Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Huhtikuu Töitä ja hyötyliikuntaa. Ei juoksua. Toukokuu Töitä, hyötyliikuntaa ja lomaa mökin työleirillä (mukavaa). Ei juoksua. 01.06 Klaukkalan Tornimäen portaat 10 kertaa ylös ja alas (mukavaa) Pienin askelin kohti tulevia juoksutapahtumia. Aloitetaan mukavuusalueella ja nautitaan reeneistä. Pitääkin lähteä mätkimään muutama klapi ennen saunaa. 30 päivän puusaunaputki alkaa olla paketissa🙃
  3. Vahvasti poliittinen päätös kyllä tuokin että kaupungin joka suuremmalla terassilla voi olla 500 ihmistä sylikkäin ja vastakkain 50cm:n pyöreän pöydän ympärillä huutamassa toisilleen 12h putkeen samasta tuopista siemaillen, mutta esim. urheiluseura ei saa edes 10m turvavälillä ottaa suureen katsomoon yli 500, vaikka se olisi elinehto pystyssä pysymiselle. Tasan eivät käy onnen lahjat. Anteeksi.
  4. Kotimatkalla huomasin, että kaikkiin kadunkulmiin, jalkakäytäville ja parkkipaikoille oli ilmestynyt jos jonkinlaista terassia ja kaikki ihmisiä piukassa. Täällä suunnalla tapauksia on ollut hyvin vähän, mutta saa nähdä mikä tilanne on hetken päästä.
  5. Tänään
  6. Märkkäri päälle ja uimaan ekaa kertaa 3 kuukauteen. 550 m ihan kuin en olisi koskaan käynytkään uimassa. Perään 8 km juoksua. Huomenna aamulla uudestaan mereen, jotta vähän tulisi tuntumaa...
  7. Tuo vaatii jo vähän luovuutta kotioloissa. Näyttää siltä, että tekisi kipeää tälle mun jalalle 😄
  8. Kyllä ne tuppaa olemaan, kun pyörällä käytetään vain jalkoja ja juostessa aavistuksen käsiäkin. Lisäksi asento on sellainen, että veren pitää kiertää korkeammalle aivoihin -> hydrostaattinen paine kasvattaa vähän sykettäkin.
  9. No niin vähän arvelinkin. Minähän en saa sykkeitä pyörällä ylös millään, mutta se johtuu lähinnä siitä, että lihakset ei osaa sitä hommaa tehdä. Mahtaakohan sitten juostessa yleisemminkin olla sykkeet korkeammat?
  10. Ma 1.6.2020 4 km lämpöjä + 6*1km (2 min kävely) + 2 km vr Yht. 12,9km@5:17 / 68 min / HR 144 Hellevetoja. Kuuma. Kohtalaista tuulta. Parittomat kohtalaiseen vastatuuleen, parilliset myötäiseen (aika, keskisyke, max) 4:03 / 157 / 163 3:56 / 159 / 166 4:00 / 159 / 168 3:57 / 158 / 167 3:58 / 160 / 169 3:48 / 161 / 172 Hyvä treeni, hyvä fiilis. Lähtiessä epävarma olo, koska viikonloppuna jalat olivat sen verran raadot. Lisäksi lämpöä 25 astetta, mikä saattaisi viedä mehut. Näihin nähden hyvin onnistunut setti. Himassa puoliso aavistuksen hämmästeli läpimärkää ja valuvaa paitaa - eikä erityisesti arvostanut sitä, että jäin pyörimään keittiöön kyseisessä asusteessa.
  11. Ei varmasti ole. Pyörälläkin tässä kohtuu lähiaikoina saatu aikaiseksi 171 ja lähihistoriassa (oisko 4 vuoden sisällä) 174, ellen väärin muista. Mutta pyörällä ainaskin itsellä on sellaista epäreaktiivisuutta sykkeessä toisin kuin juosten eli hankalampi vertailla noita. Mitä yritän söpertää on, että syke ei nouse maksimiiin kovin helposti pyörällä. Riippuu olosuhteista ja muista. Toisekseen 5min tehoja ei kyllä ainaskaan omilla jaloilla ajeta ns. rajoitinta vasten, ehkä joku 2min vielä menee. Tämän sanottua palaan vielä siihen, että lopussa oli vara nostaa tehoja 20W -> ihan ei optimaalinen ollut veto. Maksimisyke tuli tuosta loppunostosta. -juoksu 11.3km, 5.33/km, Tämä oli kevyt juoksulenkura, ei raportoitavaa. Paitsi, että raahasin koirat mukaan ja nuorempi oli sitä mieltä, että soittelee myöhemmin illalla Unicefiin tästä. Ei kuulemma ole soveliasta kiduttaa kuumassa. Hauskaa tässä on se, että se on ihan etulinjassa intopiukeena menossa kunnes tietää, että "käännyttiin" kotiin. Sitten menee takajoukkoihin ja ilme on sellainen "nyt hapottaa lujasti". Ei voi ymmärtää aina noita eläimen ajatuksia. Sama tapahtuu juoksinpa 5km tai 15km, aina se siitä viimeisestä kotiin käännöksestä vaan tulee seinä vastaan. Päivän aiemmasta vedosta unohtui mainita, että Xert appi kertoi FTP arvioksi 297W. Aiemminhan totesin tuon olevan kohtuu tarkasti oikeinkin jopa, tuossa se varmaan pyörinee. Alkaa se 300+W FTP-tavoite olemaan vähän löysähkö, jos tulee lähtötasotestissä tuo kellotettua. Nyt kun näköjään toistaiseksi hyvällä rekordilla nämä onnistunut, niin pitäisikö sitten iskeä suoraan 315W? En tiiä, se ois näillä lukemin ihan mahdollisuuksien päässä jopa toteuttaa!
  12. Aamulla, salilla 50 min. matolla. Oli viileää. 27 C ja tyyni. Ukkosta ilmassa.
  13. Jaaha täytyy varmaan käydä verkkokellarista kaivamassa tenniskassi esiin, jos vaiva jatkuu. Tuleepahan edes palloille pitkästä aikaa käyttöä:) Ma 1.6 Kesä polkaistu käyntiin pyörällä 91,58km @ 32,5km/h Reipasta pk2 ajelua. Kulku oli yllättävän ok, mutta jätin silti vedot tekemättä, koska tuntui että kuormaa viikonlopusta. Harvinaisen vähätuulinen keli! Lisäksi kävelyä aamulla+illalla yht. n. 5-6km. Lihaskuntoa. Huomenna suunnitelmissa kevyt päivä
  14. Aamusella 4km reipas kävely
  15. hölkkäilijä

    Asics Novablast

    Itsekkin nuita kenkiä olen katsellut ja tänään sattui olemaan alennuksessa Intersportissa niin laitoin kengät tulemaan. Toivottavasti viikonloppuna pääsee jo testailemaan.
  16. Ma 1.6 Eilinen päivä lepoa. Automatka Jyväskylästä kotiin venähti sen verran, että ei jaksanut illalla enää lähteä juoksemaan. Viime viikon kilometrit: 91 km. 9 tuntia 11 minuuttia. Nousumetrejä 1017m. ja koko kuukauden speksit 402,5km 44 tuntia 24 minuuttia nousumetrejä 7373m. Tänään sitten oli tarkoitus käydä juoksemassa maraton pk1 lenkkinä. Hyvin suunniteltu on kuulema puoliksi tehty? Kisapaikalla Ilpo 73vee kysyi multa värisevällä äänellä lähdenkö hänen jänikseksi puolikkaalle. Tiedän Ilpon entuudestaan ja olisi ollut täysin mahdoton ajatus kieltäytyä kunniasta. Hän määräisi tahdin ja minä koittiaisin pysyä perässä. Hänen puolikas tuli täyteen ajassa 1.54 tai jotain. Lääkäri kielsi häneltä ”revittely juoksut”. Joten hän ei ihan kaikkea höökiä lyönyt tiskiin. Komeat negatiiviset splitit tuli, niin kuin tulinitsellenikin täydellä matkalla jokainen kierros joita juostiin siis maratonilla neljä oli noin 2 minuuttia edellistä kierrosta nopeampi. Kun Ilpo päätti juoksunsa lähdin itse ravaamaan omaan tahtiin. Mietin juostessa, että varmaan tulee yksin juostua aika paljon hitaampaa, mutta mitä vielä, kinvarat kulki sen verran kevyesti, että tuli sitten niitä negatiivisia splittejä. Hellejuoksuksi tämä taisi mennä ja osa juoksijoista oli aika huonossa hapessa viimeisillä kierroksilla. Onneksi viivalla oli vain niitä hulluimpia, niin tuskin kenellekään mitään traumoja jäi. Kalevi Saukkonen tuli ohitettua muutamaan otteeseen juoksun aikana. Kivannäköistä touhua tuo maratonien kerääminen, sellaiseen en itse lähde koskaan. Hatunnosto hänelle ja niille muutamalla muulle, jotka hänen kanssaan kiertää tapahtumia. Oma juoksuni oli ehkä paras sileän maratonkokemus ikinä, olkoonkin että aika on myös toiseksi paskin ikinä. Ainoastaan ensimmäisen sileän maratonin olen juossut hitaampaa. Mutta nyt on päässä joku muuttunut silleen hyvään suuntaan, että osaan nauttia tästä onnistumisesta. Pari vuotta sitten olisin tuskin kehdannut raportoida moisesta ajasta 🤔😬 No fokus kun on aivan muualla kuin näissä pikamatko, niin liikuntakin on paljon mukavampaa. Lopussa tosiaan vielä viidenkilometrin loppunosto reilusti alle 5min/km. 42.19km@5.10 keskisyke 160
  17. Nyt on kyllä jengiä liikkeellä siihen malliin kaikista etäisyyksistä täysin piittaamatta että jos ei luvut käänny parin viikon päästä nousuun niin tuskin sitten mistään ainakaan kesäaikaan.
  18. En ole paras mannekiini näihin juttuihin, mutta ehkä tuosta idea selviää. Viime aikojen yksi parhaimmista huoltavista liikkeistä, jota olen tehnyt. Hellii hyvin takareiskaa. video-1591021217.mp4
  19. Maanantai 1.6. Erittäin kevyt ekan yövuoron jälkeen 10,02km @5:55.
  20. X66

    Su 31.5

    Kuvittelin pääseväni polulle kun reitillä oli luonnonsuojelualue. Todellisuus kuvassa vasemmalla (juuri tämä reitti). Olisipa ollut edes tuo toinen.
  21. Euffa

    Skiket ja Skikkaus

    Itse en uskalaltaisi kotikulmillani rullasuksilla hiihtää, sen verran ovat huonossa kunnossa kevyenliikenteen väylät. Juuri kun ehdin kehua, että olen jo "sinut" noiden Skikejen kanssa, niin perjantain lenkillä kaaduin oikein komeasti. Tasaisella tiellä kevyessä myötätuulessa. Vauhtia oli sykemittarin mukaan 20 km/h. En ole ihan varma, mistä kaatuminen johtui, mutta epäilen, että tuli klassinen sisäsuksi virhe, eli löin sauvalla väärälle puolelle suksea, talvella noita sattuu kerran pari kaudessa. Lopputuloksena oli asfaltti-ihottumaa polvissa, kyynärpäässä ja olkapäässä sekä toinen sauva poikki. Kotiin oli matkaa n. 14 km, ei auttanut muuta kuin nilkutella kotiin. Yllättävän vähällä kuitenkin selvisin, koska ainekset oli isompaankin "hittiin". Eilen kuitenkin jo takaisin baanalla. Kaivoin varastosta jotkut ikiaikaiset rullasuksisauvat, jotka tuntuivat rautakangilta käsissä hiilihuitusauvojen jälkeen. Pakko oli laittaa uudet sauvat tilaukseen.
  22. Kristiina

    Polar Ignite

    ToisinaanJuoksija, sä tarttet pikkusen pyyhkeen mukaan millä kuivaat kellon just ennen kuin näpyttelet. 😁
  23. -sisäpyörä 1h15min Sessiona vo2max 5/8, joka oli elämäni ensimmäinen (liekö myös viimeinen) tehtynä mallilla max. Homma alkoi 5min tehotestillä, aiempi noteeraus 347W ja tavoite tähän kohti oli 360+W. Vetoon lähdin 360W teholla ja tarkoitus oli pysyä tuossa ja lisiä lopussa jos on varaa. Toteuma oli se, että pystyin hitusen lisäämään ns. puita uuniin ja homma jäi itse asiassa sen verran viime tippaan, että ehkä muutamia watteja jäi sitten varastoon, olin kuitenkin rehellisesti nakit ja muusit. Sitten viis minsaa lepoa eli paluu puolikuolleesta henkiin. Ja perään 4min/4min tavoitteena vetää jokainen täysiä. Toteuma 1. 348W (ave 154 bpm max 165bpm) 2. 337W (154 165) 3. 330W (152 163) 4. 324W (152 162) Noniin. Täytyy ihan ensimmäisenä sanoa, että oli aika K18/"Don't try this at home" -tasoa kyllä tämä. Tuo aiempi 7x4min on lasten leikkiä tähän nähden. Eka toisto on iisi, ja vasta about kolmannessa alkaa viimeiset 30s olla kärsiviä. Ja viimeiset kaksi toistoa vaikeita. Tässä taas jo eka toisto 1min jälkeen kärvistelyä eikä yhtään loppua kohden helpota! Tein tämän kokeilun siksi, että konsepti kiinnosti ja halusin tuon 5min tehotestin ylös. Lopullinen tavoitehan oli 370-375W ja ollaan tosi hyvin jiirissä tuon suhteen. WKO-analyysi treenistä oli aika jäätävä. Heti eka veto kulutti koko anaerobisen osaston, kuten toki max vedossa kuuluukin (veti aavistuksen pakkasellekin, joka kertoo huonosta mallista/ylisuoriutumisesta). Sen lisäksi tyhjäsin akun kaikilla neljällä toistolla. Tuntuma oli, että 3. veto jäi piippuun, muut oli aika hyviä. Kun aerobisesti pystyy sen ~290-295W tuottamaan, niin huomaahan tuosta kuinka aerobinen tippuu. Jos joku kehtaa väittää, että keho ei työskentele vo2max alueella, vaikka teho tippuu, niin rohkenesin väittää, ettei tiedä mistä puhuu. Lisäksi extrakirsikkana tästä saa ihan eri tason lihasaktivaation, jolla voi (tai voi olla olemattakin) oma adaptiaationsa. Näitä ei varmaan kovin usein voi tehdä, sen verran kuluttava setti. Sen takia tein sen lepoviikon jälkeen raikkaana ja nyt vielä tähän vaatii varmaan 1-2 päivää kevyempää. Seuraavat 3 treeniä tulee olemaan 4x5min (WKO päivitti optimaalisen vo2max kuorman 5min toistoon) ja tavoitteena on maksimikeskiteho progression kautta. Eka setti voisi olla 330W ja katsoo siitä askelmerkkejä jatkoon! Jos vikan saisi taputeltua 340+W keskiteholla, niin olisin tyytyväinen. Sitä kohti! Iltasella vois käydä uimassa, huomenna joku lyhyempi tehojuoksu aamusta ja iltasella kevyttä pyörää. Keskiviikosta en osaa sanoa, loppuviikosta vois olla puolikkaan säätä. Sataa nimittäin vettä ja silloin ei allergia-oireet ole pahimmillaan. Huomaa jo nyt, että tukevampi lääkityskin avitti!
  24. Ma 1.6.2020 Eka tavoitteellisempi lenkki 6.3 km @6:16 ks 124 max 132, kadenssi 87, indeksi 59. Siitä se lähtee kai. Ei tuo kunto ole pudonnut kovin paljon. Kestävyys varmaan enemmän. Aamupaino n. 66 kg. https://flow.polar.com/training/analysis/4724331747 Viime kuussa verryttelyä loppukuusta 29,2 km 4:08, josta kävelyä 6,4 km ja juoksua 22,8 km, josta matolla 4 km.
  1. Näytä lisää
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy