Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Niin Suomessa (muuallakin maailmassa) urheiluliitot on enimmäkseen johdon asialla kuin urheilijoiden. Myöskin ex-poliitikot vaikka Kanerva mielellään on hallituksessa mukana tai puheenjohtajana. Rahat pyörii ihan väärissä paikoissa urheilijoiden kannalta. Liittojen kannalta tietysti oikein. Olisi kiva lukea noiden budjettia miten rahat käytetään? Nyt on muuta.
  3. No menisivät nyt edes johonkin kilpailemaan. Ei kai sponsorejakaan saa, jos ei ole meriittejä tai ne ovat jo muutamien vuosien takaa.
  4. Kyllä, näin se menee. Marraskuussa tosin tulee taas Black Friday tapahtumat jolloin kelloja saa todella isoilla alennuksilla.
  5. Today
  6. Ei varmaan mihinkään. Polarin sykli tuotteissa on paljon hitaampi kuin kilpailijoilla ja päivittävät enemmän uusia ominaisuuksia kelloihin. Nytkin tulossa lokakuussa iso päivitys, jossa Vantage V saa monta uutta ominaisuutta. Garminin tuotteita en välttämättä ostaisi vuoden parin vanhaa, mutta Polarilta ihan hyvillä mielin.
  7. Ja jos ei urheilijat saa mitään tukea Suomen Urheiluliitolta, niin miksi pitäisi mennä Ruotsi-otteluun. Eivät he ole penniäkään velkaa siihen suuntaan, vaan omalla kovalla työllä raivanneet tiensä maailman huipulle, yhdessä valmentajansa kanssa. Joskus on jopa sanottu, että urheilijat eivät ole nousseet huipulle järjestelmän ansiosta, vaan siitä huolimatta.
  8. Sitä ostosta tässä itsekin ajatellut ja varmaan moni muukin.
  9. Mihin perustuu tämä arvio , että 6 kk:n sisällä? Joku sisäpiiritieto? Olen miettinyt Vantagen hankintaa, mutta odottelen vielä joko hyvää tarjousta tai sitten jotain muuta uutta.
  10. 2020 Heavy Metal Ultra päivämäärä on 15.08.2020. Tämä vuonna meillä oli mukana neljä suomalaista, toivottavasti ensi vuonna tule enemmän. Tulokset ovat tässä: https://trailrun.ee/wp-content/uploads/2019/08/hmu_results_19.pdf Tässä on HMU'n uusi Facebook sivu: https://www.facebook.com/Heavy-Metal-Ultra-107576377275142/
  11. Kylläpä aika rientää. Olen käyttänyt M430 kelloani niin kauan että Nämä Vantaget ovat menneet vähän ohi ja nytkö jo seuraavaa pukkaa? 😄
  12. Eilen
  13. Toisaalta luulisi kilpaurheilijan nauttivan kilpailemisesta. Jos on kaudessa vain pari hassua kisaa, näyttää se ainakin sivullisen silmissä siltä, että kausi oli vaisu, jos arvokisoissa ei tule onnistumista. Ja useimmille ei tule. Ruotsi-Suomi-maaottelussa olisi monessa lajissa tarjolla ihan hyvää kilpailua ja kovaa vastusta, ainakin pohjolan mittapuun mukaan. Ja harva suomalaisurheilija pääsee maailmalle koviin kisoihin mukaan.
  14. Jos joku miettii Vantagen hankintaa niin mun mielestä seuraavan version pitäisi tulla 6kk sisällä. Jos olisin tj niin puskisin kauppoihin jo jouluksi, mutta tässä tapauksessa tuskin ehtii jouluksi. En kuitenkaan ostaisi enää kyseistä mittaria ellen saisi sitä todella hyvään hintaan.
  15. Erikoinen kommentti oli viime vuonna kun Möröllä oli ollut loukkaantumisia. Sanoi jotenkin näin, että eihän tämä mitään terveysliikuntaa olekaan. Antti Ruuskanen jättää Ruotsi-ottelun väliin, mikä on ihan ymmärrettävää. Kristiina Mäkelän kalenteriin ei sopinut myöskään Ruotsi-ottelu, vaikka on muutenkin kilpaillut aika vähän ja MM-kisoihin on reilusti aikaa. Anne-Mari Hyryläistä ei myöskään siellä nähdä. Eikä Alisa Vainiota, jolle taitaa tänä vuonna tulla vain kaksi ratakisaa ja MM-maraton. Niinhän se on, että kun MM-kisoista haetaan menestystä, niin pitää kylmästi jättää nämä pikkukisat pois, missä joutuu ilmaiseksi urheilemaan. Keskitytään olennaiseen eli MM-mitalien tavoitteluun.
  16. Ostan viikonloppuna juostavaan Helsinki maratoniin osallistumisoikeuden puolimaratoniin.
  17. Tuohon oliskin meillä nyt mahdollisuus, kun taitaa olla täällä meillä päin se valtakunnallinen kulkue.
  18. perttu

    1500m harjoittelu>

    Joo juuri noin kuten VPe sanoi että rentoutta vaan haet ensin noilla lyhyemmillä siihen kisavauhdin juoksuun. Jos menee kovasti hapolle eikä pysy rentona niin voi tehdä just noita 200 samalla tempolla tai palautella vähän enemmän / hitaammin, jopa eka treeneissä karvan tinkiä vauhdista. Ripeää askelrytmiä, rullaavuutta, hengitysrytmiä, pidät yläkropan rentona. Nuo pidemmät mutta rennommat (1600 tms) vauhtikestävyysvedot hyvin lyhyellä paussilla on myös hyvä optio niille vähän tiukemmille 800:sille joissa voi loppua kohti olla vähän hapoilla..
  19. Tuossa nyt ei ole mitään outoa, joten ei kuulu ketjuun. Nainen pelkässä sykevyössä olisi outoa ja kelvollista.
  20. mrantti

    1500m harjoittelu>

    Täältähän saa hyvää tietoa! Kokeilin tuon 4x400, jokainen veto meni kyllä alle tavoiteajan (vetojen ajat 1.50-1.53 välillä) joka on siis se 4.40/km jotta pääsee alle 7 min mutta aika lujasti se otti voimille. Kyseessä ei siis ole kisa vaan pääsykokeet. Tulee kyllä olemaan kova paikka siellä onnistua. Olen nyt täysin keskittynyt juoksuun kun lihaskunto yms osuuksissa ei ole mitään ongelmaa, mutta juoksu vaatinee kaiken onnistumisen nappiin.
  21. VPe

    1500m harjoittelu>

    Jäljellä oleva 8 (?) viikkoa on lyhyt aika rakentaa kuntoa, mutta sellaisen nopean kuntopiikin ehtii siinä vielä hankkimaan. Osa treeneistä kannattaa tehdä vähän tavoitevauhtia nopeammalla vauhdilla, esim. mainitut 400m vedot, juurikin tyyliin 4x400m + 2x200m. Treenin ei pitäisi "hapottaa" juurikaan, vaan tarkoitus olisi opetella kovaa, mutta rentoa juoksua ja totuttautua vauhtiin. Lisäksi sitten pidempiä vetoja, em. 800m vetotreeni on hyvä ja vetoja voi pidentää vaikka 1000 metriin muutaman viikon päästä. Myös vielä pidemmät, esim. 1600m vedot lyhyillä (60-90s) palautuksilla ja luonnollisesti hitaammalla vauhdilla voisivat toimia hyvin vuoroteltuna noiden 800m vetotreenien kanssa. Kovempi treeni kahdesti viikossa on toimiva, mikäli vain jalat kestävät ja treenejä ei missään kohti vedä yli, vaan jättää aina reilusti bensaa tankkiin. Yhden treenin taktiikalla voi sitten rutistaa vähän reilummalla kädellä. Kevyttä juoksua sitten vain niin paljon kuin jalat kestävät. Tärkeintä on kumminkin päästä viivalle ehjänä, niin oman kropan kunnioittamisesta se kaikki lähtee.
  22. Baltsu

    Hoka One One

    Toi on kyllä jännä. Riippuu varmaan jalan mallista. Yleinen konsensus on kai ollut, että Rincon olisi hieman pienempi kuin Clifton. Itse en edes tiedä, koska käytän Rinconeissa kengän luonteen vuoksi ohutta sukkaa kun taas Cliftoneissa menee vähän paksumpi perussukka. Mä oon ajatellut sitä, että voisin alkaa mitata noita liikkeissä, mutta se vaatisi sellaisen työntömitan missä ei ole vartta. En tiedä onko kukaan sellaista työkalua suunnitellut, millä sen sisämitan voisi mitata. Pohjallinen kertoo toki jotain, mutta kaikissa kengissä niitäkään ei saa irti. Päällisen paksuus ja muutkin vaikuttavat sisämittaan. Itselläni on yleisesti ottaen Hokassa suhteessa varmaan vähän pienempi koko verrattuna esim. Nikeen tai adidakseen, koska niiden kenkien malli on kärjestä pullea, eikä se ole matala. On tossuja missä pitää olla iso koko, koska kärki saattaa laahata kynsien päällä ja sitten sellaisia, joissa kärjen kapeus aiheuttaa tarpeen hankkia isompi. Hokat ovat pyöreäkärkisiä.
  23. Baltsu

    Hoka One One

    Toi oli vielä muutama kk sitten Speedgoat 4. Ilmeisesti aika viime hetkillä muuttui nimi kun jossain messuilla Hokan tyyppi itsekin puhui nelosesta. Ulkonäöltään se oranssi kolmonen oli kyllä parempi. Tohon on tarttunut vähän liikaa merilevää tai mitä se ruoho tuolla meressä on 😀. Joo, toi Rinconiin pohjan kuluminen on sellainen asia, minkä näki jo muutaman lenkin jälkeen, mutta ei mulla noin paljon se ole kulunut, enkä toisaalta tiedä kuinka paljon se kuluminen haittaa. Nyt niitä kenkiä muuten saa paremmin, Forumissakin näin Rinconeita. Oon kyllä tullut vähän siihen lopputulokseen, että ei se kisakenkä ole. Siitä jää sellainen viimeinen napakkuus pois. Sama koskee kyllä New Balancen Beaconia. Niillä on pirun kiva juosta, mutta ei kovaa. Ne on kevyet yleiskengät, jotka sopii oikeastaan kaikkeen ihan hyvin, muttei mihinkään erinomaisesti. Niillä on kyllä hauska ja helppo juosta. Se on jännä kun polvi oli kipeänä, niin silloin Rinconeilla oli kaikista paras juosta. Kävin niillä jopa poluilla. Se kun se tossu painaa vähän niin se juokseminen on vaivatonta ja kun polvi ei taipunut täysin, niin ei päässyt kovaakaan niin se hiljaisempikin vauhti jotenkin sopi hyvin noille kengille. Cliftoneissa on sellainen ns. kuollut kulma vauhdeissa eli väsyneillä jaloilla ei voi juosta kevyttä lenkkiä. Niillä pitää juosta joko tuoreilla jaloilla vähän enemmän tosissaan tai sitten ihan hiton hitaasti, sitä välivauhtia niillä ei pääse. Kellosta näkee, että jos ei jaksa keskittyä ja viedä sitä tossua eteenpäin, niin vauhti romahtaa totaalisesti. Toisaalta jos on hyvä kulku niin ei sitä vaimennusta ole liikaa, vaan assulle pitkille matkoille just sopivasti. Mä oon juossut niillä kutosilla nyt joku 535 km ja on ne olleet hyvät. Oon jopa miettinyt, että oisko ne pitkillä asfalttipitkiksillä nopeammat kuin noi Vomerot, mutta toisaalta se Vomero on enemmän yleiskenkä. Sillä voi juosta tarvittaessa todella kovaakin ja myös matolla sekä sitten niitä välivauhteja, mutta puolipitkille ja pitkille se Clifton 6 on kyllä erinomainen. Johaugi se painelee Carbon äksillä ja Iivo ihan Brooksin Launch peruslenkkareilla.
  24. Vielä ei ole tarvetta. Ehkä myöhemmin, jos rasvaprosentti vielä nousee...
  25. Ei ole väärää. Mutta missä on setämiehet pelkissä rintsikoissa?
  26. ^^Eikai siinä mitään väärää? Paidattomia setämiehiä näkee ihan tarpeeksi. Vaihtelu virkistää.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy