Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. tonipk

    garmin hrm-run sykevyö

    hei, onko vastaavanlaisia ongelmia muilla. oletin aikaisemman vyön kohdalla, että oli jo niin vanha ja vähän hajalla, että sen takia temppuilee. mutta ei kun nyt uudenkin vyön kohdalla samoja temppuja. eli ei vain löydä kello sitä toisinaan eikä yhdistä. toisen karvalakkivyön kanssa ei ole ollut kertaakaan ongelmia. sekin garminin. voiko se mennä kevyestä huuhtelusta jäihin vai mistä johtuu?kevyesti pesaisen aina vyön hanan alla mutta en tietenkään itse sitä lähetinosaa veden alla pidä vaan se kohta varovaisemmin ja vierestä pesten vain. vai mistä tuo temppuilu johtuu....tosi ankeaa kun vyö ei sitten toimi treenin aikana ja rannemittaus on ihan sieltä ittestään salihommissa ainakin....
  3. Seppo

    Polar Grit X

    Siis jatkuvan sykeseurannan käyrän löydän minäkin, mutta sitä ei oikein pääse zoomailemaan. Sykevälivaihtelun käyrää en ole vielä löytänyt.
  4. Kiitos taas vinkeistä! Täytyy kokeilla noita alamäkivetoja, kun sopiva mäki kohdalla. Takareisi kun vaivaa edelleen. Ke 3.6 Pyöräily 3h13min / 99km. Tasainen pk1-2 lenkki. Ei ollut kummempia menohaluja. Ajoin normaalia enemmän ylämäet putkelta, jos tukisi paremmin juoksua.. To 4.6 Juoksu. Ensimmäinen tempo-harjoitus. Alkuun 4km lämmittelyä, sitten 5km tempo 1/2M tavoitevauhtia -> @4:13min/km @ 166bpm avg(179max) , lopuksi n. 7km pk vauhtia. Kaikenkaikkiaan juoksua 16,42km @ 4:51min/km. Hyvä harjoitus. Oli melko maksimivauhtia tuo 5km tempo, kuten sykekin kertoo. Hiekkapohjaisella ulkoilureitilla, sis. 1x 180° käännös. Aika mahdottomalle tuntuu 90min alitus puolimaralla, mutta onhan tässä vielä aikaa harjoitella... Kannattaako nämä tempot yrittää juosta jatkossakin tuolla tavoitevauhdilla vai himmata hieman, jotta ei mene niin "punaisella"? Täytyy varmaan hommata vielä toiset kengät näiden Solar Boostien lisäksi. Nuo tuntuu kyllä hyville, yhtään ei ole tullut jalat kipeäksi. Mutta kovempiin harjoituksiin (rata/tempo) + mahdollisiin kisoihin, voisi olla joku kevyempi ja nopeampi kenkä. Ehkä joko aiemmin mainittu Saucony Kinvara tai sitten New Balance 1400v6 ?
  5. Onkohan Elokuun puolivälissä 10km kisoja missään? Loppuu silloin oma Garminin 18vkon juoksuohjelma. Saattaa olla, että juoksen sitten omatoimisesti radalla. Tai sitten, jos löytäisi tasaisen 10km pätkän rauhallista maantietä. Voisihan sitä jonkun tarkistusmitatun juoksutapahtuman reitinkin juosta.
  6. Torstai 4.6. 20,15km @5:55. Hitonmoinen tuuli, pikku ötököitä helvetisti, silmät ja suu täynnä niitä ja jalat tönköt muutenkin. Siinähän sitä oli kaikkea. Huomenna parempi treeni toivottavasti.
  7. En oo niin tarkkaan lyönyt lukkoon mitään. IM-teho on siinä 0.75-0.78 välissä varmaan (mulle "riittää" että aika olisi n. 4.10 vaikka teho jäisi matalahkoksi, ei tarvikaan mennä juurikaan kovempaa vaikka menisi, jääköön juoksuun sitten enemmän varaa jos niikseen on), yläpäässä varmaankin. Kevyet pitkät 0.65 tuntumassa ja muut sitten siinä 0.65-0.8IF välillä. Kevyet lyhyemmät voi olla melko mitä vaan 0.60-0.70 välillä ja kovat sitten omien tavoitteidensa mukaan.
  8. Tänään
  9. Aamutreeni. Alkuun ja loppuun verrat. Välissä 40min. syklillä 3min kovaa, 2min palauttavaa juoksua. 10,5km
  10. Okei oli vaan kuva rajattu niin ettei tiedä kumpi jalka oli, kun varpaat puuttui hehe. Mulla ollut aina vaiva sisäsyrjällä juurikin sama kohta nilkassa. Ilmeisesti liittyy pronaatioon ja supinaatioon.
  11. Tänään 5,1 km hölkkää aika raskaalla tuntumalla keskitahdilla 7:03. Luulen, että tällä viikolla on tullut vedettyä liikaa miinuskaloreilla, mikä varmaan osakseen syö tuota jaksamista. Pitäisi löytää se kultainen keskitie.
  12. Ihan vain fillarilla klo 7.20 startaten duuniin, illalla takas ja käppäilyt koirien kanssa (aamu ja ilta). :)
  13. @kimmoke Ulkosyrjältä, kuten olen kuvan yläpuolellekin kirjoittanut. :) Joo, aika inha vaiva tää tuntuu olevan. Välillä ärtyilee ihan tosissaan, välillä ei paljon ollenkaan.
  14. markkuj

    Skiket ja Skikkaus

    Kultakorvat on myös asia erikseen. En pidä patterilla toimivista seinäkelloista ja usein tulee ihmeteltyä, miten joku voi ulkoilla kahisevalla tuulitakilla
  15. Valentin jr.

    Kilpakävely

    Olen aloittelija ja yrittänyt löytää kilpakävelyyn sopivia lenkkareita, mutta on vaikeata. Olisiko vinkkejä, tyyppiä tai valmistajaa?
  16. Euffa

    Skiket ja Skikkaus

    Minun mielestäni on ihan hyvä, että pitävät ääntä, niin tajuavat mennä alta pois. Koiranulkoiluttajat aiheuttavat välillä muutaman lisälyönnin.
  17. Tämähän oli oikein mukava pätkä. Toimittajan kysymykseen että miksi vielä toinen sata mailia kommentoisin että pitää olla varovainen toiveissaan koska tässäkin tapauksessa varmasti saa mitä haluaa.
  18. Onko ennätyksenyritys reitti vielä selvillä? Aika samanlainen suunnitelma itelläkin tuolle IM-ohjelma (pl. mulla toki karsitumpi). Paljon sulla pyörällä suurinpiirtein nuo tehot noissa treeneissä on kynnystehosta? Onko pitkä jotain 0,65-0,7 kynnyksestä ja im-tehoiset lähellä 0,75? Mulla on lähinnä tuota 4-5h lenkkiä x4-5 im-tehoilla (0,7) ja 1 ylipitkä (0,65) ohjelmassa. Toivottavasti työt eikä loukkaantumiset ei häiritse harjoittelua ja edellinen Suomen ennätys vaipuu historiaan.
  19. On kyllä niin kova haaste, että itseltäni jää tekemättä jo ajatustasolla. Kisaympäristö antaa kuitenkin valtavasti lisäboostia, kun meno alkaa käymään oikeasti vaikeaksi.
  20. Mä olen ~vuoden käyttänyt AirPodseja (ykkösversio) juostessa, hiihdossa, salilla jne. Olen erittäin tyytyväinen. Pysyvät päässä, akunkesto on hyvä ja äänenlaatukin mielestäni hyvä. Aikaisemmin tuli kokeiltua kaikenlaista muuta johdollista ja johdotonta (kun olin vähän skeptinen Applen kuulokkeiden hinta-laadun suhteen), mutta en ole hetkeäkään kaivannut enää muita kuulokkeita urheiluun.
  21. Otsikko on ehkä hieman harhaanjohtava, mutta linkin takana jutustelua elämästä, ultrajuoksusta ja Mustavuori 24 h - mäkihaasteesta 😉 https://areena.yle.fi/audio/1-50548132
  22. Noi polven kolautukset vaikka ei edes kovaa kolahda voi pitkäänkin vaivata. Äsken juuri sänkyä petasin ja ojensin eteenpäin, että sai päiväpeittoa niin polvi vaan nojasi hetken sängyn reunaan niin kyllä se sattuu. Eikä edes kolahtanut. Varovainen pitää olla.
  23. Korona epidemia on kuulemma Suomessa hyvää vauhtia kuihtumassa pois, näin arvioi immunologian professori Seppo Meri Helsingin yliopistosta. ( IS juttu ) Alustavasti näyttää myös siltä, että kouluista ei olisi lähtenyt uusia tartuntoja, mutta tuo tieto voi vielä muuttua. Tänään uusia tartuntoja 0. Syksyllä ehkä kalenteriin merkityt tapahtumat toteutuvat. Samanaikaisesti Ruotsissa tilanne on edelleen vaikea ja mm ssa hallitus, sekä asinatuntijat ovat menettämässä kansan luottamuksen. ( Novus tutkimus , SVT ) Norja ja Tanska näyttävät kulkevan samaa sairastumislinjaa kuin Suomi. Jokohan se kesän vaikutus alkaa pohjolassakin näkymään, mutta Ruotsissa kesän vaikutus on varmasti hitaampi, koska tartunnan saaneita on paljon.
  24. nana73

    Hyvää kahvia

    Testatkaa sitä espressopapua seuraavalla kerralla kun Lidlissä käytte, tummanharmaa 1kg pussi. On hyvää!
  25. Sama todettu tällä viikolla kahdesti Seinäjoen uimahallilla, tilaa on😄 Täydellistä!
  26. Pitää tarkentaa kriteerejä: siis ihan puhtaat napit hakusessa, ei sankaa, ei johtoja mihinkää.. Se muuten jää valkea raita keskelle kaljua päätä parin lenkin jälkee 😂
  1. Näytä lisää
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy