäin, holvikaari ylhäällä ja polvessa ei mitään tuntemuksia. Tänä keväänä vasen polveni on alkanut vihlomaan tuon nilkan takia lähes päivittäin ja kävely on joskus ontuvaa. Särkylääkettä ja kylmägeeliä menee paljon. Tilanne on aika huolestuttava :( Kävin julkisella ortopedilla ja ohjeena oli edelleen
  3. Voisko vika olla vasemman jalan nilkassa? Itselläni vasemman jalan nilkka on löysä ja siinä voimakas ylipronaatio (nivelsiteet löystyneet pahan revähdyksen jälkeen). Kun nilkkani painuu sisäänpäin (kuin lättäjalka), työnnän alitajuisesti polvea ulospäin jotta askel pysyy suorassa. Ja suosittelen tarkkailemaan tilannetta ja korjaamaan jos mitenkään mahdollista! Itselläni aluksi polvi tuntui "epämiellyttävältä" ja tunsin tuon liikkeen ulospäin. Valitettavasti polvi on mennyt tuosta huonompaan suuntaan ja alkanut vihlomaankin! En halua maalata piruja seinille, mutta kannattaa pyrkiä korjaamaan
  4. Pientä päivitystä omaan tilanteeseen. Kävin ortopedilla. Ei uskonut että tuo deltaligamentti voi olla rikki (vaikka magneettikuvissa osittainen repeämä olikin ja että se omien tutkimusteni perusteella voisi aiheuttaa tuota lättäjalkaa...). En alkanut siitä väittelemään kuitenkaan... Ensimmäinen havainto oli taas kerran, että pohjelihakset ovat kireät ja taas pitäisi niitä venytellä. Tähän totesin, että olen venytellyt usean vuoden ja että pohjelihakset ovat olleet kireät aiemminkin. Esim armeijassa polvelta ampuminen oli tuskaa, kun pohjelihas ei venynyt tarpeeksi. Lisäksi oikea jalka on ih
  5. Kiitos vinkeistä ja ohjeista. En enää usko että tämä jumpalla välttämättä korjaantuu...Yleensä 2-4 viikkoa innosun tekemään liikkeitä (joka ilta n. 30-60 min), mutta kun mitään vaikutusta ei ole, niin motivaatio hiipuu. Mutta eipä niistä mitään haittaakaan ole, ja teen harjoitteita (mm. tasapainolauta, päkijöillenousut, varpaiden kipristelyt, kuminauhaharjoitteet eversio+inversio, jne..) aina silloin tällöin kun iltaisin on ylimääräistä aikaa, mutta en enää läheskään joka ilta. Sanoisin että nykyään 1-2 iltana viikossa. Aluksi jumppa näytti hyvältä, kun pystyn aktivoimaan holvikaaren ylös,
  6. Ongelmani lyhyesti: Vasemman jalan nilkka taipuu sisäänpäin, kun siihen laittaa kuormaa päälle. Esim seistessä ja etenkin ponnistaessa juoksussa, vasemmasta nilkasta tulee lättäjalka, kun taas oikean nilkka pysyy hyvin suorassa ja holvikaari ylhäällä. Lättäjalka+voimakas ylipronaatio aiheuttaa sen, että en pysty juoksemaan kuin lyhyitä matkoja. Juostessa vas. nilkka taipuu joka askeleella sisäänpäin, ja parin minuutin hölkän jälkeen vasemmasta jalkaterästä alkaa lähteä tunto sekä tunnen pientä kipua nilkassa. Kenties jokin hermo puristuu, kun nilkka ylipronatoi? Olen myös huomannut, e
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy