Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Tehdään tavoitteesta virallinen, eli Paavo Nurmi puolikas 2019 1:50 alle. Lähtökohtaan nähden realistinen, muttei itsestäänselvyys.
  3. SUPER PEP 2019 taas on UUSI ARVONTA EDESSÄ!!! Osallistu arvontaan ilmottautumalla tapahtumaan: http://www.nivalanpolku.fi/1_16_super-pep-2019.html Arvomme 1.6.2019 mennessä KAIKKIEN ilmottautuneiden kesken seuraavat palkinnot: *Smoothiekone *50€ lahjakortti Urheilupiste Anttilaan * x3 Nipo tuubihuiveja. Huom!!! 57km ja 171km halvempi hintaporras umpeutuu 1.6.2019
  4. Suomelle on ennenkin käynyt kylmät.
  5. Näin aloittelijan kokemuksella olen omassa tekemisessä huomannut sen, että vauhtiharjoitusten jälkeen näkee aina kehitystä tapahtuneen. Kun on tehnyt vetoja, esim 4-6x500m tai kovia spurtteja, niin seuraava rauhallinen lenkki kulkee paljon helpommin. Vaikka syke nouseekin korkealle niin ei keskisyke koko harjoituksessa (lämmittelyt ja vedot huomioiden) ole juurikaan korkeampi kuin pidemmällä PK-lenkillä. Yhtenä viikkona vetoja, toisena pitempi tavoitevauhtinen (kiihtyvä) niin kyllä se siitä.
  6. kivasti tehdään maaleja vuoron perään. Suomi häviää yleensä tällaiset väännöt.
  7. Joskus taisin lukea noista unkarilaisista metodeista 50- ja 60-luvuilla. Muistaakseni niissä painotettiin vahvasti intervalleja, mikä taisi olla vähän ajan henki. Lydiardin menetelmät pohjautuvat puolestaan enemmän määräharjoitteluun, mikä on pääosin johtanut parempiin tuloksiin.
  8. Baltsu

    Nuoriso ...

    nyt huomasin, etten kuulu enää nuorisoon, kun yhden vuosikurssilaisen tytär on Miss Suomi -kisoissa.
  9. Baltsu

    Hyvä biisi

    ei vaan tämä on keskustelupalsta. Ei siihen minusta kuulu varsinaisesti mitään laulun kuuntelua. Minä en muutenkaan kuuntele kovinkaan usein musiikkia. Jos johonkin pitää verrata niin sanoisin, että kyllä minä Ilta-Sanomiakin pystyn lukemaan ilman, että kuuntelen sivuilla olevia keskusteluvideoita. Enhän minä kuuntele mitään höpöpodcastejakaan, mitä jotkut hölkkääjät tekevät, joiden kuunteluun menisi joku tunti, vaikka asia mahtuisi varmaan yhdelle A4:lle. Totta kai jos on vaikkapa ryyppäysfiilis tai jotain vastaavaa, niin silloin voi laittaa musaa soimaan.
  10. Today
  11. Pottonen

    Hyvä biisi

    Olisiko vähän sama asia, jos lukisin blogiasi, niin lukisin vain otsikot?
  12. Tuo taitaa olla enemmänkin mailerien harjoittelua.
  13. Baltsu

    Hyvä biisi

    Voi olla, että löydän, mutta minä en kyllä ole avannut näitä tämän ketjun videoita. Luen yleensä vain kuvatekstit.
  14. Pottonen

    Hyvä biisi

    Yleensä musiikissa on tahti (jostain free-jazzista sitä ei oikein aina löydy) ja kai sinä ainakin tuosta yo. musiikista löydät sen. Sitten siellä on se ohjaaja, joka näyttää vielä esimerkkiliikkeet. Omituisinta kai on se, että minä olin se ohjaaja.
  15. Hän kävi Suomessa 1960-luvun alussa mutta käsittääkseni 60-luvun lopulla alkanut Suomen kestävyysjuoksun nousu pohjautui enemmänkin Lydiardin antamiin vaikutteisiin. On toki silti Igloinkin metodeilla juostu kovaa.
  16. hardy

    Skechers juoksukengät ?

    Kiitos Baltsu. Ehdinkin nämä kengät jo tilaamaan (juuri samaisesta linkistä/kaupasta).
  17. Onko kukaan perehtynyt enemmän unkarilaisen valmentajan Mihaly Igloi:n harjoitusmalliin interevalleista? https://josephfullerrunning.wordpress.com/igloi-method/ Taisi käydä Suomessakin valmentamassa 70-luvulla ns. lupaavien juoksijoiden valmennusryhmää.
  18. Tarkki

    Suunto 5

    Eilen oli kuvia, missä kellotaulussa luki "fitness level". Onkohan tässä sitä vai ei? Linkin takana olevassa Suunnon sivustossa ei ole tästä mainintaa. Eli onko Firsbeatin analytiikkaa vai ei? Olen turhautunut, kun Suunto 9:ssä ei ole sitäkään, ja halvemmassa Suunto 3:ssa on. 600 euroa maksavassa kellossa olettaisi olevan enemmän toiminnallisuuksia.
  19. Baltsu

    Suunto 5

    Sivuilla lukee, että se on kompakti. En tajua mitä sillä määritelmällä haetaan, kun spekseiltään 46mm 66g se on täsmälleen samankokoinen kuin vaikkapa Vantage V. On monia kevyempiä kelloja ja myöskin pienempiä kuten Coros Apexin 42mm versio.
  20. Tarkki

    Suunto 5

    Tulihan se julki. Meinasin jo eilen postata, kun tuo video oli jo vuotanut ulos! Ajattelin kuitenkin säästää julkaisun virallisille tahoille! 😄
  21. AnttiSn

    Hoka One One

    Nyt hiili-äksistä tiukka kysymys. Onko nuo puhtaasti vain ja ainoastaan asvalttikengät vai soveltuuko myös kovemmalle hiekka-alustalle? Itsellä olisi etsinnässä kahdet eri kengät. Toiset pitäisi olla normaaleille pk-lenkeille ja ylipäätään pitkään juoksuun sopivat kengät (tähän olen kaavaillut clifton wideja, nykyään käytössä cliftonit). Toiset sitten pitäisi olla vähän reippaampiin vk-lenkkeihin ja kisajuoksuihin (20-40km) sopivat yksilöt. Osa kisoista on hiekka-alustalla ja mäkisessä maastossa, joten ihan kauheasti ei saisi hiekalla lipsua. Tuohon jälkimmäiseen olin ajatellut hiili-äksiä, jos niissä yhtään pitoa ois. Jos taas ei ole, voisin kuvitella ostavani pelkästään asvaltille sopivat vk/kisakengät ja sitten juosta hiekka-alustojen kisailut noilla cliftoneilla...
  22. Jos kasvisruoka olis tällaista, voisin siirtyä kasvissyöjäksi vaikka heti! 😄
  23. toi riippuu siitä, minkä matkan harjoituksia tekee. Jos tähtää maratonille, niin määrää voi tehdä enemmän, mutta jos aidosti satsaa lyhyemmälle matkalle, niin sen saa menemään pienemmällä määrällä ja kovemmilla vauhdeilla. 2013 juoksin ton ekan kerran. Keväällä ei mennyt vielä kymppi alle 40 min, kesäkuussa se meni jo 38.xx, heinäkuussa helteessä mäkisessä maastossa puolikas meni 1.26.xx ja elokuussa mara 3.03.xx. Seuraavana maaliskuussa puolikas meni jo 1.23.xx vaikken kevennellyt ollenkaan, vaan juoksin harjoitusviikon päätteeksi osana maratreeniä. Tosin kroppa ei siitä puolikkaasta toipunutkaan ja mara meni pilalle jo 6 km jälkeen. Mä en ollut ennen tuota 1.26 tulosta juossut oikein puolikasta kunnolla, koska pari vuotta aiemmin kun olin Varalassa, tulin yöllä kipeäksi hotellissa ja jo alkumatkasta oli niin huono olo, että mietin pääsenkö maaliin. Loppuaika oli silloin joku 1.40 eli vaikea sanoa, mikä puolikkaan tulos vähäisemmällä treenillä olisi ollut, jos olisin ollut terveenä. Joka tapauksessa en usko, että missään tapauksessa 1.30 alitukseen vaaditaan yli 2000 km vuodessa, jos juoksee järkeviä vauhteja. Enemmän se on harjoitusvauhdeista kuin määrästä kiinni.
  24. Seppo

    Suunto 5

    Suunto julkaisi tänään uuden Suunto 5 -sykemittarin: https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/Urheilulaitteet-ulkoiluun/suunto-5/suunto-5-burgundy-copper/ Hinta 349e ja saatavilla 4.6. lähtien. -Mukana uusi Sonyn GPS siru joka säästää virtaa -Suunto 9:stä tuttu Endurance mode mukana jolla toiminta-aika jopa 40h
  25. Baltsu

    Hyvä biisi

    mitä se sellainen liikunta on? Joskus keskivartalotunnilla on sanottu, että saa tehdä musiikin tahtiin, mutta se on jotenkin kumma, kun siellä on sitten soinut joku laulu, missä ei ole mitään tahtia. Eikö silloin pitäisi olla joku rummuttamassa, jos tahtia halutaan? En mä ainakaan tajua, että jos joku laulaa jotain poppia, niin miten siitä pitäisi tietää kuinka nopeasti jotain liikettä tehdään. En ole itseasiassa oikein edes varma, miksi ryhmäliikuntatunneilla on musaa. Kerran kävin viikon bootcamp-treeneissä ja siellä ei ollut mitään musiikkia. Silti pystyttiin treenaamaan. Eihän lenkilläkään ole koskaan mitään orkesteria tai bändiä ja silti juoksu kulkee. Jotenkin musiikkiliikunta kuulostaa omituiselta.
  26. ja jos on nortti palanut nuorena, niin sekin vaikuttaa yhä.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy