Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Baltsu

    Skechers juoksukengät ?

    Kyllä noi Ride 7:t on nopeammat kuin Cliftonit. Vaikka mulla on jo 825km tässä parissa ja luulin, että ne ovat jo selkeästi hidastuneet, niin tänään kun piti juosta palauttavaa vauhtia niin yksi kilsa solahti 4.21. Perskele, tulispa se Ride 8 myyntiin. Odotan sitä kuin joulua. Jos tämä on jo näin hyvä ja siinä kasissa on markkinoiden paras välipohja Hyper Burst niin miten hyvä se on. Tämä Skechers GOrun Ride 7 on nyt ns. benchmark-kenkä, johon vertaan jatkossa kaikkia muita assukenkiä. Syrjäytti Pegasuksen. Ulkonäössä antaa tasoitusta, mutta ominaisuuksiltaan on hävyttömän hyvä yleiskenkä. @puujalkajos Bostonit tuntuu kovilta metsätiellä, niin kokeile näitä.
  3. Today
  4. Pidän joka vuosi 12 tunnin kisan jälkeen noin kolmen viikon totaaliharjoitustauon, jonka aikana kunto laskee jonkun verran. Muutaman harjoitusviikon jälkeen se on taas noin taukoa edeltävällä tasolla. Jos sairastaa vuodepotilaana useita viikkoja niin tilanne on paljon huonompi. Tietysti huippu-urheilijoilla tilanne on toinen kuin tavallisella n. 400 tuntia vuodessa treenaavalla kuntoilijalla. Jos määrää on vähemmän, voi kiinnittää huomion laatuun, tehdä harjoitteet vähän kovemmalla teholla ja osan hiit-treeninä.
  5. Citius

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun menin downgradaamaan itseni 55=>34 km. Onneksi sentään saadaan sadetta. Jotain positiivista lisäelämystä matkalle. Mutta tulevaisuudessa tällaiseen hölmöilyyn ei enää saa sortua. Nyt matkan pääroolin ryöstää loppupään nousut ja laskut. Juoksemaanhan tuonne on menty. Mutta ei noita kyllä millään juokse. Edes säästyneillä jaloilla. Jurppiihan se juoksijaa, kun joutuu kävelyvaihteelle.
  6. Vuodelevossa esim. VO2max tippuu tosiaan vauhdilla jo viikoissa. Silti esim. 45 min päivittäisellä tai lähes kuntopyöräilyllä voi tätä tippumista hillitä jo merkittävästi. Yleisesti, liikunta ja sen hyödyt eivät tosiaan varastoidu, mutta 5-6 kk:n harjoittelulla voi kuntoaan nostaa jo siinä määrin, että vaikka se hieman kevyemmällä määrällä sitten tippuu, niin se saattaa olla lähellä sitä mistä aloitettiin, ellei jopa vähän edellä, riippuen millä kuntotasolla liikutaan. Tärkeää on tietysti käyttää vähäisemmät tunnit mahdollisimman järkevästi.
  7. Ekaa kertaa mukana HCR:ssä ja tavoitteena oli roikkua jonkun ryhmän jatkona ja juosta alle 1:22:00. Tuloksena oli uusi ennätys 1:21:32, jolla irtosi odottamattomasti miesten sarjan 13. sija, joten sen suhteen ei voi olla pettynyt. Oman sijoituksen ja tuloslistan perusteella yleinen taso oli tänä vuonna selkesti aikaisempia vuosia heikompi, koska ajattelin etukäteeen, että omalla tavoiteajalla olisi ehkä mahdollisuuksia 30 parhaan joukkoon. Jouduin juoksemaan myös lähes koko matkan yksin, kun tuohon vauhtiin ei muodostunut luontaisesti mitään porukkaa. Reittimerkinnöissä ja juoksijoiden ohjauksessa olisi kyllä selkeästi parannettavaa. Parissa kohtaa oli vaikea arvioida missä sallittu reitti kulki ja mistä pitää juosta, jotta ei tulisi vahingossa oikaistua. Myöskin juoksijoiden ohjaaminen heti alussa väärälle reitille Urheilukadun ja Lääkärinkadun kautta oli aika surkea esitys järjestäjiltä. Näytti myös siltä, että aivan terävin kärki (n. 5-10 juoksijaa) lähti tuolla samalla kiertoreitillä Lääkärinkatua ensin väärään suuntaan ja joutui tekemään pikaisen U-käännöksen kohti Mannerheimintietä. Pystyykö joku muu vahvistamaan tämän vai muistanko nyt ihan väärin?
  8. Muusa

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Mulle viime kevään keli oli hiukan liian lämmin, eli ihan mielissäni olen, jos lämpö jää alle kymmenen asteen. Mutaa en kaipaa yhtään 😁. Ja mun hitaudella varaan juotavaa Oulanka - mikäliecamp-huoltovälille 4 litraa, kun se riitti just ja just viime vuonna.
  9. ErAh

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Viime vuotinen keli taisi olla kuitenkin aika ihanteellinen juoksemiseen, muistaakseni jotain 17-19 astetta oli iltapäivällä lämpöä. Tietysti tuokin lämpötila aiheutti hieman haasteita nesteiden suhteen, mutta tuskin kuitenkaan vaikutti paljoakaan suoritukseen. Enemmän olisi varmasti vaikuttanut kylmyys, jos joutuu vähentämään tankkausta jatkuvan virtsaamistarpeen vuoksi.
  10. Samaa olen vähän mietiskellyt viime aikoina. Jos tietää että joutuu päästämään kunnon laskemaan jossain välissä, niin onko se melkein sama pitää taukoa ja syödä jäätelöä, sen sijaan että rehkisi lenkkipolulla. Kun se kunto laskee tosi pahasti jo kahden viikon tauon aikana, ja sitäkin lyhyemmässä ajassa. Mutta eihän se tosiasiassa ihan hukkaan mene kuitenkaan.
  11. juusok

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Mielummin vaikka vähän sadetta, kuin sellainen helle kuin viime vuonna. Tänään kävin kokeilemassa simulaattorissa, neulasbaana oli rutikuivaa, lämpöä joku yli 30 tai ainakin tuntui ja parinpäiväntakaiset mutalätäköt olivat kuivuneet rutikuivaksi. Tuli jo tunnin lenkillä hiki - kyllä tuota tunnin kestää, mutta ei kymmentä...
  12. Toivottavasti. Kaikki apu olisi nyt erittäin tervetullutta, kun viimeisen 6kk aikana ei ole kovin montaa oikeaa pitkistä tullut juostua 😬 Kun painelet musta lennokkaasti ohi, niin muista hiukan tuupata vauhtia!
  13. juusok

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Hmm. Jos joku säilyy ikuisesti, niin suola?
  14. kiljander

    UTMB 2019 26.8 - 1.9

    Avataanpas tällekin ketju kerrankin hyvissä ajoin. Matkasta riippuen Suomesta on 10-16 rekisteröitynyttä (UTMBlle 15) ja toki PTLlle muutama tiimi. Oma haasteeni tulee olemaan mäkitreenin olematon määrä, mutta kompensoidaan se kovalla kunnolla [hymiö]. Tavoite tulee olemaan läpäisy mahdollisimman pienellä damagella, jotta palautuminen olisi edes jotenkin optimaalista alle neljässä viikossa (vaikka eihän se mitenkään ole) https://utmbmontblanc.com/en/page/108/consult-registrations.html
  15. Muusa

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Ennuste on ehtinyt jo muuttua (ja muuttunee vielä uudestaankin) ja sadetta luvataan nyt paljon vähemmän. Toivottavasti saisit kuivat neulasbaanasi!
  16. Sen verran alan heti nössöilemään, että kainosti toivoisin, että sade alkaisi vasta lauantaina aamupäivällä. Jos nyt saisi sen pikkupakkaselle vetävän pe-la -yön hölkätä ilman räntäsadetta, niin olisihan se ihan ok 😋
  17. Kylläkyllä. Samoin Venäjän etupiiriin kuuluvat rahoittavat aseilla omia tarkoitusperiään. Erinomaista tässä kaikessa on se, että oikeiden syiden poistamisen sijaan haetaan synteettistä ratkaisua. Tuli tuosta mieleen sossujen ääliökiimassaan ihailema Ottawan sopimus. Halosen mielestä sopimuksen ratifiointi oli tosi tärkeä juttu suomalaisille ja ainoa oikea vaihtoehto. Asiantuntijat toki olivat pölhöjä näkemyksiä vastaan.
  18. Minun kikkarointikausi oli kuumimmillaan 2015 kun olin juoksutelakalla ja potkuttelua tuli mukavasti. Se kuitenkin ylläpiti selkäkipua(sitä en hoksannut kuin vasta jälkeenpäin). Kickbike on ollut joutilaana nyt jonkin aikaa, pari kertaa kävin sillä töissä mutta sen 2km matkan jälkeenkin oli alaselkä kipuinen. Onneksi olen sittemmin saanut juostua ilman pitkiä taukoja ja nyt keväällä ostin fillarin jonka kanssa on tosin muita ongelmia.
  19. Joo AK 47 sellainen 200milj. maailmalla. Seurasin myös Ruotsin SÄPOn touhuja. Alkaa totuus valkenemaan. Aika moni rähinä ja tappaminen loppuisi jo tietyt uskonnot kieltämällä. Aseet ei ikinä lopu tästä maailmasta se on varma ja joka päivä tehdään lisää. Paras bisnes valtioille, varsinkin Usalle.
  20. Suomessa saatetaan juosta maraton alle 2 tunnin ensi keväänä. 😆 Ja kuulokkeet päässä tietysti.
  21. Tietääkö joku, onko Garmin 245:ssä samat palautumista mittaavat toiminnot kuin Garmin 945:ssä?
  22. Mites sit ratajuoksut. Ovatko ne psykologiseati vääränlaisia kestävyysjuoksuja? Mitä ikinä se tarkoittaa. 10000 metrin juoksussa juostan yli 20 kertaa maalialueen läpi. Voi jeesus mitä diibadaaba noi sun jutut.
  23. Tapahtumassa noudatetaan IAAF:n kilpailusääntöjä, eiku eipäs noudatetakaan. 😂
  24. Pottonen

    Hyvä biisi

    Jotta Baltsun mieliala paranisi, kohupaljastus: Mie olen ho.., eikun olen ohjannut musiikkiliikuntaakin. Eipä ole aikuisiällä jännittänyt koskaan niin paljon kuin ennen sitä 15 minuuttia. Sehän meni kuitenkin hyvin ja olin tietenkin tehnyt etukäteen kotiläksyni. Mm. tämän biisin tahtiin liikuttiin (sisälsi myös ilmakitaran ja -basson soittoa).
  25. HRM-TRI vyönkin olen onnistuneesti ottanut käyttöön ja täyttänyt tehtävänsä eli sykkeen on saanut niissä harjoituksissa talteen missä kelloa ei ole voinut kantaa mukana. Pääasiassa pallopeleissä. TRI vyö siis ei tarvitse yhteyttä kelloon harjoituksen aikana vaan tieto siirtyy lopuksi kelloon ja sieltä eteenpäin.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy