Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Tänään jalkojen palautuspäivä, mutta laitetaan nyt otsikkoon rohkeasti tavoiteaika kuten suositeltua: @Seppo, lisäätkö otsikkoni lopun KK-83 -21 perään "11h"? Realistinen 12h, mutta ekstrapoloidaan vuodentakaista 55-suoritusta: 7h loppuvaikeuksineen, alku 28km sitten kaiketi helpompaa mutta matka pitkä... Tänään kesäisen päivän kunniaksi ja pihatöiden energialähteeksi maaseutukuplivaa. Salute!
  3. Puijon mäistä ja metsästä motia juoksuun oli teemana 4 viikon ajan. Hengitys- ja verenkiertoelimistö sekä lihaksisto sai myös uudenlaista ärsykettä hyvän annoksen. On mielenkiintoista testata kuinka juoksu alkaa kulkemaan tämmöisen mäkijakson jälkeen. Määrät oli toki vaatimattomia moniin verrattuna, mutta ikämieskatumaratoonarille mäkitreeniä ja nousua kertyi hyvin. Seassa oli ajallisesti pitkiä vk-treenejä, joita oli mukava tehdä. Monella lenkillä seassa oli myös vo2max-nousupätkiä, joissa sykkeet oli luokkaa 190-196, mutta josta vielä pystyi jyrkällä kävellen jatkamaan. Tänään meni juoksu-kävellen 8 nousu-laskua poluilla ja siirtymät. 3. nousulla oli jo vaikeaa, mutta nesteytys auttoi. Viimeinen nousu meni lopulta yllättävän hyvin. Nöyräksi tuo silti veti, ja kutosella alkavaan keskivauhtiin tuolla reitillä ja nousumetreillä, lopun siirtymiä osittain kävellen olen tyytyväinen. 22,51 km @ 6:55/km, 83% HRmax (91% HRmax), 2:35:58, nousua 1145 m. Puijolle nousuja kertyi 17 treenissä yhteensä 70 (125-135 nousumetriä), ja nousua siirtymineen reilut 10 000 m. Kisat juostaan syksymmällä, joten nyt oli hyvä aika tämmöiselle. Nyt on taas motia alkaa mättämään määrää.
  4. La 30.5.2020:  Mäkiharjoitus 30 min 14 sek, 3.39 km@8:55 min/km, keskisyke 154, nousumetrit 500 Pari nousua verraa ja jäähdyttelyä. Siinä välissä piti vetää reipas/kova verttitonni, mutta tänään jäi puolikkaaseen. Loppui vaan miehestä virta ihan totaalisesti viiden nousun kohdilla. Melkoista nuorallatanssia on. Vajaa viikko aikaa 24 h - haasteeseen ja olo aika epävarma.
  5. henok

    Yleisurheilukesä 2020

    Kaikesta huolimatta tänäkin vuonna pääsee seuraamaan yleisurheilua, joskin suuri osa kisoista tulee olemaan erilaisia kuin tavallisesti yleisörajoitusten yms. vuoksi. Suomessakin kisataan jo huomenna Vantaalla, mukana on mm. Johanna Peiponen. https://yle.fi/urheilu/3-11377327 Lahdessa taas kisataan 7.6. Tämän jutun lopussa on myös listaus muista YLE:n näyttämistä yu-kisoista. https://yle.fi/urheilu/3-11373365
  6. Myydään lähes uudet Salomon Sense Pro4 kengät koko 42. Juostu maastossa yhteensä 27km, sisältäen kolme lenkkiä. Lisätietoja kysymällä. Jos hinta tuntuu liian korkealta, saa myös tarjota. Uudet maksavat alkaen 100,90€. Yhteys: viestiä, juhana_leppiaho@hotmail.com P. O4o 573o586 Hp. 75€ sisältäen postit.
  7. To kevyt 8 km Pe lepo La VR 2 km +5 × 400 m + VR 1 km Tänään urheilukentällä vähän keuhkojen huuhtelua, jos viikon päästä lähtee juoksemaan 2000 m katujuoksuun. Tänään vetojen ajat; 1.22, 1.22, 1.22, 1.17 ja 1.15 min. Kun ei ole paljon aiemmin tullut juostua 400 m vetoja, niin lienee oma PB tuo viimeinen. Muutamat sekunnit lähtisi helposti pois, kun juoksisi lyhyitä vetoja.
  8. Tänään
  9. Aamusta 8.5km pk lenkki. Päälle kasvimaan perustamista 4h. Kivaa oli🌱
  10. PK@28,78km@2h42min41sek@5min39sek@123 Nonni. 6 päivän juoksuputki ja 101 km. Mahtava aamu ja hyvin toimiva kroppa. Korvissa mielenkiintoisia podcasteja. Loppusuoralla pikakuulumiset @AnttiSn kanssa. Jos mä juoksin pitkään niin juoksututtu veti pirun kovaa. Kohta friba-kierros jalkahuuhteluna. Saas nähdä sortuuko illemmalla huuhteleen muutakin...
  11. Pe lepo, vaan duunimatkat fillarilla 12km. La 12.2km : 7.2km@5.27. Stoppi ja 5×400m /400m hölkkäpalautuksilla /vajaan minuutin pysähdys. Vedot @4.07 /4.09 / 4.01/ 4.11 /4.07. Perään kilsa höpöhöpöä Juoksu pysy hyvin kasassa, alan oppia. Kotona samalla hiellä vatsoja 4 liikettä/3 sarjaa kutakin, penkki, kulmis, box kyykky, hyvää huomenta, pystysoutu ja etuviparit. Semipainoilla enempi sarjoja. Naapurit söi aidan takana niin en viitsiny häiritä pidempään. Ai että, hyvä treeni, parempi mieli😊
  12. Odster

    Movescount

    En käytä enää Spartania muuhun kuin älykellona töissä. Varmaan ollut virtaakaan puoleen vuoteen siinä ja päätin päivittää samalla softan. Piti parittaa uuden luurin kanssa se ja ilmeisesti Suunto app on se, millä nyt mennään. Oli vaan vähän ronkeli salasanan kanssa. Oli pakko resetoida salasana, vaikka kuuteen kertaan tarkistin, että on oikein kirjoitettua ja Suunnon www-sivulle kirjautuminen sillä onnistui. Ei taida Movescoutia tarvita enää mihinkään? Polariin kun on palattu jo muutenkin.
  13. Voisihan sitä sujauttaa vaikka pari kovaa kasia aikakokeena ennen tuota 28.pv kisaa. Eka kisa menee joka tapauksessa penkin alle.
  14. Pistetään kuukausi pakettiin vaikka huominen onkin vielä jäljellä, ennustan sinne tukevaa krapulaa, joten taitaa mennä sauvakävelyksi. Toukokuu oli hyvä kuukausi. Viimeiset 3 kuukautta ovat olleet hyviä kuukausia. En ole juuri ehjempää 3 kuukauden jaksoa rekisteröimäni 12v aikana tehnyt kuin mitä nyt. Viimeisen 3kk kilsat on päälle tonnin, 295, 350, 366. Ja mielestäni tekeminenkin on ollut suht järkevää. Tällä viikolla on jo selkeästi himmailtu 46km pääosin kevyesti. Viikko sitten vedin extempore puolikkaan radalla, ihan ok 1:43:45, ei kyllä ollut lopussa mitenkään liian kevyttä. Sykkeet oli vielä enemmän kallellaan aerobiselle kuin anaerobiselle, joten ihan ok. Mutta ei nyt vielä ihan 3:30 kunnossa. Ensi perjantaina startataan pienellä ryhmällä Karhunkierroksen perusmatkalle, mikäli viime hetken flunssatkin pysyvät poissa. Lumet on siihen mennessä sulaneet, mutta märkäähän siellä vielä on. Tulvahuippu meni ja toivottavasti ehtii tilanne parantua jonkun verran tämän hetkisestä, nyt siellä on paikoitellen kahlattavia pätkiä. On mielenkiintoista nähdä miten menee viime vuotiseen kisaan (30:12) verrattuna, kunto on hyvä eikä tosiaan näin ehjää jaksoa ole ollut ennen mitään ultraa aikaisemmin. GPS-seurantakin löytyy, joten pallukoita voi sitten tuijotella, jos ei mitään vielä tyhmempää tekemistä keksi ensi viikonloppuna.
  15. Joo. Kesä on täälläkin. Kesäkelin kunniaksi duunissa, matolla 8-9 km. 17 C ja länsituuli 6m/s. ( kuvan Mörri Kissa tarkkailee kellarin ikkunaan laitettua hyttysverkkoa )
  16. Jim

    Movescount

    Nythän Suunto on jo tiedottanut, että Movescountista tiputetaan ominaisuuksia yksi kerralla pois ja jäljelle jää lähinnä Ambitin ja Traversen asetusten säädöt. Tarkoittanee, että Kännykkä sovellus on keskeinen alusta eli Suunto tukee jatkossa enemmän SOME-tyylistä käyttöä, jossa itse liikunnan analysointi ei ole keskeistä vaan vaikka kuvien lähettäminen muiden nähtäväksi. Itse taidan siirtyä Polariin
  17. Polkuja ja ahonlaitaa reilut 10 km. Se on sitten kesä! Oikke hyvät viikonloput kaikille!
  18. -juoksu 11km, sis. 5km kovempaa Tänään piti sitten väkisin käydä tuulettamassa vielä keuhkoja, kuten eilen illalla vähän ajattelin. Yö oli huono, keskisyke +5bpm ja HRV recovery pisteet melkein pykälän alle normaalin. En tiiä mistä johtui, ei vaan saanut kunnolla nukuttua! Mutta kuitenkin aattelin, että käydään rykimässä se 5km keskiteholla ~360W, niin saapi pois kuleksimasta eikä tuolla teholla pitäisi edes olla täyttä kärsimystä, kun ajattelen sen olevan noin kympin teho. Alkuverrojen jälkeen työstämään. Reitti oli sellainen jännä kiekura, jossa tänään oli 1km alamäkeen myötätuuleen ja noin 4km vastaiseen about tasaista. Normaalisti tuo 4km on AINA myötäiseen. Eka kilsa menikin suunnitelmaa alemmalla teholla 3.37 ja sitten 3.50 (368W, ave 163bpm), 3.53 (366W, 165bpm), 4.00 (363W, 165bpm), 4.00 (366W, 166bpm). Viimeisellä kilsalla mukana 10s pysähdys autojen väistön osalta. Eli kokonaisuutena 19.30 ja liikkeessä 19.19 (aiempi PB oli muuten 20.20 jossain puolikkaan yhteydessä suoritettuna). Sykkeet sen 3-5bpm normaalia korkeammalla, ja henki ei kulkenut ei edes vähän alusta. Heti kun mentiin siihen kympin vauhtiin ja kovempaan hengitykseen, niin alkoi kerryttää limaa ja kohta oli röörit tukossa. Sitten joutui yskimään ja räkimään. Ei hyvä. Mutta ainaskin on hyvä (teko)syy, miksi ei juuri nyt kulje! Ainahan se on tätä samaa itselläni kesän alussa ja pahimmillaan aikana. Täytyy nyt lisätä taas lääkitys maksimiin... Päivä menee taloyhtiön talkoissa puuhastellen, ja ehkä iltasella lyhkänen pyörälenkki vielä. Huomisesta en osaa sanoa sitten yhtikäs mitään vielä tänään!
  19. Pe 29.5 Juoksua 11,2 km @ 5:30. Kävin tarkastamassa viereisen kuntopolun kunnon. Hyvin oli kuivunut ja juostavissa. Alkuun tuli vähän vettä, mutta sitten pilvet väistyivät ja aurinko alkoi paistelemaan. Kulku alussa keveä, askel alkoi matkan varrella painamaan. Joskus näinkin päin. Eilen tuli ilmoitus, että Kaldoaivi Ultra Trail tapahtuma siirretään ensi vuoteen. Harmi juttu. Oltiin ilmoittauduttu 260km maantiepyöräilyyn. Ensi vuonna sitten. Tai voisihan sen tehdä myös omatoimisesti. Vähän pännii kun suunnitelmat muuttuu koko ajan. Vähän kyllä ihmettelen, että Tukholman maratonia ollaan vieläkin täysillä järjestämässä. Kyse kuitenkin tosi mittavasta tapahtumasta, johon olisi tulossa väkeä ympäri maailmaa. Eikä tuo tilanne Ruotsissa nyt dramaattisesti ole parantumassa.
  20. Lauantai 30.5 Jyväskylässä hotelli paviljongin pihasta lähtee oikein mukavat lenkkireitit jyväsjärven kiertelyyn. Kävin hölkkäilemässä 21,7km@5.48 keskisyke 132.
  21. Lauantai 30.5. Aamusta 20,01km @5:25. 2000km tuli tälle vuodelle juoksua täyteen.
  22. Iltamyöhään kävin cresenttiä ulkoiluttamassa, eli pyöräilemässä. 75min 29,7km 125l/min keskisyke. Parin lenkin perusteella ei ole minun laji tuo pyöräily. Harjoituksessa olisi pitänyt syke olla tunnin välillä 132-151, ei mennyt kuin hetkittäin ja pienikin alamäki tai risteys niin heti tippuu syke alas. Suomeksi sanottuna aika amatööri siinä lajissa. Työkaveri harrastaa pyöräilyä ja pitää taas juoksemista aivan liian rankkana.
  23. Aarnikotkan polku (Vieremä-Talaskankaan pohjoinen parkkipaikka). 45,2km. 6:26h. 8,32/km. Nousua 617m. Karmea reissu! Reitti oli kyllä merkattu, ainakin jotenkuten (pari pientä pummia). Polkua ei metsässä/ hakkuuaukeilla, metsäkoneurissa käytännössä ollut. Meni puskissa ihan kävelyksi. Vastapainoksi oli pitkiä pätkiä hiekka-/sorateitä. Olin aika väsynyt päästessäni Jyleikönkankaalle; varsinkin kun viimeiseen puoleen tuntiin en ollut oikein juonut. En voi suositella Aarnikotkan polun juoksemista (enkä oikein kävelemistäkään) kellekään 😬. No, paitsi ruumiillisena, erityisesti henkisen kantin harjoituksena, oli onnistunut.
  24. Stockholms mara vaarassa peruuntua 5.9. Kirjoittaa SVT Toistaiseksi max. henkilömäärä tapahtumissa on 50 ja matkustusaika ei saa ylittää kahta tuntia. Ruotsin terveysviranomainen ilmoittaa ensi viikolla tulevista rajoituksista kesäksi. Kesän loppumisajankohta on myös epäselvä. Pitkäjänteisen suunnitelman puuttuminen vaikeuttaa toimintaa ja aiheuttaa taloudellisia huolia järjestäjille ja peruuntumisvaarassa ovat myös mm ssa nämä suurtapahtumat : Tjejmilen, Göteborgsvarvet, Vätternrundan. Ruotsin komsumentverket edellyttää järjestäjien palauttavan ilmoittautumismaksut. Tähän ei seuroilla ole SVT n jutun mukaan varaa, koska toimintaa tehdään ns. nollakatteella. Moni järjestävä seura on nyt vaarassa mennä konkkaan, tai voi joutua lopettamaan toiminnan.
  25. Mitä sä lähdit hakee näillä vedoilla, kun 30s skaala? Ja jos kaksi ekaa ottaa pois, on siinäkin silti vikaan neljään 15s skaala - mulle toi olis sama kuin aloittaisi maratonvauhtia kaksi ekaa, sit puolikkaan vauhtia ja kiristäen et vika vitosen vauhtia, karkeasti. Kahden minuutin palautus taas ei sovi kuvioon silloin. Mut sykkeiden perusteella oot skaalannut sen enemmän kympistä 1500m vetoon tjs?
  26. Omatoimisia 800-1500m kisavetoja muutama ? Kesäkuussa kerta viikkoon tjs, niin juhannuksen jälkeen on tatsia?
  1. Näytä lisää
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy