Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Seppo

Ylläpitäjä
  • Content Count

    7 160
  • Liittyi

  • Last visited

  • Days Won

    123

Seppo last won the day on July 8

Seppo had the most liked content!

Community Reputation

7 603 Excellent

3 Followers

About Seppo

  • Rank
    Perusterve
  • Syntymäpäivä 04.02.1978

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/Sporttinen-sohvaperuna-Seppo-Moilanen-104692384331833/

Recent Profile Visitors

16 430 profile views
  1. 🙂 Hyvinkin mahdollista. Tais olla varttia vaille ykstoista illalla kun olin liikenteessä Hiekkaharjun kohdilla. Korson kohdilla rata alittu puolisen tuntia aikaisemmin.
  2. Mä mietin tuota ylimenokautta, mutta sitten mulla jäis tuo Vaarat kokematta. Käyn mieluummin tänä vuonna vaikka keskeyttämässä siellä niin ensi vuonna voi mennä rennommin mielin. Ja posket on jo pullistunu 🙂 Fillarointi vois olla yks vaihtoehto. Talveksi mietin pitäiskö kaivaa sukset kaapista ja käydä hiihtämässä. Tuli jo uhkailuja että nää vehkeet lähtee roskiin jos niille ei ole käyttöä. Kai se olis sama käydä hiihtämässäkin jos sitä aikaa tulee ens talvena muutenkin kulutettua pojan treenien takia Hakunilan hiihtolatujen vieressä. Oli mulla semmonen alustava ohjelmarunko mielessä jolla lähtisin kohti Vaarojen perusmatkaa: Ajattelin ottaa tähän aluksi 5vko jakson intervalleja ja tempojuoksua jotta sais vähän vauhtia. Tuntuu että askel on hidastunut turhan paljon. Siihen perään sitten toiset 5vko teemana tasavauhtiset ja kestävyys. Aikaisemmasta 2+1 mallista ajattelin vaihtaa 3+1 malliin. Kevyille viikoille n. 80km juoksua ja kovin viikko 160km. Pitkiä lenkkejä sitten että pisin olisi Montrailin se reipas 50km. Kattoo nyt teenkö enemmän tuplia vai sitten yksittäisiä pitkiä. Mielessä ei ole kuitenkaan yli 60km pitkät koska ne olis ehkä pitäny juosta jo talvella. Nyt voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Koitan siirtää lenkkejä pois illasta jotta saisin pidemmät yöunet. Vaikka vähemmän kilometrejä jos unet olisi yli 6h keskiarvon. Joustavampaa säätämistä lenkkien kanssa. Skippaan vaikka huonot kelit jos saan viikon kilometrit ja tärkeimmät treenit tehtyä. Ja voin muuttaa suunnitelman ihan toisen näköiseksi lennosta. Eihän tässä varmaan olla Nerouden äärellä, mutta samapa tuo onko loppuaika tunnin parempi vai heikompi. Sitä kukaan muista vuoden päästä. Saa ihan vapaasti kommentoida ja esittää ajatuksia. 13 viikon aikana pitäisi tulla ulkoilua n. 1400km. Ehkä se riittää läpäisyyn ettei tule pelkkä selfien otto reissu.
  3. Se on kyllä jännää kun välillä haistaa tupakan, mutta sitten lähellä ei näykkään ketään ihmistä. Ei se haju kuitenkaan hirveän kaukaa tule. Joskus tekee mieli lähteä ettimään että mistä se haju tulee 🙂
  4. Ti Lepo Ke 13,2km 5:00/km s135 To Lepo Pe 18,9km 5:26/km s136 La Lepo Su Lepo -Niin vähän treeniä että kaipa ne kilometrit voi tuosta laskea yhteen ketä kiinnostaa. Perjantaina hammaslääkärissä. Juhannuksena irtosi paikka ja perjantaina opiskelija pisti uuden tilalle. Paikka saatto jäädä turhan korkeaksi, mutta koska hammas otti aika paljon itteensä niin annan sen nyt rauhottua ennen kuin menen valittamaan. Tota hammasta on kiusattu aika paljon ja aina kestää tovin että se rauhottuu. Nyt vihloo ja msp. Lauantaina ja sunnuntaina oli itsellä hieman sairas olo. Vaimo kutsuu sitä luulosairaudeksi, mutta omasta mielestä oli pientä sairastumisen poikasta ilmassa niin otin lepopäivän. Ma 15,7km 5:33/km s134 -Todella vaikean tuntuista menemistä. Ti Lepo -Illalla väsytti niin pirusti että jätin lenkin väliin ja menin nukkumaan. Tuloksena n. 10h yöunet. Olikohan se nyt sunnuntaipäivä kun käytiin viereisellä urheilukentällä ajamassa pikku radio-ohjattavalla Nikko autolla ja lennättämässä semmosta pientä lelu dronea. Joulupukki toi sen pari joulua sitten ja siitä asti se on ollu lähinnä kaapissa. Se drone lentää jotenkin tosi sekavasti ja siihen menee heti hermot. Nyt sitten mentiin urheilukentälle lennättämään että se ei heti törmää seiniin tms. Drone lensi muutaman kerran ja sitten tuli nuorimman lapsen vuoro lennättää sitä. Se vetäs nupit kaakkoon ja totesi vain että "Hei, hei, drone!". Olin siinä toki auttamassa ja katoin vieressä miten korkealle se nousee. Lopulta totesin että nyt aletaan olemaan vähän turhan korkealla. Se drone on semmonen pieni ja ei pahemmin ohjattavissa niin alko jännittämään että se voi päätyä läheisen koulun katolle. Niimpä vetäsin sen suoraan alas ja alas se sitten tulikin. Laskeutumispaikaksi valikoitui vieressä olevan puun latva. Sinne se jäi jonnekkin n. 5m korkeuteen. Minkä korkusia tuommoset semi korkeat puut nyt on. Ei muuta kuin hakemaan kotoa pari jalkapalloa ja sitten aloin potkimaan niitä palloja kohti dronea siinä toivossa että se tippuisi alas. Samalla piti varoa etten potkase palloa vieressä olevan koulun ikkunaan. Muutaman yrityksen jälkeen aloin jo miettimään että tästä voi tulla pitkä ilta. Onneksi pian alkoi tuulemaan ja satamaan niin kuinka ollakkaan tuuli tipautti dronen alas. Loppu hyvin kaikki hyvin. Sen verran kovaa hommaa oli se pallon potkiminen että taisin reväyttää jonkun lihaksen. Nyt on nimittäin oikean jalan polven vieressä joku pirun kipeänä oleva lihas. Että ei se paljon vaadi että saa urheiluvamman. Harjoittelun puolesta tosi sekavaa toimintaa. Motivaatio täysin hukassa ja oon koittanu pohtia jotain uutta systeemiä miten tästä jatkaisi. Reitti 2000:n suhteen ei riitä motivaatiota niin jätän sen väliin. Enkä ole enää varma motivaatiosta Vaarojen tai ensi kaudenkaan suhteen. Loppuvuodesta oli niin helppo tilanne kun edessä oli monta kisaa. Jokainen olisi ollut hieno tapahtuma ja motivoinut seuraavaan. Oon alkanu miettimään että pitäisi saada vielä paremmin sopeutettua treenejä omaan arkeen. Varmaankin se tarkoittaa vähemmän määrää tai ainakin erityyppistä harjoittelua. Ehkä viikolla vähemmän ja viikonloppuisin enemmän jotta tulisi enemmän unta? Ehkä parempi juosta vähemmän kuin että ei juokse ollenkaan? Myös semmoista kriiseilyä että onko enää sellaisia tavoitteita joiden eteen jaksaisi nähdä vaivaa? Karhunkierros on tällä hetkellä ainoa kisa joka motivoi ja siihenkin on vajaa 11kk. Että en tiedä.
  5. Osta kaks ja palauta toinen. Ei noista ota selvää kumpi koko istuu paremmin. Niin tekisin jos menisin nyt liivikaupoille. Puoli vuotta sitten olin nuori ja tyhmä ja ostin mutulla.
  6. Seppo

    Hyvä juoksumatto?

    Mulla on nurkassa tuo 500:nen. Eihän se sama matto ole, mutta eipä noissa näytä olevan paljon erojakaan. Ihan on hommansa hoitanut satunnaiseen juoksenteluun ja on jämäkän oloinen.
  7. Seppo

    Mikä mittari minulle?

    @Antti_K Vilkaseppa Germiitin 245:sta. Ellei ole tarvetta noin pitkälle akunkestolle niin 245 on lähes sama mittari, mutta pienemmällä hintalapulla.
  8. The5krunner heitti ilmoille mielenkiintoisen ajatuksen, että onkohan Strava seuraava ostokohde? Garminilla ei tunnu olevan mielenkiintoa kehittää tuota sovellustaan kun taas Stravassa olisi jo paljon juttuja valmiina. Stravan rahoittajien kärsivällisyyskin taitaa olla koetuksella kun rahaa vaan palaa palvelun ylläpitoon. Ellei porukka innostu maksamaan Stravasta niin eihän tuo ole kovinkaan älytön idea että Garmin käy ostamassa senkin pois. Sen jälkeen pro ominaisuudet Garminin mittareiden omistajien käytössä ja muille ilmaiset perus ominaisuudet. Tai rahalla paremmat.
  9. Seppo

    Polar Unite

    Unite tuli eikä muuta. Vaikka tuntuukin aina oudolta sykemittarit ilman GPS:ää niin näin äkkiseltään hyvä kello salille fitness ympyröihin. Juoksun harrastajat jättäkää hyllyyn ja ottakaa siitä vierestä se Ignite. Tässä on väärä paikka säästää se 50e.
  10. Ja Suunnon arjesta tuli juuri taas hieman hankalampaa. Pääsevät mukavasti rajoittamaan miten nopeasti muut saa algoritmit käyttöön ja mihin hintaan. Toisaalta hyvä juttu Polarille koska eivät ole olleet Firstbeatista riippuvaisia.
  11. Seppo

    Polar Unite

    Vois sieltä tulla jotain muutakin. Mutta en nyt viiti edes arvailla kun ei ole tarjota kovin laadukkaita arvauksia/perusteluja. Vielä tunti ja sittenhän sen tietää.
  12. Se on tämän ajan henki. Kiireiseksi tehty arki siirtää sitä omaa aikaa iltaan/yöhön. Sinne siirtyy myös pakollisia hommia. Lopputuloksena taas kierre joka vetää mukaansa siihen "uuteen" arkeen jossa aika otetaan unesta. Mä näköjään tykkään tuosta kierre -termistä. Mutta niinhän se menee, että huonot valinnat saa aikaan huonoja tilanteita. Eikä tarvitse aina olla vaikeitakaan asioita kun arjen hallinta alkaa karkaamaan. Et pese päivällä astioita - > astiat loppuu -> peset ne illalla ja siivoat keittiötä -> sen jälkeen haluat omaa aikaa ja unohdut someen -> menet nukkumaan myöhässä -> heräät väsyneenä -> et saa asioita tehtyä -> ja lopulta menet taas liian myöhään nukkumaan. Ei se esimerkiksi sen vaikeampaa ole saada rytminsä sekaisin ja nukkua huonosti. Itse tässä parhaana esimerkkinä tästä saamattomuudesta ja univajeesta.
  13. Seppo

    Polar Unite

    Tämä fitness kello Polar Unite julkaistaan tänään. Kokosin yhteen mitä kellosta tällä hetkellä tiedetään: Katotaan mitä sieltä illalla tulee.
  14. Ma Lepo -Vähän ajattelin että josko tänään pikku lenkin olis käyny heittämässä, mutta sitten kuulin että mulla on lapsenvahtivuoro. Se siitä lenkistä. En nyt jaksa lähtä joskus 22-23 tonne vesisateeseen hipsuttelemaan mitään palauttavaa. Meen aikasin nukkumaan niin siinä taitaa olla parempi palauttava. Sama tilanne voi olla huomennakin jonka jälkeen pitää miettiä vähän uusiksi viikon ohjelmaa. Yks vaihtoehto olis juosta matolla, mutta saa nähdä kestääkö pää. Katotaan sitä huomenna. Huominen on kuitenkin vasta huomenna. Eilen sain kuulla kunniani kun lenkki vähän venähti. Piti olla 75min lenkki, mutta kun Grit juoksutti mua metässä miten sattuu ja piti kuvailla niin lenkille tuli tunti lisää mittaa. Kotona oli kuulemma mietitty että pitääkö lähteä ettimään. Sinänsä turhaa koska juoksin poluilla. Mutta taas yksi hyvä esimerkki siitä miksi olisi hyvä kantaa puhelinta mukana.
  15. On noissa mittareiden tarjoamissa unenmittauksissa se hyvä puoli että ne kannustaa parempaan uneen. Menet aikaisemmin nukkumaan, nukut enemmän, et mene suoraan lenkiltä nukkumaan ja et nauti alkoholia ennen nukkumaanmenoa. Kaikilla noilla keinoilla saat parempia tuloksia mittarin unenmittauksissa. Äkkiä sitten huomaakin panostavan noihin jotta saisi parempia tuloksia. Onhan se vähän hölmöä, mutta kyllä se vaan motivoi.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy