Jump to content
Juoksufoorumi.fi



jklaukka

Jäsenet
  • Content Count

    1 411
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    3

jklaukka last won the day on May 12 2018

jklaukka had the most liked content!

Community Reputation

1 043 Excellent

About jklaukka

  • Syntymäpäivä 18.09.1954

Recent Profile Visitors

2 359 profile views
  1. Ma 31.8.2020 Kevyt höntyily 6 km @7:05 ks 110 max 131, indeksi 71, kadenssi 82. Koko kuukausi 150 km 17:22 tuntia, josta juoksua 144 km, josta matolla 9 km. Kävelyä 6 km. Peruutin keväästä siirtyneen kympin kisan. Tuntuu vieläkin, että sykkeet matalat ja tehoja uupuu lihaksista. Toipuminen lienee kesken vielä. Tarkoitus vain pitää itseni edes juoksukuntoisena. Jos yrittää vähän tehotreeniä, tulee väsyminen ja sykkeet ei nouse.
  2. To 31.7.2020 Eka vetotreenintapainen yli puoleen vuoteen radalla 8 km @7:06 ks 117 max 143, kadenssi 82 ja indeksi 70. Jostain syystä leikkauksen jälkeen sykkeet matalat. Noilla sykkeillä ja entisellä kunnolla olisin jo terveitten kirjoissa. Tuntemus on jotain muuta eli kynnykset laskeneet tai jotain. https://flow.polar.com/training/analysis/4954809906 Koko kuussa 150 km, josta matolla 8 km. 18 tuntia ja 11 lepopäivää. Alkukuusta tuntui, että matkapaivien jälkeen ei enää juoksu sujunut ja siksi suosiolla lepopäiviä normaalia enemmän.
  3. En tiedä johtuuko leikkauksesta vai mistä, että sykkeet ovat nyt matalat kevyesti hölkätessä. Tänäänkin reilun 9 km hölkässä antoi indeksiksi 74, ennätys. Kestävyyskunto on edelleen huono. Leikkauksen aikana hemoglobiini laski n. 160->130 johtuen kai erilaisista mömmöistä ja nesteytyksestä suoneen. Nykytilannetta en tiedä. Kestävyyskunto edelleen huono, kun ei ole sitä treenannut eli pitkät lenkit puuttuu puolelta vuodelta. Tuossa on tämän aamuinen lenkki, jossa vessatauko kahden ja puolen kohdilla ja tallennus keskeytetty siksi ajaksi. Lieneekö säilynyt pumpun kunto parempana ja lihak
  4. Ti 30.6.2020 Lepopäivä ja matkustuspäivä. Kesäkuussa 202 km (24 h) hölköttelyä. Viikot alkaen 35 km ja päättyen 65 km. Jossain kolmannen viikon kohdilla alkoi hölkkääminen jaloissa tuntua tutulta tauon jälkeen. Kaikki juoksut hidasta ja sykkeet n.120. Vk sai vielä odottaa.
  5. Ma 1.6.2020 Eka tavoitteellisempi lenkki 6.3 km @6:16 ks 124 max 132, kadenssi 87, indeksi 59. Siitä se lähtee kai. Ei tuo kunto ole pudonnut kovin paljon. Kestävyys varmaan enemmän. Aamupaino n. 66 kg. https://flow.polar.com/training/analysis/4724331747 Viime kuussa verryttelyä loppukuusta 29,2 km 4:08, josta kävelyä 6,4 km ja juoksua 22,8 km, josta matolla 4 km.
  6. Minullakin on pegasus normilenkillä. toiset on adidas. En erota kuin katsomalla. Varmaan on muillakin merkeillä neutraaleja sopivasti vaimennettuja. Nuorena (70-luku) oli armeijan tennistossut tai vastaavat ja niilläkin juoksi satunnaisia saunalenkkejä. https://vanhojamainoksia.blogspot.com/2016/11/nokia-tennarit-1966.html
  7. Ke 6.5. Tållä viikolla ensimmäiset kävelylenkit 1-1,5 km ma alkaen. Kaupassa käyntiä ym. Ensimmäisellä lenkillä pyörä mukana, muuten ilman tukea. Hieman on vielä hopertelua. Toipuminen melko nopeaa leikkaus 28.4.. Hyvä peruskunto auttanee.
  8. Vielä se näkyy olevan netissä. http://ugo.mbnet.fi/juoksuharjoittelu.html Kyllä se kävely riitää aika pitkälle, kun syke vaan nousee pk-alueelle. Sauvakävelyssä se kai nousee herkemmin. Minulla ei ole kokemusta sauvakävelystä kuin sukset jalassa kävelystä. Nyt pitää vielä oppia kävelemään tasapainossa. Aikaahan on ja velipoika lupasi tuoda tasapainolaudan harjoitteluun. Hän on harjoitellut sillä lonkanvaihto-operaatiossa. Nyt jo sujuu jotenkin, kun varoo.
  9. Pe 1.5.2020 Kotiutuminen KYS:stä tänään. Hyvin meni leikkaus, ei kipuja ja kuulohermokasvi saatiin melkein kokonaan pois ja toiminnot säästyi. paitsi kuulo oikeasta korvasta, joka oli jo mennyt. Pieni paussi nyt tulee. Tasapainoa täytyy vielä harjoitella, ettei tarvitse seiniä pitkin kävellä. Onneksi on matto. Koko kuukausi verryttelyä 40,6 km 4:32, josta matolla 16,1 km. Siitä se kuntoutuminen lähtee. Kuukauden jälkeen, jos ei ole estettä, niin täysi höyry päälle.
  10. Minulla menee jotakuinkin tuolla tavalla. Tuosta saa jo vähän osviittaa. Maksimisykkeen saa aika lähelle ylämäkeen spurtaten muutaman kerran täysillä. Kävely ks n. 105 https://flow.polar.com/training/analysis/3656414731 Kevyt hölkkä ylämäet kävellen ks n. 125 https://flow.polar.com/training/analysis/3912096341 Yksittäinen tasotesti ei anna välttämättä tarkkaa tietoa, kun päivittäinen syke vaihtelee. Jos jännittää testiä, voi tulla liian suuret sykkeet. Minullakin voi nousta10-20 pykälää korkeammalle, jos on jännitystä tai kiihtymystä.
  11. Ei tarvitse kilpailla. Minäkin hölkkäilin saunalenkkejä ilman tavoitteita nuorempana. Ei ollut sykemittareita, ei ajanottoa eikä km -tavotteita. Paitsi pari kertaa cooperissa sekä koulun ja intin parissa kisassa. Ai niin, yhden kerran Hanneshölkässä melkein ilman treeniä. Antaa se itsensä kanssa kilpaileminen kuitenkin enemmän intoa treenailla. Aloitin kokeilemalla pystyykö sitä enää yhtään hölkkäämmään ja siitä jäi innostus päälle, kun kerran terveys salli. Vanhemmiten liikkuminen on aika tärkeää, ettei kunto ja terveys romahda kokonaan.
  12. Jos vain terveyttä rittää, niin vetraanisarjoissa riittää haastetta. Minä aloitin vasta 60 v. tavoitteellisen treenaamisen, kun en muka nuorempana joutanut. Jäi ne kortit katsomatta. Nyt vanhuuseläkeläisenä kyllä joutaa niin paljon kuin terveys sallii. Eihän sitä enää huipputasolle pääse, mutta omia ennätyksiä vielä syntyy ja ihan kohtuullisesti omassa ikäluokassa tulee tuloksia treenimäärään nähden. Kympin ennätys on vielä tekemättä. Ultrajuoksut sopii vanhemmalle, kun nopeutta ei juuri ole. Nyt täytyy varmaan aloittaa treenaaminen toipumisen jälkeen m70 sarjaan. Siellä on kaikki omat ennätyk
  13. Minullakin tulee tauko nyt treenaamiseen. Saunalenkkejä enää teen. Kahden viikon päästä on tasapaino/kuulohermokasvaimen leikkaus ja tasapaino on nyt jo toispuoleinen ja heikonpuoleinen. Tasaisella olen aiemminkin taapertanut ja ilmeisesti jatkuu tauon jälkeenkin. Polkujuoksua meinailin koettaa, mutta kovin vaativalle en uskalla enää mennä, jos tasapaino jää vajaaksi. Jossain kivikossa menisin nurin. Tasaisella kovalla alustalla.ei vielä ole ongelmaa juoksussa. Niillä eväillä mennään. Jalat toimii, pää ei.
  14. Polar minullakin on ollut, mutta ei vyötä, vaan OH1. On minulla vyökin, mutta en ole enää käyttänyt, kun tuo on mukavampi ja tarkkuus riittää minulle. Akku kestää 12 tuntia, joten joutuu latailemaan. Muuten ollut luotettava vuosia, kyynärvarressa. Sopii minulle, kun hiihtelenkin ja voi kelloa pitää takin hihan päällä. Oh1:n pitäisi toimia myös Suunnon kanssa, jos siinä on bluetooth. Paritetaan kelloon kuin vyökin. Seuranta kellosta. Ei tarvitse puhelinta. Tuossa esim, 12 h. https://flow.polar.com/training/analysis/2992121930 Nopeus tuossa on väärin, kun on ottanut sen kellon kii
  15. Kiitoksia. Eilen kävin katselemassa magneettikuvia ja olihan siellä melkein pingispallon kokoinen kasvain kuulohermossa. Lähete KYS:siin. Ei tuosta vielä muuta suurempaa haittaa ole kuin tuo kuulo ja muu terveys muuten hyvä. Kevyt treenaaminen jatkuu ja odotellaan mitä neurologit ehdottaa. Voi olla, että nyt virusepidemia tekee mutkia matkaan. Onhan siellä KYS:ssä myös Cyber Knife. jossa ei tarvita tehohoitoja. http://cyberknife.bonsait.fi/
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy