Jump to content
Juoksufoorumi.fi

villea

Jäsenet
  • Posts

    1 947
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    20

villea last won the day on September 14

villea had the most liked content!

About villea

  • Syntymäpäivä 10.08.1971

Converted

  • Tavoite
    2021 IM < 11 h

Recent Profile Visitors

2 937 profile views

villea's Achievements

  1. 18.9. Lisää kilometrien keräilyä hölkäten. 20,7 km, 5:47/km, syke 132/146, teho 215W, TSS 132. Mukana muutamia 15 s reippaampia vetoja. Jossain vaiheessa havahduin, että normi pitkisreittini menee Rantamaratoin reittiä pitkin Otaniemen rannassa. Siellä oli vielä jonkun verran juoksijoita, enkä viitsinyt lähteä kapeahkolle väylälle juoksemaan kisaajien kanssa, ja vielä eri suuntaan. Katselin menoa hetken urheilukentän vieressä ja koitin saada vähän tunnelmaa mukaan omaankin juoksuun. Sompailin sitten hetken Otaniemen läpi takaisin omalle reitille. Syke oli tänään alhainen, mutta jalat aika jähmeät. Ensi viikolle olin suunnitellut omatoimista noin puolimaran VK -testiä, mutta epäilen että ainakin alkuviikosta on vielä jalat aika jäykät siihen. Toinen vaihtoehto olisi tehdä torstaina Leppävaaran kentällä joku pidempi vetotesti, vaikka 5K ja seuraavan viikon alussa tuo puolikkaan testi. Sitten alkaakin jo herkistely kohti Vantaata.
  2. 17.9. Kuntopiiri 1/2 h. Heti perään hölkkää 9,4 km, 5:43/km, syke 139/147, teho 219W, TSS 59. Kevyt hölkkä, jalat vähän tahmean oloiset eikä päivällinen ihan vielä laskeutunut. Ehkä vähän kilometrien keräilyn makua, mutta kai sitäkin pitää tehdä juoksuharrastuksen osana. Seuraavaksi sauna ja palautusjuoma.
  3. 16.9. Leppävaaran vetotorstai, juoksua 17,5 km. Lähtö vähän normaalia aiemmin, kun tytön piti päästä hyvissä ajoin hiplaamaan heppaa. Otin siis vähän pidemmän alkuverran, reilut 6 km. Sen jälkeen vetoja 10*400m / 200m hölkkä. Oli vahva etiäinen, etteivät vedot lähde ihan mahdottoman terävästi, joten otin ne suosiolla aavistuksen rauhallisemmin, mutta tauot kokonaan hölkäten. Vedot 1:39 -> 1:32 vauhteihin melko mukavasti vaikkakin odotetun jähmeällä tuntumalla. Aika luontevasti vauhti kiihtyi veto vedolta ilman että sitä piti erikseen yrittää. Koko lenkin sykkeet 147/174, teho 222/239W, TSS 129, nousua 258m. Aamupainokin on noussut jo selvästi yli 69 kg:n, kun kesällä kävi alimmillaan alle 67 kg lukemissa. Ihmeen nopeasti sitä tulee puhdasta sataprosenttista lihasmassaa tuollaisella parilla kevyehköllä kuntopiirillä viikossa, kun syö vain riittävästi suklaata ym. sekä käy buffet lounailla.
  4. 15.9. Hieroja 2h. Löytyi kaikenlaista jumia taas, vähän ehkä keskimääräistä enemmän selästä tällä kertaa. Hyvä pökkyrä pöydältä noustessa, eli jotain fysiologista vaikutusta ainakin.
  5. 14.9. Uintia seuran treeneissä 2,5 km. Teemana vauhtialue III ja sekauinti. Pääsarja 16*50 sku lajit vuorotellen, aika hapokasta. Lajitoveri kyseli swimrunoilemaan viikonloppuna, mutta taitaa olla turhan kylmät vedet jo omalle hipiälle. Minulla on näin vanhemmitenkin pysynyt nopeus erittäin kovalla tasolla erityisesti tuossa hapotuksen tunteen syntymisessä ja myös kylmettymisessä jos uin kylmässä vedessä.
  6. Laita ihmeessä tunnelmia ja treenejä tänne talven mittaankin! Jos lähiseudulta löytyy sopiva uinnin masters -ryhmä, niin noita muita lajeja (pusuru) varmaan tulee treenattua aika luontevasti.
  7. 8.9. lepo 9.9.-12.9. Hetta-Pallas vaellus, noin 50 km. Mentiin pääosin rauhallista tahtia maisemista nautiskellen, kolme yötä ja neljä päivää. Sään kanssa oli uskomaton tuuri. Alkuviikosta oli sadellut enemmän, nyt oli torstaina pari pientä tihkujaksoa iltasella mutta muuten aurinko paistoi ja välillä tunturin päälläkin vain vieno tuulenvire. Öisin meni vähän pakkasen puolelle. Tänään maanantaina siellä olikin sitten tullut jo lunta ja räntää, kova tuuli ja lämpötila päivälläkin max +2 C. Suklaat ja konjakit saatiin kulumaan, muuta evästä jäi vähän jäljelle vaikka oli niiden suhteen vähän urakkamoodi. Rinkkakaan ei painanut solisluuta, ehkä lisäpehmuste auttoi. Välillä katselin sykettä, joka oli ranteesta mitattuna hämmentävän alhainen, välillä kävellessäkin selvästi alle 100 vaikka yleensä nousee aika helposti tuon yli. Muuten en tätä laittanut suoritukseksi kelloon, paitsi viimeisen pätkän ihan huvikseni: 12,6 km, keskisyke 97, max 138, 721 m verttiä. Aika yhteensä 5:45, liikkeessä 3:21. 13.9. Sen verran vähän tuo reissu painoi lihaksissa, että tein puolen tunnin lihaskuntoilun, päälle vähän lihashuoltoa.
  8. Juuri veljen kanssa vaelluseväitä suunnitellessa katsottiin, että Fazerin sinisessä (vege) on 1100 kcal ja 22 g proteiinia per levy, joten kolme levyä päivässä täyttää kaikki ihmisen tarpeet. Otettiin kyllä vähän muutakin mukaan, esim. konjakkia joka myös vegetuote.
  9. 7.9. Uintia seuran treeneissä. Menin vähän etukäteen, verrasin ja tein muutaman oman sprinttivedon, ehkä 5*15 m kevyen uinnin lisäksi. Tunne ihan hyvä, vauhdista en tiedä. Varsinainen treeni pääosin lantion kiertoon liittyvää tekniikkaa. Kokeilin toista kertaa keskisnorkkelia, se oli vieläkin ihan hirveää. Onneksi ilmankin voi uida. Yhteensä 2,9 km tänään.
  10. Ei siinä sen kummempaa ole, melkein ns. perinteinen takareisivenytys seisten, mutta jalkaa ei nosteta niin korkealle, polvi jää vähän koukkuun ja ylävartalo muistetaan pitää pystyssä sekä rintamasuunta jalkaterää kohti. Näistä ns. perinteisistä huijauksista huolimatta sen saa tuntumaan siellä takareidessä oikeilla seutuvilla yleensä. Ainakin jos siellä joku kirraa.
  11. Kyllähän ainakin kaikkien triathlonistien pitää Alex Stubbin äitipuoli tietää.
  12. Kelloa voi ilmeisesti hämätä, jos tekee jonkun reippaan vedon hyvin verrytelleenä mutta niin ettei siinä väsy kunnolla. Maksimeiden saaminen kellon ennusteeseen voi tietysti olla oma harrastuksensa muttei siitä taida olla hyötyä sitten kun pitäisi se ennuste toteuttaa. Ihmeen järkeviä ennusteita kuitenkin kello antaa ihan toisentyyppisistä treenilenkeistä. 6.9. Eilen luvattu lihaskuntoilu, 1 h kuntopiiri kahden kierroksen muodossa. Tuntui menevän aika ripeästi tänään. Yksi ylimääräinen leuanvetosetti vielä loppuun. Yritän tehdä leuat nopeasti jotta tuo nopea voimantuotto kehittyisi uintiin. Katto on tosin niin lähellä tankoa matalassa miesluolakellarissa, että pitää varoa ettei pää osu siihen. Parasta on, jos on hiukset vähän pystyssä niin tuntee niistä kun katto alkaa olla liian lähellä.
  13. Onnistuisiko yläkropan saliharjottelupäivinä vetotreenit juoksumatolla, jos salilta löytyy? Talvella voi olla hyvä tehdä kovempivauhtisia sisällä, ja saisi samalla suihkussa käymisellä kaksi treeniä.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy