Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 17.01.2020 in all areas

  1. 3 points
    Laitetaan nyt Rushia, kun Neil Peart R.I.P rumpali juuri kuoli aivosyöpään:
  2. 2 points
    Tässä tiedettä aiheesta
  3. 2 points
    Onneksenne työni jatkuvat kohta...
  4. 1 point
    Päivän teemana oli eespäin, eespäin, tiellä taistojen. Ja jotenkin päädyin lopulta tällaiseen. En uskaltanut laittaa tätä Huono biisi -ketjuun, ettei vaan Pohjois-Korean Suuri Johtaja suutu.
  5. 1 point
    Mä oon tuikitavallinen treenaaja. Vajaan vuoden tauon jälkeen aloitin pari kuukautta sitten kuntosalilla käynnin. Olen vahvistanut keskivartaloa, yläkroppaa ja jalkoja. Joka kerran olen myös juossut matolla 15-30 min. 1) Muun kuntoilun lomassa on helppo juosta hieman. 2) Matot ovat laadukkaita eikä nivelet (useita polvileikkauksia aiemmin ja ylipainoa) rasitu. Juoksen myös ulkona ja polvikivut ovat arkea, toisin siis kuin matolla. Tiedättekö onko näissä matoissa joku vaimennus tms. koska nivelet ei rasitu juurikaan. On noi matot vaan loistokeksintö !
  6. 1 point
    Tsemit kolleegalle💪 Täällä myös lihashuoltoverstaalla lamppu palaa pitkälle iltaan😅
  7. 1 point
    Tässä on nyt varmaan sellainen ero, että Seppo on juossut mitäliekään, kuitenkin reilusti tuhansia kilsoja alle. Ja siten kaikki sellaiset "perusvirheet", joita noista dynamiikkatiedoista voisi kaivella ovat jo luonnollista kautta tulleet korjatuksi. Aloittelija puolestaan voi olla aika kaukana optimaalisesta ja yksi tapa huomata ja korjata omia virheitä on katsella noita dynamiikkatietoja. Nyanssitietona esim. itselle tuli järkytyksenä, että joillakin lenkeillä oma kadenssini pysyi 180 tienoilla noin 45min kunnes se lerpahti kuin lehmän häntä jonnekin 170 alle ilman mitään varsinaista syytä. Samalla suorituskykymittari meni negatiiviselle eli vauhti vs. syke alkoi laskemaan. Tässä ei ollut mistään muusta kyse kuin siitä, etten muistanut nakuttaa riittävällä tahdilla jalkojani. Kun tuon huomasin, tein pari 90min hölkkää, jossa jälkimmäisellä puoliskolla keskityin tietoisesti pitämään kadenssin yllä. Aika jännästi sitten vauhti vs syke oli huomattavasti parempi koko lenkin keston ajalta, vaikka operoin tismalleen samalla kunnolla kuin aiemmin! Tässä nyt vain yksi esimerkki, miten noita dynamiikkatietoja voi käyttää hyväkseen. Muita esimerkkejä varmasti löytyi useampia. Ja toisaalta eihän sitä dataa tarvitse katsella, jos sillä ei koe mitään tekevänsä vs. vaikea on dataa katsella, jos sitä ei ole. Tuo sinun tasapainoero kuulostaa normaalin rajoissa olevalle. Jos jatkuvasti ja aina samaan suuntaan 1.5% on siellä selvästi jotain optimoitavaa vielä, mutta ei mikään ehdottomasti korjattava tilanne. En olisi varsinaisesti huolissani, mutta esim. salilla voisi kokeilla yhden jalan liikkeitä selvittääkseen onko kyse vain voimaepätasapainosta vai jostain muusta...
  8. 1 point
    Kyllä se on liukkaus joka pakottaa matolle. Vaikka olisi kuinka hyvät kengät, liukkailla keleillä on aika iso vaara loukata itsensä. Sitä kuitenkin jännittää alitajuisesti tai juoksee muuten vain väärin. Jos matolle menen, se on aika yhdentekevää siinä vaiheessa kuinka suffelia se touhu on. Pääasia että saa treenin sisään.
  9. 1 point
    Keskeiset syyt omaan juoksumaton käyttöön: Surkeat / vaaralliset olosuhteet ulkona Mahdollisuus tarkkaan rasituksen / vauhdin kontrollointiin Pitkät, yhtäjaksoiset ylämäkitreenit jos tavoitteena on esim. Alppien vuorijuoksut, Spartathlon, Nove Colli tai joku muu pitkiä nousuja sisältävä kilpailu. Helppous, riittää kun kävelee rappuset alakertaan, vetää shortsit ja lenkkarit päälle ja aloittaa treenin.
  10. 1 point
    Riittäisivätkähän ne pesulaput?
  11. 0 points
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy