Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Today
  2. Muusa

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Reitillä tuntui olevan tosi paljon juoksijoita. Riippusillalla joutui jonottamaan vartin, että pääsi yli. Siinä tuli turkasen kylmä. Tapasin @HelppoHeikki jossakin 17km ennen maalia, ja ihan järjissään ja voimissaan vaikutti olevan 🙂 ja hienosti maalissakin. Ainiin ja oma aika parani viime vuodesta puolella tunnilla \o/
  3. Hieno finaali huomenna. Ei tule huono päivä canukeillekkaan, hopea ei ole häpeä. Suomi vie 3 - 1. Mörkö tekee vapauttavan 3 maalin tyhjiin. Ei kaksi ilman kolmatta.
  4. Valkku vielä edellä, mutta hyvä estekauden avaus :). Kisarajaki aika lähellä.
  5. http://www.liveresults.be/2019/ifam-outdoor/event026h01.html
  6. henok

    Paljon ja hitaasti

    Kyllä, asia on juuri näin. Jos käy muutaman kerran viikossa juoksemassa, ei sillä oikeastaan ole väliä, vaikka yksikään lenkeistä ei olisi palauttava. Palautua ehtii muulla ajalla. Mutta tuo tekstin kirjoittajakaan ei ole ammattilainen, hänhän kertoo käyvänsä toimistotyössä. Siitä huolimatta hän on päässyt noihin määriin, ja keskeistä on, että aiemmin se ei onnistunut, kun hän ei juossut tarpeeksi hiljaa. Joten mahdollista se kyllä on tavoitteelliselle harrastajallekin.
  7. Aku järjesti putous tyyliin suihkukierroksen, kun barbeja ei ollutkaan. Laki on laki ja totuus on totuus, mutta nuo ei aina ole sama asia varsinkaan oikeudessa. Tuossa on vaan kaksi vastaan yksi joten ihan sama mitä Aku sanoo tuolla salissa vaikka olisi syytönkin.
  8. Suomellakin on vaatimaton joukkue. Nyt sitten kaksi vaatimatonta joukkuetta kohtaa finaalissa .
  9. Jim

    Paljon ja hitaasti

    Käsittääkseni alkuperäisen kirjoituksen juoksija nosti määrää n. 110 km/vko => 180 km/vko(70mpw=>110mpw), että sai maksimoiutua määrän ja siten oli järkevä juosta tuo määrä hiljaa, että pystyy palautumaan. Jos taas joku juoksee esim. 50 km/vko ja on mahdollista käyttää treenaamiseen 5-6 tuntia viikossa, on tilanne toinen. Toki kirjoituksen kaveri juoksi 5 km 16 min ja piti sitä surkeana. Tilanne on eri esim. 5 km @ 25 min juoksijoilla Olikin kiinnostava sellainen tutkimus, joka kertoisi mikä olisi paras tapa treenattava, jos halutaan parhaat tulokset ja on mahdollista käyttää viikossa x tuntia treeneemiseen ja tämän hetken vauhti on y. Kovin helposti näistä huippu-urheilijoiden treenivinkeistä harrastelijat ottavat niitä suoraan käyttöön
  10. Postimaksut sisältyy suoraan tilille maksettaessa hintaan. Eli: - Vantage M = 170€ - Vantage V Hr = pyöristetääns hieman vielä eli 370e 😉 Huom. sisältää siis H10 sykevyön.
  11. Kyllä Kanada tulee nyt vastustajaksi, ellei lopussa ihmeitä tapahdu. Toisaalta ei sillä merkitystä, kuka on ennakkosuosikki finaalissa. Nikkarit on vaarallisia joka tapauksessa. Kanada on sittenkin se kaikista pahin, joukkue joka viimeiseksi luovuttaa ja tulee tasoihin.
  12. Toivottavasti parin tunnin päästä on jo toisin. Hieno urahan Jannella oli ja sitkeästi tuli aina takaisin. Toisenlaisella vammahistorialla ennätykset voisi kyllä olla vielä astetta kovempia.
  13. No vei. 17 vuotiaat neitoset oli varmaan menossa katsomaan barbeja Akun luokse. Edit. Mutta laki on laki.
  14. Näiden ukkojen perusteella lähtee ennakkosuosikkina.
  15. SVT n Sport TV ssä pamautti toimittaja : ” Onnea Suomi ” Suomeksi. Aika hyvä veto ja sai kyllä propsit. . Istuin MP n selässä ja hyödynsin BT tekniikka, kuuntelin Novan radiosta selostusta ja meinasin ajaa ojaan, kun Suomi sai maalin. Oli pakko pysähtyä. Ajamisesta kun ei tullut mitään 👏
  16. On se kumma. Välierä oli hyvää jääkiekkoa, mutta tuolla joukkueella Venäjä ei saanut tehtyä yhtäkään maalia Suomea vastaan. Ei edes missään vaiheessa huolestuttanut, että voi ei, tekeeköhän ne kohta maalin. Voitto tuntui lähes varmalta alun jälkeen. Kummallista, kun "tusinapelaaja" Marko Anttila siellä maajoukkueen kapteenina tekee tärkeitä maaleja ratkaisupeleissä. Todellakin Suomi lähtee ennakkosuosikkina finaaliin. Kanada johtaa nyt 2-0 ja taitaa tulla vastustajaksi. Heillä on tänä vuonna matkassa niin vaatimaton joukkue, että ei ole potentiaalinen haastaja Suomelle.
  17. Huittisten hullu mies syö enemmän kuin tienaa. - pitää paikkansa edelleen. Eikä ne valtion omaisuuden myynnin tuotot valitettavsti näy kuin rahan katoamisena Molokin kitaan.
  18. Kyllä, mutta riittävän hyvä. Joo, ei missään tapauksessa.
  19. LauriH

    Paljon ja hitaasti

    Ihan huvikseni vertasin tuossa alkuperäisessä tekstissä mainittuja vauhteja siihen mitä McMillan antaa 2.26 maratoonarille. Kevyiden lenkkien vauhti mentiin osastolla "palauttava". Siitä voi jokainen käydä katsomassa omaan tasoon suhteutettuna, että mikä olisi se ekvivalentti kevyiden lenkkien vauhti. Toki, jos ei pysty maksimoimaan määrää samalla niin kehitys saattaa jäädä vaatimattomaksi. Luulen, että tarinan päähenkilön tapauksessa on ollut myös jossain määrin kyse siitä, että harjoitusvaikutus on muuttunut. Jos on aiemmin tampattu tyylillä X pitkään niin tyylin vaihto Y:hyn tuo tarvittavaa uutta stimulusta mikä on aina hyvästä. Kukaan ei kehity ikuisesti jos aina tahkoaa samalla sapluunalla.
  20. Mutta ei vaikuta rangaistavuuteen eli ei ole mitään selitys.
  21. -Anselmi123-

    SaferSwimmer -kelluke

    Käyttämätön. Hp 35e. https://varuste.net/360swim+SaferSwimmer+-kelluke+(TPU)?_tu=63349
  22. Pöllö akka ja vielä väärään kohtaankin. Olisi ollut kentän nurmen puolella vai pelkäskö kenkien kastumista ? Tää on tietysti enkelmanin eukko kun haukutaan. Jaa, Ismokin oli juoksemassa ja veti koko porukkaa. Joku pikkuinenkin oli mukana.
  23. kimmoke

    Paljon ja hitaasti

    Niin no jos juoksee 3-4kertaa viikossa vain niin viikon pitkis pitäisi olla 30-40km. Muut lenkit 20km. Muutenkin ohjelma menisi vaikeaksi. Pitäis juosta 2krt/pv, että saisi määrää riittävästi. Määrä ei onnistuisi joten olisi tehopainotteisempaa ? Määrään ja tehoon on löydettävä itselle sopiva tasapaino mikä kehittää.
  24. ErAh

    Hoka One One

    Mites noiden carbon rockettien koko suhteutettuna muihin Hokiin? Itse tarvitsen tracer ja speedgoat 2 tossuista muita Hokia puolinumeroa suuremmat.
  25. Jim

    Paljon ja hitaasti

    Tämä on hyvä kysymys. Yleisesti kun suositellaan, että on juostava hyvin hiljaa ja pienillä sykkeillä, saattavat toiset vähemmän juoksua harrastavat kuvitella, että kaikki treenit on tehtävä pienellä sykkeellä, vaikka kilometrimäärät olisivat viikossa pieniä (esim. alle 50 km/vko). Tuossa aloitusviestin kirjoituksessahan kilometrimääriä nostetaan ja vauhtia hidastetaan.. Tämä tarkoittaa, että aikaa treeniin menee entistä pidempään ja monella ei ole mahdollisuutta lisätä treenaamiseen käytettyä aikaa.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy