Jump to content
Juoksufoorumi.fi


parek

Jäsenet
  • Content Count

    375
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

141 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. parek

    Mikä mittari minulle?

    Itselläkin oli 5X ennen tätä. Apexista uskallan nyt sanoa, että tässä on kaikki mitä tarvitsen ja mukavan vähän mitään ylimääräistä. Vähän niin kuin 5X oli silloin kun olin siitä karsinut kaiken ylimääräisen pois. Erona vain se, että Apexin koko on paljon miellyttävämpi ja akunkesto huikea.
  2. Tossa tapauksessa voi sanoa, että elit omenamehulla viikon, mutta paastoa tuo ei ole.
  3. parek

    Mikä mittari minulle?

    Coros Apexilla pari lenkkiä takana. Päivän ajan tuli tehtyä firmware päivityksiä (joita taisi olla ainakin 6 tai 7!) ja laitettua samat asetukset kuin aina muistakin kelloista. Parin päivän perusteella en keksi mitään puutteita. Ehkä jokin valikkojuttu voisi olla erilailla, mutta Coros näyttää oikeasti kokoajan päivittävän noita joten eiköhän kokonaisuus hioudu vielä ajan kanssa. Tiedot lenkistä oli Stravassa jo siinä vaiheessa kun eteisessä riisuin lenkkivaatteita pois päältä. Kolmisen vuorokautta kello mittaillut ranteessa elonmerkkejä ja kaksi lenkkiä takana (yht. 2h 15 min). Akkua silti jäljellä 92%. Tämä akunkesto on huikea.
  4. Kerrankin olen samaa mieltä jostain kanssasi. Ennen vanhaan ei tiedetty edes mitä kalorit ovat ja nyt pitäisi kokoajan olla laskemassa kalorien kulutusta ja paljonko ruoka sisältää niitä!
  5. Tämä ketju on kuitenkin "laihduttaminen". Nuo paljon hiilihydraattia suosivat neuvot sopii tähän yhtä hyvin kuin ketsuppi riisipuuroon.
  6. Argh, ei muuten tule. Lopetappa se fyysinen duuni ja kerro mitä sille painolle/kunnolle käy sen jälkeen. Säännöllistä fyysistä työtä tekemällä tulokset on pysyviä vain jos et lopeta sitä tekemistä. Paino yksinään pysyy kurissa ihan pelkästään jo sillä miten ja mitä syöt. Sitä paitsi juokseminen on per*eestä ylipainoisena. Ja lisäksi juoksu on alussa muutenkin niin raskasta, että mitä nopeammin ylipainosta eroon sitä todennäköisemmin sinne lenkille huvittaa lähteä jatkossakin. Mulla oli n. 15 vuoden aikana aika monta yritystä saada juoksusta tapa. Useimmiten se kaatui kaikkeen tohon mitä liittyy ylipainoisena treenaamiseen. Paljon mielummin tein jotain muuta kuin juoksua.
  7. Itsellä on kohta pätkäpaastoa takana kaksi vuotta. Kun paino tippui n. 83 kilosta 66-69 kiloon, siinä se on pysynyt riippumatta siitä olenko treenannut vai en. Joko kohta voi todeta, että muutos on pysyvä?
  8. Aluksi pätkäpaastolla ja vähähiilihydraattisella ruokavaliolla paino alas. Sen jälkeen voi keskittyä siihen juoksuun ja miettimään tarkemmin ravintopuolta? Eihän se paino nouse takaisin vaikka lopettaa paastoilun _jos_ pitää sen juoksun kuvioissa... Itsellä ei ainakaan silloin noussut paino kun söin vielä "normaalisti" ja juoksin, mutta lihoin heti kun juoksu jäi pois. Sen sijaan parin kk lepojaksot ei ole nostaneet painoa pätkäpaastoillessa.
  9. parek

    Mikä mittari minulle?

    GingerRunnerin Coros Apex video tuli jokunen päivä sitten ja sen verran paljon oli positiivista sanottavaa, että verkkokauppa.comissa ollut Apex 46mm hintaan 197e oli pakko ostaa pois. Viimeisen yksilön sain ostettua.
  10. Katsokaa ainakin ekat 1 min 20 sek, jos ette koko videota jaksa.
  11. Mun käsityksen mukaan juosta voi myös: 1. ilman, että osallistuu netissä juoksuaiheisille foorumille 2. ilman, että osallistuu yhteislenkeille, "paskoihin" kisoihin tai mihinkään muuhunkaan yhteisölliseen juoksutekemiseen, missä pitäisi olla kenenkään toisen juoksijan kanssa tekemisissä Onko mitenkään mahdollista keskittyä vain itsenäiseen treenaamiseen ja lopulta vetää se huippusuoritus siinä itse valitsemassasi kisassa? Ei ilmeisesti. Ihmettelen kovasti miksi ei, koska Baltsuhan ei näytä missään asiassa mitään neuvoja kaipaavan. Ei juoksu kuitenkaan ole mikään jääkiekko, futis tms. joukkuelaji, missä kokoajan pitää olla toisten kanssa tekemisissä kun treenataan.
  12. Ihme kikkailua. Aja sillä fillarilla lääkärin vastaanotolle ja unohda jo se väkisin treenaaminen.
  13. Sen siitä saa kun hyödyntää paastoa ja ketodiettiä 😄
  14. Hyödynnän välillä myös staattisia venytyksiä ja omatoimista trigger käsittelyä, mutta muuten annan kropan purkaa lihasjännitykset ja tehdä venyttävät (aktiiviset) liikkeet automaattisesti. En tiedä kannattaako mun avata asiaa tän enempää, liekö tulee vain sanomista 😀
  15. Mua hämmentää tämä Baltsu. Jutut antaa ymmärtää, että mies ei kaipaa treeneihin neuvoja ja muutenkin asenne on halveksiva esim. hölkkääjiä kohtaan. Sieltä korkealta norsunluutornista huutelee. Mutta toisaalta taas...olikos Baltsun maraton ennätys n. jonkin verran päälle kolme tuntia (en muista tarkkaan, en jaksa tarkistaa)? Eli mies ei ole foorumin periaatteen mukaisesti edes perusterve. Maratontilastojen mukaan suomalaiset juoksi esim. viime vuoden aikana n. 400 kertaa ton saman tai paremman tuloksen mikä on Baltsun ennätys (en tiedä kuinka monen eri juoksijan toimesta määrää koostuu). Baltsun juttujen perusteella maraton ennätyksen pitäis olla jotain aivan muuta kuin tavoitteeksi mainitsema 2.50.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy