Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Jalkahieronta. Kävelyä tälle päivälle yli 16000 askelta.
  3. Kotirataultra 50km. Eka puolisko tuulta ja maassa märkää lunta. Loput 3h keli Ok. Täällä Kainuussa on oikein talvista, joten alusta ei ollut ainakaan nopea. Sarva Xero III jalassa.
  4. Today
  5. Kannattaa kokeilla sellaista että sulkee puhelimen bluetoothin, käynnistää flown ja antaa luvan bluetooth yhteydelle => synkronoi. Ainakin itse joudin toimimaan näin jossain vaiheessa, kun muuten ei alkanut synkkaamaan.
  6. Niin ajattelin myös sitäkin nyt jälkikäteen, että kisoihin ja kisassa on myös sitten helpompaa tankata, kun elimistö tottunut ottamaan enemmän kuin normaalisti energiaa vastaan. No, nämä pähkäilyt tulee näin ex-voimailija/bodarin ajatusmaailmasta, mutta voi se triathlonissakin toimia tältä osin.
  7. Synkkauksissa on aina kaksi osapuolta ja vika voi olla kummassa tahansa. Joskus itsellä on auttanut kun on puhelimesta käyttänyt vain bluetoothin pois päältä ja laittanut sitten takaisin päälle.
  8. Hiljaista on ollut itsensä rasittamis sektorilla, mutta eilen kävin melomassa noin 9km ja tänään vähän kevyemmin 8km. Aikaa tuhraantui kumpanakin päivänä kait noin 75 minsaa. Tänään sai leikkiä jäänmurtajaa muutamassa paikassa. Eilen ei kyllä ollut suurikaan nautinto alkaa riisumaan kuivapukua saareen päästyäni, melkein jo palelsi. Seuraavan 8 viikon aikana olisi luvassa 10 päivää töitä 🙂 , ja kait 38 päivää napapiirin pohjoispuolella 🙂 . Ei haittaa etelän vetelät kelit, ajellaan autoon 4500 kilsaa niin saa lunta alle, ja paljon. Sellainen vedenjakaja harrastuksissa on kait menossa, että suunnittelen vain vaellusreissuja tällä hetkellä. Mitenkään aktiivista panostusta reeneihin ei ole mielessä, mutta kun tulee kesä ja kärpäset, saattaa tuuliviiri kääntää suuntaa. Nyt olisi tarjolla halvalla KK80 ja Rukahovin majoitus 2 hengelle premium-huoneessa... Menen mielummin vaikka erämelonnan SM-kisoihin..... EDIT: No on tässä vaeltamisen lisäksi muutakin mielessä, vuoden -21 Finlandia hiihtoon pääsee 50 eurolla huhtikuun loppuun saakka mukaan 65 kilsalle. Kun hiihto on ollut aina se mieluisin lajini, niin vähän olisi mielessä lähteä puoli tosissaan mukaan siihen. 10 kuukaudellakin hyvää reeniä saisi varmaan ihan OK suorituksen tehtyä siellä ja ennenkaikkea siinä olisi hyvä pohja lähteä juoksukauteen -21.
  9. MMM

    Ti 25.2.

    Vajaa 12km lumisia metsäpolkuja, ja ihan normi kesämaastokengät jalassa. Olihan se juhlaa kun varmaan reiluun pariin kuukauteen ei metsässä ole muita kuin nastakenkiä pystynyt käyttämään.
  10. Treeni oli reippaampi kuin kuvittelin. Kokonaisuutena TSS vain vähän yli 100, mutta toteutus jotenkin raskaahko. Alussa olisi voinut olla vähän enemmän verraa, loppuun otinkin sitä sitten omatoimisesti. Tuossa oli paljon sellaisia jaksoja, että tehoa nostettiin ja laskettiin edes takaisin FTP:n ylä- ja alapuolelle. Yleensä olen kaikki vedot tehnyt niin, että vedon jälkeen teho putoaa heti kevyeksi ja veto lähtee suoraan kevyestä pyörityksestä. Trainerin päällä tuli tammikuussa 14 tuntia ja tässä kuussa on tullut eilinen mukaan lukien 8,5 h. Aika paljon rauhallista, mutta myös sweet spotteja ja lyhyempiä tehovetoja. Tehojen määrä ei kuitenkaan ole kovin suuri yleensä, saattaa olla esim. 1,5 h treenissä alussa 3*1 min 130% ja sen jälkeen 3*10 min 90% tehoilla, muuten hyvin kevyttä (ehkä 50%). Joulukuussa tuli tavallista pyöräilyä Lanzarotella noin 350 km ja viitisen tuntia traineria päälle. Volyymi varmaan kasvaa kun pääsee ulos, ja toivottavasti tehojakin saa sopivasti mukaan. Tänään uintia 3 km, seuran treenit. Pääsetti 5*(150m L 2:30, 100m L1:45, 50m L 1:00), eli noin kakkos- tai CSS vauhtia menivät nuo vedot, eli vähän alle 1:30/100m. Aika mukava tri painotteinen setti tuo. Koitan tässä tasapainoilla treenien määrän ja intensiteetin kanssa. Kello herjaa taas, että harjoittelun tila tuottamaton, pitäisi levätä, mutta taidan silti jäädä vähän tämän kuun tuntitavoitteista. Ehkä viikonloppuun voisi ottaa hyvin kevyellä intensiteetillä enemmän volyymia. Reilun viikon päästä sitten pitäisi lähteä työmatkalle pohjois-Italiaan, saapa nähdä toteutuuko tuo.
  11. 12 km 5.40/km AVG 123
  12. hatapa

    Hoka One One

    Tuo on kyllä niin totta, kuiin olla voi. Ja sitten vielä sekin, kun naisten ja miesten vaatteet ovat täysin samanlaisia, ettei niitä kaupassa enää erota toisistaan. prkl. Missä ovat miesten siniset ja naisten punaiset vaatteet?
  13. Salilla jalkoja ja selkää. Lämmittelyssä kaikki crosstrainerit olivat käytössä, niin tein alkulämmöt soutulaitteella. Ihan kivaa vaihtelua, täytyy ottaa ohjelmaan useamminkin. Sitten 7 km kevyttä + 3 × 100 metriä kovaa ylämäkeen. Yhteensä 8,53 km, 6:01 min/km, keskisyke 132. Alussa tuskaista, kun jalat valmiiksi hapoilla, mutta siitä se helpottui. Lopussa pirteät spurtit, viimeisessä aika lailla 100 % lasissa.
  14. Tiistai 25.2.2020 Juoksua 20 km/1 h 57 min, @5:50 min/km, avg 129. Rauhallinen lenkki satamakaupungin keskuspuiston ympäristössä. Tästä ei jää muisteltavaa eläkepäiville.
  15. Tänään tuli levättyä ja tankattua oike hyvin kokousehtookin. Kattellaan josko huamen toisi vireemmän olon ja reenipäiwänkin...
  16. Niin, kyllä mä yritän tasaisesti ennen arkiviikon kovimpia treenejä pitämään huolen muutenkin, että jotakuinkin glykogeenivarastot on hyvällä tolalla eikä nestehukkaa. Pk-treenit sit saakin mennä vajauksella. Tällaisia isompia övereitä toki ei viikottain, mutta ehkäpä just parin kolmen viikon välein kun kuormaa on kertynyt voi olla ihan ok. Edellinen itselle tuli tammikuun puolivälin jälkeen sairastelun aikaan, joka toki suotavaakin toipumista ajatellen. Kevyellä viikolla sitten riittää pitää normaalista ruokailustakin kiinni niin eipä sillä laihtumaan pääsekään (jos treeniä tulee luokkaa 50% kovemmasta viikosta). Tankit saa sopivasti täyteen. Mutta eipä tässä ole matkaa jonkinlaiseen tavoitepainoon kuin se ehkä kilo vähän yli, joten ensi kuun jälkeen saa treenata kovillakin viikoilla +-0 energiavarastoilla.
  17. Sunnuntaina jonkinlainen joutolenkki, 12 km@5:43. Eilen sorruin kapitalistin paineen alla ja myönnyin tekemään tuplavuoron töissä. Ohipäivä siis. Tänään sitten poukkoilujuoksua 13,7 km@5:27, sisältäen 5 tonnin vetoa ja muutakin kiihdyttelyä. Vedot napsahtelivat 4:25-4:30- haarukkaan, mikä on mun olemattomalla vauhtitasolla ihan ok, varsinkin kun pito ei taaskaan ollut ihan huippuluokkaa. Eipä tuo rajoitinta vasten ravaaminen edelleenkään ole hauskaa, mutta kaipa niitä olisi hyvä välillä tehdä. Vauhtikestävyys on luvattoman kehnolla tasolla.
  18. Ti aamuhölkkä 8.5km @5:00/km, iltapäivällä kotiin suorinta tietä 6.5km @5:10/km, illalla 2km alkulämppä, sitten 4x400m 1:16-1:18-1:12-1:15 reilun minuutin välihölkällä ja loppuun kilsan verran jäähdyttelyä. Neloset meni ihan kivasti, vaikka jotenkin kuvittelin että olisi mennyt kovempaakin. En katsellut kelloa vetojen aikana, yritin juosta rennosti hyvällä fiiliksellä sellasta zone4-vauhtia. Voi kyllä olla ettei olisi tänään mennyt paljoa kovempaakaan, vaikka olisin yrittänyt tallaa pohjaan. Hieman maitohapon makua ja puuskutusta iltaan on aina hyvä.
  19. Noilla treenimäärillä pitäisin "mättöpäiviä" oikeaan aikaan ihan järkevinä. Milloin se sitten on, onkin tapauskohtaista? Vaatii jo kropan ja pään hyvää tuntemusta.
  20. Ti 25.2.2020:  Polkujuoksu 1 h 19 min 26 sek, 11.56 km@6:52 min/km, keskisyke 127, nousumetrit 337 Työreissusta palaamisen jälkeen 70-75% polkuilua Peruslenkillä pikkupakkasessa. Loppuun muutama 30 sek rusko. Tänään selvisi sitten syksyn pääkilpailu. Kerrankin olisi ollut tuuria, kun oma lappu nostettiin TOR:n arvonnassa sijalla 224. kun paikkoja oli arvonnan kautta jaossa yli 800. Harmi vaan että toisen suomalaisen nimi oli nostettu jo aiemmin ja yksi kaveri pääsi kisaan viime vuoden lyhyemmän TOR:n läpäisyllä ilman arvontaa. Näin Suomen kahden paikan maakiintiö meni täyteen jo ennen meikäläistä. Minkä tahansa muun maan edustajana olisin päässyt kisaan 😉 No ilmosin sitten kostoksi tänne --> https://swisspeakstrail.com/360k-en @Seppo, vaihdatko otsikoksi "SwissPeaks 360 alle 100 h". Kiitos.
  21. Onhan nuo ihan hulluja epeleitä. Hyvin treenatulla koiralla on vo2max sen 300 ml/kg/min ja kisassa vedetään muutamakin viikko sitten erittäin pienin tauoin. Nehän on myös aika koneita vs. ihminen tuossa ruuansulatuksessa. Voivat periaatteessa kulkea lähes pelkällä rasvalla. Nimittäin anatomia on sellainen, että rasvaa polttaessa syntyy vettä, jota käyttävät nesteytykseen. Eli jollain rasvaisella kalalla tai ihan puhtaalla ihralla ne kulkee aika kivasti. Mutta sitä tarvii olla sitten aika runsaasti tuollaisessa pitkässä kisassa, joillakin on mitattu semmoisia lukuja kuin 12 000 kcal/päivä, päivästä toiseen. Koneita ne on, juoksukoneita! Ja mikä niissä koirissa on aidosti ihan parhainta on se, että niillä todellakin on se sisäinen palo juosta ja tehdä töitä ihmisen eteen. Ei oo motivaatio-ongelmia noilla! -pyörä 27min -sisäpyörä 60min Hienosti näkee kasvaneen pyöräkunnon nyt tuolla työmatkalla. Tänään toki taisi olla himppunen takatuulta, mutta ajelin sitä samaa rauhallista vauhtia ja nyt aikaa meni vain 27min, normaalin noin 30min sijaan. Vaikka alla on edelleen nastat, joita toki on tarvinnut ehkä kahtena aamuna tänä vuonna. Sisäpyörällä oli 5min verraa alussa ja lopussa ja välissä 50min@~205W@~70rpm. Yhteensä NP 197W ja 122bpm. Näillä näkymin huomenna aamulla uimaan CSS-settinä 3x100m+200m, 3x100m+300m, 3x100m+400m. Tätä kirjoittaessa pikku-äijä istuskelee sylissä. Sellainen kehitys on saavutettu, että hetkittäin herra alkaa käymään "keskustelua" ja naureskelamaan ihmisille. Aika pienestä sitä isukkikin tulee hyvälle tuulelle, kun ukko alkaa tarinaa lyömään ja nauraa kuin aikamies. Tietysti kaikista parhaat naurut saa sitä, kun isi laulaa lastenlauluja...
  22. Viikko 7 eka ohjelman viikko 1/16 Näin se aika menee ja viikkorapsa on jäänyt jälkeen. Kuvaa myös hyvin, että ns. kaikkea on ollut pöydällä. Taas semmoinen parin viikon minuuttiaikatauluihme rakennettu arkeen jossa sitten ylijäävän ajan olen käyttänyt joko nukkumiseen tai seinän tuijottamiseen. Jotta kiire ja vitutus saadaan maksimoitua tunaroin viime viikolla ja unohdin hötäkässä repun jossa oli juoksukamat, kuulokkeet ja mittari junaan. Sain repun onneksi jo takaisin, mutta monta lenkkiä tuli vedettyä ilman mittaria. Tästä köyhdyin 27e löytötavaratoimistolle. Onneksi oli taas asiaa päähesan suuntaan. Ei siinä kyllähän tuota kroppaansa kuuntelee, mutta hassua oli. Otannalla muutama niin fiilis on, että hitaat tahtoo kiilata nopeemmaksi ja nopeet jäädä napsun kevyeksi. Asensin stravan puhelimeen, mutta aika huonoa dataa saa ellei maksa summitista. Katsotaan kiinnostaako niin paljon. Hieman aina parempi analyysi kuin Garminin tuoma toki kiinnostelee. Suurin puute mielestäni on, että ei saa kertymiä per viikko per sykealue. Aika hifistelyä, mutta numerot motivoi täälläpäin niin kaikki pitää hyödyntää Ma pk 6,7km 6:19 ja 129 bpm Ti kolistelin rautaa Ke 8km, 5:39 ja 130bpm, kulki kivasti To 7,5km ja 5:31 reippaampi La 7km 5:40, pk:ta tai semmoista kikkailua vähän välissä Su 17,5km 5:47, pitkis pk:lta tuntui Yhteensä 46,7km ja 5h jumppaa. Tossa oli se yksi sali. Loppupäästä puuttuu sykedata kun mittari oli matkoillaan. Eipä kummia, kevyttähän toi oli kilsamäärissä, toki reippaampaa tuli enempi. Hassua juosta ns. levänneenä joka lenkki kun aikaisemmin paukutellut noita 4km kertalenkkejä 2x päivässä niin ollut vähän määräjumisempi meno aina ekan pari kilsaa tai aamulenkin verran. No kait se tän ohjelman tarkoitus onkin, että kaivetaan se kunto sieltä pohjista marakuntoon.
  23. Tämähän on ihan juoksufoorumin ydinasiaa!
  24. Onko jollakin tietoa / kokemusta, toimiiko Ambit2 + Polar H10 yhdistelmä?
  25. Eilen oli taas viikon leppoisa päivä. Yritin myös metsästää uusia tossuja, mutta eihän niitä tunnu kivijalkamyymälöistä nykyään löytyvän. Noh, katsellaan vielä lähiviikot, vkl Helsinkiin reissu kuitenkin. Etsinnän päätteeksi salille ja crossari/juoksua reilu tunti, ei ongelmaa jalan kanssa, joten josko loppuviikosta kävisi juoksemassa vähän reippaampaakin kokeiluna. Eilen oli myös ihan megalomaaninen tankkaus, päivällä söin ihan liikaa ja liian rasvaista ruokaa (tämän jälkeen salille...) ja illalla olo oli ihan turvoksissa. Pari kiloa painoa lisää aamupainoon. Noh, ehkä se sulaa siitä. Tänään jatkoin vielä lounaalla ekstralautasellisella tankkausta kuitenkin! Tänään samaa settiä kuin edellisilläkin viikoilla. verraa n. 30min ja päälle 4x15’/5’ @ 312, 315, 318, 323w (156, 165, 170, 173bpm) ja päälle reilu 30min pk:ta. sykkeet odotetusti tankkauksesta johtuen napsun korkeammalla, eka veto oli tukkoisin, viimeinen toki rankin, mutta jalat jaksoi hyvin - ollaanko viimein pääsemässä pisteeseen, jossa jalat jaksaa, mutta hiljalleen alkaa myös kardiovaskulaarinen kapasiteetti tulla tutummaksi? Vähän piti hengittää voimakkaammin nimittäin jo vikassa vedossa ilman, että jalat oli kuolemassa. Tää tuntuu kivalta. Ei tekisi mieli lopetella pyöräblokkia kun tuntuu, että nythän sitä vasta alkaa pääsemään vauhtiin. Ainakin tehoa tulee hiljalleen lisää (nyt taas n. 7w lisää keskitehoon edelliseen viikkoon nähden).
  26. Mitään tekemistä ei tosiaan tämän päivyrin kanssa, toki sulle on, kun juokset niiden koirulien kanssa kuitenkin ja ne juoksee enemmän kuin me muut yhteensä jos annetaan mahdollisuus 😛 joku kuukausi sitten katselin telkkarista jonkun tv-ohjelman, jossa juurikin jotain pitkää valjakkokisaa näytettiin, taisi olla kisa jossain kanadan erämailla ja huollot hyvin niukkoja, useita päiviä mentiin. Rankkaa touhua, tarvittaessa helikopterilla kuljetettiin loukkaantuneet/sairastuneet koirat hoitoon ymv.
  1. Näytä lisää

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy