Jump to content
Juoksufoorumi.fi



villea

Jäsenet
  • Content Count

    1 314
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

2 217 Excellent

About villea

  • Syntymäpäivä 10.08.1971

Converted

  • Puolimaraton
    1.29.27 (2015), 1.29.37 (2013)
  • Maraton
    3.15.06 (2015), 3.19.00 (2013)
  • Tavoite
    2016: maraennätys

Recent Profile Visitors

1 816 profile views
  1. Ettei juostakaan yhdessä jäniksinä myötä- ja vastamäessä?
  2. 25.9. lepo 26.9. metsässä poukkoilua muutama tunti, pöllien heittelyä ja kantelua kasoihin ja oksien rahtaamista pinoihin. Reilun tunnin verran halon hakkuuta mausteeksi. 27.9. takareisissä ja alaselässä varsin mavemainen tunne. Illalla vähän venyttelyitä, tarpeeseen. 28.9. trainerilla 50 min, syke 137/169 (keskisyke, max), ja tehot 171/196W (keskiteho, NP). Muuten kevyttä, mutta mausteeksi 4*4 min ~VO2max aluetta kolkutellen, tehot 250, 245, 252, 250W. Jäi ehkä vähän VO2maxin alle kun ei max sykkeet nousseet anaerobiselle alueelle.
  3. Minulle kävi samoin muutama vuosi sitten HCR:llä. Söin hyvän aamupalan, mutta laskin ettei lounasta ehdi. Tarkoitus oli ilmoittautumisen jälkeen pärjätä hörppimällä pieniä kulauksia urheilujuomaa, mutta alkoi lähtöä odotellessa nälkä kurnia siihen malliin, että kävin sittenkin vetäisemässä tuntia ennen starttia hampurilaisaterian. Ei olisi kannattanut.
  4. Juttelin lääkärin kanssa tuossa reilu viikko sitten lonkan nivelrikkodiagnoosin yhteydessä. Hän suositteli hyvin vaimennettuja kenkiä, ja myös päkiäjuoksua ainakin kantapääaskelluksen sijaan jotta iskua lonkalle tulisi vähemmän. Noiden yhdistelmä on ehkä epätyypillisempi. Kantapäällä painopisteen eteen tömäyttely on varmasti pahinta sekä lonkan että vauhdin kannalta. Enpä ole tosin kuullut, että moni juoksisi täyden matkan triathlonissa maratonia päkiöillä sipsuttaen. Evoluutioon liittyen, taitaa monet vanhempia juoksijoita nykyään vaivaavat vammat olla sellaisia, ettei kivikautist
  5. 23.9. Oli hyvä sää, ja kysyin paria kaveria pyöräilemään. Toinen sanoi että pääsee heti, toinen seuraavana päivänä. Eli keskiviikkona cycloilua 40,8 km, 20,1 km/h, syke 110/141 eli todella rauhallista. 24.9. Cyclopyöräilyä 42 km, 23,0 km/h, syke 126/158. Vähän reippaampaa, mutta keskisykkeet yhä pk:n puolella. Huomenna mökille, taitaa ehtiä vain hyötyliikkumaan.
  6. 20.9. lepo 21.9. trainerilla 1/2 h aamulla ja 1 h illalla, kevyttä. Työhommia samalla. 22.9. trainerilla aamulla 1,5 h työhommien parissa. Tällä kerralla mittasin datat, sykkeet 120/138, teho 115/129W. Syke oli alussa korkeimmillaan heti aamupalan jälkeen ja laski loppua kohti. Teholle laitoin taas set pointiksi 130W, mutta kun kirjoitan jotain niin lopetan polkemisen. Sain silti vastailla myöhemmin sähköpostilla että mitä jossain kommentissani lukee, niin tosin saan vastata vaikka en kirjoittaisi pyörän päällä. Illalla uintia seuran treeneissä 2,9 km, vähän
  7. Montako minuuttia painia, ja millä keskisykkeellä?
  8. Näistä on aina hauska etsiä omaa hölköttelyä. Tällä kerralla haasteena useat lähtöryhmät. Tuossa voisi auttaa, jos videossa näkyisi kello tai otoksen alkamisaika, niin oman kuvauspaikan ohituskohdan voisi etsiä gps -jäljestä. Juoksin tällä keralla järjestävän seuran edustajana, ja kisaa edeltävien sähköpostien perusteella ei ollut ihan helppoa löytää riittävästi avustajia kisajärjestelyihin. Onneksi löytyi!
  9. Vaikuttaa epäilyttävältä jos alkoholinhuuruisen illan jälkeen krapulan oire on perseen jumitus.
  10. Vaikuttaa kyllä että olisi joku muu syy kuin nuo ruoat. Eipä nuo syyt aina lopulta selviä.
  11. Kellossa pitäisi kyllä mittavirheiden korjaus olla sellainen, ettei se ehdota mitään älyttömiä vauhteja jonkun GPS signaalin pompahduksen takia. Minulla noita tulee usein avovesiuinnissa kun GPS ei saa aina kunnon signaalia kun käsi on vain hetken veden pinnan yläpuolella. Altaassa samanlaisia virheitä tulee siitä, jos vaihtaa lajia kesken allasta. Kello luulee, että lajia vaihdetaan vain päädyissä.
  12. Olisikohan koko maraton siis mennyt lievästi positiivisella splitillä 3:15.30? Jäisi vain joitain sekunteja ennätyksestä.
  13. Saako kellossa jonkun sellaisen aktiviteetin käynnistettyä, mikä ei noteeraa käsien liikettä? Garmin forerunner 945:stä löytyy esimerkiksi laji "Hengittely". En ole tuota tosin kokeillut, vaikka kyseistä lajia harrastankin melko säännöllisesti.
  14. 19.9. Rantapuolikas, kellon mukaan 21,22 km. Virallinen aika 1:37.09, eli about 4:35/km. Sykkeet 162/177 ja koko hölkän keskiteho 270W. Lähdin mielestäni aika rauhallisesti, ensimmäinen kilometri 4:45. Siitä vauhti vähän kiihtyi, ja tuntui aika mukavasti asettuvan 4:35/km tasolle. Syke pysyi alhaalla, ks noin 160 tienoilla. Vertailun vuoksi vuosi sitten Vantaalla maratonin keskisyke oli 158. Jalkojen kesto ei ole nyt kuitenkaan sitä mitä pitäisi. Edellinen yli 20 km juoksu oli 1.8. polkujuoksukisa Ahvenanmaalla, ja sitä ennen treenipitkis 5.7. Normisti tämänpäiväinen keskivauhti ol
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy