Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 14.09.2017 in all areas

  1. 13 points
    Kesä oli ja meni, eipä sitä itse kesää juuri ollutkaan, mutta hölkätty on. Elokuun lopulla pyörähti yli 4000 kilometriä juoksua tälle vuodelle matkahölökkämittariin ja niillä pohjilla lähdin sitten Ranskaan valloittamaan Ultra Trail du Mont-Blancia. 168km/9500M+. Ja kuinkas siinä sitten kävikään.. No maaliin tulin kohtuullisessa 34h 12min ja 49sek ajassa toiseksi nopeimpana suomalaisena ollen kilpailussa sijalla 314. Enemän tarinaa blogissa ja se löytyy TÄSTÄ. (https://hyvallahookilla.wordpress.com/2017/09/12/utmb-2017-matka-mont-blancin-massiivin-ympari/)
  2. 6 points
    Kuukauden päästä ohjelmassani tämän vuoden ainoa marastartti eli Vantaan maraton. Toukokuun DNS-maran jälkeen fokus oli vahvasti maantiepyöräilyssä sekä polkujuoksussa ja polkujuoksukauteni huipentui pari viikkoa sitten Nuuksion 70 km ultrajuoksuun eli kestävyyspohja on nyt ainakin kohtuullisella tasolla. Jonkinlaista vauhtikestävyyttä olen pitänyt yllä myös läpi kesän ja tietä pitkin on tullut juostua vauhtilenkkejä lähes viikottain pituudeltaan 10-15 km ja vauhdeiltaan 3.57-4.06/km. Noiden lisäksi joitain kovia rata- ja maastojuoksuja, joihin sisältyy kaksi ratakisaa sekä 14 ja 25 km polkukisat. Muutama kerta sykkeen nostatusta myös maantiepyöräillen. Ilmeisesti ultraharjoittelu on syönyt parhaan terävyyden vauhtijuoksuista, koska herkkyys kovimmissa vauhdeissa on selvästi heikompi kuin vaikkapa keväällä. Hieman on myös arvoitus kuinka kroppa palautuu ultrasta maratonkuntoon. Ketjun tavoitteen ali en edes yritä tällä kertaa, mutta tavoitteena olisi mahdollisimman ehjällä suorituksella loppuaika haarukkaan 2.50-2.55.
  3. 5 points
    Ke 13.09 Askeleita 24.500 kappaletta. Aamupäivä vankilassa, josta vapauduin @MaraTonin vinkillä😊 Näihin selleihin ei ollut pitempään hinkua. Iltapäivä satama-alueella. Startteri täältä. Sitten vähän katkarapuja huikopalaksi täältä. Käytiin seuraamassa sataman kanta-asiakkaita. Osalla selvästi hangover päivä. Illalla käppäilyä Presidiossa. Mahtava paikka.
  4. 3 points
    PK2@11km@1h04min53sek@5min53sek@128 Kevyt jalka, alhainen syke, raikas ajatus, komea syysilta. Ei tartte juoksija mitään muuta.
  5. 2 points
    To: Aamulla vinyasa-joogaa 35min. Iltapäivällä sateen loputtua pikku lenkki 5,5km 30min, minkä perään kotijumppa 30min. Kivaa liikkumista ja juostessa erheydyin jopa hetkeksi ajattelemaan että pitäisikö osallistua tänäkin vuonna Lausannen maratonille, kunnes tulin järkiini.
  6. 2 points
    Tämän päivän lenkkiin pitänee olla suhteellisen tyytyväinen. Ehkä tässä alkaa olemaan jo valoa näkyvissä tunnelin päässä. Toivottavasti nyt ei takapakkia tulisi ja saisi treenata terveenä. Ilma oli sopivan viileä, eikä harmauskaan haitannut. Nyt kyllä paistaa aurinko.:) 10,5 km reippailtiin keskitahdilla 6:49 ja keskisykkeellä 140. Sellaiset 100-150 metrin kävelypätkät otin jokaiselle kilometrille. Kaikki kilometrit taittuivat alle 150 keskisykkeillä. Maksimivauhti kellon mukaan 5:18. Ihan mukavan kevyt lenkki. Aikaa kului yhteensä 1:11:36.
  7. 2 points
    65min jossa 20min kevyt(ka137) + 25min tv kova(ka 181) + 20min vr(ka 149). Tuntui kyllä tähän paikkaan hyvältä, etenkin tuo kevyt juoksu. Oikeastaan jo toissapäivänä tuntui paljon paremmalta kuin sitä ennen. Kovakin oli viime viikkoa sujuvampi, mutta jossain mäessä läski haukkasi taas vähän liian ison palan eikä siitä tahtonut oikein päästä yli. Eli juuri se mitä piti taas välttää. Mutta tuollainen kova veto on tottumattomalle ja huonokuntoiselle paha kun palautumiskyky kunnon vauhdissa on niin huono eikä malta millään vauhtia pudottaa ihan kävelyksi. Pitäisi melkein olla ihan tasainen baana tai riittäisihän siihen terävämpi pääkin että tajuaisi vetää nousuissa liinat kiinni kunnolla.
  8. 1 point
    Taas maastossa 5. Ei malttanu. Ja illalla tunti lätkää. Hyvä päivä noin liikunnan saralla..
  9. 1 point
    Vähän parempaa tekemistä pettymysten su 10km jälkeen. Kisakirmaisu puistojuoksu Forssassa: 5,84km/ n.27min. Av-syke 177, pieni spurtti lopussa ja max.syke 186. Paranoo vauhti, mutta ihan tyytyväinen en ole vielä. edit. Virallinen aika 26:58.
  10. 1 point
    To 14.09 Aamulenkki 20 km maisemissa, missä mieli ja askel kevyttä.
  11. 1 point
    Olen ollut huomaavinani että tarjoaa viimeksi käytettyä aina siihen ensimmäiseksi ja seuraavaksi edellistä sitten jne. kun lähtee valitsemaan lajia.
  12. 1 point
    Toivotaan Pexrun, että molemmilla tulisi vielä onnistuneet puolikkaat ennen talvea, koska sittenhän tämä juoksu ainakin mulla keskittyy PK hölkkään.Tuo on totta , että joku yksittäinen tonnin veto ei hirveästi kerro pidempien matkojen kulkemisesta, mutta on noita tonneja mukava välillä vetäistä. Tänään tuli lenkkeiltyä10.6 km@5.46 min/km.
  13. 1 point
    Tänään Cross-Trainerilla 40 min, 114 bpm. 1-2 vk miettinyt, että voisi käydä Jyväskylän Finlandia maratonilla juoksemassa perjantaina 10 km:a tahtiin 4:45 - 5:00 min/km. Kova hippa olisi mennä juoksemaan ☺. Katsotaan vielä huomenna mikä fiilis ja miltä kropasta tuntuu ja sen mukaan sitten päätös. Jos ei lenkki päivityksiä ole tänne klo. 17 mennessä tullut, niin sitten ollaan viivalla Jyväskylässä klo. 20 ;). VK treeninä tämän ajattelin itselle.
  14. 1 point
    Miesten voittoaika 23:00-23:10 Naisten 25:00-25:10. Jos noin 10 min. tarkkuudella arvais ? Kuumahan tuolla varmaan taas on.
  15. 1 point
    Crossarireippailua 1 h ave 149 ( 78 % ) Sis 5 x 4 min vetoja ( 153/160/165/170 ja 181 sykkeillä ) . Kynnykset on 153 - 173 ja 190. Kohtapuoliin hieronta 90 min
  16. 1 point
    Hyvin kulkee täälläkin. Miulla tuo yksi irtotonni alamäkeen ei vielä paljoa kerro. Sie painat harkkavitosen kyytiä missä itsellä hapottaa pelkkä ajatuskin. Se lupaa jo paljon enemmän. Veikkaan että Pieksämäen asemalla ei soi blues vaan paljon duurivoittoisempaa ja paukkuu kova enkka puolikkaalla.
  17. 1 point
    Ma: Jaloissa huomattavissa samaa ilmiötä kuin Istrian kisan jälkeen, että ensimmäiset pidemmät alamäkitreenit vetää etureidet aivan totaaliseen jumiin. Niin tälläkin kertaa, joten maanantaina lepoa. Ti ja Ke: Kumpanakin päivänä aamulla joogaa ja iltapäivällä kotijumppaa. Ihan mukavaa. Ei lopulta ilmottauduttu siihen Turkin 100km kisaan, mistä höpötin joskus aiemmin, joten ei ole sen suurempia treenipaineita. Ylimenokautta mennään siis ja tehdään just sitä miltä tuntuu, kun ensi vuodellekaan ei ole vielä suunniteltu mitään. Ultra Trail Mt. Fuji huhtikuussa on yksi vaihtoehto, sillä kumppanilla osuu duunireissu Japaniin juurikin sen aikoihin, mutta uusittu reitti hiukan mietityttää.
  18. 1 point
    Piiiiiiitkästä aikaa intervalleja. Alkuun 2 km lämmittely hölkkää. 6x1000m vetoja 2 minuutin kävelypalautuksilla. Loppuun vielä 1.5 km jäähdyttelyä hölkkäilen. Vedot 4.05-4.30. Alkuun meno tuntui hieman takkuiselta, mutta muutaman vedon jälkeen alkoi meno maistumaan. Juoksu tapahtui gyltön saaressa jossa tarjolla oli mäkinen metsäautotie. Matka: 10.78 km Kesto: 57:46 min Syke: 146/177
  19. 1 point
    Eilen oli tarkoitus käydä juoksemassa vauhtikestävyyslenkki, mutta satoi koko illan sen verran kovasti, että jäi lenkki väliin.Tänään oli jälleen parempi sää, niin pääsi eilisen harjoituksen tänään juoksemaan. Valitsin vielä tänään mäkisen ja raskaamman reitin, niin tiedän, että samalla vauhdilla tasaisemmalla kulkee sitten kevyemmin. Tämänpäiväinen lenkki oli 14.2 km@5.08 min/km, joka meni suhteelisen hyvin, mutta ei kieltämättä ollut mikään super kevyt.
  20. 1 point
    Trendi treenien suhteen ollut samankaltainen itselläkin. Lupaavan heinäkuun jälkeen piriformiksen vuoksi juokseminen tosi vähiin elokuussa, mutta pyöräillen jne. sai pelastettua sen mitä pelastettavissa oli. Nyt taas "nousukiito" menossa, mutta saapa nähdä kuinka käy. Mutta kuten toteat juoksuistasi, mullakin oli juoksulaman aikaan hyvin aikaa palautua edeltävistä "määristä". Samankaltaista siis ollut, sillä erotuksella, että tämän ketjun, Oittaan ja nykyisin Sipoonkorven Herttualla on enemmän juoksijan vikaa. Tsemiä valmistautumiseen!
  21. 1 point
    Tänään ohjelmassa 1000 metrin vedot radalla. Treenifiilistä ei tosin kohottanut se, että ensimmäisen vedon jälkeen muutaman hörpyn vettä juotuani tuli väkisin oksennus. Ei tosin iso, mutta kuitenkin. Tämän jälkeen joka vedossa pyrki oksennus suuhun ja limaa kertyi kurkkuun. Jotenkuten sain kuitenkin setin vedettyä, vaikka teki mieli jättää väliin. Alkuverryttelyksi 1 km keskitahdilla 6:23 ja keskisykkeellä 134. Loppuverkaksi yhteensä 2,5 km pururadalla. 1,4 km aikaan 9:27 keskitahdilla 6:45 ja keskisykkeellä 131. Tähän tuli mittarin kanssa sähläystä ja tämän takia muutama askel kävelyä ja 1,1 km 7:23 keskitahdilla 6:42 ja keskisykkeellä 128. Vedot 1000 m: 5:13, keskisyke 148 maksimi 163 5:07, keskisyke 149, maksimi 163 5:04 keskisyke 148, maksimi 162 5:05, keskisyke 140 maksimi 157 4:57 keskisyke 141 maksimi 158 Kahdessa viimeisessä vedossa oli pakko pitää hieman pidemmät palautukset, että saan yleensä tehtyä suunnitellut viisi vetoa. Loppuverkassakin oksennus pyrki suuhun. Yhteensä juoksua siis 8,5 km. Aikaa kului 49:39.
  22. 1 point
    Tiistai-iltana sain tiukkaan aikatauluun puristettua pikaisen vetotreenin. Alle vähän lämppää, sitten tonnin vetoja kahden minuutin palautuksilla hölkkä/kävely. Palautuksissa ajatus oli saada aina syke laskemaan satasen pintaan, jos laski kävellen ennen seuraavaa vetoa niin muutin kevyelle hölkälle. Vedot @ 4:53 4:29 4:21 4:02 Tänään vuorossa koululla varainhankintatilaisuus, jossa samalla innostetaan koululaisia lenkkeilyyn. Valittavana 1, 4 tai 8 kilsan lenkki. Ekaluokkalainen taitanee valita tuon lyhimmän, joten mieki pääsen helpolla! Kolmasluokkalainen uhosi juoksevansa 8 kilsaa, tuossa iässä taitaa kyllä vain puheet olla kovempia kuin teot.
  23. 1 point
    Kiitos vain matkakuumeen lisäämisestä... Pari vuotta sitten tehtiin vastaava Floridassa, oli aivan mahtava reissu. Kilometrejä eikun siis maileja tuli mittariin niin autolle kuin jaloillekin. Otappa mukaan se "vapaudu vankilasta" -kortti.
  24. 0 points
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy