Jump to content
Juoksufoorumi.fi


parek

Jäsenet
  • Content Count

    324
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

107 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. linkki 1 Firas Zahabi, GSP:n valmentaja kertoo paastosta. Nimet ei ehkä kerro mitään juoksufoorumilaisille, mutta kamppaililaji ihmiset tietävät kuka Zahabi on. linkki 2 Tämä kaveri on viimeisen viikon aikana julkaissut videoita miten treenaa (ilmeisesti päivittäin) samalla kun paastoaa. Ainakin jossain vaiheessa viime aikoina kertoi jossain videossa syövänsä joka kolmas päivä. Ruokana taisi olla pari kiloa raakaa lihaa ja kasviksia. Kasvattaa lihaksia tolla metodilla. En ota kantaa videoiden sisältöön, mutta näyttäähän se noilla ainakin toimivan.
  2. Oma painoni ei ainakaan ole noussut loppusyksyn lumentulon jälkeen yhtään vaikka olenkin syönyt normaalia kotiruokaa mitä muukin perhe syö ja juossutkaan en ole koko talvena kertaakaan. Tuli myös parin kk tauko jolloin en urheillut lainkaan. Paino on pysynyt samassa, koska olen pitänyt kiinni väh. 16h paastojaksoista joka päivä.
  3. parek

    Movescount

    Hieno homma jos Ambit2 tulee olemaan käyttökelvoton. GPS systeemikin tulee menemään turhaksi, koska jos laitetta ei käytä aika ajoin koneessa kiinni Movescountissa niin GPS signaalin saaminen kestää hyvin kauan ja se on epäluotettava. No, tämä on hyvä syy heittää sitten sykemittari/gps hässäkkä kokonaan roskiin kun ei enää toimi. Uutta en osta.
  4. Jobs oli tunnettu että söi tosiaan ainakin jossain vaiheessa pelkkiä hedelmiä. Fruktoosin liiallinen saantihan on linkitetty haimasyöpään ja sehän Jobsillakin oli.
  5. Joo eihän tossa iltalehden linkin tavassa tehdä ole mitään järkeä. Muuten kaikki OK, mutta kaveri syö vain hedelmiä.
  6. Ketjussa mainittu vähähiilihydraattista (ja runsasrasvaista) ruokavaliota käyttävä ja paastoa hyödyntävä Zach Bitter on näköjään rikkonut 100 mailin polkujuoksu nopeusennätyksen. https://runningmagazine.ca/trail-running/zach-bitter-breaks-100-mile-trail-world-record/
  7. Hyvä, että luit ajatuksella ja bongasit kompan. Virkistävää vaihtelua kun isoin osa omista teksteistäni täällä taitaa olla mun kirjoitusten väärintulkintojen korjailua.
  8. Onko jalkapallo jalkapalloa, jos tekee sitä hallissa? Onko shakki shakkia, jos peli tapahtuu tietokoneella? Onko kävely kävelyä, jos välillä pysähtyy liikennevaloihin? Onko synnyttäminen synnyttämistä, jos vauva pysyy mahassa vielä vuorokauden sen jälkeen kun nainen on jo saapunut sairaalaan synnyttämään? Onko makaronilaatikko makaronilaatikkoa kun siihen lisää jauhelihan ja munamaidon? Onko talvi talvi, jos ei ole lunta? Onko kahvi kahvia, jos siihen lisää sokeria tai maitoa? Onko joulu joulu, jos ei ole joulukoristeita eikä lahjoja? Onko autotalli autotalli, jos sitä käytetään varastona? Onko lounas lounas, jos eri unirytmillä elävä henkilö syö sen jo aamulla? Onko juoksu juoksua, jos kengänpohjan alla on tasaisen tien sijasta epätasaisempi polku? ------ Jotku vihaa hölkkätapahtumia, jotkut liian hitaasti juoksevia tms. ja se heille suotakoon. Itse vihaan esim. väkivaltaa, epäoikeudenmukaisuutta, ahneutta ja muuta vastaavaa. En vihaa juoksukisoja enkä nopeasti juoksevia.
  9. Luonto kasvatti eläimille jalat, että ne voi edes yrittää juosta ihmisiä karkuun. Kasvikset ei pääse karkuun, joten niiden ase ihmisiä vastaan on eri tasoiset myrkyt.
  10. Kamppailulajeja tekis mieli harrastaa talvella juoksun sijasta, mutta ne on sidottu tiettyyn päivään ja kellonaikaan. On yhtä tyhjän kanssa käydä kerran viikossa treeneissä kun muulloin ei pääse.
  11. Uudet kuvat, samat kujeet. Päivitin myös infotekstin.
  12. Moneen kertaan luin ton artikkelin läpi ja en oikein vieläkään hahmota mitä siinä yritettiin sanoa. "mitä enemmän syömisessä on rajoittamista sitä varmemmin paastovaihe kasvattaa nälän hallitsemattomaksi ja kaikki teoreettinen laihdutushyöty menetetään. " Siksipä ei kannata rajoittaakaan paljoa syömistä. Rajoita vain aikaa milloin syöt. "pätkäpaastot sopivat keskimäärin heikommin väsyneille, reilusti ylipainoisille (alussa toimii, 10-20 kg painonlaskun jälkeen ei), vähemmän liikkuville, naisille ja henkilöille joilla on syömisen säätelyn kanssa ongelmia (ahmimistaipumus, makeanhimo jne.)." Ei tue kyllä lainkaan sitä käsitystä minkä minä olen saanut. Esim. makeanhimon katoaminen on yksi yleisimmistä asioista mitä paastoa kokeilleet raportoivat. Ja en muista missään törmänneeni kommentteihin, että paasto olisi epäonnistunut koska kokeilija oli "reilusti ylipainoinen". Pikemminkin täysin päinvastoin. "Siksi käytännössä pätkäpaastosta hyviä kokemukset saavat ovatkin usein varsin liikunnallisia ja hyväkuntoisia miehiä. " No kappas. Ei tietty sovi varmaan kenellekään juoksua tai voimalajeja harrastaville. "fysiologisten seikkojen lisäksi käytännössä pitää arjessa ottaa huomioon myös sosiaalisen joustavuuden kaltaiset tekijät." Mikäpä sen helpompaa nimenomaan arjen kannalta kuin syödä vaikka kaikki päivän ruoat parin tunnin aikaikkunan sisällä? Onko se helpompaa olla ruoan kanssa tekemisissä (hankkimalla / valmistamalla / syömällä sitä) kolmen tunnin välein? Paastoavan elämäntyylin isoimpia etuja on nimenomaan sosiaalinen joustavuus. Jos nyt tässä ton termin ymmärsin oikein. "Kalorivaje" Ton termin sijaan olisin halunnut artikkelissa puhuttavan siitä erittäin oleellisesta painonhallinnan palasesta: insuliinista. "1) Pysyvä laihtuminen ja painonhallinta ei vaadi kalorilaskentaa tai syömisen tietoista vähentämistä" Täysin samaa mieltä. En tiedä lainkaan paljonko tarvin kaloreita ja paljonko päivittäin niitä syön. Enkä varsinkaan ole tietoisesti vähentänyt yhtään syömisiäni. Enemmänkin päinvastoin. 4) Voit kokeilla erilaisia pätkäpaastoja, mutta harvalle ne pysyvämpi ratkaisu ovat. Mutta lyhyistäkin kokeiluista voi oppia jotakin omista nälänhallinnan rajoista. Nälänhallinnan rajoista? En ole nälissäni vaikka paastoankin joka päivä keskimäärin n. 18 tuntia. Tai no tosiaan kyllähän se paastokokeilu minulle nimenomaan opetti nälänhallinnan rajojani. Ennen nälkä tuli kolmen tunnin välein ja nykyään se tulee n. 17-26 tunnin välein, riippuen päivästä. Mun mielestä tossa artikkelissa puhuttiin loppujen lopuksi tosi vähän paastosta. Jotta ei menisi liikaa aikaa kirjoitteluun, niin tämän enempää en artikkelia kommentoi (enkä liioin mahdollisia vastauksia tähän viestiini).
  13. Noin 25km takana. Kunnossa ei mitään huomautettavaa, ei ole edes pohjalliset muotoutunut jalkani muotoiseksi. Ainoa mainitsemisen arvoinen seikka on nauhalenkkien ympäriltä poistamani metalliset rinkulat, jotka painoivat jalkapöytää hyvin ikävästi. Nämä ovat siis parannetut MF2! Jos ei tietäisi kengissä nauharinkuloita olleen ei sitä ulospäin huomaisi. Mukaan kuvien leveät nauhat ja myös Hokan alkuperäiset nauhat. Kokoreferenssejä: Itse käytän myös Clifton 3 samassa koossa. SG2 minulla on koossa 44. MF2 lesti on vähän leveämpi kuin Clifton 3 ja reilusti leveämpi kuin SG2. Painaa saman mitä SG2 koossa 44.
  14. Tätä mietin vielä. Kumpikohan antais paremmat tulokset: se että aminohapot ja hiilarit saa optimaaliseen aikaan ilman paaston etuja, vai toisinpäin? Niihin paaston raportoituihin etuihinhan kuului mm. ne isommat kasvuhormitasot (asiaa on tutkittu ja linkkejäkin laitoin) ja yleinen paastoa kokelleiden raportointi nopeammasta palautumisesta rasituksesta (esim. GSP ja monet normitreenaajat, myös minä). Sekun itsekseni asiaa mietin vaikka lainaustasi käytinkin.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy