Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Seppo

Ylläpitäjä
  • Content Count

    7 153
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    122

Everything posted by Seppo

  1. The5krunner heitti ilmoille mielenkiintoisen ajatuksen, että onkohan Strava seuraava ostokohde? Garminilla ei tunnu olevan mielenkiintoa kehittää tuota sovellustaan kun taas Stravassa olisi jo paljon juttuja valmiina. Stravan rahoittajien kärsivällisyyskin taitaa olla koetuksella kun rahaa vaan palaa palvelun ylläpitoon. Ellei porukka innostu maksamaan Stravasta niin eihän tuo ole kovinkaan älytön idea että Garmin käy ostamassa senkin pois. Sen jälkeen pro ominaisuudet Garminin mittareiden omistajien käytössä ja muille ilmaiset perus ominaisuudet. Tai rahalla paremmat.
  2. Unite tuli eikä muuta. Vaikka tuntuukin aina oudolta sykemittarit ilman GPS:ää niin näin äkkiseltään hyvä kello salille fitness ympyröihin. Juoksun harrastajat jättäkää hyllyyn ja ottakaa siitä vierestä se Ignite. Tässä on väärä paikka säästää se 50e.
  3. Ja Suunnon arjesta tuli juuri taas hieman hankalampaa. Pääsevät mukavasti rajoittamaan miten nopeasti muut saa algoritmit käyttöön ja mihin hintaan. Toisaalta hyvä juttu Polarille koska eivät ole olleet Firstbeatista riippuvaisia.
  4. Vois sieltä tulla jotain muutakin. Mutta en nyt viiti edes arvailla kun ei ole tarjota kovin laadukkaita arvauksia/perusteluja. Vielä tunti ja sittenhän sen tietää.
  5. Se on tämän ajan henki. Kiireiseksi tehty arki siirtää sitä omaa aikaa iltaan/yöhön. Sinne siirtyy myös pakollisia hommia. Lopputuloksena taas kierre joka vetää mukaansa siihen "uuteen" arkeen jossa aika otetaan unesta. Mä näköjään tykkään tuosta kierre -termistä. Mutta niinhän se menee, että huonot valinnat saa aikaan huonoja tilanteita. Eikä tarvitse aina olla vaikeitakaan asioita kun arjen hallinta alkaa karkaamaan. Et pese päivällä astioita - > astiat loppuu -> peset ne illalla ja siivoat keittiötä -> sen jälkeen haluat omaa aikaa ja unohdut someen -> menet nukkumaan myöhässä -> heräät väsyneenä -> et saa asioita tehtyä -> ja lopulta menet taas liian myöhään nukkumaan. Ei se esimerkiksi sen vaikeampaa ole saada rytminsä sekaisin ja nukkua huonosti. Itse tässä parhaana esimerkkinä tästä saamattomuudesta ja univajeesta.
  6. Tämä fitness kello Polar Unite julkaistaan tänään. Kokosin yhteen mitä kellosta tällä hetkellä tiedetään: Katotaan mitä sieltä illalla tulee.
  7. Ma Lepo -Vähän ajattelin että josko tänään pikku lenkin olis käyny heittämässä, mutta sitten kuulin että mulla on lapsenvahtivuoro. Se siitä lenkistä. En nyt jaksa lähtä joskus 22-23 tonne vesisateeseen hipsuttelemaan mitään palauttavaa. Meen aikasin nukkumaan niin siinä taitaa olla parempi palauttava. Sama tilanne voi olla huomennakin jonka jälkeen pitää miettiä vähän uusiksi viikon ohjelmaa. Yks vaihtoehto olis juosta matolla, mutta saa nähdä kestääkö pää. Katotaan sitä huomenna. Huominen on kuitenkin vasta huomenna. Eilen sain kuulla kunniani kun lenkki vähän venähti. Piti olla 75min lenkki, mutta kun Grit juoksutti mua metässä miten sattuu ja piti kuvailla niin lenkille tuli tunti lisää mittaa. Kotona oli kuulemma mietitty että pitääkö lähteä ettimään. Sinänsä turhaa koska juoksin poluilla. Mutta taas yksi hyvä esimerkki siitä miksi olisi hyvä kantaa puhelinta mukana.
  8. On noissa mittareiden tarjoamissa unenmittauksissa se hyvä puoli että ne kannustaa parempaan uneen. Menet aikaisemmin nukkumaan, nukut enemmän, et mene suoraan lenkiltä nukkumaan ja et nauti alkoholia ennen nukkumaanmenoa. Kaikilla noilla keinoilla saat parempia tuloksia mittarin unenmittauksissa. Äkkiä sitten huomaakin panostavan noihin jotta saisi parempia tuloksia. Onhan se vähän hölmöä, mutta kyllä se vaan motivoi.
  9. Su 18,6km 6:22/km s134 -Uimareissun jälkeen metsien kautta kotia. Välillä piti kuvailla videota yms niin vauhti oli aika maltillista. Koko viikko yhteensä: 107,6km ja 10h Ihan hyvä treeniviikko. Vielä ehtii parisen viikkoa treenailla ennen tuota Reitti 2000 reissua.
  10. Tietysti aika harvassa maraton ohjelmassa juostaan satasenkaan viikkoja. Jos mennään alle 3h aikoja niin ei sinne välttämättä perus jamppa pääse vain juoksemalla määrää x. Pitää hienosäätää ja suhteuttaa sitä treeniä omiin kehityskohteisiin. Jos hinkkaa ultralle polkuja niin kilometrit jää pienemmiksi mutta tunteja tulee enemmän. Siitä päästään sitten sen ongelman äärelle, että juoksemalla hitaasti kehitytään ehkä hitaaksi. Kun pitäisi juosta kovempaa niin sitten sitä kapasiteettia ei enää olekkaan eikä se edes tunnu niin helpolta kuin mitä se on aikaisemmin tuntunut. Onko siinä sitten kierre hitaammaksi ultrajuoksijaksi? Vai onko enemmän kilometrejä sisältävän ultratreenin hahmottaminen taas samanlaista kuin alle 3h maraton ohjelmat ettei kilometrien nostaminen ehkä tuokkaan toivottua lopputulosta? Siksi niitä ei edes tehdä. Kaverit on muutamien treenien jälkeen niin solmussa ettei tulevien viikkojen treenejä pysty enää tekemään kehittävällä tasolla. Taidan tyytyä tähän teoriaan ellei kellään ole esittää toista 🙂
  11. Onnittelut molemmille hienosta kisasta! Toki pitää myös onnitella kaikkia muitakin 57 juoksijaa ketkä rohkeni lähteä kisailemaan noihin olosuhteisiin. Se on raakaa peliä kun mittarissa on +30. Siinä käynnistyy äkkiä kierre joka päättyy keskeyttämiseen. Se on kyllä hienoa kun juoksuun tupsahtelee aina välillä mukaan tällaisiä nimiä kuten Kati Ahokas. Nainen tulee ihan puskista ja parissa vuodessa ollaan Suomen huippuja. Juoksija-lehden maratontilastot löysi ensimmäisen maraton tuloksen vasta 14.10. -17 Vantaalta 3.59.21. Ennätys seuraavalta keväältä 3.40.04. Ennätysjuoksun jälkeen Karhunkierros 80km ja loppuvuodesta pari muuta maratonia. Vuonna 2019 UTTF läpi ja ilmeisesti siinä sivussa yksi maraton treeninä. 2020 24h 204km ja sitten tämä eilinen juoksu. Onko tämä juoksuharrastus alkanut oikeasti vasta 4-5 vuotta sitten? Kyllä on kova nainen ja kuten on nähty niin pää näyttää kestävän hyvin. Millasia tuloksia tässä vielä nähdäänkään tulevina vuosina.
  12. Jumisko oli kyllä pirteän näköinen kun kävin paikanpäällä katsomassa. Vähän sössin siinä vaiheessa liven kanssa.
  13. La 33,4km 5:35/km s138 -Kieltämättä oli aika lämmin 🙂
  14. Ja sitten jäljellä on vain 7 juoksijaa.22 kierrosta ja 147,5km. 3 jätti leikin kesken.
  15. Tulin vasta just omalta lenkiltä. Menee iltaan ennen kuin ehdin tuonne. Saa nähdä monta enää juoksee siinä vaiheessa. 29 oli mukana kun lähdin lenkille ja nyt 16. On siellä lämmin mennä niin saapa nähdä miten nopeasti tuo porukka kutistuu muutamaan kaveriin.
  16. Siellähän on rupenu kato käymään vaikka oli vain viileä yön menossa. Nukkumaan mennessä mukana oli 54 juoksijaa ja nyt enää 29. Kohta ei ole enää radalla ruuhkaa. Kovaa touhua.
  17. Pe Lepo La 15,5km 5:28/km s126 Su Lepo Viikko yhteensä: 55,4km 4h 47min Ma 21,8km 5:21/km s134 Ti Lepo Ke 17,3km 5:31/km s140 To 16,3km (10km 5:30/km s141 +. 6km 4:20/km s155) Pe Lepo
  18. Huomisesta on kyllä tulossa tiukka päivä kun heti aamusta mittarissa on +20. Siinä jos ei ole yön aikana nesteet ja ruoka tipahdellu alas niin monen peli loppuu ennen puolta päivää. Armoton keli tuo +30. Pitää käydä huomenna ihmettelemässä paikanpäällä. Saapa nähdä miten isot miehet kestää lämpöä.
  19. No niin, kisa käynnissä. On kyllä sellainen keli ettei käy kateeksi. Ainakin huoltojoukoilla on hyvät oltavat. Onkohan tossa lähellä lapsille soveltuvaa uimarantaa? Vois käydä huomenna seuraamassa kisaa ja samalla vähän uimassa.
  20. No mutta sä vedät noita ylämäkiä. Jos mies on hukassa niin riittää vain kun menee katsomaan lähimpään mäkeen :) Just tuommosia mä oon hakenu. Mielelläni ottaisin linkkiä vastaan. Aika harvassa on kyllä fitnessblogit joissa on 100k kisa tavoitteena. Aika monessa ohjelmassa oon toki tuommosia peräkkäisten päivien lenkkejä. Toki jos siinä heittää viikonloppuna 40km + 35km niin muutaman viikon jälkeen riittää kun katsoo viikolla vain lenkkareita. Jäähän siinä silloin kilometrit helposti alle sadan. Esimerkiksi Ansion 5 edellisen viikon juoksut: 100km, 170km, 182km, 177km & 118km. Siihen 4-5h vielä pyöräilyä päälle per viikko. Ton setin jälkeen makaisin vain sohvalla ja silmät seisoisi päässä.
  21. Pohdin tätä asiaa eilen lenkillä. Tunnelma oli eri ennen sitä teidän 24h hassuttelua. Sen jälkeen tuntuu tulleen myös semmonen henkinen ulospuhallus. Toki nyt on myös tosi kuuma niin hankala vertailla sykkeitä yms. toisiinsa. Mutta jos nyt jättäisit noita mäkiä vähän vähemmälle niin miltä sillon sykkeet näyttäis ja meno tuntuis?
  22. Oon tässä nyt sattuneesta syystä katellu netistä erillaisia ultraohjelmia. Ensinnäkin 100km ja 100 mailin ohjelmia on yllättävän vähän. Toiseksi ne on kaikki tarkoitettu pelkästään läpipääsyyn. Missä on loput? Jotenkin oletin että noita olis enemmän. Lisäksi ohjelmien kilometrit tuntuu olevan tosi pieniä. Hyvä kun mennään yli 100km viikossa kovilla viikoilla.
  23. Uutiskirjeen mukaan uusi Fitnesskello tulossa 30.6.
  24. Menohan oli varsin railakasta tuossa keväällä. Oliko ne määrät millasia aikaisempiin treenijaksoihin verrattuna?
  25. Tuo tulee mulle tavallisesti parin päivän viiveellä. Viikonloppuna 50km lenkki niin viimeistään keskiviikkona kaikki tuntuu olevan pielessä ja ahdistaa.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy