Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Skipitaway

Jäsenet
  • Content Count

    7
  • Liittyi

  • Last visited

Community Reputation

12 Good

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pakko kuitenkin ottaa puheeksi Steve Way. Kaveri joka painoi yli 100kg, poltti askin tupakka päivässä ja söi mitä sattui, juoksi kuitenkin kolmen viikon harjoittelulla ensimmäisensä maratonin alle 3.10. Ensikertalaiseksi kova aika, vaikka ei osukkaan tuohon sun asettamaasi alle 2.30. Toki seuraava maraton menikin 2.35 puolen vuoden treenillä. Aika lahjakas kaveri.
  2. Hei vaan. Te ketkä olette ko. maratonin juosseet, niin kertokahan, että onko se oikeastikin erittäin raskas, niin kuin kerrotaan. Itellä on kokemusta Helsinki City Maratonista ja Forssan Suvi-Illan Maratonista. Jos Rautaveden maratonia vertaa noihin, niin kuinka paljon pahempi tämä on? Itselläni on nyt juoksuohjelma suoritettu (n. 70 km/viikko) ja tarkoitus olisi testata kuntoaan Rautavedellä. Olen blogeja lukenut ja siellä kehutaan sitä jop suomen rankimmaksi kaupunki juoksuksi. Onko noilla mäillä kuinka vaikutusta tällaisen +- muutama minuutti neljän tunnin juoksijalle. Itse lähinnä haen sitä neljän tunnin alitusta ja ennen kaikkea, että jäisi hyvä fiilis juoksusta. Mikä olisi hyvä taktiikka noin mäkiselle juoksulle? http://www.rautavedenmaraton.fi
  3. Moro. Näin häntäluun loukanneena ja tämän vuoden juoksut juosseena kyselisin tämän kesän 2018 rullaluistelutapahtumista. Onko porukalla tietoa hyvistä tapahtumista tälle vuotta? Vielä jos olisi sellaisia, minne vois tällainen vasta-alkajakin ilmottautua. Viime vuonna Forssan suvi-illassa oli mahdollisuus luisteluun, mut ei ilmeisesti tänä vuonna. Matkat saisi olla pitkiäkin. Tämän kesän pisin lenkki on 70km, eli rupeaa kestävyyskin olemaan jo hyvällä mallilla. Kiitos.
  4. Kiitos kaikille vastajille. Nyt olisi tuo täysi matka vedetty läpi. Juoksu meni omasta mielestä hyvin ja kokonaisuutena jäi hyvä fiilis. Ensimmäinen puolikas meni loistavasti neljän tunnin jäniksien perässä ilman mitään ongelmia ja tuntui jopa siltä, että voisi vauhtia jopa vähän kiristääkkin. 26km kohdalla vielä hyvin jäniksien kanssa juostessa täytyi käydä puskassa. Käyntiin meni yllättäen reilustu yli minuutti. Näköetäisyys säilyi kuitenkin vielä jäniksiin ja rupesin nostamaan vauhtia, että pääsen nopeammin juoksemaan ryhmässä. Mutta ei mennyt ihan nappiin. Jalat rupesi painamaan eikä yksinkertaisesti vaan jaksanut enää pitää tarvittavaa vauhtia pienen vauhdin noston jälkeen yllä. No nettoaika oli lopulta n. 4.07. Olisi ollut kyllä kiva tietää kuinka olisi mennyt, ellei olisi tarvinnut kusella käydä ja olisi voinut juosta porukassa koko matkan. Keskisyke oli 167 (81%)ja maksimi oli 179 (87%). Jälleen kerran kunto kyllä riitti, mutta jalat loppui (liian vähän pitkiksiä?)
  5. Kyllä nyt on kotoa tullut "lupa" juosta neljästä viiteen lenkkiä viikossa, eli aion kyllä panostaa tuohon täysiä. Tietäisi vain, että kuinka tuon 10 viikkoa voi käyttää mahdollisimman tehokkaasti?
  6. Hei. Aloitteleva juoksuharrastaja juoksi eilen toisen puolimaratoninsa aikaan 1,58h. Haluaisin pystyä pitämään samaa vauhtia koko maratonin ajan HCM:ssä. Miten tulisi harjoitella ja onko edes realistista yrittä alittaa neljän tunnin aikaa, kun tapahtumaan on enää reilu 10 viikkoa? Kannattaisiko minun tahkota vain pitkiä ja rauhallisia lenkkiä enää jotta saisin pidettyä tarvittavan nopeuden vielä kaksi tuntia? Normaalisti juoksen n.30 km viikossa, mutta jaksan juosta kyllä 80km viikkoonkin. Tuo eilinen juoksu oli kyllä rankka ja aivan äärirajoilla menin keskisykkeen ollessa 177 (86%) ja maksimi 196 (96%). Olen juossut viime vuonna täyden matkan 4,27h kutakuinkin samoilla kilometreillä per viikko eli tuo 30... Vähän sekava viesti tuli, mutta ymmärtänette kuitenkin kysymykseni. Lisättäköön vielä, että nopein kilometri eilisellä juoksulla oli neljästoista kilometri aikaan 5.10. Että tuohon asti meni aivan hienosti
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy