Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tänään
  2. parek

    Hyvää kahvia

    Karkeus säädetään sillä ajalla kauanko blendaat.
  3. KloJuostu on, huonosti, hyvin huonosti ja hyvin. Ma 25.5 päivällä 6,23km Vr 9min, liian nopeeta ja liian vähän.. 4x1min=300m/30sek=100m Ei irronnut kuten oli tarkoitus, ja jäi vähän sellainen puoli huolimaton paska fiilis. Aamupalalla en ottanut ylimääräistä energiaa kuten normaalisti Rata Reeni päivänä ja tyhjällä mahalla 1 geelin voimin lähdin reissuun. Takas sai tulla harmituksen kanssa Vr 10min Ti 26.6 illalla 500m ja puhelin soi, tarttis tulla hommiin, eli taimikuormaa purkaa. Siitä sitten hölkäten varastolle, 1h Taimien lavotusta ja juosten kotiin. Yht. 3,93km Ke piti, ei ehtinyt. Tapetointia ja autonkorjausta työpäivän jälkeen. To 28.5 31,67km@6:00@124 polulla sekä vähän assullakin. @Booboo Mukana myös, puolen välin jälkee 3 reippaampaa 30sek vetoo, ylämäkee, loivaa laskua ja tosi loivaa nousua. Kilsa happee, Ulvaanharjun päälle ja siellä mukava kivikko osuus joka n. 300m pitkä ja aikaa minuutti. Tästäkin vielä palautui ihan hyvin. Sitten 23km kohdalla tosijyrkkenevään mäkeen 55s~200m. Tämän jälkeen sykket ei juuri laskeneetkaan alle 130. Viimeinen 5km kiihtyen josta 3km tasaista ja vika kiihdyttäen vielä. Eka pitkis Seitsemisen jälkeen. Ehkä vois useammin ottaa näitäkin. Ihan mukavaa poluilla kumminkin on. Perjantaille olin alunperin meinannut jotain Tv reippaan ja kovan välistä. Nyt saa kyllä jäädä.
  4. Patikkaretki Kuhankuonon maisemissa. Matkaa kertyi noin 18 km. Tänään oli juuri sopiva keli, jonkun verran tuuli eikä lämpöäkään ollut kuin 16 astetta. Ja mukavan vähän oli muuta porukkaa liikenteessä.
  5. Pyöräilyä 1h12min ja 28,8km 131keskisyke. Polvi kestää jo normaalia kävelyä ilman kipua. Pyöräily ei rasittanut polvea, yllättävän hankalaa oli pitää sykettä ylhäällä. Alustava kesän suunnitelma: Kempele Z-puolikas, Kiiminki -puolikas, Terwa -puolikas ja MourunkiRun.
  6. Vaihdoin Pegasukset Saucony Kinvaraan. Noissa on hieman enemmän vaimennusta ja mataladroppi sopii päkiäjuoksuun. Lisäksi melko kevyet. Pegasuksilla tuli päkiävaivoja ja oon tykästynyt noihin Kinvaraan. Newtonin kenkiäkin oon harkinnut, mutta melko kalliita.
  7. Pitkän istumatyöpäivän jälkeinen jaloittelupyrähdys ennen lapsen nukuttamista, 19:20 3,7 km asc 26m cad 80 - tyhjää parempi, vaikka vitosen vauhti teetti yllättävästi töitä... Ja nyt yskityttää...
  8. Garmin-ohjelman rääkkiä 300m radalla. 1.6km alkulämmöt, 8x3min/3min palatuksilla. Yht. 8.22km/52min. Periaatteessa nämä on reilu mailin vetoja. Garmin nosti Max. Hapenotoksi 48. Ikäisistä 10% kuuluu tähän porukkaan. Uskoisko? No kunto tuntuu olevan nousussa. PK-juoksu ei käyriä nosta ylöspäin.
  9. Tokihan se sisätiloissa leviää paljon helpommin. Mutta pitää muistaa myös ilmanvaihtosysteemien olemassaolo. Monissa rakennuksissa ne on aika tehokkaita ja saa hengitetyn ilman leijumaan ylöspäin. Esimerkiksi kaupoissa ja kuntosaleilla. Tietysti jos on paljon ihmisiä tiiviisti samoissa tiloissa, niin silloin ei ilmanvaihto auta niin paljoa. Nyt sitä alkaa ymmärtää, että kyllä nuo maskit ja turvavälit on oikeasti hyödyllisiä. Ulkona taitaa erittäin harvoin olla sellaiset olosuhteet, ettei ilma liikkuisi mihinkään.
  10. Ftp-testi: 1:13min, 38,8km, np 233w, ks 139. Uusi ftp 269w (3,5w/kg) ja cp5 313w. 10min kevyttä alkuun ja 4x30s avaukset 2min tauoin. Sitten 5min täysiä ja tavoite oli ajaa 310-320w väliin. Np 313w, ks 162 ja ms 169. Jäi ehkä vähän tehot vajaaksi ja todellinen cp5 on jtn 320-330w. 10min verraa ja sitten varsinainen ftp-testi. Aloitin 280-290w väliin ja tämä tuntui sopivalta. Kaikki 5min segmentit meni muutaman watin sisään eli aika hyvin oli voimat jaettu. Loppu oli tiukkaa, kuten pitääkin. Np 283w, ks 164 ja ms 168. Molemmat testivedot loivaan nousuun ja vastatuuleen. Verraa loput treenistä ja siinä 150w teholla yli 35km/h myötätuuleen. Pitänee ottaa noita vo2max pätkiä mukaan seuraavissa blokeissa. Ihan hyvin toi ftp on noussut ja kynnystehot on 20w viime vuotta isommat. Syksyllä asetettu 280w tavoite on realistinen, mutta painoa en kyllä saa tiputettua 70kg. Kisapaino lienee 74-75kg eli 3,8 w/kg. Im-tehot on tällöin lähellä 200w. Tavoitteen osalta näyttää hyvältä, kun toi 4h mara ajan vaativa juoksuvauhti on aika helppoa ja juoksu voisi mennä periaatteessa jopa 3h 30min.
  11. Minulla vaivasi muutama vuosi sitten takareisi vähän reilummin, kävin urheilulääkärillä ja sieltä fysioterapeutille. Suositteli tekemään lyhyitä venytyksiä niin, että jalka on jonkun matalan tason päällä, polvi on vähän koukussa ja selkä ihan suorana eli ei yritetä saada nenää polveen. Näitä piti tehdä monta kertaa päivässä. Ihme ja kumma, auttoi, ja auttoi uudestaan kun vaiva tuli myöhemmin. Tuossa ei siis haetakaan liikkuvuuden lisäämistä, vaan yritetään kai irroitella jotain kiinnikkeitä tai ylimääräistä arpikudosta.
  12. Jos Vantaan mara järjestetään, niin aika samoihin loppuaikoihin voisi olla tavoite. Jos rantamaraton järjestetään ja siellä keksin ottaa puolikkaan, niin tavoite on varmaan myös tuo.
  13. PK@12,5km@1h11min30sek@5min44sek@125 Pientä jäykkyyttä askeleessa parantuen matkan edetessä. Fifty-sixty onko huomenna juoksu vai lepo. Veikkaan että on 🙃
  14. Unohdin näköjään kirjata tiistain harrastukset tänne. Tiistaina myös tri pyöräilyä, 61 km. Lähdettiin kaverin kanssa Veikkolan Nestettä kohti, mutta matkalla ensin kehä III:llä mäkivetoja 3 kpl isolla vaihteella. Nesteellä otin urheiluhenkisesti Gatorade pullon, ja lisäksi jälkiruoaksi suklaapatukan. Jonossa edellä oleva osti jäätelöä, joten sellainen piti ostaa myös. Koko reissun keskisyke 135, ms 171. Nupuri-Veikkola pätkä molempiin suuntiin keskimäärin 184 NP teholla ja keskivauhdilla 33,7 km/h. Koko lenkin keskiteho häkellyttävästi vain 117 W. Nyt oli päällä tri asu ja pohkeita suojaamassa virtauksen rajakerrosta ohjailevat high-tech säärisuojat, jotka säästävät varmaan ainakin 2 W. Tai ehkä nuo pohjesuojat säästivätkin kymmeniä watteja ja sen takia teho oli noin alhainen; valmistajan testeissä tehon säästöä on varmaan verrattu ajeltuihin sääriin. Tänään 12*10 leukaa ja 12*1 min lankutuksia. Tytön ratsastustunnin aikana Leppävaaran kuntopolulla juoksentelua 9,3 km, eli 2 kertaa ympäri mutta pienellä oikaisulla. Vauhti 6:25/km, ks 141, ms 159. On tuo reitti aikamoista tunkkaamista. Garmin Connect jostain syystä näyttää vain osan kartasta, vaikka koko matka on rekisteröitynyt muuten. Tyttö putosi vain 2 kertaa hevosen selästä.
  15. To 28.5.2020:  Polkujuoksu 1 h 4 min 28 sek, 8.25 km@7:49 min/km, keskisyke 107, nousumetrit 227 Lähipolkuja erittäin kevyesti. Lihaksille palauttavaa liikuntaa.
  16. Testasin tänään juoksua rannesykemittauksella, kun aikaisemmin käyttänyt kahta eri sykevyötä, mutta lopputulos oli samaa tasoa. Neljä kilometriä 6min/km vauhdilla kaksi ensimmäistä syke pysyi ~140 paikkeilla, mutta kaksi seuraavaa syke olikin 155-175 välillä. Ei juoksu kyllä erityisesti raskaammalta tunnu, vaikka syke nouseekin. Täytyy kokeilla manuaalista sykkeiden testausta seuraavalla kerralla.
  17. VPe

    Cooper

    Lähinnä totuttaa kroppaa kovempaan vauhtiin ja "opetella" juoksemaan kovempaa vauhtia rennosti. Nopeus on ensimmäisiä ominaisuuksia, joka ikääntymisen myötä alkaa heiketä, niin siitä kannattaa pitää kiinni varsinkin, kun melko kohtuullisen tason ylläpitoon riittää jo vähäinen määrä treeniä. Vetojen ei tosiaan tarvitse olla sprinttejä, vaan enemmänkin sellaisia rentoja kiihdyttelyitä, joissa haetaan tuntumaa hyvään juoksutekniikkaan.
  18. Tuli nyt ostettua. Ensimmäisenä huomasin ettei tässä ole minkäänlaista karkeussäätöä. Tämä on käytännössä vain pieni blenderi 😄
  19. Mettäjuoksu 1 tunti 2 minsaa eli semmonen 7,2 km mun vauhilla. Koirien kans lisäks femman kävely tulvavesiä tutkien.
  20. 9.5km. Alkuun ja loppuun verrat. Välissä 3x10min. laikka punaisella 5min. kävely palautuksin. Tehokas tunne.
  21. Huh, julmia määriä pyyhit menemään! On ainakin kestävyys kohdillaan.
  22. To: Aamulla Pyörä 17min, Powermill 20min (54 Floors), Kyykky, jalkaprässi ja ylätalja yht 20min Illalla nuorison seurana matolla 10km/1.00 ja ulkona 4km/0.25 (34C, 50% - > 38C) Matolla tuli katsottua sadatta kertaa Spartan edellisten vuosien videoita. Huomiot 1) En ole lähellekään tarvittavassa kunnossa (vielä) 2) Patsaalle pääsy on tunteikas hetki
  23. Torstai 28.5. Aamusta jälleen pitkis 31,05km @5:44. Tälle viikolle tullut nyt kasaan 136,6km. Huomasinpa vaan tänään et edelliseen 7 päivään (Pe-To) on kertynyt just se 200km juoksua mitä tavoittelen tälle viikolle.
  24. Ke 27.5 Pyöräily 64km @ 33,0km/h (avg 126bpm) . 2x15min vk1 veto, loppu pk:ta. Oli tarkoitus ottaa 3 vetoa, mutta sykkeet oli niin tahmeat (=ei nousseet toivotusti), että päätin jättää sikseen. To: Juoksu 12,66km @ 5:03 (avg 130bpm). Pk-lenkki. Vasen nilkka ei vaivannut enää ollenkaan, mutta oikea takareisi kiristää senkin edestä. Muuten tuntui meno kepeälle. Pätee kyllä näköjään kuntoilijaankin vanha sanonta, että urheilija ei tervettä päivää näe. Täytyy siirtää hellyys nyt tuohon takareiteen. Joutuuko tässä vielä opetellä venyttelemäänkin?
  25. hatapa

    Cooper

    Näinpä. Itselläni ikää on jo 60 ja parii viime vuoteen ei ole tapahtunut oikeastaan mitään kehitystä, teki mitä hyvänsä. Mutta eikös se ollutkin niin, että jos pystyy treenaamalla säilyttämään edes entisen tasonsa, niin se on jo kehitystä. Tosin tässäkin on tekemistä.
  1. Näytä lisää
  • Our picks

    • Post in Mattojuoksun 50km matkan ME yritys menossa
      Tänään tuo tuore ennätys yritetään rikkoa huippusuunnistaja Matthias Kyburzin toimesta klo 18:30 alkaen: 
       
       
        • Thanks
    • Testissä Jaybird Vista -kuulokkeet
      Uutta testiä pukkaa. Tällä kertaa Jaybird Vista -kuulokkeet. Omasta mielestä parhaat kuulokkeet mitä on tullu tähän mennessä testattua. 
       
      https://www.juoksufoorumi.fi/testit/testissä-jaybird-vista/
       

       
        • Like
      • 0 vastausta
    • Lindgren & Sihvonen: Vieraana hiihtäjä Matti Heikkinen
      Areenasta löytyy podcastina alla oleva:
       
      "Nelinkertainen arvokisamitalisti ja vuoden 2011 maastohiihdon maailmanmestari Matti Heikkinen päätti pitkän uransa keväällä 2019. Kivikasvoinen ”Happo” Heikkinen tunnettiin kestävyysurheilijana poikkeuksellisesta maitohapon sietokyvystään ja lukuisista hämärän rajamaille päättyneistä kilpailusuorituksistaan.
       
      Uransa aikana harvasanaisesti julkisuudessa esiintynyt Heikkinen on nyt omien sanojensa mukaan ”herännyt talviuniltaan” osallistuakseen ministeri Lauri Tarastin selvitystyöhön erillisen huippu-urheilulain tarpeesta. Miksi Heikkisen mielestä Suomeen tarvittaisiin huippu-urheilulakia ja mistä siinä säädettäisiin? Minkä takia kauppatieteiden kandidaatintyötään Jyväskylän yliopistossa valmisteleva ex-hiihtäjä on kokenut asian itselleen tärkeäksi? Millaisin toimin Heikkisen mukaan huippu-urheilijoiden taloudelliset resurssit tulisi turvata?
       
      Väittelyissä ampumahiihdon menestysnäkymät, 8-vuotiaan Kalle Rovanperän rallikokemukset sekä maastohiihdon massalähdöt."
       
      https://areena.yle.fi/1-50463816
        • Thanks
        • Like
      • 0 vastausta
    • Mattojuoksun 50km matkan ME yritys menossa
      Saksalainen Florian Neuschwander yrittää parhaillaan rikkoa 50km mattojuoksun ME:n 2:59:03. 
       
      Live video FB:n puolella: 
       
        • Like
      • 51 vastausta
    • Post in 13. ENDURANCE 24h 22.-23.2.2020
      Huhhuh. Suomen ja Irlannin ennätykset tulossa. Hienoa PRää lajille.
       
      AE pistelee 200! Onnittelut!
        • Like
  • Seuraa keskusteluja helpommin

    Avaa oma tunnuksesi
  • Paikalla yhteensä   1 Jäsen, 0 Anonymous, 31 Vierasta (See full list)

  • Käyttäjätilastot

    11 970
    Jäseniä
    458
    Eniten paikalla
    Honkajoki
    Uusin jäsen
    Honkajoki
    Liittyi
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy