Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Vogon

Jäsenet
  • Content Count

    1 313
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    15

Vogon last won the day on September 10 2018

Vogon had the most liked content!

Community Reputation

1 936 Excellent

About Vogon

  • Syntymäpäivä 26.02.1976

Profile Information

  • Gender
    Male

Converted

  • Coopperi
    2810(5/2018)
  • 10km
    PB48:00(2017)
  • Puolimaraton
    HSM 2016 1:48:30
  • Maraton
    HCM 5/2018 4:10:xx
  • Tavoite
    HCM 2018, Coopperi uusiksi, ennätykset uusiksi!

Recent Profile Visitors

3 687 profile views
  1. Mäkin puntaroin näiden kahden joukon välillä. 3:45 vai 4:00.. Järkevintä olisi varmaan valita toi jälkimmäinen mut toisaalta nyt riippuu pitkälti se miten nämä viimeiset pitkikset ja valmistautuminen maraan menee. Itsellä tänä vuonna ollut enemmän pitkiksiä joten suhteen voisin kuvitella et kestävyys on hieman parempi kuin viime vuonna.
  2. Aloitetaanpa tämäkin ketju tänne kun nyt ei täällä vielä näytä olevan. Oma tavoitteeni tehdä mahdollisimman tasapainoinen juoksu. Aika tavoite siellä ~4h paikkeilla, mieluummin alle. Treenit olleet vaihtelevasti vähän mitä sattuu mut jonkin sortin tuntuma on siihen ettei se nyt ihan mahdotonkaan olisi. 4 Viikon suunnitelmissa tehdä 2-3 pitkistä jotka ajan käytön suhteen menisi sinne 3tunnin paikkeille. Tänä vuonna pitäisi näköjään olla "hieman" enemmän huoltopisteitä kuin viime vuonna. Onneksi. "Garmin Helsinki City Marathonilla on 15 huoltopistettä + Sportyfeel Geelipiste. Huoltopisteillä on tarjolla Sportyfeel urheilujuomaa (Lemon 5%), vettä sekä joillakin pisteillä Myrttisen suolakurkkuja ja Sun-Maid rusinoita. Lisäksi maalissa runsas maalihuolto. Garmin Helsinki City Marathonin huoltopisteiden sijainnit ja tarjonnan näet alla olevasta PDF:stä." Helsinki City Marathon Info
  3. Vogon

    Lidlistä lenkkareita

    Crivitin PRO malli täälläkin yhä välillä käytössä. Toiminu ihan hyvin, mut on tainnut nyt menettää hieman kimmoisuuttaan. Jos samaa mallia taas joskus tulee niin takuulla ostan. Täytyy kyllä tutustua tuohon maanantain malliin.
  4. Täytyy kyllä sanoa, et lisäksi itellä tulee tehtyä treeniä pyöräilyn/uinnin merkeissä. Eli ei se jä pelkästään noihin ohjelmiin. Se on vaan hyvä pohja ainakin itselleni mitä vähän seurailla. Ja kyllä mäkin luulen, et noi ohjelmat on lähinnä niille joilla on jo joku pohja olemassa. Ihmettelen kyllä monessa sitä kuinka vähän pk:ta näissä on.
  5. Tämä oli hyvä vinkki. Vaikka tätä oon ajoittain tehnytkin niin hyvä että joku sen myös sanoo. Viime vuonna jaksoi hyvin melkein kolmeenkymppiin asti 5.30-tahtia joten taidan jatkaa samalla linjalla. Tuolla tahdilla pitäis 4h alittua selkeesti kunhan vaan saa sen vauhdin pidettyä loppuun asti.
  6. Olkapääjumppailua oon itse tehnyt nyt taas tammikuusta lähtien lähes päivittäin. Välillä parempia päiviä ja välillä taaas huonompia. En oikein osaa sanoa mistä johtuu tälläinen vaihtelevuus. Ultrassa kun itse kävin niin sanottiin ettei mitään näy. Se vähän kummastutti, mut eipä siinä kait sitten mitään ollut. Kipee silti välillä. Ahtaus lienee se vika omassa olkapäässäni. Mullahan menee olkapää ilmeisesti työtapaturmaksi sillä onnistuin työmatkalla kaatumaan pyörällä(aamu) ja se kuulemma on työaikaa. Ihmeen nihkeesti silti asiat etenee.
  7. @Rural fitness Kyllä mä ton 3.20-3.50 ohjelman mukaan meen. Näkee nyt sitten miten homma etenee kevään aikana. Kestävyyttä kyllä löytyy mut vauhtia pitäis ite saada lisää. Maran läpäisy riittää mullekkin mut joku tavoite nyt kuitenkin täytyy olla.
  8. Viime vuonna menin omaa tahtia ja aika hyvin olin kolmeenkymppiin asti jopa alittamassa 4h. Loppua kohden kävi vaan siten miten nyt yleensä maratonilla voi käydä, eli kropan väsymistä ja jonkin asteista kramppia pohkeessa. Liekkö johtunut liian vähäisistä pitkiksistä. Tänä vuonna aattelin ottaa 4h jänikset tähtäimeen ja katsois pystyykö loppua kohden hieman kiristämään. Ei se nyt ainakaan pahaa tekis.
  9. Mulla on taipumusta nukahtaa jo etukäteen ensin kasilta, sitten hieman ennen kymmentä. Sen jälkeen on lähes pakko mennä oikeasti nukkumaan. 😄 Iitsellä on pohjana polarin juoksuohjelma sekä HCM:n oma treeni joka ilmestyi viime viikolla. Noita soveltamalla varmaan pääsee ihan tarpeeksi lähelle. Helsinki City Running dayn treeniohjelmat Mulla tavoitteena myös alittaa tuo 4h joten aika samoissa mennään.
  10. HCM on edessä itelläkin toukokuussa. Mulle riittää 3 juoksu treeniä viikkoon joista yksi on pitkis n.2h mittaisena. Viikossa kilometrit tällä hetkellä pyörää siellä 30-45km:in paikkeilla. Lisäksi otan ainakin 2-3 sisäpyöräilytreeniä(+uintia myöhemmin kautta) sekä kehonpainotreeniä. Salitreenit oon jättänyt tietoisesti vähemmälle. Pitkähkö paussi takana joten aika nollista tässä lähdetään, mut hyvä on ollut huomata et kyllä tässä joku pohjakunto sentään taitaa olla. Aika pitkälti koetan mennä sen mukaan miltä kropasta tuntuu. Eli jos rasitusta on liikaa niin jätän mieluummin välistä ja teen jotain muuta. Pyörä on siitä hyvä ettei ainakaan niin paljoa rasita, samaten uinti. Mulla matolla juoksut on yleensä ollut 1% kulmalla. En myöskään tiedä mikä nyt olisi oikein, tai onko sellaista edes olemassa. Mielenkiinnolla jään seurailemaan miten sulla treenit sujuu. Vaikuttais et pohja on ainakin ihan kohdillaan ettei ainakaan mitään kovin suurta huolta ole.
  11. Vogon

    Nike Air Zoom Vomero

    Sit kun sain vomero 10-malliset kengät jostain niin olisin tyytyväinen. Ei nuo uudemmat mallit oikein istu omaan jalkaan.
  12. Minkälaista pohjaa tuo vaaatis et vois edes ajatella ajavansa maastopyörällä koko reitin läpi? Lähinnä mietin treenillisesti? Mielenkiintoisen näköinen tapahtuma.
  13. Vogon

    Kilpirauhanen

    Multa on kilpirauhastesti joskus tehty ja jotain hämärää siinä oli. Harmittavasti vaan asia ei edennyt sen aikaisen elämäntilanteen takia. Nykyään on myös väsymys pääasiallinen muoto eikä tunne sellaista pirteyttä lenkeillä tai oikeastaan milloinkaan. Voi olla myös kuormittavan arjen tuomaa vaivaa nämäkin. Vuoden vanhoissa tiedoissa TSH on 4.64 ja T4V on 12. Viitearvoissa menee ainakin tuo T4v-arvo. Toinen TSH taas ylittää viitearvot joka on kait yleistä kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Pitäis jaksaa selvittää näitäkin joskus.
  14. Meillä eskarilainen harrastaa mielellään jalkapalloa. Se on kuulemma parasta hommaa. Juoksukin on mieluista hommaa. Hiihto ei niin innosta mut hiihtää silti. Kilpailuvietti on niin kova ettei malta siitä niin nautiskella vaan aina pitää mennä täysillä. Välillä mennään rähmälleen ja sehän kiukuttaa niin että sauvat saa kyytiä niin että lumi vaan pöllyää. Liekkö se sitä laturaivoa. Välillä tuo saa aika koomisiakin piirteitä kun perässä hiihtelee. Kisoissa ei tällä hetkellä halua hiihtää koska ei vauhti ei riitä ykköspallille. Koeta siinä sitten opettaa ettei se voitto ole tärkeintä vaan oma hyvä suoritus on tärkeämpää. Nuorempi 4-vuotias sen sijaan hiihtää rauhallisesti eikä hoppuile. Lähtee aina hiihtämään kun kysyy. Hänellä homma sujuu jo aika ryhdikkäästi ja on opetellut myös tuon liuún, kuten myös tuo isompi velikin. Kaksi niin erilaista persoonaa ettei tosikaan. Toisella on malttia ja toisella ei. 😄 Tämmöstä nyt tuli vaan mieleen kun näitä juttuja täällä lueskeli.
  15. Jos joltain sattuu tässä kevään/kesän aikana jäämään Vaarojen maraton 65 yö-versio vapaaksi niin olen kiinnostunut ostamaan sen.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy