Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Ke 27.5. Pyöräily 42 km / 1.58 min Lihaskunto + venyttelyt 35 min Ensin pari tuntia kevyttä pyöräilyä ja päälle vatsoja, selkää ja vähän jalkoja. Päälle venyttelyt. To 28.5. Juoksu 11 km / 60 min Piti lähteä ihan pk-lenkille, mutta ajatus kiihtyvästä lenkistä kirkastui ekojen kilsojen aikana. Lähtövauhti 6 min luokkaan kiihtyen vikan kilometrin 4.39 vauhtiin. Sykkeet pysyivät pk2 ja vk1 alueilla.
  3. To 28.5 Juoksua 14 km @ 5:32 mukaan lukien juomatauot, @ 5:27 ilman juomataukoja. Mitähän merkitystä sitä tuollakin? Oikein leppoisaa menoa, jalka toimi, hengitys toimi, pumppu toimi, pää (no ei siitä sen enempää). Lenkin jälkeen tuntui, että ei olis edes lenkillä käynyt. Ei oo kyllä videokuvaa todisteena, niin ehkä en edes käynytkään? Mittariin on onneksi kyllä juoksu tallentunut, vai onko joku lainannut minun mittaria? Ei haittaa, vaikka kulkee.
  4. Uutta tietoa tartunnasta ja oireista. Tartuntoja tutkittiin laivalla, joka oli muusta maailmasta 28 päivää eristyksissä, laivalla oli 217 ihmistä. Koronavirustartunnan saaneista tiedettyä suurempi osa saattaa olla täysin oireettomia, tuoreen tutkimuksen mukaan. Kaikille laivalla oleville tehtiin koronatestit ja niiden perusteella 59 prosenttia oli saanut tartunnan. Heistä kuitenkin vain 19 prosentilla oli koronavirusinfektion oireita ja 81 prosenttia oli täysin oireettomia Aiheesta IS tänään Tämähän osaltaan antaa kuvan taudin todellisesta leviämisestä, jos tuo tutkimustulos siis pitää paikkansa.
  5. X66

    To 28.5.

    Rullahiihto 25 km. Illalla upea hiihtokeli! Hyvätempoista rasvanpolttoa.
  6. puujalka

    Cooper

    Kannattaa varautua siihen, että se touhu on nyt vähän erilaista. Sellainen kokemus on minulla, että kaikkea treeniä tarvitsee paljon enemmän kuin nuorena, ja koska palautuminen on hitaampaa, kokonaisuudessaan kehitys on tuskastuttavan hidasta, eikä virheitä voi matkan varrella tehdä. Liian kovasta treenistä joutuu maksamaan velkoja pitkään. Eli malttia, ja kaikki tekeminen mielummin varman päälle.
  7. 29.5 Perjantai Aamuinen polkujuoksu starttasi klo 04. Koira oli innoissaan, kun pääsi mukaan. Juoksimme todella kevyttä juoksua ja välillä Mila kävi aurajoessa uimassa ja sitten taas jatkettiin matkaa. Välillä jahdattiin rusakoita pitkin peltoja. Ihan mielettömän hieno aamu. 14,03km@7.10 keskisyke 121. Nousumetrejä 255.
  8. Honkajoki

    Cooper

    Kiitokset muillekin kommenteista! Tuo ikäjuttu on mielenkiintoinen. Olen ollut siinä käsityksessä, että kestävyysominaisuuksien kehitys on helpohkoa näin kypsemmässäkin iässä, mutta pitänee madaltaa odotuksia.
  9. Tänään
  10. parek

    Hyvää kahvia

    Itse kokeilin jauhaa papuja eka normiblenderillä ja ei siitä mitään tullut. Epäilin vahvasti myös ton papumyllyn hyvyyttä, mutta se jauhaa kaikki pavut yhtä hienoiksi.
  11. Honkajoki

    Cooper

    Kilometrejä ei ehtinyt paljon kertyä. Arviolta kuukauden ehdin juosta, ensin pari kertaa viikkoon (6-12 km) ja kolmannen kun lisäsin, alkoi jalkavaivat. Taisi oireita olla jo aiemminkin. Viimeiseen 15 vuoteen en ole juossut juurikaan edes pallojen perässä, vaan urheileminen koostunut pääosin kamppailulajeista ja lihaskuntoharjoittelusta. Valmiudet juoksun aiheuttamaan iskutukseen oli siis heikot.
  12. Olavi Suomalaisen seura oli Kokemäen Kova-Väki, KK-V. Edustin itsekin tuolloin samaa seuraa. Huonommalla menestyksellä kylläkin. Reilun viikon päästä kesäkuun 6. hölkkään Yyterin hölkkätapahtumassa, vaikka kuulun ikäni puolesta riskiryhmään. Mutta virallisen ohjeen mukaan, saan osallistua, mikäli koen sen välttämättömäksi. Välttämättömyyden harkinnassa saan käyttää omaa harkintaa.
  13. Mahtaako olla toimiva systeemi. Siinä käy samoin kuin kun koitin jauhaa kuivattuja marja-aronioita: Osa marjoista oli vielä lähes ehjinä kun osa oli jo täyttä pölyä 😄
  14. Alku loppu verat.. 3x100m etureidet vähän tukkoset..sai toivottavasti jalkoja vähän suki..
  15. Yle uutisoi, että Bostonin maraton peruuntuu kokonaan tältä vuodelta: https://yle.fi/urheilu/3-11374648 Tärkeä lisä: Suomalaisjuoksija on voittanut Bostonin maratonin seitsemän kertaa. Viimeksi tämä nähtiin vuonna 1972, jolloin Olavi Suomalainen oli kisan ykkönen ajalla 2.15.39.
  16. Yhdistelmätreeni tänään. 6.5km PK vauhtista ja päälle 8000m soutua.
  17. Eilen
  18. parek

    Hyvää kahvia

    Karkeus säädetään sillä ajalla kauanko blendaat.
  19. KloJuostu on, huonosti, hyvin huonosti ja hyvin. Ma 25.5 päivällä 6,23km Vr 9min, liian nopeeta ja liian vähän.. 4x1min=300m/30sek=100m Ei irronnut kuten oli tarkoitus, ja jäi vähän sellainen puoli huolimaton paska fiilis. Aamupalalla en ottanut ylimääräistä energiaa kuten normaalisti Rata Reeni päivänä ja tyhjällä mahalla 1 geelin voimin lähdin reissuun. Takas sai tulla harmituksen kanssa Vr 10min Ti 26.6 illalla 500m ja puhelin soi, tarttis tulla hommiin, eli taimikuormaa purkaa. Siitä sitten hölkäten varastolle, 1h Taimien lavotusta ja juosten kotiin. Yht. 3,93km Ke piti, ei ehtinyt. Tapetointia ja autonkorjausta työpäivän jälkeen. To 28.5 31,67km@6:00@124 polulla sekä vähän assullakin. @Booboo Mukana myös, puolen välin jälkee 3 reippaampaa 30sek vetoo, ylämäkee, loivaa laskua ja tosi loivaa nousua. Kilsa happee, Ulvaanharjun päälle ja siellä mukava kivikko osuus joka n. 300m pitkä ja aikaa minuutti. Tästäkin vielä palautui ihan hyvin. Sitten 23km kohdalla tosijyrkkenevään mäkeen 55s~200m. Tämän jälkeen sykket ei juuri laskeneetkaan alle 130. Viimeinen 5km kiihtyen josta 3km tasaista ja vika kiihdyttäen vielä. Eka pitkis Seitsemisen jälkeen. Ehkä vois useammin ottaa näitäkin. Ihan mukavaa poluilla kumminkin on. Perjantaille olin alunperin meinannut jotain Tv reippaan ja kovan välistä. Nyt saa kyllä jäädä.
  20. Patikkaretki Kuhankuonon maisemissa. Matkaa kertyi noin 18 km. Tänään oli juuri sopiva keli, jonkun verran tuuli eikä lämpöäkään ollut kuin 16 astetta. Ja mukavan vähän oli muuta porukkaa liikenteessä.
  21. Pyöräilyä 1h12min ja 28,8km 131keskisyke. Polvi kestää jo normaalia kävelyä ilman kipua. Pyöräily ei rasittanut polvea, yllättävän hankalaa oli pitää sykettä ylhäällä. Alustava kesän suunnitelma: Kempele Z-puolikas, Kiiminki -puolikas, Terwa -puolikas ja MourunkiRun.
  22. Vaihdoin Pegasukset Saucony Kinvaraan. Noissa on hieman enemmän vaimennusta ja mataladroppi sopii päkiäjuoksuun. Lisäksi melko kevyet. Pegasuksilla tuli päkiävaivoja ja oon tykästynyt noihin Kinvaraan. Newtonin kenkiäkin oon harkinnut, mutta melko kalliita.
  23. Pitkän istumatyöpäivän jälkeinen jaloittelupyrähdys ennen lapsen nukuttamista, 19:20 3,7 km asc 26m cad 80 - tyhjää parempi, vaikka vitosen vauhti teetti yllättävästi töitä... Ja nyt yskityttää...
  24. Garmin-ohjelman rääkkiä 300m radalla. 1.6km alkulämmöt, 8x3min/3min palatuksilla. Yht. 8.22km/52min. Periaatteessa nämä on reilu mailin vetoja. Garmin nosti Max. Hapenotoksi 48. Ikäisistä 10% kuuluu tähän porukkaan. Uskoisko? No kunto tuntuu olevan nousussa. PK-juoksu ei käyriä nosta ylöspäin.
  25. Tokihan se sisätiloissa leviää paljon helpommin. Mutta pitää muistaa myös ilmanvaihtosysteemien olemassaolo. Monissa rakennuksissa ne on aika tehokkaita ja saa hengitetyn ilman leijumaan ylöspäin. Esimerkiksi kaupoissa ja kuntosaleilla. Tietysti jos on paljon ihmisiä tiiviisti samoissa tiloissa, niin silloin ei ilmanvaihto auta niin paljoa. Nyt sitä alkaa ymmärtää, että kyllä nuo maskit ja turvavälit on oikeasti hyödyllisiä. Ulkona taitaa erittäin harvoin olla sellaiset olosuhteet, ettei ilma liikkuisi mihinkään.
  26. Ftp-testi: 1:13min, 38,8km, np 233w, ks 139. Uusi ftp 269w (3,5w/kg) ja cp5 313w. 10min kevyttä alkuun ja 4x30s avaukset 2min tauoin. Sitten 5min täysiä ja tavoite oli ajaa 310-320w väliin. Np 313w, ks 162 ja ms 169. Jäi ehkä vähän tehot vajaaksi ja todellinen cp5 on jtn 320-330w. 10min verraa ja sitten varsinainen ftp-testi. Aloitin 280-290w väliin ja tämä tuntui sopivalta. Kaikki 5min segmentit meni muutaman watin sisään eli aika hyvin oli voimat jaettu. Loppu oli tiukkaa, kuten pitääkin. Np 283w, ks 164 ja ms 168. Molemmat testivedot loivaan nousuun ja vastatuuleen. Verraa loput treenistä ja siinä 150w teholla yli 35km/h myötätuuleen. Pitänee ottaa noita vo2max pätkiä mukaan seuraavissa blokeissa. Ihan hyvin toi ftp on noussut ja kynnystehot on 20w viime vuotta isommat. Syksyllä asetettu 280w tavoite on realistinen, mutta painoa en kyllä saa tiputettua 70kg. Kisapaino lienee 74-75kg eli 3,8 w/kg. Im-tehot on tällöin lähellä 200w. Tavoitteen osalta näyttää hyvältä, kun toi 4h mara ajan vaativa juoksuvauhti on aika helppoa ja juoksu voisi mennä periaatteessa jopa 3h 30min.
  27. Minulla vaivasi muutama vuosi sitten takareisi vähän reilummin, kävin urheilulääkärillä ja sieltä fysioterapeutille. Suositteli tekemään lyhyitä venytyksiä niin, että jalka on jonkun matalan tason päällä, polvi on vähän koukussa ja selkä ihan suorana eli ei yritetä saada nenää polveen. Näitä piti tehdä monta kertaa päivässä. Ihme ja kumma, auttoi, ja auttoi uudestaan kun vaiva tuli myöhemmin. Tuossa ei siis haetakaan liikkuvuuden lisäämistä, vaan yritetään kai irroitella jotain kiinnikkeitä tai ylimääräistä arpikudosta.
  1. Näytä lisää
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy