Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Viimeistä vapaata viedään, joten aika taas vähän kiusata miestä. Su ja Ma olivat tuoneet kevyet 17km ja 12km. Nyt ohjelmassa kiihtyvä puolikas, ja tarkoituksena oli kiihdytellä 3km seteissä niin että 1. 4.50-4.55/km, 2. 4.45-4.50/km... 6. 4.25-4.30/km ja viimeinen 3,1km vapaasti siellä ~4.15/km maisemissa. Paperiin olin raapustanut loppuajaksi 1.37.19 ja keskariksi 4.36/km. Ihan ok lähti liikkeelle, mutta 12-15km kohdalla rupesi jo jaloissa tuntumaan. Väli 15-18km tuli vielä vedettyä väkisin tavoitteeseen sillä ajatuksella että loppu vedetään "vapaasti" sen minkä jaksaa sen enempää itseään ihan sippiin vetämättä... Ihan jees kokonaisuus, vaikka taas voi näin jälkikäteen vähän harmitella kun löysäili lopussa. 95% suorituksesta kuitenkin palautuu huomattavasti nopeammin kuin 99% suorituksesta, joten parempi näin. 1-3km: 4.51/km 3-6km: 4.48/km 6-9km: 4 41/km 9-12km: 4.38/km 12-15km: 4.31/km 15-18km: 4.27/km loppu: 4.38/km 02.6 21,1km: 1.38.14 (4.39/km) avg 163 19.4 21,1km: 1.44.09 (4.56/km) avg 159 Ke-To meneekin sitten taas töissä joten Pe jatketaan taas harrastustoimintaa.
  3. Ei sillä oo kokonaisuuden kannalta merkitystä, jos kauran proteiini ei ole täydellistä ja sitä paitsi sitä täydentää tuo maitotuotteen proteiini. Kestävyysliikkujan proteiinin tarve on noin 1.2-1.8g/kg/vrk, eli ei mikään älyttömän suuri.
  4. Arsi 69

    Skiket ja Skikkaus

    Itse olen virittänyt jalkapumpun lisäämällä siihen tuollaisen painemittarin letkun pikakiinnityksellä niin neljän renkaan pumppaamisesta selviää todella helpolla.
  5. Joo joku fastin 100whey jossa on hyvin imeytyvää proteiinia.
  6. Joo tämä on nyt juoksutreenin jälkeinen "paniikkiruoka", koska pitää ajella autolla kentällä jne. Sitten kotona lisää ruokaa kunhan ehtii. Valmista tuotetta oli n. 0,75 litraa. Tarkoitus ei ole korvata mitään, vaan lisätä kaiken muun päälle.
  7. Riippuu varmaan mitä tuolla palkkarilla haetaan. Jos korvataan kokonaan seuraava ateria niin on toki pieni, mutta sitä tuskin kyse. Toki määristä ei ole mitään puhetta ja kuvan tuotteesta joku on mennyt jo ilmeisesti napostelemaankin. Hiilaria varmasti tulee riittävästi ja jos protskua tulee vaikka 10-15g, on se varmasti enemmän kuin riittävästi siihen, että parin tunnin päästä syödään "oikea" ruoka. Ei tässä varmaan missään massakaudella kuitenkaan olla, juoksijalle tämä oli varmaan tehty?
  8. Lauantaina klo 8.00 starttaa @sverre jo perinteinen juoksu. Lisätietoa Facebookissa, kuulemma. Juosta saa vajaan parin km rinkiä vähän tai paljon.
  9. Ok. eli tuunaisit lisäämällä protskua. Joku valmis protskujauho? No näin sitä vähän pähkäilin. Määrillä voi tietysti pelata jonkin verran, paitsi ehkä tuon kaurahiutaleen kanssa. Tulee helposti aika jämäkkä palautusjuoma 😄. No lusikkahan oli nytkin mukana.
  10. Myös kaikki iso raha kiertää ja keinotellaan kaikenlaisten tietokonebottien kautta, joka ikinen sekunti. Jos tämä systeemi katkeaisi totaalisesti... no vähemmästäkin on sodittu. Ihmiset nyt pystyy olla syömättä ja juomatta tai vaikka näkemättä mitään jonkin aikaa, mutta taloussysteemi ei toimi ilman sähköä.
  11. Ei kyllä riitä raavaalle miehelle. Ja tuo kaura proteiini ei oo oikeanlaista. Niin ja ne aminohapot.. Paitsi jos vedät kilon sitä jogurttia.
  12. Ihan hyvältä kuulostaa. 👍 Ja onhan tuossa jonkin verran proteiinia, jogurtissa noin 4-5g /100g ja kaurahiutaleissa 14g/100g.
  13. Euffa

    Skiket ja Skikkaus

    Tuo renkaiden täyttö onkin lajin ärsyttävin puoli, sen kun joutuu tekemään joka kerta ennen lenkille lähtöä. "Iskaripumppu" on ihan lyömätön kapistus siihen hommaan. Yleensä pumppaan renkaat noin 8 bariin ja siitä hiukan poistuu, kun irroittaa iskaripumpun (kiinnitys kierteellä). Tilasin kokeeksi taakse PU-renkaat, mutta edessä aion pitää jatkossakin ilmaversiot.
  14. Tänään
  15. Ei totalblock ole äärimmäinen skenaario, vaan jopa ihan todennäköinen. Noita purkauksia auringosta tulee jatkuvasti. Niitä purkauksia pystytään nykyään jopa jossain määrin ennustamaan, näin olen ymmärttänyt. Elektromagneettinen myrsky pysäyttää tosiaan pahimmillaan kaiken elektroniikan toiminnan – ja ajaa samalla maapallon varmasti totaaliseen kaaokseen vuosiksi. koko infra pysähtyy,, elintarviketuotannosta paskankuljteukseen asti. Viittasin tuolla aiemmin paikallisiin ilmiöihin, jotka antoivat hiukan ajateltavaa ja maistiaisia yhteiskunnan haavoittuvuudesta sähkökatkoina, sekä auringosta johtuvan elektromagneettisen myrskyn vaikutuksista.
  16. Mitäs mieltä kansa on tästä mun kotikutoisesta palkkarista? Tuunaisitko? Raaka-aineet: Banaani Omena Kivihedelmä Rasvatonta jugurttia Kaurahiutaleita Hunajaa Puolukoita Onko ravinteet kohdillaan? Tutustuin myös kaupalliseen tarjontaan, mutta tarjonta oli ylitsepursuavaa ja käsityskyvyn ylittävää. Ideana kai on siis saada reippaasti hiilareita (myös nopeita) ja sitten vähän protskua?
  17. Mutta kaikki nämä ovat hyvin paikallisia ilmiöitä, ja koko muu yhteiskunta toimii edelleen normaalisti ympärillä. Kyse oli koko planeetan laajuisesta sähkökatkosta. Veikkaan, että kaikki ajautuisi kaaokseen päivissä. Eikun tunneissa.
  18. Oho, tämä on mennyt minulta ohi kokonaan. Missä sellainen järkätään? Tsemppiä!
  19. Terve terve! Viime viikon yhteenveto vähän myöhässä. Ma ilta 10 km @5:06 Ti päivällä 5 km @4:56 Ti ilta kynnystreeni 2x15 min, veto 1 @3:55, veto 2 @3:52. Yhteensä 12 km @4:30. Ke ilta 5 km @4:53 To päivä lihaskuntotreeniä To ilta 10 km @4:50 Pe ip 10 km @4:42 La ip 14 km @4:49 sis. 6 km @ n. 4:10 Su ap 5 km @6:38 Toukokuussa juoksua yhteensä 358 km, mikä oli jopa enemmän kuin kuvittelin juosseeni. Vuoden paras kuukausi määrällisesti. Nyt olen parhaillani laskeutumassa kohti lauantain puolimaratonia. Eilen juoksin vielä reippaan 12 km @4:37 km metsässä ja tänään teen kynnystreenin. Kolme päivää lyhyttä lenkkiä, syömistä ja paljon nukkumista saa riittää puolikkaalle herkistelyksi. Ajatuksena tällä hetkellä on lähteä 4:10-vauhdilla liikkeelle. Ainakin paperilla sen pitäisi onnistua, vaikka henkisesti voi tuntua vaikealta.
  20. TehoTiistain teemana taas tonnit. Sama klassikko taas, eli 5x1000/3'. En oikein tiennyt mitä vauhtia pitäisi tavoitella. Sellainen fiilis on ollut, että se mun alkuperäinen vdot-arvo (57) on ollut liian kova, ja sitä kautta saatu I-vauhti 3.28 olisi myöskin sitten liian kova. Ajatuksissa oli aloitella jotain 3.30-tonneja ja katsoa miten se homma etenee, ja sitten viimeisellä vedolla piikkarit jalkaan. Juoksu oli sellaista tasapaksua kyntämistä, eikä hengitys oikein pelittänyt ihan normaalisti. Sama kokemus oli jo Sunnuntain treenissä, liekkö sitten siitepölyt syynä. No eka tonni kuitenkin meni aikaan 3.25 vaikka sykkeet oli melko alhaalla. Vetelin sitten samalla tuntumalla loputkin, ja näin ne meni: Veto (keskisyke/max.syke) 3.25 155/161 3.25 153/163 3.25 157/164 3.24 158/164 3.20 159/166 Keskiarvo: 3.24 (157/164). Vertailun vuoksi viikko sitten: 3.27 (157/165). Vauhdit siis paranee ja syke laskee, hyvähyvä! Tosin sykkeet eivät nyt kerro ihan koko totuutta. Keuhkot tekivät töitä tänään enemmän kuin viikko sitten. Mutta niin ne tuntuvat tekevän ihan peruslenkeilläkin. Samapa tuo niin kauan kun vain saa happea tarpeeksi haukottua. Mutta siis nämä vauhdit. Periaatteessa vauhdit on ihan sopivat, sykkeiden perusteella jopa aavistuksen liian hitaat jos Jack Danielsilta kysyttäisiin. Hänen mukaansahan nätä vo2max-intervalleja pitää tehdä 1-2 pykälää alle maksimin. Mutta sitten taas toisaalta 3.25-intervalleja pitäisi taulukon mukaan vetää 4.46-juoksija, jota en todellakaan ole.
  21. Eikä liiku kauaa nekään, kun polttoaine loppuu
  22. Vastikään luin uutista, että maan magneettikenttä - joka suojaa mm. noilta auringonpurkauksilta (vaimentaa) - on jo tovin heikentynyt eteläisellä pallonpuoliskolla, ja voi enteillä napaisuuden vaihtumista. Jos niin käy, siinä on aika suojaton hetki se vaihtumisen aikana... Cmorella pyörii muuten brittisarja "Cobra", jossa aurinkomyrsky aiheuttaa tuhoja sähköverkkoon. Sen enempää spoilaamatta voinen sanoa, että tapahtuma toimii katalysaattorina yhteiskunnallisten jännitteiden purkautumiselle. Ei mitenkään epärealistinen kuvio, kun katsoo esim. USA:n isojen kaupunkien tapahtumia viime päivinä.
  23. Vielä unohtui yksi mielenkiintoinen asia mainita tuosta treenistä. Ekan vedon jälkeen koivet oli aivan jäykkinä hapoista. Sama toisen vedon jälkeen. Mutta siitä eteenpäin ei enää sellaista happojäykkyyttä enää ilmennyt. Kyllä se haponkin tuottaminen loppuu jossain vaiheessa, vaikka mentäisiin koko ajan "täysiä" maksimaalisella aerobisella teholla. -juoksu 12km, 5min/km, 134 bpm Tänään ohjelmistossa oli aavistuksen erilainen juoksulenkki, tai onhan noita jonkun tullut tehtyä aiemminkin. Eli vapaamuotoinen vauhtileikittely noin 50s/1min30s tehot siellä 10k-3k välissä eli 360-390W. Aika kivoja nämä, tuntee juoksevansa lujaa, muttei tarvii kuitenkin raastovaihdetta käyttää. Heti kun alkaa tuntumaan epämiellyttävälle, niin jarrua peliin. Vaikka oli aurinkoista niin ei ollut kuuma, kiitos tuulen ja viileämmän kelin. Saisi olla aina tämmöistä, miinus siitepöly, joka kutitteli inhottavasti kitusissa. Tänään vähän omituinen ohjelma, joudun tästä lounaan jälkeen heti lähtemään pyöräillä uimaan, koska mulla on sitten illalla parikin videojutskaa töiden parissa. Jos en lähtisi iltapäivästä, menisi koko päivä sitten töissä, joten lähden. Saas nähdä tuleeko makaronit altaaseen sitten (ajattelin siis käydä rohkeasti hallissa uimassa, jos sinne vain mahtuu).
  24. alku loppu verat.. hiili murska. 600m 2.03+.. palautus - en kattonu aikaa.. 200m 31.75 herra sports trackerin mittaamat matkat.. loppuun vähän korkeutta ja keihästä.. hieno lämmin sää..kohtuu hyvä reeni .. su oli vähän lämpöö 37.5.. meikä sarjaan läskit ja hitaat 50+ ?
  25. Kiitos, kyllä nyt tuntuu juoksu maistuvan. Huomasin, että mullehan on tässä tämän vuoden aikana käynyt niin, että olen joutunut vaihtamaan sarjaa. Vuoden alussa kuuluin sarjaan: M45, alle 160 cm, ylipainoiset, hitaat Nyt kuulun sarjaan: M45, alle 160 cm, NORMAALIPAINOISET, hitaat Ainakin painoindeksi on juuri ja juuri painunut tuonne normaalipainoisten luokkaan. Kovin tarkkaan en ole painoa seurannut, toki jo peilistäkin olen huomannut, että mies on pienentynyt. Maaliskuun puolen välin tienoilla aloitin reippaamman harjoittelun ja arviolta sen jälkeen on painosta "hävinnyt" 6-7 kiloa, eli noin 10%. Vaatteet saa taas ostaa lasten osastolta.
  1. Näytä lisää
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy