Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Today
  2. Mulla M on mitannut poikkeuksetta järkeviä lukemia. Mitään kieli vyön alla -intervalleja en harrasta, mutta kyllä se mun mielestä aika hyvin reagoi maltillisiin vetoihin.
  3. Opetan parhaillaan Esa-Pekka Saloselle kiekkotermejä eli urheilun ja musan voi yhdistää. Pottonen on siinä mielessä biisiketjullaan oikealla asialla.
  4. Kun vuosi sitten päätin osallistua vuoden 2019 Karhunkierrokselle, en tajunnut että se vuosi kuluu näin nopeasti. Huomenna pääsemme kuitenkin mittaamaan kuluneen talven harjoittelua ja sitä, mihin se riittää. Kulunut talvi on omalla kohdallani sujunut harjoituksellisesti hyvin. Tunteja on kertynyt suunnitellusti ja ne muutokset, mitä harjoitteluun tein syksyllä, ovat tuottaneet tulosta. Sairaspäiviä kuluneen talven aikana kertyi nolla. Tulevassa kisassa oma tavoitteeni on parantaa viime vuoden tulosta. Jos mitään erityistä ei matkalla tapahdu, tämän tavoitteen pitäisi olla hyvinkin saavutettavissa. Kisavalmistautumistani on helpottanut todella paljon se, että tänä vuonna kisareitti on jo vanha tuttu. Sää asettanee omat pienet haasteensa, mutta lähtökohtaisesti viileä sää sopii minulle hyvin. Toki tarvittaessa täytyy olla valmis tekemään myös nopeita ratkaisuja. Viimeiset päivät ennen starttia ovat aina omanlaisia sekä vatsanpohjassa tuntuvia. Yleisfiilikseni on kuitenkin rauhallinen: kaikki on valmista tämän vuoden kisaan. Tsemppiä pallukoiden seuraajille sekä erityisesti niiden liikuttajille!
  5. Juoksuontylsaa

    Suunto 5

    Osaavatko Suunnot vieläkään siirtää aktiivisuuteen, stressiin ja uneen liittyvien mittauksien tiedot kellosta eteenpäin vai jäävätkö vain kelloon näytille 30 päivän ajaksi kuten Spartan-mallistossa ainakin alkuun taisi olla? Nämä kun ovat minun mielestäni himpun muita paremman näköisiä kuin Garminin ja Polarin tarjokkaat. Ja tässä saattaisi nyt kohdata myös hinta ja ominaisuudet. Baro olisi kiva, mut ei näytä siltä, et kaiken kivan saisi järkihintaan. Ja ehkä se jatkuva sykkeenmittaus huomioi arkiset kerrokset. Niiden määrä kun ei kiinnosta, mutta arkirasituksen huomiointi ja seuranta olisi kiva.
  6. Kummallista, minulla Vintage M rannemittaus toimii kiitettävästi, tosin vain pk- lenkeillä. Intervalleihin ja kovempaan menoon vyö pakollinen.
  7. Elwood

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Tsemppiä pallukoiden ääreen!
  8. Käytännössä kaikkien peruskuntoilijoiden täytyy hölkätä ainakin PK-lenkit ja palauttavat. Vauhti ei vain riitä alle neljän kilometrin menoon kuin kovemmalla rasituksella. Esimerkiksi Topi Raitanenkin hölkkää välillä pitkät lenkit ja kevyemmät jopa niinkin rauhassa kuin 4.30 vauhdilla, joka Raitasen vauhtireservillä on todella rauhallista hölkkää. Eli kyllä sille hölkälle on paikkansa jopa kilpaurheilijoiden harjoittelussa. Hölkkävauhdit tietenkin vaihtelevat kunnon mukaan ja kehittyvät treenin myötä. Myös Granberg hölkkää rauhalliset lenkkinsä, 5 min/km vauhdilla. Ymmärtääkseni itsekin hölkkäilet usein hitaita hölkkälenkkejä, joissa mennään selvästi yli 4.30 kilometrivauhdeilla?
  9. Silmäilin tuossa perusmatkan osallistujalistan läpi ja onhan nyt tulossa kaikkien aikojen kiintosin kisa, jossa taso noussee vuosi vuodelta. Paljon on samoja vanhoja tuttuja nimiä, mutta myös uusia. En toki tiedä läheskään kaikkien taustoja ja paljon jää tästä nimiä puuttumaan varmasti mutta kärjessä voi olla ruuhkaa: Eskelinen, Itkonen, Nokelainen, Juvala... Mahd Yllättäjiä: @liukasluikku2, Kurolan Tommi, Aspegren J, Luusalo SaaraP vienee naisten kisan kuten aina Kovia tuttuja miehiä myös Kahlos, @Kone, @Cosmos74ja muut palstalaiset. @HelppoHeikki. @Antiko tekee paluun näemmä?! @Elwood ei v***u ikinä enää paitsi tänä viikonloppuna! Onpas mukava ottaa popparit esiin ja seurata taas tätä sirkusta! Voimia kaikille matkasta riippumatta!
  10. No eikä puhu. Totta kai pitää hölkätä. Mitä enemmän sen parempi. Vauhti nousee kunnon myötä itsekseen. Huiputkin hölkkää. Niiden hölkkä nyt vain on 3.30/km. Itse asiassa se puhuu hölkän puolesta, erityisesti jos on pitkä tauko välissä. On pakotettava itsensä paljon hitaampaan lönköttelyyn mihin jalat väkisinkin tuntuvat vievän.
  11. Eilen
  12. Baltsu

    Suunto 5

    Tässä on aika hupaisa arvostelu. Laite on kuulemma liian tekninen, mutta eniten kyllä sytyin tästä kohdasta: The $329 price point isn't friendly to the fair weather crowed either—this isn't a device to ditch after a few weeks of wear. https://www.menshealth.com/fitness/amp27543926/suunto-5-smartwatch-review/?usqp=mq331AQCKAE%3D Mikäköhän lehti toi tollainen on.
  13. Mulla vastaavaa kokemusta M:stä, tosin tässä sykkeet liian alhaiset, ja sama ongelma myös sykevyön kanssa. Välillä ok, välillä oikeat sykkeet löytyy n. 10min jälkeen ja välillä koko lenkki menee 20-30 lyöntiä liian pienillä sykkeillä.
  14. Lihasmuistini taitaa olla hävinnyt hitaaseen hölkkään? Vai olisivatko nopeat lihassolut muuttuneet hitaiksi? Täytynee kokeilla 60m juoksua niin nähdään tilanne 🙄 Joskus 10v sitten se meni 9s pintaan.
  15. Hyvä kauden avaus, heti oma ennätys kolmosella ja 8 minuutin alitus: https://yle.fi/urheilu/3-10797492
  16. Baltsu

    Päivän kevennys

    Hölkkääjät on ulospäinkin ilmeisesti vittuuntuneen oloisia.
  17. Toimiiko ihmisillä Vantage V:n sykemittaus ranteesta edes auttavasti viimeisten päivitysten jälkeen? Tällä suunnalla mittari on harmittavasti totaalisen pihalla sykkeistä juoksulenkeillä. Mittari on uusi ja lenkkejä on vasta muutama takana, mutta jokaisella kerralla mittaus lähtee heti alusta pieleen, eikä missään kohdin osaa palautua. M430:n sykemittauksen kanssa tottui siihen, että mittari saattoi alussa hakea vähän ja joskus lenkin aikana piti hieman kelloa liikuttaa, mutta nyt Vantage V:n kanssa ei näytä auttavan mikään niksi: mittarin lukema lähtee heti lenkin alusta kiipeämään ja muutaman minuutin päästä jää junnaamaan 170 ja 180 välille, sykkeen ollessa oikeasti 130-140. Mittarin lukema tuntuu myös laskevan, kun juoksee ylämäkeä ja toisaalta lukema nousee, kun laskettelee alamäkeä. Eli lukemissa ei tosiaankaan ole mitään päätä eikä häntää. Hieman yllättäen yhdellä pyörälenkillä mittari tuntui näyttävän ihan fiksuja lukemia (en tajunnut ottaa verrokkia M430 + OH1-yhdistelmällä) ja toisaalta leposykkeen mittaus pääasiallisesti tuntuu olevan OK.
  18. Umpimähkä

    Järveen!

    Meikämanne harjoittelee koko talven salaa avannossa 😉
  19. Kaikki povaa, että huomenna tulee noutaja. Minä en siihen usko... Kaverit sinnittelee väkisellä eteenpäin🏒🏒🏒
  20. Vetotreenejä ei tuolloin maratonennätyksen aikoihin tosiaan tullut tehtyä, mutta kyllähän sitä kisojen lisäksi viimeisen 1,5 kk aikana useita tasavauhtisia (maratonvauhtisia) treenejä tuli tehtyä. Maratonharjoittelussa en näe kovin suurta lisäarvoa tauotetuilla vetotreeneillä, mutta silloin kun kun olen yrittänyt parantaa esim. 10 km tulosta ovat esim. 5 x 2 km ja 6 x 1 km vedot ja myös lyhyemmät 500 metrin ja 250 metrin vetosarjat olleet todennäköisesti ihan toimivia.
  21. Myydään ilmoittautuminen Helsinki Half Marathon -tapahtumaan lauantaina 8.6. Hinta 35 € + siirtomaksu 5 € järjestäjälle.
  22. - Polar Vantage M, valkoinen, koko S/M, hinta 200€ +pk - Polar Vantage V Hr, musta, koko M/L, hinta 395€ +pk - Molemmat ostettu 26.3.2019, kuitti ym. mukaan, molemmat virheettömässä kunnossa. Ei vaihtoa. Yhteydet: Yv
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy