Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Vogon

Jäsenet
  • Content Count

    1 440
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    15

Vogon last won the day on September 10 2018

Vogon had the most liked content!

Community Reputation

2 265 Excellent

About Vogon

  • Syntymäpäivä 26.02.1976

Converted

  • Coopperi
    2810(5/2018)
  • 10km
    PB48:00(2017)
  • Puolimaraton
    HSM 2016 1:48:30
  • Maraton
    HCM 5/2018 4:10:xx
  • Tavoite
    Vaarojen Maraton 65km yö läpi

Recent Profile Visitors

4 057 profile views
  1. Viime viikon saldo juoksulle meni alkuperäisiä suunnitelmia vähäisemmäksi. Ajatuksena oli 60+km viikkokilometrit mut jäi hieronnan takia 45km:iin. Nyt oonkin sitten ollu hieman ihmeissäni sillä pohkeet on aivan tohjona vaikka aikaa hieronnasta on jo monta päivää (6pv). Pohkeet on aivan tukossa ja sen tuntuiset kuin en olisi ikinä tehnyt mitään. Varsinkin aamulla kun täytyy nousta ylös on pohkeet todella kipeät. Voisin verrata siihen et olo on kuin vanhuksella. Kipeetä tekee mut pystyy kyllä liikkumaan. Päivän edetessä ne kyllä vertyy mut ei missään nimessä ole normaalintuntuiset.
  2. Mikähän ihme siinä on et välillä tulee viikko(ja) ettei ole minkään sortin motivaatioa tehdä oikein mitään. Edellinen viikko oli taas sellainen "räpellys"-viikko ettei tullut tehtyä omasta mielestäni mitään. Juoksua 4:25 ja suurinosa siitä todella kevyttä pk:ta. Tein yhden vk-treenin jossa 5km meni aikaan 24:50. Yllätti oikeastaan kun ajattelin ettei juoksu kulje mut sehän kulkikin ihan hyvin. Tähän oli todella tyytyväinen. Viime viikolla vain 1h lihaskuntoa kun se normaalisti on 2-3h. Tässä kesänaikana oon huomannut et ainakin vatsalihakset on kehittyneet aik
  3. 22.8.2020 Vierumäki Triathlon perusmatka (ikäsarja pojat 40-44) Kisa aamuun valmistauduin nukkumalla jo toista yötä huonosti. Jos ei itse nuku huonosti, niin sitten lapset. Jostain kumman syystä joku lapsista aina heräilee ja aiheuttaa sen että pakko on nousta katsomaan mikä on hätänä. No nukkumista nyt kuitenkin tuli joitakin tunteja. Sama se. Illalla tuntui ihan normaalilta muuten. Ei jännitystä eikä mitään sellaista erikoista fiilistä joka yleensä kisan tullessa on. Jännä juttu. Ei jännittänyt, ei edes aamulla. Vettä satoi ja matkaan lähdin about 9:30. Mitä lähemmäksi Vie
  4. Muutama päivä vielä ja sit pääsee kokeilemaan taas Vierumäelle triathlon touhuja. Sen ihmeempiä tavoitteita oo oikeastaan muuta kuin saada hyvä ehjä suoritus(ilman kramppeja) ja malttia ainakin pyörään. (Oikeasti mennään taas heti startin kajahtaessa niin kovaa kun pystyy) Tavoitteena saada juoksu menemään niin että saisi negatiivisen splitin. Tämä varmaan riippuu pitkälti siitä miten pyörä taas kulkee. Tälle viikolle oon oikeastaan alkuviikosta tehnyt 1.5h kevyttä pyörää ja yhden 5km:in pk lenkin. Tälle päivälle olis vielä yksi lenkki johon otan muutaman lyhyen sprintin. Sii
  5. Su 16.8 Harjoituskisa 1:24:54 Viikonloppuna tuli tehtyä seuran kanssa oma yhteistreeni/-kisa. Itse jouduin starttaamaan tuntia aiemmin kuin muut. Se oli harmi sillä kyllä noissa yhteislähdöissä on aina sellainen oma fiiliksensä. Silti sai sellaista hienoa fiilistä kun pyöräilystä vaihtopaikalle tullessa olikin porukkaa jo vaihtamassa kamojaan yms. Keli oli lämmin ja siinä aamulla itsekseen uintiin startatessa oli muutama aamu-uimari jo käynyt omat pulahduksensa tekemässä. Oli lämmintä vettä. Suoritukseen olin ajatellut tarvitsevani 1 geelin ja se oli ihan ok. Suoritukseen olin tosi
  6. Viime viikolla tuli suoritettua omatoimi (lähes)puolimatkan triathlon. Uinti 1900m 41.xx Uintiin lähdettiin 4 miehen voimin klo 6:00 jolloin lammen pinnalla oli vielä hieman sumua. Vesi oli tyyni. Vaikutti mahtavalta. Ekat 400m menin aika hyvää tahtia ja ohitin yhden kaverin siinä ihan alussa. Yllätyin kun vauhti oli lähes huimaavaja se vieläpä tuntui tosi kevyeltä 1:40/100m. Vauhti kuitenkin tippui tuon ekan 400-600m jälkeen aika reippaasti. Liekkö kesän uimattomuus tehnyt sen. Omaan uintiin meni 41.38 joka oli ihan ok kun en ole uinut kuin muutaman kerran koko kesänä
  7. Elossa ollaan vaikka tänne ei ihan ole tullut enää päiviteltyä treenejä. Kevät ja alkukesä on mennyt lähinnä tehden sitä mitä sattuu huvittamaan. Siinä on nyt kuitenkin vähitellen käynyt taas niin, että tri-treenit on alkanut maistua tavallista paremmalta. Viime viikolla oli uinti viikko ja tällä viikolla uintia ja juoksua sekä pyörää. Juoksuun olen uusien kenkien myötä saanut innon kehittää vauhtia. Ostin nimittäin pienellä riskillä Hokan Clifton 6 mallit ja kädet ristissä toivoin, että tässä olisi ratkaisu pitkiksille yms. Noh, ekan lenkin myötä juoksin heti perinteisen 10km:in l
  8. Taas "levätty" viikonloppu takana kun 2/3 lapsista mahataudissa. Sit vaan odotellaan milloin se iskee vanhempiin..vaikka toivon että ei iskisi. Sunnuntaina sain kuitenkin suoritettua jonkin sortin kävely-pitkiksen sillä heti juostessa sykkeet nousi luvattoman korkealle. Tuntui vähän siltä kuin olisi juossut armottomassa krapulassa. Kyllä näkyi muutaman yön valvomiset aika selkeesti - 15km 2h@124 Viikon juoksu kilometrit hilattu maltillisesti 33.5km. Muuten sitten 2krt salia ja 1 kerran sisäpyöräilyä. Tälle viikolle suunnitteilla uintia 1-2krt ja loput luultavasti juoksua + sa
  9. Herätys 5:30 ja 6:00 startti. Perjantai aamun hölkät siis suoritettu 52min@128 7.3km. Ekat 6km@123 7:20min/km kävely-hölkkää ja viimeinen kilometri sit sellasta sopivan vauhdikasta vauhtia jota voi jo kutsua mun tasolla reippaaksi juoksuksi eli 5:15min/km. Pakkasta oli ilmeisesti n. -9c joka hieman sormenpäissä alkuun tuntui mut loppua kohden alkoi oleen jo hyvinkin vetree olo. Perillä otin vielä työpaikan salilla hieman lihashuoltoa 17min.
  10. Edellisen päivänä olin pakannut uintikamat valmiiksi, mut siinä aamulla tulin siihen tulokseen, että aloitan uinnit ensi viikolla tai viikonloppuna. No onpahan valmiina sitten. Päädyin salille sisäpyöräilyyn jota kesti 1h@114 rpm +85 ja loppun vielä lisäbonuksena Core 10min + 18min lihashuoltoa.
  11. Salilla selkä ja jalkapäivä. 50min@131 Yhdistelmänä ehkä turhan raju mut kun tekee kevyillä painoilla niin hyvin menee. Mavesta sain kuin ihmeen kaupalla tehtyä 3x10 130kg sarjat joka piristi heti alkuun. Loput menikin vähän sinne päin, mut tulipahan tehtyä. Hyvä treeni se silti oli.
  12. Aamusta herätys 5:15 ja siitä vähin äänin juoksumatolla hölkkäillen 1:10@125. Keli ulkona oli oikein houkutteleva mutta kun tiesin että täytyy tehdä lihashuoltoa niin salille vaan. Loppuun 20min lonkka-, nilkka, sekäkeskivartalon jumppaa.
  13. Loppu viikolle iski joku flunssa joka tuntui vievän mehut. Toisekseen, vaimolla yövuoroja koko pitkän viikonlopun(päättyi tänään ma-aamulla) joten oli aika selkeetä ettei siinä pahemmin pystynyt treenaamaan. Tänään saatan kyllä pikkasen jo juosta jos vaan olot helpottaa.. Hommasin lopulta itselleni Polar Vangage V:n joka olkoon itselleni syntymäpäivälahja. Vanha V800 kesti n.5 vuotta. Tai onhan se vieläkin ehjä ja toimiva. Ainoastaan akunkesto alkoi olemaan jo niin huono että akku saattoi loppua kesken pidemmän lenkin. Vaikka näyttikin että virtaa on niin todellisuudessa saattoi o
  14. 2020 Tavoitteita 4/2020 Averian maraton 8.5 Bodom night 10k(mietinnässä) 9.5 Bodom trail 6km(7v pojan kanssa) 16.5 2020 HCR tai HCM 11.7 Oittaa Triathlon 3.10 Vaarojen maraton (65km päivä) Treenejä ei kauheasti ole takana mut se hyvä puoli tässä on että selkeesti lonkan vaivat on kadonneet tyystin. Muutama päivä sitten testilenkki 10km josta 5km vähän kovempaa. Ei sinänsä vauhti ollut kova mut sykkeet sitäkin korkeammalla. Minkään sortin jalkavaivoja ei tuntunut eikä myöskään lenkin jälkeen tullut. Tässä tapauksessa tämä monien kuukausien hilj
  15. La 7.12 Kävely 8km Terapia kävely vanhimman tyttären kanssa. Su 8.12 Juoksua 1:16 11km Pojan kanssa kävin lamppulenkin poluilla. Poika pyörällä ja itse juosten. Räntää tuli ja oli aika viileetä, mut silti molemmat nautti. Matkan lopulla suunniteltiin jo pidempää lenkkiä vähän paremmalle kelille.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy