Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Voit sanoa Pottonen hyvästit Malmin lentokentälle tuossa kuvissa näkyi Juhana Vartiainen. Yksi Suomen pahimpia Uusi-liberalisteja. Hänellä ei ole minkäänlaisia luontoarvoja. Tod. näköisesti peittäisi koko Suomen asfaltilla tai tuhoaisi kaikki Kansallispuistotkin ja myisi puut, jos yksin saisi päättää. Itse tietysti olen Malmin alueen säilyttämisen puolella. Vastassa on nuo, jotka ajattelee vain rahaa eikä mitään muuta.
  3. makez76

    Hoka One One

    Toi(kin) on makee carbon äxän väritys, mutta ei tule valitettavasti suomalaisiin kauppoihin..
  4. Onko kokemuksia Yorkshire maratonista Yorkissa lokakuussa? Kiinnostaisi.
  5. Kyllä se silloin harmittaa, kun kyse ei ole rasitusperäisestä vaivasta, vaan tuollaisesta huonosta tuurista. Onhan siinä jonkinlainen riski jos Helsingin kaduilla juoksee kovaa vauhtia. Ei näy Robin Ryynäsellä mitään juoksutuloksia ainakaan vielä. Tarkoittaako se sitä, että on taas jotain vaivaa. Oli aika hyvä pari vuotta sitten, kun 20-vuotiaana 8.11 ja 14.20. Kuulemma on panostanut lajiin, mutta ei taida olla tuuria.
  6. Korjasin virkkeesi. Tuon allekirjoitan. En ota kantaa ammattiurheilun näkökulmasta.
  7. Eli myönnät, että paastoaminen on sopiva tapa harrastelijoille, jotka eivät halua kehittyä optimaalisesti? Paasto, karppaus ihme dieettien julistajia on vaan niin tylsä kuunnella, kun ne ovat keksineet nelikulmaisen pyörän ja ovat niin vakuuttuneita sen toimivuudesta...
  8. Today
  9. Nyt keksin: jos mainitsee juoksufoorumilla termin paasto ja kertoo siitä jotain positiivista niin se aiheuttaa samanlaisen reaktion kuin termin "maahanmuuttaja" mainitseminen jossain keskivertokansalaisten yleiskeskustelufoorumilla 😄
  10. Tähänkö tämä taas menee? Kerroin omasta viimeisimmästä kokeilustani ja siinä en mielestäni maininnut mitään kahdesti vuorokaudessa treenaamisesta, huippu-urheilusta ja varsinkaan en julistanut tietäväni mitään ravitsemuksesta ja harjoittelusta. Vastauksessa on termit "yksi treeni ja räpisteleminen". Käytin esimerkissäni kahta eri urheilulajia joilla molemmilla treenit onnistuivat erittäin hyvin tämän kokeilun ajan. Treenasin täysin normaalisti, en räpistellyt treeniä joten kuten läpi. Toisella lajilla toimi täysin, juoksulla ei niin hyvin koska treenin jälkeen tuli nälkä. Eli raportoin myös epäonnistumisesta kokeilussa. Miksi näiden omien kokemusten kertominen tuntuu herättävän negatiivisuutta täällä joka kerta?
  11. Aika marginaalissa taitaa olla huippuurheilijat, jotka paastoavat. Yhden treenin päivässä varmaan pystyy räpistelemään yhdellä aterialla päivässä, mutta kaksi treeniä jo lienee haastavampaa... Harrastelijat kehittyy jo painon pudotuksella. Ihan mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. Onneksi on parekin kaltaisia tietäjiä, jotka kumoaa reippaan sadanvuoden tietämyksen ravitsemuksesta ja harjoittelusta.
  12. Hei, 20.7.2019 juostaan toinen Rovaniemi City Run & Lapland marathon. Startti on klo 18 maratonilla, 19.45 puolimaratonilla ja klo 21 kympillä. Reitti on nopea ja iltakisa mahdollistaa myös viileämmän kelin. Maratonilla neljä kierrosta, puolikkaalla kaksi kierrosta. www.rovaniemicityrun.fi Ilmoittautuminen vielä edullisilla ennakkohinnoilla 20.6.2019 saakka. Tervetuloa!
  13. syön silloin kun on nälkä...moni puolisesti ..en liikaa - et paino ei nouse...joskus voin olla 1- 2 viikkoa niukalla safkalla...
  14. Unohtamatta kaikkia niitä viittä muuta ateriaa mitä pitäisi syödä 😉 Jos tarkoitus on syödä esim. OMAD (one meal a day) tyylisesti ja treenata kovaa, niin itse söisin mielummin muutama tunti ennen treeniä. Muuten jokainen treeni tapahtuisi tyhjällä vatsalla / energioilla paaston loppupäässä. Vaikuttanee treenin laatuun. Ketju kuitenkin käsittelee paastoa.
  15. Kyllä treenin jälkeen nyky urheilutietämyksen jälkeen kannattaa syödä, että palautuminen lähtee käyntiin. Mutta kukin tyylillään😂
  16. dakkis

    Kangasala-Jukola 2019

    Inov-8:n X-talonit oli jalassa (ojaan asti... ;), mutta en liian kireälle solmi nauhoja kun jalat hitusen turpoavat matkan aikana kuitenkin. Yllätys tuo silti oli että lähti niin sujuvasti jalasta, ei se kuitenkaan niiiin löysällä ollut. Ehkä sukka oli jotenki liukas ja edesauttoi irtoamista. Hyvän tarinan ja muiston tuosta kyllä sai, ja ehkä hieman kokemustakin miten noita soita ja kosteikkoja kannattaa ylittää.
  17. kari.t

    Kangasala-Jukola 2019

    hei meidänkin ankkuri oli nähnyt tuon kenkä jutun, ei kai vaan lähetty lenkkareilla mettään, itte 6. osuudella ennen yhteislähtöä, ei vaan riitä taidot eikä kunto vaativa maasto, sitä ihmettelin että kartan pohjoisreunassa juomapiste mutta toinen vissiin 1-3 osuudelle oli vieressä mitä ei ollu merkattu meidän karttaan, siellä oli väkeä ihmettelemässä mettässä missä on rasti minkä piti olla ennen juomarastia, joku merkintä ihmisen tekemistä rakenteista olisi ollu kartassa varmaan tarpeen
  18. JH1

    Kangasala-Jukola 2019

    Vau, oikea asenne! Hienoa, että löytyi. 👍Tuossa riittää muistelemista.
  19. On kai tuollainen mainittu heiluriliike, kun saan yhä edelleen sen 30 leukaa. Enemmänkin menisi tarvittaessa. Tänä aamuna kotona vedin ilmeisesti ns. puhtaasti 12 leukaa melko vaivatta. Enempää ei uskalla, koska menee repimiseksi. Rkele... Vanhuusko se jo on kun olkapäät ovat niin kipeät ja iskias vaivaa kovemmin kuin ennen.
  20. dakkis

    Kangasala-Jukola 2019

    Kiitos kaikille jotka tsemppasivat siinä kohtaa (ja niitä oli monta)! Tarinaan voin kertoa sikäli onnellisen lopun, että kenkä löytyi n. 10 minuutin raivoisan ojanruoppauksen seurauksena. Kenkä oli uponnut ojan vastapenkkaan yllättävän syvälle ja oli (yllätys yllätys) läpeensä kurassa kun sen sieltä löysin. Oli myös koko Jukola-reissun paras löytö, ei tuntunut yksikään löydetty rasti yhtä hyvältä! Ensimmäinen Jukola oli itsella menossa ja tosiaan puolen tunnin kohdalla kävi yllä kuvattu tapahtuma. Hetken jo siinä kaivaessa mietin että kävelenkö takaisin juomarastille ja pistän homman seis, mutta onneksi kenkä lopulta löytyi ja pääsi nauttimaan rasteista koko kartan edestä. Tuossa putosin n. 600 sijaa oman osuuteni sijoituksissa, mutta loppumatkasta sain vielä n. 300 kurottua takaisin, pääosin rohkean juoksujalan ansiosta ja suunnistustaidoista huolimatta.
  21. Penskana meni yli 30, nyt en uskalla edes kokeilla. Jos saisin muutaman, todennäköisesti saisin jonkun vamman. Parempi, että en edes tiedä
  22. Pk:ta juoksu-kävelynä mäkisillä reiteillä. Tuolla jo päässee aika pitkälle. Lihaksistonkin kuormittumisen huomaa viimeistään 2,5 tunnin kohdalla mäkiä noustessa.
  23. Myydään virheetön Polar Vantage V valkoinen (koko M-L). Viimeisin softa asennettu, tehdasresetoitu. Alkuperäinen pakkaus löytyy, lasi virheetön (kts. kuvat). Olen ensimmäinen omistaja, kuitti löytyy. Sijainti: Helsinki Myynti: mielellään kasvotusten Helsingissä (muualla vain postiennakkona) HP: 350€ Yhteydenotot: webtilaukset ät gmail piste com , niin voin antaa puhelinnumeroni , en sitä halua julkisesti jakaa verkossa
  24. JH1

    Kangasala-Jukola 2019

    Minun puolesta Jukola saa kasvaa edelleen. Se on selvä, että suuren numeron joukkueet kärsivät ruuhkasta ja hitaat joukkueet lisäksi yhteislähtöjen epäreilusta lähtöasetelmasta, mutta tällaisessa tilanteessa koko hommaa ei edes pidä ottaa liian vakavasti. Meidänkään seurassa ehkä ykkös- ja kakkostiimiä lukuun ottamatta kukaan ei edes ollut kiinnostunut loppusijoituksesta. Näin harrastajan näkökulmasta Jukolassa on ihan erilaista menoa kuin kuntorasteilla; Jukolasta selviää (pärjääminen on eri juttu) juoksemalla letkan mukana tai ainakin valmiita uria pitkin, mutta kuntorastien pisimmällä radalla saa kyllä tehdä töitä ihan itse ja oikeasti omassa yksinäisyydessä koskemattomassa maastossa. Tosin Jukolassa on tarjolla pidempiä osuuksia, mutta Jukolassa mennään yksi kilometri matkasta siimojen välissä ja kuntorasteilla suunnistaminen alkaa heti lähdöstä.
  25. tuufaast

    Kangasala-Jukola 2019

    Mukava Jukola täälläkin takana. Venloissa saatiin ulkomaalaisvahvistus suunnistajapankin kautta ja vahvistus hän todellakin oli. Lähdimme numerolla 1650 ja vahvistus toi viestin ensimmäiseen vaihtoon sijalla 223, mikä oli mielestäni varsin käsittämätön suoritus. Takaa on siis mahdollisuus nousta paljonkin! Itse pääsin kuitenkin matkaan viimeiselle osuudelle miltei tuhat sijoitusta ekaa vaihtoa huonommalta sijalta ja sehän tarkoitti sitä, että koko matkan yritin päästä muista ohi. Tuossa maastossa se oli kuitenkin hankalaa ja yksi oma paha pummi ja letkan ohitusyrityksessä tapahtunut kaatuminen tarkoitti sitä, että jotkut jouduin ohittamaan jopa kolme kertaa, mutta sain joukkueemme onneksi nostettua kolminumeroiseen sijoitukseen. Tyytyväinen olin kuitenkin kolmen ja puolensadan paikkeilla olleeseen osuussijoitukseen noista lähtökohdista, parempaan aikaan kuin viime vuonna vaikeammassa juoksumaastossa ja tuota yhtä pummia lukuunottamatta muutenkin suoritukseen. Ryteikkö ei ollut niin paha kuin harjoitusten perusteella olin odottanut. Jukolan osuudelle pääsin nukkumattomana, jalat tukossa ja tuntia ennen auringonnousua (ja mulle oli luvattu, että on jo valoisaa kun pääsen lähtemään). Ikinä en ole suunnistanut hämärässä ja omistamani otsalampun teho oli kyllä aivan eri luokkaa kuin useimmilla muilla. Lamppua kyllä vielä todellakin tarvittiin metsässä, joten onneksi oli edes tuo. Alkuun pitkälle välille pieni virhe, mikä johti rämpimiseen hakkuuaukiolla, mutta muuten meni ihan hyvin. Maastoaskelta olisi harjoitettava; hankalissa paikoissa en vain uskalla mennä ns. täysiä tai hyppiä metrin pudotuksia niinkuin miehet näyttävät tekevän, oman osansa tähän toki tuo kuusi viikkoa sitten pahasti taittunut nilkka, joka tosin ei haitannut enää suoritusta (nilkkatuki kuitenkin on edelleen suunnistuksessa tarpeen). Jukolassa letkojen vauhti oli itselle paljon Venlojen letkoja sopivampaa (pääsin matkaan noin sijalta tuhatsata) ja sain sitten kyllä yli sata sijaa sijoitustamme parannettua, joten nähtävästi olen ohitellutkin, muistikuvat asiasta hämäriä. Kerran vedin jopa letkaa, ja meinasin kyllä kysyä muilta letkassa, että oikeastiko luotatte mun suunnistustaitoon näin paljon. Pummattiin siinä kyllä vähän sivuun, mutta ei lopulta yli minuuttia enempää ja väli oli pitkä ja sisälsi paljon pusikkoa. 2km:n pitkällä välillä miesletka vain katosi jonnekin ja mentiin kolmen naisen voimin metsän läpi kunnes kohdattiin sama miesletka risteyksessä; mistä lienevät sinne kiertäneet 😄 Muuten alkoi painamaan ihan tosissaan kun rasteja oli vielä 8-9 jäljellä, mutta olin haastanut erään vanhan tutun osuusajasta, joten pakko oli puristaa lopussa vielä (haasto onnistui ja voitin muutaman minuutin). Osuussijoitus oli alle puolivälissä listassa, mitä pidän erittäin suurena onnistumisena, koska kolmososuudelle oli varmasti laitettu porukkaa siitä kovakuntoisemmasta ja taitavammasta päästä ja tosiasia kuitenkin on, että miehet keskimärin juoksevat lujempaa kuin naiset. Vaihdon jälkeen jalat sanoivat sopimuksen irti ja teltalle ja suihkuun raahautuminen kesti varmaan puolet osuusajasta. Pelkistä naisista koostunut joukkueemme sijoittui vähän puolivälin huonommalle puolelle kaikista maaliintulleista joukkueista ja nelososuuden juoksijamme teki ihan huikean osuussijoituksen 233! Jälkikäteen laskin, että tulihan tuossa suunnistettua yhteensä noin 3h20minuuttia, eli suunnilleen maratonin juoksuajan verran, joten ei ihme, että jalat jumittui. Nukkuminen ei onnistunut osuuden jälkeenkään oikein ja kaikista pahin viikonlopun osuuksista olikin ajo-osuus takaisin pk-seudulle. Maastossa näin aika hurjia kaatumisia, nämä siis miesten suorittamina ja sisälsivät mielestäni melko rohkeita mikroreitinvalintoja, venloissa kaaduin vain itse ja omalla pummiretkelläni tipuin puoleen reiteen kivenkoloon, huonosti käymisen ainekset olivat ilmassa, mutta ihmeenkaupalla ei edes sattunut. Luulin ensin, että oltiin venloissa vain Heponiementien itäpuolella, mutta eilisen kartantarkastelun jälkeen käytiinhän sitä Venloissa samoilla rinteillä kuin Jukolassakin, jännää miten sumussa sitä on onnistunut menemään ja kartan taittelun myötä kokonaiskuva radasta katosi kokonaan.
  26. Osallistuminen on varmistunut. Nyt pitäis vaan treenata, tai onhan tässä jo niin tehty mut pitäis kehittää joku hyvä metodi jota tehdä seuraavat kuukaudet. Vai olisko vaan selkeästi Pk-treenä sekä mäkiä yksinkertaisuudessaan? Lihaskunto on varmasti myös yksi aika oleellinen juttu näillä matkoilla.
  1. Näytä lisää


  • Alennukset jopa -70%


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy