Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Today
  2. Ei se ole mitään hifistelyä, se on konkreettinen päiväannos. Tasan se mitä syön tällä hetkellä. Eikä se ole hifistelyä siinäkään mielessä, että itse ymmärrän sanan jonkinlaiseksi tarkaksi säätämiseksi. Minä taas pyrin pois säätämisestä ja tarkkuudesta. Että ruoka olisi mahdollisimman yksinkertaista ja aina samaa. Jos en tekisi kaikkia ruokia itse, vaan söisin aina ruokalassa, en tietenkään voisi "hifistellä". Silloin kuvailisin tilannetta jotenkin ehkä lautasmallin kautta. Tuo kommentti nälän tunteesta on hyvä. Sellainen pieni nälän "kutina" olisi varmaan hyvä aina jäädä syömisen jälkeen. Nyt tätä hieman hämää tuo perunoiden määrä. Välillä tulee syötyä aika paljonkin, jopa 5-6 perunaa, ja se täyttää vatsan aika tehokkaasti. Proteiinit täytyy ehkä vielä tarkistaa oikein laskimen kanssa. Luulisin, että niitä tulisi kaikkiaan lähelle suosituksia. Ehkä kuitenkin alakanttiin. Muutenkin kiitos kaikille kommentoineille! Tähän asti olen kerännyt seuraavat tuunailut: - Tarkistan kasvisten, marjojen ja hedelmien määrän - Tarkistan proteiinit Sellainen tuli vielä mieleeni, että ehkä voisin ottaa tuohon kalanmaksaöljyn mukaan. Joskus nappasin sitäkin lusikallisen joka aamu, mutta meni veri jotenkin epäilyttävän ohueksi. Varmaan pitäisi sitten ottaa käyttöön pienempi lusikka. Edit: ja vielä siis sellainen lisäys, tämä ei ole mikään suunnitelma, vaan olen jo pudottanut tällä systeemilla aika tasan 10 kiloa. Toiset 10 vielä jäljellä, joten siksi halusin tarkistaa, että onko tässä jotakin nyt pielessä ravinteiden osalta. Laihtuminen kyllä onnistuu.
  3. Eilen
  4. EDIT: Tehkööt kukin makkaran mieleisekseen.
  5. Seppo

    Lätkäliiga 2018-2019

    Kyllä, liigassa Kärpät on hävinnyt tällä kaudella 5 kertaa kotona. Näistä kaksi kertaa tänä vuonna. Viimeisin häviö 26.1. HPK:ta vastaan. Kun Vehviläinen on ollut maalissa niin Kärpät on hävinnyt liigassa vain 3 kertaa Raksilassa tällä kaudella. Toki jos ja kun HPK voittaa kaikki kotipelinsä niin vain yksi voitto Raksilasta riittää. Mä nyt vähän leijun, mutta pakko ottaa tästä kaikki ilo irti kun ensi kaudella tätä herkkua ei ole tarjolla. Sori.
  6. Lukee tätä pitsa reiluilla täytteillä lautasella vieressä... 🙂 No onneksi tullut ulkoiltua viimeisen viikon aikana hieman toistakymmentä tuntia ja verttiäkin monta kilsaa, mutta ei se paino tällä tavalla putoa kun kompensoi syömällä vastaavasti enemmän 🙂
  7. Onnittelut hienosta juoksusta. Siitä se lähtee ultrataival. Lisää kilometrejä alle ja 12 tunnille.
  8. Aikoinaan olin myyntihommissa yhdessä mukavan rennossa työpaikassa. Myyntijohtaja teki aina seuraavan vuoden myyntibudjetin "peukalotekniikalla". Kuukausimyynti (kumulatiivinen myyti) oli ilmoitustaululla käppyränä joka sojotti koilliseen. Vuoden lopussa pomo otti käyrän taululta ja laittoi peukalon joulukuun kohdalle.. ja piirsi seuraavan vuoden tavoitemyynnin.. Joka vuosi se tavoite saavutettiin. Itse asetan tavoitteeni samalla tavoin. X-akselille aika (pv, vko, kk) ja Y akselille tavoite. Toimii! Suosittelen.. esim tuossa painon pudotuksessa, juoksu kilometreissä ym ym.
  9. Kokopolitiikkaa en osaa sanoa muuta kuin että ostin just Reebokin vapaa-ajan kengät ja menee sama koko mulla kuin Nikella ja Adidaksellakin. Mutta Sportamore on ehkä maailman helpoin mesta tilata, kun saa laskulla ja paketti tulee automaattiin. Kipaisen kaupasta automaatista hakemassa silloin kun mulle sopii ja dumppaan palautettavat Shellille postiin silloin kun mulle sopii. Ja kun tilaa laskulla ni ei tartte odotella rahapalautuksiakaan. T: Sportamore-addikti 😁
  10. Rasvat on minimissä, koska sitä löytyy ainakin 30 voipaketillista omasta "repusta". Öljyt ja pähkinät ja satunnainen kala on sitten niitä rasvahappoja varten jota on pakko ottaa ravinnosta. Sitten tietysti kun on normaalipaino saavutettu voin syödä vapaammin sitä rasvaakin. Olen siis tehnyt tietoisen valinnan sen suhteen mistä tulee bulkkienergia: hiilareista. Toiset tekee saman valinnan rasvoihin päin. Kukaan tuskin voi laihduttaa niin, että molempia tulee reippaasti.
  11. Myydään Suunto 9 Baro Black. Muutaman kuukauden käytössä ollut huippukello. Naarmuton, kuin uusi, takuuta jäljellä. Tarkat specsit: https://www.suunto.com/fi-fi/Tuotteet/Urheilulaitteet-ulkoiluun/suunto-9-baro/suunto-9-baro-black/ Hp: 300e. Helsingissä. Yhteydenotot yv tai nolnelnol-viisysikolysi-kolnelviis
  12. Turhaksi hifistelyksi menee noiden ruokalistojen kanssa: et tiedä mitä kulutat ja mitä syöt kaloreina tai makroina joten ihan sama mitä listailet, laihtumisen kannalta. Jos mikrot mietityttää niin ota purkista lisää. Tai tähtäät siihen että syöt sen 500 grammaa kasviksia päivässä. Hyvä pitää päiväannos mahdollisimman samanlaisena päivästä toiseen, johon tosiaan tähtäätkin. Tämä mahdollistaa sen että ilman ruuan mittaamista vaa'alla ja täten tarkan kalorinkulutuksen sekä -saamisen laskemista pystyt säätämään ruokavaliota. Tyyliin näin: Onko liian nälkä ja se kääntyy ahmimiseksi -> hieman annosta isommaksi jostakin kohtaa. Eikö ole nälkä oikein koskaan? -> Sitten jostakin vähemmäksi. Onko nälän tunne ns "miellyttävä" (ja voihan se oikeastikin olla miellyttävä kun mielentilan saa kohdilleen) tällöin annokset on aikalailla oikein. En tiedä mitä haet tuolla rasvattomuudella. Toimiihan se että yksi makro, tässä tapauksessa rasva, poistetaan mahdollisimman tehokkaasti. Toisaalta voi tulla ongelmia sitten muuten. Senpä näkee sitten. Toisaalta siellä on se "loraus" oliiviöljyä ja "vähän" pähkinöitä, kummatkin hyvin rasvaisia. Proteiinimäärät vaikuttaa aika köyhille ja niiden merkitys laihdutuksessa on aika oleellinen, pitävät kroppaa paremmin käynnissä (->korkeampi kalorinkulutus), yläpitävät lihasmassaa ettei se lähde kävelemään läskien sijaan, kuten naisilla tuppaa käymään kun lihat yms pudotetaan rasvan pelossa ruokavaliosta pois (miehelle lihasta on vaikeampi luopua joten tätä ongelmaa ei niin ole). Peruna on proteiiniköyhä, jos söisit leipää, riisiä, pastaa + juustoa ja maitoa niin tilanne voisi olla vähän toinen... Mutta kun et listaa tarkemmin gramma määriä enkä tiedä painoasi niin vaikeapa noista on mennä sanomaan, Vähän broileria kun voi olla mitä vaan 50g-500g väliltä. Enkä kyllä jaksa laskea vaikka tietäisinkin 🙂 Äkkiä vaikuttaa sille että eläintuotteet (liha ja rasva) on jätetty pois, mutta rasvaa otetaan sitten kasvislähteistä ja proteiinia ei saada mistään (noin kärjistetysti sanottuna). Eli periaatteessa se makro joka on laihtumisen kannalta tärkeä on pois ja ne lihottavat makrot, eli rasva ja hiilihydraatti, ovat tallella.
  13. Ainiin, Kaarinassa tuli juostua yli 63 kilometriä, joten nyt suunnataan nokka kohti uusia seikkailuja! Kaarinasta jäi kaikin puolin hyvä maku suuhun, ja järjestäjät hoitivat homman mallikkaasti. Tarkoituksena olisi nyt hakea vähän lisää vauhtia ja rentoutta juoksuun laadukkaan treenin kautta. Kenties seuraavana tavoitteena voisi olla 12h tai 100km?
  14. Helppous on yksi pääkriteeri, maku on sivuasia. Helppoa ja hyvää olisi esimerkiksi tilailla vain pitsaa kotiin, mutta se ei ole oikein hyvä homma laihduttamisen kannalta. Varmaan kunnon juoksumäärillä sellainenkin olisi ihan toimiva.
  15. Mitä haluaisit syödä? Esimerkiksi omassa kuplassani tyydyttynyttä rasvaa , suolaa ja kananmunia pidetään hyvinä aineksina. Fakta on se, että kun juoksee enemmän, niin kulutus kasvaa ja painon puolesta voi syödä vähän vapaammin sekä hiilihydraatteja että rasvoja. Sellaisesta ruokavaliosta, josta ei pidä tai sitä ei pidä helppona toteuttaa, tuskin tulee nauttimaan kovin kauan oli se sitten kuinka terveellistä, ekologista, trendikästä tai muulla haluamallasi mittarilla mitattuna hyvää. Toisin sanoen, tähtäisin sellaiseen mahdollisimman miellyttävään ja helppoon, kohtuullisen terveelliseksi koettuun ruokavalioon, jota pystyt noudattamaan vuosia.
  16. http://wwwi2.ymparisto.fi/i2/73/q7300100y/wqfi.html
  17. Valkokaali on kyllä hyvä kasvis, jota voi pelkästään suositella. Tavoitteeksi kannattaa ottaa se vähintään 500 g kasviksia päivässä ja se kannattaa punnita edes kerran, että tietää minkälainen kasa kasviksia pitää syödä. Sen takia marjat on aika käteviä ja terveellisiä.
  18. No joo, peruna on kuitenkin ehkä mulla se hiilarilähde, joten sen voi kyllä rinnastaa vaikka pastaan. Entä valkokaali? Sitä vedän raakana aika paljon. Raastan vain lautaselle kuten salaattia. Menisikö se "kasviksesta"? Hyvän kuuloinen perusmättö! Aika monimutkaisen kuuloinen, mutta varmaan olet tottunut sitten kokkailemaan. Varsinkin keitot ovat itselleni ehdoton ei, koska niiden keitteleminen ilman että paikat tulvii ja roiskeet pitkin seiniä on mahdottomuus. Tuo penkkivelli kuulostaa hyvältä palautusmätöltä. Saatan kopioida.
  19. Fineli on kyllä ihan kätevä, jos haluaa hifistellä, mutta totuus on vähän toinen; keittäminen tekee toisille hallaa ja aina kaikki ruoassa esiintyvät ravinteet, hivennäis- tai kivenaineet eivät imeydy ihmiseen.
  20. kun kiinnität huomiota juoksukenkien kilometreihin sillä tarkkuudella, että löydät niistä vaikkapa aritmeettisia sarjoja. Minun juoksukengistäni löytyi tällainen, sillä Zoom Eliteissä on nyt 576 km, Skecherseissä 676 km, Pegasuksissa 776 km ja Bostoneissa 876 km.
  21. Minun ei tarvitse laihduttaa, mutta koetan pitää painon kisalukemissa läpi vuoden. Jouluna kun on muutenkin ylimenokautta, niin paino nousee pari kiloa. Lenkin jälkeen palautusruokana on useimmiten penkkivelli ja ruisleipä ilman leikkeitä. Penkkivelli on kaurahiutaleita suoraan paketista ja siihen rasvatonta maitoa. Ja jos paino meinaa pudota liikaa niin sokeria joukkoon. Yksi lounasruoka on ohrapuuro rikotuista ohrasuurimoista veteen plus kasvisliemikuutio ja suolaa sekoitettuna uunissa ja uunista oton jälkeen siihen on sekoitettu n. puoleentoistalitraan yksi pieni tonnikalapurkki. Lohipyöryköitä pottumuusilla kaksi kertaa viikossa. Kaurapuuroa veteenkeitettynä ja mannakaurapuuroa rasvattomaan maitoon keitettynä kerran viikossa. Makaronilaatikkoa ilman kanamunaa ja vähäisellä jauhelihalla plus kasvisliemikuutio ja suolaa. Nakkikeittoa pelkillä perunoilla, porkkanoilla ja pienellä paketilla kevytnakkeja plus kasvisliemikuutio ja suolaa. Luumumössöä rasvattomaan maitoon liotetuilla luumuilla ja jauhetaan blenderillä kuohkeaksi mössöksi. Vaihtoehtona sama pakastemansikoista. Banaania melkein joka päivä. Kahvileipää ei jokapäivä. Tuon tyyppinen ruokavalio on toistaiseksi riittänyt eikä lisäravinteita ole tarvinnut käyttää.
  22. Perusteet? Finelin mukaan peruna on täynnä ravinteita, jopa sen aminohappokoostumus on täydellinen. Pitää vain syödä tarpeeksi
  23. Perunaa ei lasketa, se on samaa sarjaa, kuin pasta tai riisi. Porkkanakin sulaa huonosti, vaikka täyttääkin vatsaa, ravinteet saa paremmin hyödynnettynä keitettynä, vaikka se tuoreena on paremman makuinen.
  24. Eikö perunaa sitten lasketa? Olen ajatellut, että kun sitä syö paljon, siitä saisi kaikenlaista. Porkkanoita syön kyllä lähes päivittäin, välillä aika paljonkin. Marjoja voisi kyllä lisätä. Myös hedelmät ovat mietityttäneet.
  25. Kasviksia tulee aika vähän, jos porkkanat vaan tarvittaessa, lisäisin kyllä kasvisten määrää pitämällä esim 250 g porkkanoita raasteena tai keitettynäkin lisukkeeksi joka päivä ja myös jotain kotimaisia marjoja puuroon tai jälkiruoaksi sellaisenaan.
  1. Näytä lisää


  • Alennus jopa -70% kaikesta treenistä, jalkapallosta, juoksusta ja paljon muuta


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy