Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Today
  2. Vuosi sitten fysioterapeutti kertoi, että siinähän tosiaan menee joku jänne tai lihaskalvo lonkasta alaspäin (ja ehkä ylöspäin), ja se voi olla kireällä. Kyllä ne usein onkin kireänä, ainakin hyvin saa venytettyä niitä. Ottaa kyynärpäillä tukea vaikka sängyn reunalta ja laittaa säärtä lattiaan, niin sillä se venyy. Samoin noita jo mainittuja lonkankoukistajia on hyvä venytellä.
  3. Kyyti on kylmää ja Euroopan rauhan nimissä tehdään Saksaa isoksi. Saksan teollisuus ja resurssit tarvitsevat EU n alueen tukea enemmän kuin muut tarvitsevat EU ta. Pikkumaille riittää pöydältä muruset, jos niitä nyt sitten edes jää. Ei pitäsi olla niin tyhmä, että uskoo ilmaisiin lounaisiin. Tuossa kopio GCM sopimuksesta, joka ei Suomen haliituksen mukaan ole sitova. Miksi sopimuksessa ( julkinen asiakirja ) on paljon mustattua tekstiä ? https://www.tagesspiegel.de/downloads/24118828/3/migrationspakt-dipl-korrespondenz.pdf Lähde : vapaakulkijan blogi.
  4. Tuota myös ihmettelin, miksi ? Ilmeisesti pikkuhiljaa riisutaan EU:ssa kansa aseista, että saadaan täydelliset Totalitaariset Poliisi-Orwell valtiot. Keppihevosena tietysti terrorismilait.
  5. Apua. Olen osallistumassa elokuun lopulla elämäni ensimmäiselle Suomi- maratonille. Olenko tottunut liian hyvään tasaisilla Saksan maroilla? Siellä ei todellakaan ole tarvinnut väistellä ratikoita tai miettiä missä reitti menee. Toisaalta viime vuoden kesäkuun puolikas HHM vastasi kaikkia odotuksia järjestelyiden suhteen ja sinne myös tänä vuonna.
  6. Olipa onni, ettei Iivolle tullut hölkkäkeskeytystä. Ajattelin, että niin monta tölkillistä Red Bulliakin olen juonut ja kaikki hukkaan. Se olikin sitten joku tyyppi fillaroimassa, joka ei osannut reittiä. Oli kyllä monessa kohdassa melko villi meininki siellä, täytyy kertoa siitä tarkemmin paremmalla ajalla. Johtoauton eläkeläisselostajakin oli ihan seniili. Minun kohdallani hän kertoi: kilpailun suurin tähti on Vieremän Koiton kaksinkertainen olympiavoittaja Iivo Niskanen". Onneksi Iivo on sisukas karpaasi, eikä keskeytä. Harmi vain, ettei juossut siitä kohdasta ohitse, missä olin katsomassa.
  7. Niin kuin jo yltä näkyy niin lonkkakipu voi olla seurausta monestakin vaivasta, jos kipu jatkuu viikonkin niin kannattaa jo vähän paneutua asiaan. Siellä voi olla lihat kireällä (venyttely, rullaus), jänteissä tulehdusta (lepo, kuuri), rasitusmurtumat (lepo), nivelrikko (ranteet auki).
  8. Laitetaan vielä tätäkin kautta kiitokset järjestäjille. Olipa erinomaisesti järjestetty ja mukava tapahtuma! Tällaisissa suhteellisen pienimuotoisissa tapahtumissa, jotka on järjestetty talkoohengellä ja rakkaudesta lajiin, on mukava kisata. Suosittelen 6h tapahtumaa esim. sellaisille maratoonareille, jotka haluavat kurkata mitä maratonin tuolla puolen on. Pidemmät matkat on sitten asia erikseen. Itselle jäi nälkää osallistua seuraavaksi ehkä pidemmille matkoille. Ja sitten vielä pieni kehittämispyyntö Kokkolan kaupungille/TVH:lle/Destialle/Elylle tai millelie Aville: laittakaahan jalkakäytävän asfaltti ja se hiekkaosuus pikkusen parempaan kuntoon ensi vuotta varten. Nyt sen kunnosta pieni miinus muutoin niin mukavalle tapahtumalle. Ensi vuonna nähdään taas!
  9. Pyrin tietysti juuri tuohon. Ylipäätään yritän pitää omaa erinomaisuuttani esillä aina kun mahdollista... Ehkä kyseessä ei ole niin haudanvakava aihe, että siitä kannattaisi loukkaantua, paitsi jos on kovin epävarma oman tekemisensä suhteen. Olen tainnut tällä viikolla myös julistaa splittishortsit ainoiksi oikeiksi juoksuhousuiksi, mutta siitä ei kukaan 3/4-trikoita käyttävä pahoittanut mieltään ja väittänyt minun pitävän itseäni oikeampana tai parempana juoksijana kuin muut.
  10. Lonkkaongelmat voivat johtua pakaralihaksista. Jos on kireyksiä, heikkouksia tai ongelmia liikeradoissa. Itse teen nyt aika paljon liikkuvuus- ja vahvistamisharjoituksia
  11. Kehtaiskohan tässä kyytien perään huudella? Veli suunnittelee ohareita kyytien suhteen joten tarpeen kyyti Kuopiosta pe 12:23 jälkeen Rukalle ja su takaisin Kuopion 17:12 junaan, junaliput kun jo ostettu ajat sitten. Viimeisenä vaihtoehtona ajan omalla autolla Vantaalta Kuopioon to-ilta ja pe Rukalle, palaten su yhtäsoittoa. Tarvitseeko kukaan kyytikustannusten jakajaa eli pääseekö Vantaalta/Kuopiosta kyytiin tai vastaavasti kyytiä jos päädyn omaan autoon (päätän nyt ma-illalla)?
  12. Se on totta. Omassa tekniikassani vaan kaikkein hirveintä on yläkroppa. Asento ei sinänsä ole lysähtänyt eli selkä on suora (liiankin suora oikeastaan, etunoja puuttuu), mutta hartia on kyllä liian edessä ja sitä myöten koko käsien liikerata tapahtuu vartalon etupuolella. Rentoudesta ei tietoakaan. No, kai se pitää ottaa entistä aktiivisempaa yläkroppapunttia, sehän tuota hartiaseutuakin varmaan auttaisi olemaan nätimmin.
  13. Lonkkakipu tuttua takavuosilta kun kilometrejä tuli enemmän mittariin. Kävin lääkärissä ja otettiin x-kuvat, josta näkyi hiusmurtuma pallonivelen "kaulassa".. rasitusmurtuma siis. Parani levolla.. mutta asia tutkittiin tarkemmin ja havaittiin toisen jalan 0,5 cm pituusero. Erikoispohjalliset auttaisi, mutta en ole lähtenyt semmoisiin.. kahdet pohjalliset toiseen kenkään ja menoksi.. Nyt kun alkaa lonkkaa vihlomaan juostessa niin vaihdan juoksun tien toiseen laitaan. Tie viettää yleensä ojaa kohden joten juoksulenkki kulkee hieman vinossa asennossa joka rasittaa niveliä. "Juoksukulman" muutos helpottaa monesti rasituksesta syntyviä pieniä pohje, polvi ja lonkkavaivoja. Myös alaselän heikkous ja skoljoosi säteilee iskias tyyppisenä kipuna toiseen jalkaan, mutta yleensä ulkosyrjää myöden aina lonkasta jalkaterään. Paras lääke siihen on jalkakyykky ja maastaveto, jotka molemmat vahvistavat keskivartaloa, takamusta ja takajalkoja.. Perusterveen juoksijan täytyisi kyykätä vähintään oman painonsa verran rautaa.. Nivuset kannattaa lämmitellä ennen lenkkiä esim tällä portti-liikkeellä
  14. No jo on! Tämä tyyppi niisteli ihan keskellä sumaa, ettei voinut olla millään muotoa kyse siitä, ettei huomaa. Joitakin ei pitäisi päästää lähtöviivalle ollenkaan.
  15. Olen päivittämässä Polar V800 seuraavaan sykemittariin. Eniten kaipaisin jatkuvasti ranteessa pidettävää sykemittaria, joka osaa uskottavasti näyttää palautumisen tilan. Olisiko sopiva valinta Polar Vantage V, Garmin 945 vai kenties Suunto Spartan Ultra? Olen pitänyt V800:aa ranteessa juostessa ja pyöräillessä, mutta kaikki kävelyt ovat jääneet mittarilta näkemättä. Nyt haluaisin kaiken liikunnan mukaan ja tietää, milloin kannattaisi lenkki jättää seuraavaan päivään.
  16. Mutta kuinka kauan? Kansainvälinen kehitys vie kohti Mastersia.
  17. rjr

    Terwamaraton, Oulu, 18.5.2019

    Niin, uinnissa. Mutta, kuten tiedät, niin meillä on tämä https://www.saul.fi/
  18. itselläni aikoinaan syynä oli bursiitti
  19. Onko tuttua kenellekään? Lähtikö itsestään pois vai kävitkö lääkärissä? Itse kävin fyssarilla joka neuvoi tekemään venytyksiä ja jättämään tulehduskipulääkkeen (pronaxen) pois. Tein työtä käskettyä ja olen venytellyt ja jumpannut, sekä jättänyt lääkkeen pois.Kävin tänään lyhyellä lenkillä ja nyt lonkkaan sattuu taas ihan hulluna ja kipu levinnyt hieman nivusen puolelle. Otin pronaxenin ja kipu laantui hieman. Onko neuvoja?
  20. Jaa, no voi se ilmoittautuminen tosiaan jossain mennä automaattisesti ikäsarjaan. Itsekin tänään lenkillä ajattelin, että tuleekohan tänä vuonna käytyä ensimmäiset 30-sarjan kisat. Mutta eipä sillä ole niin väliä, kisa kun kisa ja on tuonne radalle mahtunut saman aikaan yleisen sarjan juoksijat, veteraanit ja kuntosarjalaiset, 10 000 metrillä on niin vähän juoksijoita.
  21. Triathlonissa on erikseen promiehet ja ikäsarjaan menijät. Syy miksi nimiä ei löydy johtuu siitä kivikautisesta järjestelmästä, että kysyvät henkilön nimeä, eikä taiteilijanimeä. Minusta sen jälkeen kun JJ Lehto hyväksyttiin formulanimeksi, olisi pitänyt tämä juoksuhommakin muuttaa sellaiseksi, että saa esiintyä juoksunimellä. Se on sekavaa pelleilyä nyt. Systeemi pitää muuttaa.
  22. Kaikilla se on edessä ennemmin tai myöhemmin. Tosin joissakin tapahtumissa pitää ilmoittaa syntymävuosi ja siitä seuraa automaattisesti sijoitus omaan ikäsarjaan.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy