Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11.08.2020 in all areas

  1. 5 points
    Lauantaina lähtö Kattilasta, ja lännessä kaikki on suurempaa, Andrej (viittaus kappaleeseen, kuka muistaa?) - pitkospuutkin: Ei vaisin, muut olivatkin sitten normaaleja pölkkylöitä, helppoja mennä. Vaan reitit eivät aina nopeimpia, juuria riittää niin idässä Sipoonkorvessa kuin lännessä Nuuksiossa - ja miksei riittäisi: Joskus polun pää hukkui: tai eteneminen oli hidasta rantapöheikössä: Reitin pohjoispään eli Iso-Parikkaan uimaranta, jonne autotiekin vie perille: Sitten kuvailu vähentyi ja helle lisääntyi. Kallioilla porotti: mutta oli joukossa hieman juostavampaakin tietä - vikalla kilsalla piti siis juosta alle vitosen vauhtia kun kerran pääsi kunnon juoksuaskeleeseen. Sunnuntaina Solvallasta polkuilemaan, sielläkin kauniita maisemia ja paljon järviä ja lampia: Kollega tosiaan pulahteli nopsaan uimaan kolme tai neljä kertaa rannoilta: Luola piti kurkata: Ja nousta reitin viereisille kukkuloillekin näköalapaikalle (kun oli jo kerran lähtenyt väärää polkua niin kirjaimellisesti harjoituksen vuoksi): Haukkalammen yhdyspolulla Solvallaan oli hyviä nousuja ja laskuja, kirsikkana Solvallan pujottelumäen nousu, mutta näistä ei tunnelmakuvia - oli jo mukava saapua perille. Tänä aamuna paino tasan 68 kg, voi olla aikuisiän alin paino - lähipäivinä näkee josko nestehukkaa, ei kylläkään siltä ole tuntunut. Pohkeissa odotetusti lihassäikeitä jumissa, mutta pallo puree. Mieli teki jo tänään lenkille, mutta jospa nyt tiistaina... 🙂
  2. 4 points
    Ma ratapäivä. Suoraan duunista jo valmiiksi väsyneillä jaloilla. Bonuksena aika vinkeän tuulinen keli. Sama setti kun viime viikolla: 2km verra, 6x1000m, 2km jäähyjä. Tonnien välissä 3 ja puolen minuutin kävelypalautukset. Tonnit @4.30 / 4.24 / 4.25 / 4.25 / 4.30 / 4.35. Ei siis parannusta viime viikosta. Positiivista juoksutekniikan parantuminen ja ylipäätään tuon vauhdin helpottuminen. Jalat vaan oli aika tyhjät. Suuri voitto itselle ratakammon voittaminen sekä vetojen juokseminen muiden (mm urheiluseuran) läsnäollessa. Tänään juoksusta lepoa, punttia jos töiden jälkeen.
  3. 3 points
    Kevyt palauttava uinti aamusta, 1200m. Lisäksi joogaa 20min. Vesi oli jo aika viileää ja onneksi ensi viikolla aukeaa halli ainakin Kajaanissa. En varmaan sen jälkeen ui avovedessä kuin juuri ennen kisaa Etelä -Suomessa / Virossa. Sykkeet oli jälleen normaalit yön jälkeen. Eilen hierojalla lihakset ei ollut kauhean jumissa ja lähinnä niissä on pientä väsymystä. Aamulla ei ollut enää kipuja jaloissa; jalat tuntui ainoastaan hieman spageteilta. Aika vähillä vaurioilla taisi lauantain kisa mennä ja palautuminen on lähtenyt hyvin käyntiin. Illalla vielä kevyt pyörä 1,5h ja huomenna aamulla kevyt juoksu 7-8km. Illalla sitten koitan vähän teräviä vetoja ottaa pyörällä eli joku 3-4x 4-5 min overunder FTP:n. Torstaina varmaan hieman jumppaa ja juoksussa muutamia avauksia. Perjantaina aamusta sitten uinnissa kerkeää ottaa vetoja ja automatkan päälle kevyt hölkkä. Vantaan osallistuminen varmistui lopulta eilen ja lauantaina kisaillaan sm-mitaleista.
  4. 3 points
    Eilen varsin kevyttä pyörittelyä 2h15min @216w/NP 222w. Oli turkasen kuuma kyllä, pari litraa nestettä meni heittämällä. Huom, esim. vkl kisassa join n. 4dl pyörällä ja ehkä 1dl juoksussa, joten kai sitä pärjää vähemmälläkin, mutta silti. Blogin puolella viime viikon yhteenveto! Enää 3 viikkoa jäljellä, tämä on viimeinen selkeästi normaalimpi viikko. Erityisen kova ei taida olla kuitenkaan. Yksi kovempi pitkä juoksu (yritetään ehtiä tänään töiden jälkeen, illalla grillin ääressä klo 18 jälkeen jo pitäisi olla...) ja pari uintia joista yksi kovempi lyhyt, perjantai pakko ottaa napsun kevyemmin, koska lauantaina on ensimmäistä kertaa SM-sprintti (NIIIIIN EI MUN MATKA!) ja perään iltapäivästä vielä sm-joukkuesupersprintti. Katsotaan liikahtaako jalka enää sprintin jälkeen, mutta varmaan ihan hauskaa 🙂 Ja sunnuntaina sitten todennäköisesti viimeinen pitkä pyöräily, kun aikaa vielä 2 viikkoa siinä kohtaa. Sitten laskeudutaan paastoon, eikun kevyempiin päiviin tietty 🙂
  5. 3 points
    Kyllähän tuossa vähän tukala tilanne oli kuukausi sitten mutta hyvin purru nuo kovat ratatreenit. Ma 10.8 13.41K (sis. 8x800m/400m) Matikan ja enkun tasotestit stressaamatta joten iltapäivällä vaimon kanssa radalle. Tonnitkin oli mietinnässä mutta yassoilut voitti. Toteutus: 3:09:60 155/176 3:11:60 164/184 3:10:90 169/186 3:08:10 169/187 3:06:80 173/191 3:09:60 174/191 3:08:10 175/193 2:57:20 _/_ Melkosen tuulinen keli ja vähän arvelutti miten nuo lähtee. Muutama sekka nopeemmin tuli kuin viikko sitten ja vikaa lukuunottamatta kevyempi sarja kuin viimeksi. Tuohon vikaan latasin vähän enempi, aattelin että alle kolmosen olisi nätti. Ei all-out mutta melko lähelle. Siinä sykkeet sekoili ja anto ihan liian matalaa dataa. Se oli tältä erää viimonen kovavauhtinen vetosetti. Harkinnassa 3x3.2K ensi viikolle about puolikkaan tavolla tai karvan alle. Täytyy hoitaa tää viikko ensin alta pois ml. se lauantain maravauhtinen puolikas.
  6. 1 point
    Kaipailisin vähän neuvoja ja mielipiteitä kokeneemmilta juoksijoilta harjoitteluvauhteihin. Kannattaisiko juosta kovempaa / hiljempaa / enemmän / vähemmän? Vai näyttääkö hyvältä? 🙂 Vähän taustaa itsestäni, ikää 28, reilu 4kk harrastanut aktiivisemmin lenkkeilyä. Sanoisin että max syke vähän yli 190, leposyke noin 50, usein vähän alle. Tällä hetkellä viikkokilometrit 65-70 välillä ja jalat kestää ihan hyvin. Viikkorytmi pääsääntöisesti 1 pitkä, 0-2 VK / MK ja loput PK: Pitkä lenkki 5:30-5:40min / km, keskisyke 140-150 PK lenkit 5:10-5:30min / km, keskisyke 145-150 VK lenkki esim. 6km 4:25min / km, keskisyke 160-170 (alku helpon tuntuista, vika kilometri hengästyttää jo kunnolla) MK esim. 5x 1000, 3min tauot. Vedot noin 4min, syke lopussa 185-190 Mitään testejä en ole juossut koska tavoite on kunnonkohotus eikä kisat (ja koska raasto ei ole mukavaa) 😄 Oma veikkaus kuitenkin että 10km tuon perusteella pitäisi mennä ainakin alle 44min.
  7. 1 point
    Minestronekeitto (100% kasvis+pinnalla juusto) maistui iltahölkän jälkeen. -kotimaista savoijinkaalta suikaleena -kotimaisia vihreitä papuja pätkittynä -borlottipapuja purkista -hieman punaisia linssejä -kirsikkatomaatteja -tomaattipyrettä -porkkanaa -varsiselleriä -sipulia -valkosipulia -simpukka(gnocchi)makaroonia -oliiviöljyä -pan-suolaa -kraanavettä -mustapippuria -laakerinlehteä -provencen yrtit kuiva -lehtipersilja tuore -pinnalle kovaa italojuustoa
  8. 1 point
    Ma piti juosta aamulla intervallitreeni mutta näköjään nukkuminen kiinnosti tänään enemmän. Illalla kuitenkin laadukas polkujuoksu 17km 5:46min/km 158bpm +722m +31°C alkuun pitkä nousu joka huipentui jyrkkään vaikeakulkuiseen polkuun jota juoksin sitten vielä pari kertaa ylös alas. Loppuun viimeiset 6km 3:58min/km 173bpm. Oli ihan hyvä treeni oli hauskaa juosta pitkästä aikaa vähän kovempaa ihan kuin mäkien ravaamisesta olisi tarttunut voimaa reisiin eikä jalat sippaa heti kun juoksee vähän maratonvauhtia kovempaa. Huomenna palauttava tai ne intervallit katsotaan mitä koivet sanoo aamulla.
  9. 1 point
    Ma: 32.1km/3.15/134 @isin kanssa Espoon rantoja ja pikku pätkä omaa hölkkää loppuun. Hyvä lenkki eilisen heikon nuhjaamisen jälkeen
  10. 1 point
    10.8. Alun perin ajatus oli pyöräillä tänään, mutta vaimo ehdotti, että vien syntymäpäivän (omani) kunniaksi nuoremman tytön ja sen kaverin Leppävaaran maauimalaan polskimaan. Uin itsekin kokonaista 2 km. Kokonaisaika oli sama kuin viikko sitten Ahvenanmaalla kolmella kilometrillä, eli 48 min, mutta uintiaika 31 min. Altaassa oli siis tuttuja, joiden kanssa piti jutella tai muuten vain katsella menoa yhteensä 17 minuuttia. Tarkoitus oli uida rentoa kelausta. Toteutuma oli sellainen, että alkuverra 400m lähti vauhdilla 6:13. Sinällään hauskaa, että minun virallinen pitkän radan ennätys on 400m matkalla 6:11. Jos pallistartin huomioi, niin vauhti oli nyt alkuverrassa hyvin lähelle samaa. Tuo virallinen ennätys on heikko (verravauhtia) siitä syystä, että otin lajin vahingossa ja satsasin enemmän heti perään tulevaan lajiin. Vauhti on esim. selvästi hitaampaa kuin 1500m ennätyksen väliaika. En ole uinut 400m kisoissa pitkällä radalla kuin kaksi kertaa, ja toisella kerralla tuli hylkäys. Alkuverran jälkeen 200m pätkiä 2:58 - 3:17. Hitaimmassa joku kellui edessä joten uin viimeisen 20m kädet nyrkeissä ja potkimatta. Yhden satasen uin rintaa ja yhden vähän ripeämmin, 1:18. Jospa tässä illalla vielä pienet venyttelyt saisi aikaiseksi ja huomenna sitten pyöräilemään. Välillä sitä ajattelee, että meneekö harrastaminen överin puolelle, kun tuntuu että on lusmuillut pahasti kun päivän treeni on vain 2 km uintia.
  11. 1 point
    Perjantai: 5,0 km, 5:08 min/km, 183 bpm ja aika 25:43. Tein 5km testijuoksun. Pohjille alkulämmittelyt ja sitten matkaan. Heti muutaman sadan metrin jälkeen sääret löi tukkoon ja askel oli todella hakkaava, läpsytys kaikuu varmaan vieläkin Turun itäisissä osissa. Varmaan vauhtitreenien puutetta? Sunnuntai: 10 km kävelyä, 1h 45 min Pitkä palauttava kävelylenkki tulevissa asuinmaisemissa. Vko 32 = n. 25 km + 68 km pyöräilyä Nyt kevennetään hiukan tälle viikolle ja sitten lähdetään vakiinnuttamaan viikkokilometrit > 30. Akillesjänne vaivaa vaan edelleen, kipeytyi huhtikuussa mäkivedoissa. Täytyy huomioida jatkossa vaan enemmän huollossa tuo.
  12. 1 point
    Sunnuntai 9.8. 30,03km @5:53. Viimeinen pitkälenkki ennen Paavo Nurmea. Oli tarkoitus tehdä huomattavasti kovempi vauhtisempi lenkki. Lämpötila sen verran korkeelle, niin en lähtenyt nyt enään riskeeraamaan liian kovalla vauhdilla tehdyllä treenillä näin lähellä kisaa, jos palautuminen veisi liikaa aikaa. Tälle vuodelle nyt kertynyt 3020km juoksua. Luulisi et sillä saisi juostua kohtalaisen ajan Paavolla, jos ihan samanlaista hellettä puske päälle kisapäivänä.
  13. 1 point
    PoJu 3:36 23,1 km (9'22) asc 530m cad 72 avg 127 max 162 PTE 3,1
  14. 0 points
    Tänään kaksi lenkkiä, aamulla 9km @4:56 ja illalla 8km @4:29. Oli ihanaa juosta, etenkin aamulla oli suorastaan euforinen olo. Vatsaan kuitenkin sattuu nyt kevyessäkin juoksussa. Huolestuttaa vähän.
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy