Jump to content
Juoksufoorumi.fi










zenix

Jäsenet
  • Content Count

    115
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

Converted

  • 10km
    00:57:20
  • Puolimaraton
    2:09:59

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kuvaus: Myydään EmfitQS wifi unen seurantaan tarkoitettu laite. Laite tulee patjan alle eikä kehoon tule mitään mittareita. Sopii unesta kiinnostuneille ja etenkin aktiivista urheilua harrastaville palautumisen seurantaan. Laite on musta. Huom! Jos haluat todellista dataa palautumisesta tämä on oikea tuote. Ominaisuuksia: HRV Hermoston tila (mittaa hermoston aktiivisuutta) Hengitys Kääntymiset Syke Palautuminen yön aikana Kokonaispalautuminen Unisyklit (Light, REM, Deep, valveilla olo) Trendit Live seuranta Raportit Ollut käytössä 3kk. Ostettu 4.7.2017, eli takuuta vielä jäljellä 4.7.2019 asti. https://www.emfitqs.com/solutions/for-active-living/ Hintapyyntö: 230€ sis. pk. Paikkakunta: Pirkkala Yhteydenottotapa: jari.timonen@zeniitti.net, yv
  2. DCR10BTF koodilla -10% http://www.clevertraining.co.uk/garmin-forerunner-935-running-triathlon-gps-watch
  3. Nyt kun aikaa on kulunut jatkan hoitokeinojen suositusta. 10. Rullaa kovalla pallolla 2min kerrallaan jalkapohjaa, kantapäätä, sivuja joka päivä. Itse teen tämän lapsien nukutuksen jälkeen TV:n edessä sohvalla. 11. Venyttele aina, kun olet juossut. 3 x 30sec lihakset. Itse olen ottanut rutiiniksi venytellä, kun nukutan lapsia. 12. Aloita jalkapohjan lihasten vahvistaminen (3 x viikko tai joka toinen päivä): a) Varpaiden kipristys 3 x 15 b) Varpaille nousu: vasemmalle sivulle, keskelle ja oikealle sivulle vuoronperään. 3 x 15 c) Varpaiden nosto: isovarpaat kohti kattoa, ja tämän perään pelkästään muut varpaat. Jos ei onnistu, pidä isovarpaita käsin lattiassa - jonkun ajan päästä onnistut ilman pitämistä. 13. Voit venyttää jalkapohjaa, akillesta ja pohjetta ylimääräisiä kertoja. Itse esim junassa saatan venyttää jalkapidikettä vasten samalla, kun teen työtä. 14. Jos oireita on, muista tehdä ristikkäishierontaa (rikkoo arpikudoksen) ja antaa lepoa. Pallokäsittely on tarkoitettu samaan - eli arpikudosten rikkomiseen ja venyttämiseen. Plantaarifasciitti on pysynyt poissa. :) Tsempit kuntoutukseen!
  4. zenix

    Suunto Spartan Ultra

    Ja nämä oikeat karttapohjaiset ovat sitten ainakin täällä pohjolassa todella mitä sattuu. Barometrinen on ainoa luotettava, nyt vaan näyttää siltä ettei SSU algoritmit toimi täysin oikein ja ilmanpaineen vaihtelut ilmeisesti sekoittavat mittausta? Kellon korkeuslukema vaeltaa tällä hetkellä paikoillaan ollessa paineen mukaan. Toivottavasti tähänkin on tulossa korjausta jo ensi viikon päivityksessä. Jep.Jos sää vaihtuu niin korkeuskin heittelee. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  5. zenix

    Suunto Spartan Ultra

    Jotkut palvelut antavat mahdollisuuden korvata korkeutiedot oikeilla.. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  6. zenix

    Suunto Spartan Ultra

    Ilman barometriä kaikki kellot näyttävät korkeuden aivan päin perunoita. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  7. zenix

    Ironman 70.3 Itävalta

    FYI: Kaisa ei levännyt lainkaan Itävallan kisaan vaan otti perus kovana treeninä. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  8. Pakko jakaa oma kokemus ja miten pääsin hommasta eroon kolmessa päivässä. Ensimmäisen oireen ilmeentyessä aloitin rankan googlettamisen. Luin tutkimuksia sekä oppaita 4-5h. Itselläni kipukohta oli oikean jalan kantapään sisäsyrjällä. Opittuja asioita: 1. Kipu toi olla missä kohtaa tahansa kantapäätä 2. Plantaari Faskiitti EI ole kalvon jatkuva tulehdus. 3. Pelkkä venyttely ei poista tautia. 4. Tulehduskipulääkkeet eivät poista tautia Plantaari Fasciitti on jalan kalvon ylikuormitus. Itselläni kyse oli matalasta holvikaaresta jota on tuettu, mutta liian vähän. Tulehdus ei ole aina päällä (2), vaan ajoittain jolloin kipualueelle pääsee muodostumaan arpikudosta. Kun arpikudosta muodostuu tarpeeksi, alkaa kantapäätä särkemään. Eli kyseessä on vamma -> paraneminen -> vamma -> jne. sykli. Välissä toki kantapää on tulehtunut. Yleensä kantapää ei ole kokopäiväisesti tulehtunut jonka takia tulehduskipulääkkeet toimivat kauhean huonosti. Miten sain pois? 0. Lopeta juoksu. 1. Venyttele koko jalka 3 x päivässä 3 x 30sec. (pyyhe on oikeasti hyvä) 2. Etsi onko pohkeen alueella jännitteitä ja poista ne tennispallolla/hieromalla monta kertaa päivässä 3. Venytä jalkapohjaa käsin 3 päivässä 10 x 10 sec 4. Ensimmäisenä ja toisena päivänä riko käsin arpikudos hieromalla lujaa poikittain jalkakalvoa (kohdan 3. yhteydessä). Huom! Mikäli tätä EI tehdä, paranemista EI tule koskaan tapahtumaan. (Voit myös googlettaa Active Release Technique) 5. Hiero tennispalloa tms jalkapohjassa 5min 6. Hiero kantapäähän kipugeeliä yöksi (jos on tulehdusta, niin hoitaa sitä). 7. Aamulla kun heräät, lämmitä jalkapohja tennispallolla / venytyksellä, jotta repeämistä ei tapahtu, kun yön aikana jumi on lisääntynyt. 8. Korjaa jalan asentovirhe/tekniikka/jne, ENNEN kuin lähdet juoksemaan. 9. Käytä jäätynyttä 0.5l vesipulloa hierontavälineenä. Alentaa turvotusta ja helpottaa kipua. Tällä keinolla pääsin takaisin juoksemaan 4. päivänä. ps. En ole lääkäri. En ota mitään vastuuta hoidoista/ohjeista.
  9. zenix

    Suunto Spartan Ultra

    Tarkoitin juoksujen kesken... Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  10. zenix

    Suunto Spartan Ultra

    Esimerkiksi sykkeen ja vauhdin vertausta aikajaksoilla. Lisäksi kaipaisin edistyneempiä juoksuanalyysejä (kontaktiaika mm.). Kiinnostaisi myös pyörässä watti-perusteisen harjoittelun analyysiä. (Itse käytän Golden Cheetahia)
  11. zenix

    Suunto Spartan Ultra

    Tuokohan Suunto samalla analysointityökaluja kehittymisen seurantaan. En todellakaan tarvitse toista kelloa joka raportoi sykettä pelkästään...
  12. Hyvä juoksu itseltäni - mielenkiintoinen reitti. Minun ensimmäinen ja viimeinen HCR. Liian rikkonainen reitti ja liian vähän juottopisteitä. Ja jos haluan maastojuoksukilpailuihin, niin etsin ne erikseen. Sent from my SM-G925F using Tapatalk
  13. zenix

    Wihan kilometrit 2015

    Ite kävin juoksemassa puolimaratonin. Aika parani yli 20 minuuttia viime vuoden Wihasta, joten ei voi olla kuin tyytyväinen :) (2:09:59 -> 1:49:32) Kiitos järjestäjille!
  14. Kävin itse juuri ostamassa Jaybird X2:set. Ääni on loistava ja akku kestää 8h. http://www.jaybirdsport.com/X2-bluetooth-headphones/ Ainut huono puoli tietysti näissä on se, että ovat kertakäyttökamaa. Akkua ei voi vaihtaa ja se kestää 2-4 vuotta. Tosin itsellä käyttö on 5-6x viikossa, joten tuskin neljää vuotta kestää.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy