Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Replay

Jäsenet
  • Content Count

    19
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Replay

  • Syntymäpäivä 28.02.1973

Converted

  • Coopperi
    22 vuotta sitten armeijassa 2750
  • 10km
    Hitaasti mutta varmasti
  • Puolimaraton
    Tavoitteena ensi kesänä
  • Maraton
    Juoksen tuskin koskaan

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiitos kaikille neuvoista. Tulin siihen tulokseen, että taitaa olla ihan utopistinen tavoite saada puolikas läpi edes jonkinlaisella ajalla. Yritän etsiä jonkun toisen lajin jolla kuntoa nostaisin kun ei tää juokseminen näytä olevan mun juttu.
  2. Hidas mikä hidas. Siis tuo 7 min/km vaatii meikäläiseltä jo lähellä ana-kynnystä olevan sykkeen. Jos juoksen jonkin verran yli aerobisen kynnyksen niin vauhti taitaa olla jotain 8:00-8:30 min/ km. PK-lla meneekin jo yli 9 min/km.
  3. Minulla taas on ihan päinvastain ongelma, minua ei vissiin oo tehty juoksijaksi. Kuutosviikkoa aloittelen puolimaraton läpi ohjelmasta. Ohjelmassahan on tälle viikolle mm. "Juoksu 60min jossa alku ja loppu verryttely 15min ja välissä 30min vauhdilla 5-6min/km." Nippa nappa pääsen reilun 7 min/km vauhtiin, mutta ei puhettakaan, että sillä menisi 30 min. Tai sitten tuo pitkis, saan tuohon kahteen tuntiin ehkä sen 12 km... :( En kehtaa kohta edes kirjoittaa tänne.
  4. Replay

    400m vedot

    Tuli tätä ketjua lukiessa mieleen eräs vanhan liiton jääkiekkovalmentaja, joka juoksutti pelaajille kesäharjoituksissa 32x400m/1min. Sitä en muista miten hyvin jaksoivat pelata sitten talvella.
  5. Kävin kolme varttia, ei kulkenu :(
  6. 155 oli viimeksi. Joskus nuorempana huiteli semmoisissa lukemissa, etten olisi voinut hiihtokilpailuihin osallistua.
  7. Eka VK kokeilu onnistu sitten ihan hyvin. Hölkkäilin pohjalle kilometrin ja sitten juoksin kolme n. 155 sykkeellä ja hölkkäilin loput viiden kilometrin pururadasta. Vauhtihan ei ollut edelleenkään mitenkään päätähuimaava, 8 min/km noin suurin piirtein. Minuutti pitäisi tuosta vielä viilata pois ja jaksaa pitää samaa vauhtia yllä reilut 21 km niin kehtaan lähteä juoksemaan sen puolikkaan.
  8. Kokeilin nollabudjetti ratkaisua ja pistin alimmaiseksi vanhan verkkopaidan mallia uuno turhapuro. Toimi yllättävänkin hyvin, ei palellut yhtään, mutta juoksu tökki ihan muista syistä.
  9. Lainataan nyt tätä ketjua kun en uuttakaan viitsi aloittaa. Kävin tuolla viimassa lenkillä ja meinasi kylmä tulla. Tai lähinnä yläosaa kylmäsi jalat tarkenee hyvin. Päällä oli Craftin urheilukerrasto ja Asicsin Speed Gore windstopper -takki, mitä arvon palstalaiset suosittelisivat tuonne väliin? Tai alle?
  10. Minä olen varmaankin sitten erilainen nuori kun kävin punttisalilla. Kaikki muut ovat juosseet :sneakiness:
  11. Kiitos kaikille neuvoista. Kokeilin tänään nostaa vauhtia loppua kohden. Alku oli kyllä tahmeaa ja piti kävelläkin välillä. Ei kelikään kyllä suosinut, liukasta oli vähän joka paikassa. No joka tapauksessa kokeilin vetää loppupuolella kovempaa. Kävelypätkiä lukuunottamatta muut kilometrit menivät haarukkaan 9:15-9:30 ja viimeinen täysi kilometri sitten 8:13. Alun kilometreillä keskisyke 132-137 ja viimeisellä 147 maksimin ollessa 155. Tuntui kyllä siltä, ettei tuommoista menoa jaksaisi välttämättä edes sitä toista kilometriä. Pitää kokeilla kuitenkin jatkossakin, jospa se vauhti sieltä löytyisi.
  12. 10 km ollut pisin mitä olen PK-lenkkiä tähän mennessä tehnyt. Tänään on kyllä suunnitelmissa kokeilla menisikö 11 tai 12 km. VK reeniä en ole tehnyt vielä oikeastaan ollenkaan pari kokeilua lukuunottamatta. Ongelma on se kun vauhti kasvaa niin syke nousee huomattavasti nopeammin kuin vauhti ja samantien ollaankin jo siellä ana-kynnyksen paremmalla puolella. Vauhti, jota pystyn pitämään pitempään yllä on luokkaa 9:15 min/km, joka nyt ei ole juuri kävelyvauhtia kummempi :( Salilla tulee käytyä pari kertaa viikkoon ja se puoli on muutenkin ollut se vahvin osa-alue ihan juniorista asti. Lisäksi viikkon kerran tai pari sulkapallo ja kolme lenkkiä, joista kaksi on ollut noin 8 km ja yksi hieman pidempi, noin 10 km. Nyt tosin olen tehnyt parina viime viikkona yhden lenkeistä intervallina ja kohdannut tämän sykkeen nopean nousun aiheuttaman ongelman.
  13. Puoli vuotta olisi aikaa ensimmäiseen puolimaratoniin. Kyllä se varmaan tälläkin kunnolla menisi läpi, mutta jostain pitäisi vauhtia kaivaa lisää, että ehtisi maaliin ennen kuin viimeiset tulee maratonilta.
  14. Kokeilin pitkästä aikaa intervalleja, ihan hyvin kulki kun aloitin varovasti tekemällä 6x200 m. Sykkeet tosin karkasivat vetojen lopussa korkeammalle kuin oli tarkoitus, mutta tästä on hyvä jatkaa.
  15. Replay

    Selkävaiva

    Itselläni oli vastaava selkävaiva ja syyksi paljastui lopulta kireä lonkankoukistaja. Ko. lihkasethan kiinnittyvät mm. rintarangan alimpaan ja kaikkiin rannelangan nikamiin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy