Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Eilen
  2. ene

    Kangasala-Jukola 2019

    Suosittelen myös laittamaan emittiin sen pahvisen tarkastuslapun tärkeämmissä kisoissa. Mun suoritus on pari kertaa hyväksytty sen perusteella, myös kerran Jukolan ankkuriosuudella. Hyytymässä olevat leimasimet tuntuvat välillä aloittavan oireilunsa siten, että vähän heikommassa hapessa olevien korttien leimaukset epäonnistuvat. Tai välillä joko leimasin tai kortti alkaa käydä sen verran hitaalla, että pian toisen perässä leimatessa leima jää uupumaan. Jos jossain Jukolassa leimasin hyytyy täysin kesken kisan, huomataan se luultavasti melko pian. Toisaalta Jukolankin rasteilla joku leimasin saattaa olla paljon vähäisemmällä käytöllä hankalamman sijainnin takia, ja silloin voi mennä aikaa, ennen kuin leimantarkastuksessa osataan epäillä leimasinvikaa.
  3. Soutu on parhaimmillaankin äärimmäisen vittumaista 50km on pisin soutu. En ihan heti lähe enää sellasta koittaa
  4. Soutaminen on niin viheliäistä hommaa, että sikäli joku kylmiltään jaksaa/pystyy edes soutamaan 30min, niin se on jo melko kova suoritus minusta. Joskus kun ihan ensimmäisiä kertoja soutelin, niin pakko oli lopettaa noin 20 min kohdalla, kun perse ja alaselkä elivät sen vertaa ison kivun kanssa.
  5. No totuuden nimissä alle 40 minuutin ajalla pääsee maailmalla parhaan 25%-porukkaan, noita piti concept2 rankingeista selvittää että tiesi mihin tähtää. Onko se sitten hyvä? Ainakin itselleni lopun viimein ihan tyydyttävä tulos parin viikon treenillä. Toisin kuin kuppainen 3050m Cooperissa, jonka eteen tehtiin vuosi työtä.
  6. Kovaa vetää kevyet. Oma 37.55 ei paljoa tuolla lämmitä
  7. elämä...kalliimpaa ...halvempaa...mitä välii...lodjuun ei saa mitään mukaan.... ehä lenkkarit ...jos haluu....
  8. ErAh

    Kangasala-Jukola 2019

    Aikanaan ennen EMIT-aikaa olen aika varma, että multa jäi Halikko-viestissä yksi rasti käymättä, mutta silloin ynnämuut-joukkueet päästetiin leimojen tarkistuksessa ehkä hieman läpi.... Olisikos ollut 3.-viimeinen rasti noin 5m kulkuväylältä, kun hapoissani vetelin ohi....
  9. Joo itsekkin tein aikoinaan aamutreeninä monesti soutua 30-60min ja mave teräviä sarjoja noin 100-130kgllä, kulmasoutua sekä alataljaa(3-5reps). Sitten iltatreeninä vedin kovaa soutulaitteella 60/16400-16560m+verkat, niin tuo aamun mave/kulmasoutu antoi tosi hyvän tunteen tohon iltatreeniin. Soudin kisoissa 10km eka 35.11 ja reilun tunnin palautuksella yleisen sarjan lähdössä 35.08. Yhdellä lähdöllä olisin ehkä voinut soutaa sen 20-25 sekkaa kovempaa. Markku Jokisipilä oli sitä mieltä, että kovempaakin olisi mennyt, mutta en siihen osaa ottaa kantaa, koska kokemusta soudussa ei niin paljoa ole.
  10. No, urheilijat ovat tietysti ihan eriasia, kuin "kilpakuntoilijat", johon ryhmään olen itseni laskenut 21 ikävuoden jälkeen. Jokatapauksessa varsinkin 1:27 aika 500 metrillä sai itselleni tyytyväisyyden tunteen. Nyt 8-9 kiloa painavampana en pääsisi edes lähelle, vaikka reenaan enemmän ainakin kestävyyttä. Soutujen aikaan taisin olla 28-vuotias, melontaa, juoksua ja pyöräilyä 2x2tuntia viikottain harrastava kuntoilija.
  11. Kevyessä luokassa ennätykset 34minuuttia ja sekunnit päälle melkein joka sarjassa. Avoimessa sitten alle 33minuutin. Eli joo, jos paras on 35:02 niin ei kauaksi jää. Ja FG souti muistaakseni keveässä luokassa. Itse väänsin parin viikon projektin päätteeksi alle 40min, 39:15.5 tarkalleen. Puolen tunnin sisään tein maastavedossa tiukkaa sarjaa 185 kilolla, josta jäi lämmin tunne. Kumpikin tulos itsessään ei kehuja aiheuttaisi, mutta yhdessä aiheuttaa jonkinlaisen 'ei-ihan-paska'-tunteen.
  12. Öhöm mun moka elikkä koko on 43 1/3
  13. Cyclon sijaan hommaisin itse ehkä tällaisen, johon mahtuu myös oikeat leveät nastagumit.... Cyklolla harva kai kisaa ja jos kisaa niin ihan sama on laittaa tällaiseen monikäyttöisempään pyörään ne "Turbo cotton 25mm renkaat" (yksi käyttämätön pari olisi myynnissä 🙂 , "halvalla" => kysy..) Näillä jalkavaivoilla taitaa itselläkin vaihtua puolipaskojen juoksutulosten tavoittelu yhtä paskojen kuntoajo-tuloksien tavoitteluun. FG:n soututulokset taitaa kyllä olla aika kovia, joskus 00-01 soudin kympin noin 38:20 ja kuvittelisin silloin olleeni ihan hyväkuntoinen, ainakin olin tyytyväinen sekä 500m 1:27 aikaan että tuohon 10km aikaan.
  14. Jim

    Pyörä-treeni kysymyksiä

    Jep, kyllä pääosin maantien pientareella voi ajaa varsinkin, kun jo tuntee suuren osan pääkaupunkiseudun hyvistä reiteistä. Itse jos nopeus liikkuu 30 km/h tuntumassa ajan aina autotien pientareella. Jos nopeus tuosta selvästi laskee, ajan kevyen liikenteen väyliä. Ehkä se pyöräilykulttuurin puute näkyy siinä, että edelleen löytyy ihmisiä, joita autotien laidassa polkeva "spandex" kaveri suunnattomasti ärsyttää. Näille on oma jopa FB-ryhmä https://www.facebook.com/groups/1455518094723683/ Tuossa ryhmässä on saman kaltaista jutustelua, kuin talvisin joidenkin kävelijöiden kommentit hiihtäjiä ja latuja kohtaan Tuossa muuten porukkaa polkemassa HePon keskiviikkolenkille Vantaan Mittatielle. Ei ole itsellä koskaan tullut mieleenkään ajaa tuossa jalkakäytävää, koska autoja tuossa liikkuu vähän FB kusipäisten pyöräilijöiden bongarit
  15. Biisikin on ihan hyvä, mutta just nyt tuntuu siltä että "Sulle syntymäsi tahdottiin kai kostaa... jouduit raastamaan...." vähän muokattuna, mutta jos ***utuksee* voisi kuolla, niin nyt harmittaa aika isolla kädellä... Onneksi aamuaurinko saa aisat omiin mittasuhteisiinsa ja melontaa sekä ehkä soutua voi harrastaa jo tällä viikolla. Hiihto on siitä hienoa, että marraskuusta huhtikuun loppupuolelle ei ole jaloista juuri vaivaa.... oiskohan kesäisin pyöräily sille hyvä vastine?????
  16. Silloin kun cyclon vielä omistin niin itse ainakin ajelin aina kesät perus maantiekumeilla ja talvella oli alla hyvin kuvioidut nastarenkaat eli hyvin onnistuu. Kaupungissa kun tuli ajettua niin ei paljon hiekkateitä ollut. Maantiekumit kestää ihan hyvin satunnaiset hiekat, mutta liukkaat ovat jos ei ole varovainen.
  17. Myydään 1,5v vanha Suunto Spartan sport wrist hr all black 250€ Kunto on hyvä ja kaikki toimii niinkuin pitääkin. Latausjohto kuuluu hintaan. Hintaan ei sisälly sykevyö. Yhteydenotot 0503767413 tai yv
  18. Voi vaihtaa. Itse ajelen leveämmillä ulkona ja kapeilla trainerilla 😄
  19. Kävipä tuuri, että löysin Park Runin Helsingin tapahtuman tästä ketjusta! Minä, ja varmaan moni muukin, etsii juoksutapahtumia käytännössä pelkästään juoksija lehden juoksukalenterista: https://www.juoksija-lehti.fi/juoksukalenteri/ josta myös Tampereen tapahtuma löytyy. Ilmoittakaa ihmeessä Helsinginkin tapahtuma juoksukalenteriin, niin osallistuja määrä saattaa hyvinkin kymmenkertaistua! Ellei sitten tavoitteena ole ollut osallistuja määrän rajoittaminen. Joka tapauksessa, kun tällaisen tapahtuman vihdoin pääkaupunkiseudulta löysin, olen ehdottomasti tulossa aina silloin tällöin paikalle. 😃
  20. Suosittelen lämpimästi sekä Dublinia että Nizza-Cannesia. Molemmissa hyvät järjestelyt. Dublinissa tosi hyvä tunnelma ja kannustus. Nizza-cannes reitti on kaunis. Molemmat syys maratoneja.
  21. Onhan se halpa, mutta onhan tuo hupaisaa, että se on musta ja hihna maksaa sitten 45 euroa lisää. Siis kellon hintaan nähden kallis lisävaruste.
  22. Pyöräilyssä täällä päin potuttaa, kun joka kevät (54-tie) pitää sille olemattomalle 30cm hiekkapientareelle Levittää sitä kilpapyörien renkaan tappo sepeliä. Tuosta ei mitään hyötyä ole kenellekään paitsi fillari-ja tuulilasikorjaamoille. Ehkä Helsingin Ely-keskuksella on joku sopimus noiden kanssa? Tosiaan Helsinki on vastuussa myös Kanta-Hämeen maanteistä ja sen huomaa siis vastuuttomuuden ja tienhoitorahat menee tottakai Raide-jokeriin. Täällä vaan sepeliä, vanhojen paskojen teiden maalausta ja Riihimäen vankilan liittymän kahden kuopan paikkaus johon meni 4v. Polkupyörää myös katellut ja Cyclocross ja +40mm leveät renkaat on ainoa vaihtoehto huonojen teiden ja liian kapeiden pientareiden vuoksi. Ei ihme, että triathlonistit ajelee rullilla paljon. Valkeakoskella, kun asuin näin Pauli Kiurun treenejä paljon samalla salilla treenattiin. Se lähti aina tri- pyörällä joko Pälkäneelle-Kangasala tai Sääksmäki-Toijala. Silloin 1980-luvulla tiet oli paljon paremmassa kunnossa.
  23. Raid

    Kangasala-Jukola 2019

    Reittihärvelistähän noita voi spekuloida jo nyt, ennen kuin saa fyysistä karttaa käteen. https://routegadget.jukola.com/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=59 Itsellä meni vähän kehnosti Jukola. Joukkueella alkoi heikohkosti ja pääsin starttaamaan 3.osuudelle noin sijalla 1600. Noin huono lähtöpaikka kyllä vaikutti omaankin suoritukseen, kun maastossa tosiaan oli vaikea ohittaa ja sitten tietysti ne juoksijatkin on hitaampia, eikä ehkä niin hyviä suunnistajiakaan... Seli seli 😆Jonkinlainen tavoite joskus vetää 400-500 joukkoon osuudella, mihin vauhti riittäisikin.
  24. Verkkokauppa.comilla Fenix 5 tarjouksessa hintaan 199€ Löytyy haulla tuote 46381
  25. Niin, ite ainaskin kyllä maantiepyörällä (tässä tapauksessa tri-pyörä) liikenteessä ollessa valitsen kevarin sijaan autotien aika hanakasti. Ja nimenomaan poistun niin pian kuin mahdollista oikealle maantielle. Oman kokemuksen mukaan autoilijat on 99% huomaavaisia ja ainaskin täällä etelässä saa kyllä kohtuu turvallisesti ajella. Mutta aina siellä joku uuvelo mahtuu joukkoon, joka näkee asiakseen "kouluttaa" pyöräilijöitä. Näiden kanssa sietää olevan sitten varuillaan. On olemassa kahdenlaisia maanteitä, niillä joiden reunassa on selvä lavea pientare, jossa voi mielestäni täysin hyvin ajaa pyörällä ja näillä oikea kaista on mielestäni pyörällä juurikin siellä aivan reunassa. Itseasiassa siinä pientareella asvaltti on lähes aina paremmassa kunnossa kuin ajoradalla! Sitten on ne perinteisemmät kapeammat tiet, joissa sulkuviivasta jatkuu 10-30cm epämääräistä kulunutta ja kuoppaista asvalttia. Tällöin mielestäni turvallisin kohta ajaa on reilusti sulkuviivan sisäpuolella, jolloin auton on pakko väistää pyöräilijää ohituksen tehdessään. Paha virhe on ajaa kapealla tiellä ihan sulkuviivassa kiinni tai jopa sen päällä jolloin kokemukseni mukaan autoilijat melko hanakasti ajaa siitä alle 0.5m päästä ohi hiljentämättä tahi muuten reagoimatta. Esim. jyrkässä alamäessä ei välttämättä kuule takaa tulevaa autoa ja tuossa kohdin on sitten vaarana ihan oikeasti käydä pahasti! Mieluummin otan kaikki keskarit ja tööttäykset kuin sen, että kerran lenkissään joku vetää olkapäätä viistäen ohite. Sen myös huomannut, että jos ajelee kevyttä lenkkiä niin enemmän tulee ongelmia. Kun vetää tempoa tai kisavauhtista aeroasennossa, niin ihmiset ilmeisesti näkee tarpeelliseksi jättää enemmän tilaa pyöräilijälle. Porukassa ajellessa pitäisi myös pyöräilijöiden muistaa oma vastuunsa eli jättää autoillekin tilaa.
  26. Antti N

    Kangasala-Jukola 2019

    Tuo oli kuudes osuus enkä ole saanut vielä karttaa joten en osaa ottaa asiaan tarkemmin kantaa mutta näinhän se on etteivät rastit yleensä ole juomapisteiden kanssa samassa. Mahdollisesti kyseessä on ollut juuri tuo lippu mistä mainitsit. Toisella osuudella oli ainakin yksi sen tyylinen rasti. Onhan se mahdollista että näkee juomapaikan ja unohtaa sen takia käydä rastilla. Itsehän nyt kun olen aloittanut uudestaan aina klikkaan ensin väliajan mittarista ja sitten vasta leimaan. Ei kauheasti tule edes katsottua niitä väliaikoja jälkeenpäin. Toinen mitä tulee tehtyä niin suunta valmiiksi seuraavalle ja sitten leimaus. Pakko myöntää että Jukolassa kävi parikin kertaa mielessä pitäisikö korjata tapa ja jollain rastilla jopa leimasin ensin 🙂 Ikinä ei ole hylätty emit-aikakaudella missään. Tilanne voi muuttua kun hankin "uuden ajan" emitin niin alkaa tulla liian kiire. Nyt ei ole mihinkään kiire.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy