Jump to content
Juoksufoorumi.fi



villea

Jäsenet
  • Content Count

    1 457
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    2

villea last won the day on January 8

villea had the most liked content!

About villea

Converted

  • Tavoite
    2021 IM < 11 h

Recent Profile Visitors

2 084 profile views
  1. 20.1. kevyt päivä, eli tunti kotijumppa-kuntopiiriä. Syke 114, TSS 43. 21.1. Hiihtoa Leppävaarassa tytön ratsastustunnin aikana. Nyt ei auton avain hyytynyt enkä minäkään. Keli oli huomattavasti liukkaampi kuin viikko sitten. Pakkasta oli nyt sopivasti, mutta parempi luisto voi johtua myös osaltaan siitä, että laitoin voidetta suksen pohjaan. Piti tarkastella kelloa, ehdinkö ratsastuksen aikana kolmea kierrosta, ja ehdinhän minä. Koko lenkki 17,1 km, 4:50/km, sykkeet 151/173, TSS 95. Pari pykälää viikon takaista alemmilla sykkeillä siis melkein minuutin / kilometri kovempaa. Ei kyl
  2. Pyydä lääkäriltä napit jotka eivät käristä mahalaukkua jos joudut säännöllisesti nyt syömään niitä.
  3. Luistellessa ainakin yksi haaste on se, että pitää olla jonkin verran tehoa ja vauhtia että pysyy liukuvassa etenemisessä varsinkin mäissä. Jos mäissä himmaa, niin menee tamppaamiseksi eikä tunnu luistelulta, ja jos lumi on vielä mössöä niin tehoa tarvitaan jo aika paljon. Pertsalla ei ole samanlaista ongelmaa, kun mäissä tampataan joka tapauksessa. Luistellessa on siis sellainen henkinen kynnysvauhti joka tuntuu että pitää ylittää, ja se voi vastata sitten jo vk -sykkeitä varsinkin jos luisto ei ole hyvä.
  4. 17.1. pertsan hiihtoa 5,3 km, 9:33/km, syke 102/107. Kehon ja parisuhteen huoltolenkki. Käsittämättömän alhaalla pysyy syke kun etenee rauhallisesti pertsaa, eikä tuntunut edes mitenkään luonnottomalta. Perään hölkkä 3,5 km, 6:42/km, sykkeet 125/136, P 183. Kevyen päivän toinen harjoitus. Illemmalla vielä yhteensä puoli tuntia lihavasarointia ja liikkuvuutta. 18.1. trainerilla 1h50 min, pääosin pk:ta mutta mausteena muutama veto. Tein WKO:n ehdottamat lyhyet vetotestit. Ehdotukset olivat 12 s ja 1:21 kestoiltaan. Lähestyin asiaa siten, että otin vähän lyhyemmän ajan ehdotetun
  5. Eilen vielä lihashuoltoa suristimella ja liikkuvuusharjoitteilla yhteensä puolisen tuntia. 16.1. hiihtoa 17,3 km. Kävin katsastamassa Gumbölen ladut, jos löytyisi vähän tasaisempaa profiilia pk -tehohin. Profiili olikin siihen hyvä ja sää erinomainen, vaikka vieläkin vähän liian kylmä. Luisto oli tosi huono ja sauvat upposivat latupohjaan. Latu ei sopinut erityisemmin luisteluun ja tuli mieleen että se on ajettu varmaan kevyemmällä koneella (?) kun alla on golfkenttä. Luistelusektoriin oli satanut myös irtolunta jonkun verran edellisen ajamisen jälkeen, eikä kovin montaa luistelija
  6. 15.1. trainerilla 1,5 h. Ensimmäinen puolikas kevyttä, samalla työhommia, toisella puolikkaalla 2*15 min sweet spotit (220W) ja Netflixiä. Koko setin sykkeet 137/167, teho 160/176W, TSS 81. Vähän pohdin, jos olisi vielä yhden vedon tehnyt, mutta Netflixin sarja olisi loppunut kesken, ja muutenkin tarkoitus olisi hiihdellä viikonloppuna enemmän jos vain tarkenee. Etsin eilen netistä videota, miten vaihdetaan Skodan avaimen patteri hakusanalla "Skoda key battery change". Eihän tuo vaihto monimutkainen asia ole, mutta ei viitsi väännellä avainta sellaisesta kohdasta mistä ei pitäisi.
  7. 13.1. Kevyt trainerin pyöritys 45 min vähän pidemmän ja raskaamman työpäivän vastapainoksi. Syke 129/139, teho 157W, TSS 32. 14.1. Vein tytön ratsastamaan ja lähdin itse hiihtämään Leppävaaraan. Matkaa tuli 10,4 km, ei luistanut yhtään ja oli älyttömän kylmä (-18 tai -19 C). Keskivauhti 5:48/km, sykkeet 153/176, TSS 69. Rillit huurtuivat ja jäätyivät eikä niiden läpi ei nähnyt mitään joten hiihdin ilman. Minulla oli hiihtomaski, joka oli kyllä ihan hyvä valinta tähän keliin. Ylämäissä kuitenkin teki mieli ottaa hengityksen tieltä joten räpläsin sitä sitten edes takaisin. Lopussa se
  8. 11.1. trainerilla sweet spot treeni 1,5h, syke 147/167, teho 185/198W, TSS 102. Vedot 5*10 min tehoilla 222-226W. Set point oli sama kuin vastaavassa treenissä aiemmin, mutta tehot pari wattia korkeammat. Ehkä ketjut voisi voidella taas. Ihan rapsakka treeni tämä, ensimmäisissä vedoissa tuntuu että aika raskasta tulee olemaan, mutta kun syke pysyy juuri anakynnyksen alapuolella, niin sitä vaan jaksaa. 12.1. palauttavaa pyöritystä trainerilla aamulla 1 h työhommien yhteydessä. Syke 117/129, teho 120/126W, TSS 27. Illalla uintia ensimmäistä kertaa kuuteen viikkoon Kilon h
  9. Minulla jäi keväisistä leuvanvetopyrkimyksistä tuo sama paikka ilmoittelemaan, ja ilmoittelee vieläkin. Omatoiminen internet-diagnoosi on mahdollisesti golffarin kyynärpää, mutta voi olla myös jonkun muun lajin (leuanvetäjän?). Tuon golfversion mukaan olen tehnyt nyt vähän jumppa- ja venyttelyliikkeitäkin. Luultavasti aika samoja jumppia kyynärpääongelmiin joka tapauksessa varmaan suositellaan.
  10. Yritin pitää oman suorituksen pk:na, mutta onhan se vaikeaa kun katsoo vähän muilla sykealueilla etenevää urheilua. Tämä oli etukäteen tiedostettu haaste, josta mielestäni selvisin hyvin.
  11. Laita sama rapsa tänne jos ei ole mahdottoman pitkä tai luottamuksellinen, ja vielä valmentajan kommentit?
  12. 10.1. Trainerilla 45 min pk:ta samalla kun katsoin naisten Tour de ski:n loppunousun. Sykkeet 131/138, teho 152W, TSS 30. Heti perään lenkille, 10,3 km 6:19/km sis. liikennevaloissa seisomisen ja tutun kanssa jutusteluhetken. Kyseinen tuttu ajoi muutama vuosi sitten hirvikolarin triathlonpyörällä ja solisluu irtosi. Olivat nyt menossa hiihtämään heinikkoon ja sitä piti hetki ihmetellä. Sykkeet juoksusta 139/148, teho 199 ja TSS 62. Lunta alkoi sadella lenkin aikana, odotan innolla että sataisi sen verran että saadaan ajettuja latuja vähän muuallekin kuin Oittaalle. Uinti jää nyt ainakin tammik
  13. 9.1. Hiihtelyä Oittaalla 31,4 km. Latua on nyt noin 2,4 km ja siinä on vähän tasaistakin välillä. Voitelin eilen sukset. Ilmeisesti viime talvena laitettu pikaluisto ei enää toimikaan. Voitelu ja ehkä vähän parempi lumi näkyi vauhdissa, nyt 4:53/km, sykkeet 143/170, ja TSS 141 eli ihan reipas treeni, vaikka sainkin keskisykkeen pidettyä noin pk -tasolla. Challenge Family yritti saada uudestaan lähtemään heidän puolimatkan mestaruuskisoihin Slovakiaan, vaikka jo kerran päätin olla menemättä: "We all know that 2020 was a strange year. Because of the Covid-19 pandemic, THECHAMPIONSHIP
  14. 8.1. aamulla trainerin päällä tunti kevyttä pyöritystä työhommien yhteydessä. Syke 126/128, teho 132/134W. Illalla tunnin hieronta. Ensin ajattelin että olisi mureutettu koipireisiä, mutta päädyinkin selkään. Kuulemma oli jumissa, vaikka omasta mielestä harvinaisen vähän. Kevyen päivän vastapainona raskasta spekulointia. Kaivelin kolmen viime vuoden tuloksia Tallinnan Ironmanista omasta tämän vuoden ikäryhmästä. Etsin joka vuosi kaikista lajeista 25% ja 40% fraktiilit, jotka näyttävät tältä: uinti
  15. Taitaa Washingtonin tapahtumien taustalla olla yhden henkilön persoonallisuushäiriö aika pitkälle.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy