Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Kihap

    Polar Grit X

    Grit X lähti tilaukseen, vaikka en olekaan mikään maastojuoksija. V800:ssa toimii vain pari nappia enää. Korjausta en ole harkinnut. V800:ssa tappelin paljon kännykkä-apin kanssa. Lopulta luovutin.
  3. Tänään
  4. nana73

    Polar Grit X

    Ostin gritin noin kuukausii sitten ja suht tyytyväinen olen ollut. H-10 kaverina salilla ja noissa muissa lajeissa kuin juoksu. Muutaman kerran on kello kaatunut/ jäätynyt kun olen valinnut lajia valikosta? Muuten ei oikein pahaa sanottavaa ole, ihan ok kello kyllä.
  5. To 2.7 Juoksu 8,11km @ 5:41min/km Pyöräily 96,04km @ 32km/h Aamulla huomasi eilisen: yllättävän paljon kipeitä lihaksia salivisiitistä, toisaalta taas vaaka näytti ennätyslukemia. Kaalisoppaako tässä ruvettava syömään...
  6. Torstai 2.7. 9,66km @4:28. Pari ekaa kilsaa hitaasti ja loput n. 4:20 vauhdilla. Helposti kulki mikä lupaa hyvää jatkoa ajatellen.
  7. Onneksi olkoon pyöreistä! 70 jos oikein päättelin.
  8. kimmoke

    Hoka One One

    Testasin Arahin Riihimäen Sportiassa. Kantapää nousi aina kupista ylös, kävellessäkin. Ei auttanut lukkonauhoituskaan. Normaali lesti oli myös kärjestä ahdas. Iltti vähän lyhyt. Muuten oli tosi jämäkät ja sukkamainen kangasverhoilu. Jos vaan pysyy jalassa niin muuten ihan ok. Leveällä lestillä jos on lattajalka, kuten mulla. Ps. Ekat lenkkari joissa kantapää nousee ylös.
  9. Totta, kiitos huomautuksesta 😄
  10. Reitinmittausfillarointia ~25 km.
  11. Teretulemast! Virossa on tällä hetkellä 1000 hengen tapahtumat sallituja, joten siinä ja siinä, että kisa järjestyy. Luulisin, että tässä kuussa tulee informaatiota aiheesta.
  12. Ma - Pieni mäkipolkuilu, 10,3 km@9:55, nousua 552 m. Ti - Kevyttä polkua 16,9 km@7:15. Ke - Maravauhtista välillä, 12,5 km@4:55. Aika kevyesti tuota vauhtia voi pitää. To - Kebabrullapäivä, lipsahti ke-ilta viihteen puolelle. Kesäloma alkaa olla lusittu, sain treenattua jotakuinkin suunnitelman mukaan. Tässä olisi vielä 50 päivää kisaan, joten hyvältä näyttää. Jos vaan paikat pysyy ehjänä, niin Pyssymäeltä saattaa tulla ihan hyväkin tulos.
  13. Torstaita tässä vissiin mennään..... Vuorossa fartlek treeni. 40min. 3min kovaa, 2min. rauhallista. Alkuun ja loppuun verrat. Yht 9.5km.
  14. Juttelin juuri tuosta samasta fyssarin kanssa, ja se sanoi että lonkankoukistajat voivat olla hyvinkin yhtä aikaa sekä kireät että heikot (etu- ja takapuolen tasapaino ns. perseellään). Jos tekee istumatyötä, molemmat ongelmat tulevat kerralla. Se kehotti tekemään myös lonkankoukistajille lihaskuntoa. Sen ei pitäisi siis kiristää niitä jos samalla liikkuvuutta harjoitetaan vaan päin vastoin.
  15. Opettelin joskus lapioinnin toisinkin päin. Taitaa olla lihastasapainon kannalta parempi jos vaihtaa välillä. Voi olla, että homma ei edisty ainakaan aluksi ihan yhtä nopeasti, mutta kun siihen tottuu, niin välillä puolta vaihtamalla jaksaakin paremmin.
  16. Kardio Keskitaso 1h11min, 13km, keskisyke 144. Vähän raskaat jalat, ei aivan rentoa menoa.
  17. Katselin vähän treeniohjelmaa ja tein seuraavan johtopäätöksen, ei yhtään huonommin sopisi flipata Lahti 70.3 -> Tallinnan täysimatka. Jos saan Lahden kisan siirrettyä ensi vuoteen, ilmoan heti Tallinnaan. Saisi yhden virallisen täyden matkan kisan tälle vuodelle. Ja treeniohjelmakin tuli järkevämmän muotoiseksi eli 2x3vko, jossa kliimaksina isot treenipäivät ensin SuurJoroinen (=puolimatka) ja sitten Tahko (=täysimatka). Tuosta sitten vielä ehtii hyvin palautumaan ja hiomaan iskun huippuunsa Tallinnaan. Nimimerkillä kisaamalla kuntoon! Saas nähdä onnistuuko siirto...
  18. Lasinilkk@

    Polar Grit X

    Nyt kello on ollut peruskäytössä (jatkuva sykeseuranta päällä) ja akkua on kulunut 24 tunnissa vain 5%. Vaikuttaa kyllä lupaavalta akunkeston suhteen tällä hetkellä.
  19. PK@12,5km@1h13min@5min49sek@117 Tänään näin, huomenna ehkä reippaammin, jopa vetoja.
  20. Garminin rannesykemittaus kertoi tuon keskisykkeen. Maksimisyke oli kellon mukaan 138. Kilometreittäin keskisykkeet olivat 122, 132 ja 131. Rannesykemittaus on kieltämättä epätarkka ja heittoa voi olla. - Sain nyt karanteeni-iän saavuttamisen kunniaksi lahjaksi Garmin Venu-kellon. Ehkä se uutena mallina kertoo sykkeet tarkemmin? Ainakin eilisellä aika rankalla saunalenkillä keskisyke oli tämän uuden kellon mukaan 132 ja maksimi 154.
  21. Kyllä vain, aina vasen käsi alempana. Ei toimi toisinpäin. Haravoinnissa onnistuu tuo käsien vaihto, mutta ei lapioidessa. Eilen meni kyllä iso osa aikaa juurien katkomiseen kirveellä ja oksasaksilla.
  22. Nyt on juuri sen aika! Hion parhaillaan strategiaa. Tämä on toisaalta aika monimutkainen kysymys, ehkä avaan sitä enemmän joku toinen kerta. Mutta tiivistetysti: ongelma ei ole mulla voimanpuute, eli pelkästään sokea rautojen mättäminen ei tule koskaan korjaamaan mitään. Parhaimmillaan se on vain purkkaa, jolla voi siirtää ongelmia eteen päin. Jos käy hyvä tuuri, se raja siirtyy riittävän pitkälle. Vaikka olisi perse kuin sonnilla, ei auta mitään jos ryhti on huono ja lantio jumissa. Mutta lisävoima (nimenomaan räjähtävä, maksimaalinen voimantuotto, joka sitten jalostetaan juoksuun) ei ole koskaan haitallista. Eli voimahommien lisäksi työstän liikkuvuutta. Mulla on selvä ongelma etuosaston liikkuvuudessa (lonkankoukistajat ja reidet). Ja se ei ole pelkästään faskiajumeja tms. vaan vaatii nyt pitkäjänteistä kehittämistä. Takaosastokin on jäykkä totta kai, mutta se saakin olla. Juoksija ei tarvitse liikkuvuutta sinne juurikaan (poikkeuksena aita -ja estejuoksijat). Jalkoja kyllä pystyy nostelemaan riittävästi eteensä vaikka ei saisi sormia kurotettua edes juuri polvien alapuolelle. Mutta etuosasto on kriittinen! Jos siellä ei ole riittävää liikkuvuutta, sitä kompensoidaan yleensä vääntämällä alaselkää kaarelle, ja niin... alkaa kuulostamaan tutulle.
  23. -sisäpyörä 50min, 189W, 123bpm Tänään kevyitä pk-intervalleja pyörällä. Koska trainerilla on tylsää ja kuumuminen aikalailla ongelma lämpimillä keleillä, toisaalta ulos ei kehtaa mennä, kun edelleen kyynertuki puuttuu, niin siksi näin. Tein 12min@200W/3min@160W. Ei mitään ongelmia kuumumisen kanssa, vaikka selvästi jo 12min lopussa alkoi nousemaan lämmöt. Sykekin jo lähes normaali, joten eiköhän tässä voida jatkaa normaalia harjoittelua. Nyt vähän jumppailua ja murkinaa!
  24. Olisiko nyt aika todella kovalle voimakuurille, jossa vedät vaikka kaksijakoisella ohjelmalla 4 salitreeniä viikossa. Laitat lihakset ja jänteet sellaiseen kuntoon että kun niillä lähtee juoksemaan, on vaikea juosta hiljempaa kuin 3:45-vauhtia. Ruoka maistuu ja uni tulee varmasti. Eihän se juoksua ole, juoksua ei voita mikään, mutta pitkässä juoksussa (pun intended) tulet olemaan toimintakykyisempi.
  25. Eilen aamupäivästä reilu 2km kevyttä uintia, lopussa 6*50m reipasta 35-38s lähinnä paikkojen availuun. Ihan ok, tekniikkapainotteinen setti muutoin. Iltapäivästä vajaa pari tuntia pyöräilyä, ja sisälämpötilakin oli saatu maltillisesti, aloittaessa 22C ja lopussa 25C. Ohjelmassa vo2max jakson ensimmäinen setti, joten varovaisesti liikkeelle. 5*4min/4min pal. @ 351,357,357,357,364w, tuntuma oli vo2max luonteeseen nähden "helppo", ainoastaan vikassa sai hengityksen ahtaalle kun nostin tehoa vikalle minuutille. Toki teho olikin nyt n. 20min max tasoa, joten ei sen pitäisikään olla "all in". Toki en olisi eilen 20min pystynyt varmaan ajamaankaan tuolla teholla yhtä soittoa. Viimeinen veto taas tarkoituksella napsun kovempaa (aloitin 360w), jotta nähtiin, että se olisi sopiva taso aloittaa seuraava vo2max setti. Jos nyt treenistä toiseen saa 2-3w keskitehoa ylöspäin niin hyvä tulee ja jakson lopussa jos menee 5*4min setti jo avg. 370w tai yli niin ihan hyvä tilanne. Siihen päälle hieman kynnyksen alapuolista jyystöä päälle kuukauden päivät niin a vot.
  26. Alkaa olemaan vauhdit sen verran hyvät, että tauti ei enää pysy matkassa!
  27. Pidätkö lapiosta kiinni aina sama käsi alempana?
  1. Näytä lisää
  • Our picks

    • Garmin osti Firstbeatin dataosaamista ja dataa
      Garmin osti Firstbeat Analytics Oy:n, joka keskittyy lisensoimaan analytiikkaohjelmistoja. Emoyhtiö Firstbeat Technologies Oy jatkaa itsenäisenä yhtiönä.

      https://fin.afterdawn.com/uutiset/artikkeli.cfm/2020/06/30/garmin-osti-firstbeat-analytics
        • Like
      • 6 vastausta
    • Post in Polar Unite - julkistus tänään klo 17
      Tämä fitness kello Polar Unite julkaistaan tänään. Kokosin yhteen mitä kellosta tällä hetkellä tiedetään:
       
      Katotaan mitä sieltä illalla tulee. 
       
        • Thanks
    • Post in Nuuksio Backyard Ultra 26.6.2020 ->
      Onnittelut molemmille hienosta kisasta! Toki pitää myös onnitella kaikkia muitakin 57 juoksijaa ketkä rohkeni lähteä kisailemaan noihin olosuhteisiin. Se on raakaa peliä kun mittarissa on +30. Siinä käynnistyy äkkiä kierre joka päättyy keskeyttämiseen. 
       
      Se on kyllä hienoa kun juoksuun tupsahtelee aina välillä mukaan tällaisiä nimiä kuten Kati Ahokas. Nainen tulee ihan puskista ja parissa vuodessa ollaan Suomen huippuja. Juoksija-lehden maratontilastot löysi ensimmäisen maraton tuloksen vasta 14.10. -17 Vantaalta 3.59.21. Ennätys seuraavalta keväältä 3.40.04. Ennätysjuoksun jälkeen Karhunkierros 80km ja loppuvuodesta pari muuta maratonia. 
       
      Vuonna 2019 UTTF läpi ja ilmeisesti siinä sivussa yksi maraton treeninä. 2020 24h 204km ja sitten tämä eilinen juoksu. Onko tämä juoksuharrastus alkanut oikeasti vasta 4-5 vuotta sitten? Kyllä on kova nainen ja kuten on nähty niin pää näyttää kestävän hyvin. Millasia tuloksia tässä vielä nähdäänkään tulevina vuosina. 
       
       
        • Like
    • Post in Mattojuoksun 50km matkan ME yritys menossa
      Tänään tuo tuore ennätys yritetään rikkoa huippusuunnistaja Matthias Kyburzin toimesta klo 18:30 alkaen: 
       
       
        • Thanks
    • Testissä Jaybird Vista -kuulokkeet
      Uutta testiä pukkaa. Tällä kertaa Jaybird Vista -kuulokkeet. Omasta mielestä parhaat kuulokkeet mitä on tullu tähän mennessä testattua. 
       
      https://www.juoksufoorumi.fi/testit/testissä-jaybird-vista/
       

       
        • Like
      • 0 vastausta
  • Seuraa keskusteluja helpommin

    Avaa oma tunnuksesi
  • Käyttäjätilastot

    12 009
    Jäseniä
    458
    Eniten paikalla
    Kihap
    Uusin jäsen
    Kihap
    Liittyi
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy