Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. kimmoke

    Suunto 5

    Joo mikä tuossa rannekkeessa on se "heikoin lenkki" ? Toisaalta sehän on hyvä jos suunnistuksessa ranneke jää johonkin kiinni ja hajoaa ? Mieluummin noin päin, kuin että ranne hajoaa. Barometri puuttuu vissiin tästä uutuudesta ja WiFi ? Kehys on mallia tankki jos vertaa Polar vantageen. Pikkaisen kiinnostaisi päivittää ambit 3 peakistä. Ihan keveyden ja mukavuuden vuoksi.
  3. Taannoin Väyrynen oli ehdolla PK seudulla. Kaverini asui Vihdissä ja oli kuulemma ollut shokkiaamu, kun verhot avattuaan oli ikkunan taakse pöllähtänyt yön aikana metriä korkea Väykän naama noin 30 cm lasista. Vaalijuliste oli löytänyt yöllä uuden paikan. Mutta joo, jos Suomi vaan saa pidettyä pään kylmänä ja Svenskien hyökkäykset alussa kurissa, niin mahdollisuudet voittoon paranevat kummasti. Svenskeillä menee hermo.
  4. Seppo

    Suunto 5

    On samanlainen kiinnitys. Siis miten tuon saa hajoamaan? Mun mielestä Suunto 9 oli vain ultra modella ratsastava välimalli. Sinänsä aika huono lippulaiva mittari.
  5. Älä sekota Väyrystä tähän, poistin numeron puhelimesta jo 2008
  6. Today
  7. Usko Väyryseen ja Leijoniin on yhtä kova!
  8. Mä haluun nähdä sellaisen vedon jonka häviäjä syö 20 munkkia. R-kiskojen ulkopuolelta on usein mainos munkkilaatikoista, joissa on se 20 kpl. Se ei maksa kuin kympin, joten ei ole iso panostus, mutta haluan nähdä mässäilyä tappion jälkeen.
  9. Fin 3 - Swe 2 (jatkoaika)
  10. T: Anonyymit peliongelmaiset... eikun tuon verran saakin pelata uhkapeliä. Yksittäinen pelihän voi päättyä miten vain, mutta se mitä kisojen aikana on tapahtunut Suomen pelin rakenteessa vs. vastustajat, ei luo kauheasti uskoa Suomen voittoon. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Hirveällä tsempillä ja onnella Ruotsi nurin... En oikein osaa olla pettynyt eilisestä Saksa-tappiosta. Suomella on 1. ja 2. kentissä pelaajia, jotka olisivat oikeastaan kolmosen miehiä. Ja kolmossentteri olisi taas parempi nelosen laiturina. Pääsin katsomaan kaksi erää eilistä peliä, kolmatta en nähnyt. 1. ja 2. kenttähän ottivat miinukset Saksan kahdesta ensimmäisestä maalista. Voe Kuapo-poeka (ja koko viisikko) kun pelasit löysästi tilanteen Saksan ekassa maalissa, NHL:ssä tuosta saisi jo pientä moitetta.
  11. AnttiSn

    Hoka One One

    Ihan pohjakuvion perusteella ja tuon havainnon, että pohjiin jää kiviä (löytyi useampi kommentti samasta asiasta interwebistä) päädyin sitten skippaamaan (toistaiseksi) hiili-äksät. Kiitokset vastauksista!
  12. sk

    Hoka One One

    Ajattelisin, että Carbon Rocketissa ois parempi pito hiekalle, kuin Carbon X:ssä. Siitä löytyy pohjasta jo jonkin verran kuviointia.
  13. Näin juuri onkin, mutta siinä mielessä juoksu on toki aivan eri laji, että niitä toistoja voi tehdä joka päivä tuhansia, tai oikeastaan kymmeniä tuhansia ja jos esim. on juossut jopa monta vuotta huonolla juoksutekniikalla, niin treenamalla oikein niin sitä oppii oikean tai siis paremman juoksutekniikan. Ja jopa yllättävän nopeaan, jos vaan tietää, mitä pitää tehdä.
  14. Täytyy ehkä ottaa hieman etäisyyttä siihen kommenttiin. En tarkoittanut, että tekniikka palaisi täydellisesti ja nopeasti, vaan verrokkina sellaiseen henkilöön joka aloittaa täysin nollista. Lihasmuisti on siis mielestäni todellinen ilmiö. Heikko tai hidas lihasmuistikin siis vaikuttaa asiaan siten, että se tekniikka löytyy nopeammin (ei välttämättä absoluuttisen nopeasti). Kuvittelisin juoksun olevan siinä mielessä erilainen esim. judo tai saliharjoittelu, että sen tekniikka on periaatteessa yksi ja sama liikerata, jota jauhetaan miljoonia kertoja. Kun se porautuu kerran sinne jonnekin, kyllä se löytyy pitkänkin tauon jälkeen suhteellisen nopeasti.
  15. Entä jänteet? Tiedän, että lähestyn lajeja liikaakin tekniikan kautta, ja jään pyörimään tekniikan ympärille. Silti pitää sanoa, että painonnostopiirissämme on vankka näkemys, ja se kuuluu, että huonoja toistoja on vältettävä kuin ruttoa. Ja koska olen tätä mieltä, ei tässä ole mitään erimielisyyttä. Lihaskunnon ja -kestävyyden palauttaminen on ensiarvoisen tärkeää. Ja mikäpä sen parempi keino kuin juokseminen, kun halutaan tarttua tähän ongelmakohtaan. Hätkähdin siksi, että niin sinun kuin niiden viestien, joissa puhuttiin judosta, sanoma tuntui kuuluvan että vanha tekniikka palaa varmasti, ja vieläpä nopeasti. Itse ajattelen pikemmin niin, että pitkä totaalitauko (tai pitkä höntsäjakso) on juuri tekniikan kannalta ongelmallinen. Tauko haastaa tekniikan todella. Jos henkilö on siis tehnyt runsaasti voimaharjoittelua ennen taukoa, loogisesti ajatellen hänen pitäisi toimia samoin, kun tekee paluuta, kyetäkseen tekemään taas jossain vaiheessa vastaavanlaisen ukemin kuin silloin joskus.
  16. Tutustuin eilen tähän Tim Noakesin "takinkääntöön", eikä se nyt niin radikaali ole kuin luulin. Katsoin siis pari luentoa youtubesta ja niissä hän kyllä edelleenkin korostaa, että parhaat kestävyysurheilijat tulevaisuudessakin syövät reippaasti hiilareita ja siihen hommaan valikoituu ihmisiä, joille ei kehity insuliiniresistenssiä. Mutta maailmassa on paljon ihmisiä, joille sellainen ei sovi, ja he sairastuvat. Tuli sellainen vaikutelma, että Noakes luennoi nykyään enemmän "lääkärin roolissa" kuin huippu-urheilun edistämiseksi. Sympaattinen tyyppi. Miksi tästä ylipäätään kiinnostuin? Tein kattavat verikokeet ja koin pienen yllätyksen (ja järkytyksen): ns. pitkäsokeri on tasolla 39 mmol/mol, jota jotkut pitävät jo melkein esidiabeettisena. En keksi tälle muuta selitystä kuin sen, että olen viimeisen vajaat puoli vuotta syönyt erittäin vähärasvaisesti ja runsashiilarisesti, lähinnä bulkannut keitettyä perunaa. Täytyy miettiä homma uusiksi ennen kuin varpaat tippuu tuonne tiestölle.
  17. Eilen
  18. Mukana ollaan vitosella ja pikkuisen on sellainen fiilis, että voi vaikka ihan hyvin kulkeakin. Ennätys on alkaa olla jo sen ikäinen, että sen olisi vähitellen aika väistyä historiaan, mutta tapahtuuko se täällä vai vasta myöhemmin tänä kesänä, on vielä auki. Tulispa paljon jengiä!
  19. Tässä on esimerkiksi hyviä liikkeitä ja esimerkiksi tuo Phase one ei edes vie kovin paljon aikaa: https://coachjayjohnson.com/samvidoes/
  20. juusok

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Vertailun vuoksi, muuan herra Walmsley juoksi WSER:n 161 km / 5500m+ aikaan 14 ja puoli. Siihen nähden sub 18h vaikka onkin äärimmäisen kova, niin ei mitenkään utopistinen tai epäinhimillinen - vaikka tietenkään reittejä voi 1-1 verrata.. .
  21. Munkki kahvista vetoa että on!
  22. Ei ole kyllä Suomen pojilla mitään palaa Ruotsia tai Venäjää vastaan. On tämä ihan eri luokan pelaamista.
  23. Don_Valido

    Hoka One One

    Hiekalla juossut muutaman lenkin ja toimii hyvin.. Mutta kuten yllä jo vastattiin niin ehkä säästäisin enemmän assulle.
  24. EagleRunner

    Hoka One One

    Itse sanoisin että Carbon X:llä voi hiekallakin juosta mutta ei ehkä kannata... Perusteluina: Hiilikuitulevystä ei saa samanlaista hyötyä jos alusta joustaa. Pohjassa aika kevyt kuviointi, pito optimoitu asfaltille. Heti ensimmäisellä lyhyellä hiekkatielenkillä sain kiven hiilikuitulevyn paljastavaan aukkoon, kuva alla. Saattoi toki olla huonoa säkääkin. Ihan hyvältähän noi tuntuivat pikaisella hiekkatielenkilläkin mutta itse meinaan käyttää niitä ainakin aluksi lähinnä asfaltilla.
  25. 5000 metrille voi ilmoittautua normihinnalla vielä 22.05., veteraanikilpailuihin 23.05. Ite ilmosin lopulta vitoselle. Kilpailukalenterin kautta ilmonneita näytti äsken olevan 10 kpl, 8 miestä, 2 naista. Mitä se käytännössä tarkoittaa, en tiedä, syksyllä AM -kympillä muistelen suoraan järjestäjälle ilmoittautuneita oli toinen mokoma tai enemmänkin. Toivottavasti nähdään mahdollisimman moni lauantaina 🙂
  26. Semmosen tekniikkavirheen huomasin, kun kaverini videoi mun juoksua. Ja aika selkeesti se näkyikin... Ei ihme, että juoksu on raskasta! Varmaan tärkeintä on vaan tunnustelemalla koittaa asentoa korjata, ja pyytää kaveria jatkossakin kuvaamaan/katsomaan mun juoksua. Mutta minkälainen muu harjoittelu auttaisi tässä tilanteessa? Vähän asiasta googlettelin, ja ainakin ilmeisesti takaketjun (tarkoittaako tää pakaroita ja takareisiä?) vahvistaminen lihaskuntoliikkeillä voisi asiassa auttaa. Ainiin, mainittiin siellä myös keskivartalon vahvistaminen. Onko näiden lisäksi muita täsmävinkkejä ja kokemuksia aiheesta?
  27. juusok

    NUTS KK 24.-25.5.2019

    Sade alkaa aikaisintaan lauantaina 06, joten perusjamppojen ei tarvitse kuin juosta sub 18h niin pääsee helposti maaliin kuivissa tunnelmissa. Pitäisi olla helppo rasti. Forecan mukaan pientä sadetta sitten päivän mittaan ja lämmöt 4-8C, tuntuu kuin juhannus.
  28. Umpimähkä

    Järveen!

    Avovesiuintikausi avattu virallisesti tänään ja meressä ja ilman märkäpukua, merivesi 19-astetta. Olikin aikamoinen yllätys, kun hikisen lenkin jälkeen piti mennä virkistäytymään mereen, mutta sehän oli kuin kylpyammeessa olisi yrittänyt virkistäytyä. Tyyni keli ja superlämmin ilma on näköjään tehnyt tehtävänsä. Kunnollinen tuulinen keli tosin sekoittaa vedet ja märkäpuvulle vielä käyttöä.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy