Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Superkökköä, et toimii, muttei Suunnon äppikseen.
  3. Joo tiedän kyllä. Itsekin joskus harmittelin kun olin vielä sen ikäinen, että oli jonkinlaista räväkkyyttä vielä jäljellä, mutta jonkinlainen taantuminen jo edessä. Nyt kun on mennyt reilusti sen rajan ohi, pitää yrittää lässyttää itselleen kaikenlaista soopaa 😄
  4. Ei niin. En sitä sillai ajattelekaan. Tunnistan vain oman potentiaalini urheilusuorituksiin myös vähän vanhemmallakin ikää.
  5. Maanantai 24.2. Juoksu: 8,3 km / 53 min - kevyt lenkki ja keskari tuossa pk1/pk2 välimaastossa. Tiistai 25.2 Juoksu: 10 km / 59 min - pikkasen reippaampi lenkura, sykkeet alle pk-kynnyksen. Lihaskunto / kehonhuolto: 40 min - takareisille, perseelle, pohkeille pienillä painoilla voimaa, vatsoja vähän + venyttelyä.
  6. JaNa

    Rannesyke

    Taas aprikoimassa saman ongelman kanssa eli sykemittaus ranteesta ei pelitä juoksumatolla. Resetointi ei auttanut tällä kertaa asiaa. Muutama rauhallinen juoksuaskel matolla nostaa mittarin sykkeen lähelle 150:ä. Ruudulta katsoessa nousee ihan loogisesti eikä anna minkäänlaisia piikkejä tai sahausta, kuten virhenäyttämissä yleensä. Vika ilmenee vain ja ainoastaan juoksumatolla. Onkohan nyt mahdollista, että tuo juoksumaton elektroniikka/sähkömoottori aiheuttaa jotain häiriöitä rannesykkeen mittauksessa ? Onko kukaan muu huomannut samaa ? Helpostihan tämän ongelman saa ratkaistua eli käyttää suosiolla sykevyötä. Kiinnostaa vaan ilmiönä, että mistä moinen johtuu.
  7. Ei tommosia kannata miettiä. Paras treeni-ikä on aina NYT.
  8. Ei tässä enää montaa viikkoa mene niin pahin talven uhka väistyy kokonaan. Vaikka on ollut aika kurjat säät, mielummin näin kuin metri lunta (jonka joutuu itse siivoamaan pihoilta). Juoksun kannalta oikea talvi ja hyvin hoidetut lumiset narskuvat tiet olisivat parempi, mutta aina ei voi voittaa.
  9. Itse myös samoilla linjoilla, tuosta, että hianoo kun ihmiset liikkuu ja kannustaa pitää liikkumaan tavalla jos toisella. Helppo se on vielä kovaa mennä, kun vasta lokakuussa tulee 40 täyteen. Toki en nuorempanakaan kyllä näin kovaa koskaan mennyt koska naiset ja hauskanpito. Kuinkahan kovaa sitä ois päässytkään jos ois ruvennut reenaan tosissaan, kumminkin suvussa meriittejä huipulta, mitaleja pikkuveikalla useampi mm- ja paralympia hiihdoissa. Joskus väsyneenä sitä vaan selaa foorumia ja unohtaa peukuttaa, sori siitä.
  10. urheilijalle juoksu tai mikä tahansa muu laji.. on enemmän työtä..jos-ku n sitä tekee joka päivä..tai vaikka 14 kertaa viikossa tai enemmän...sitä taas ei kukaan tiedä onko n.10 vuoden päästä miljonääri ..mutta vaikka ei olisikaan.voin omasta kokemuksesta sanoa..liike kannattaa aina..jopa heikoilla jäillä....loput tarinasta voitte kirjoittaa itse..
  11. Mahtavaa, lumisade jäi Suomen eteläpuolelle... Hyvät juoksukelit jatkuvat.
  12. Vielä roikutaan elon ja hölkän syrjässä sitkeästi kiinni 👍 Välillä meinaa nämä arkipäivät olla niin työntäyteisiä että haittaa harrastuksia jo oikeasti. Ei meinaa ees ehtiä syänmerkkejä jakaa foorumistien liikuntasuorituksille😅 Miehän tein forkan tykkäysnapin käyttöön semmoisen periaatepäätöksen toissa vuonna että aina kun joku tunnustaa liikkuneensa enemmän tai vähemmän, leikkimielellä tai tosissaan niin täältä lävähtää. Ammatin taholta kun päivittäin näkee hyvin erikuntoisia ihmisiä niin oppii arvostamaan heitä ketkä jaksavat vähänkin panostaa oman terveytensä ja hyvinvointinsa eteen liikkumalla. €-ajatellen isossa kuvassa koko kansanterveyden kustannusten kannalta yksittäisen muurahaisen korsi nyt ei paljon ole. Mutta sitten jos kolme-neljä miljoonaa muurahaista alkaa hikiliikkua juoksufoorumilaisten tavoin useamman kerran viikossa niin sillä on jo isosti merkitystä. Forkan sydänmerkki liikuntasuorituksen johdosta on vähän kuin kiitos. Kiitos jokaiselle siitä että säästät vähän miunkin rahoja kun jaksat yrittää ja huolehtia kunnostasi. Ja tähän loppuun iso hali ❤️😀 ps. Siulla @Tumpelo on kyllä reippaat vauhdit koko ajan lenkeillä. Täällä kateellinen ihmettelee että on ukko kyllä kovas tikis💪😉
  13. Today
  14. -pyörä 15+38min -uinti 2600m Päivä availtu. Epistolana yllä kuvattu CSS-uinti. Alkuverroissa mietin, että tuleeko tästä mitään. Mutta lähdin kuitenkin uimaan, eikä se nyt ihan täysi fiasko ollut. Uin taktiikalla yksi sarja + 200m kevyttä pullarilla väliin. Kaikki muut paitsi viimeinen 400m meni ihan naku-uintia, ja tuo viimeinen astetta reippaammin pullari+lättärit. Ekan sarjan jälkeen päädyssä ihmetellessä huomasin, että jalat tärisee kuin haavan lehdet tuulessa. Eilinen sali plus matalan kadenssin pyöräily taisi vetää koipia vähän juntturaan. Tärinä vain voimistui loppua kohden ja siten oli luonnollinen päätös jänistää vika pidempi veto. En toisaalta tiedä onko noita pitkiä vetoja edes kovin järkevää tehdä - tekniikka ja/tai kunto ei oikein tahdo kestää pitkiä vetoja. Tuo 300m meni vielä just ja just sitä 1.38/100m tahtia, mutta uskoisin, että 400m matkalla olisin tuosta jo hivenen jäänyt väkisin jälkeen tärisevine jalkoineni. Tulipahan tehtyä nyt kuitenkin koko setti. Loppupäivä on vaan kevyttä pyöräilyä ja mahdollisesti about 10km kevyttä juoksua. Niin ja syöntiä, tässä varmaan tulee taas melkoisesti kulutusta tälle päivää.
  15. 13 km 4.58/ km.Aika jeps töpöttelyä koiran kaa,arska paistoi 🌞
  16. Toipuminen etenee. Tänään jo melkoisen normi päivä, yhteensä 16km (6+10). Kokeilin päivällä ottaa pieniä drillejä ja vikan kilsan juoksin vähän kovempaa, eikä keuhkoista irronnut kokkareita enää. Nokka vuotaa edelleen aika tavalla, mutta yleistila on hyvä eikä kevyt juoksu enää väsytä.
  17. Luulin jo @Pexrun peukun katkenneen kun ei illasta tullut kommenttia ja aamupäiväkin oli niin hiljainen. Onneksi ei nukkunut, pois. Keskiviikko 26.2 olihan se Rata jäädytetty luistelijoita varten, joten kumminkin se vauhtileikittely Pirkan uralla. 8,65km@5:32@127/155bpm Kävelystä spurtteihin, nousuakin oli maastossa ja joihinkin niihin osui vetoja myös. maksimivauhdit tuolla 2:37 hujakoilla. Rennosti. Jalat oli kyllä tukkoiset vielä eilisestä mälväyksestä. Kohta pääsee viettään bussissa 4h kera 4 vilkkaan lapsen ja sen jälkeen onkin varmaan ihan valmis hyppään laivasta myöhemmin illalla.😜
  18. 16,48km@5´39 Tänään muutama tunti unta enempi ja liikkeelle vasta päivän valjettua puoli kasin maissa. Helmikuu pisti parastaan kelin puoleen. Pakkasta seitsemän ja aurinko hohti pilviverhon takaa teräväreunaisena sumeana pallona. Hormoonihiiret jytäsivät keskiäkäisen harrastajan hölkkäreseptoreissa kelpo pöhinällä. Tunteesta voipuneena lipsahti jonkin sortin flou päälle ja tein toiseen päivään putkeen himpan pitemmän aamujalkailun. Rantatien pyörätie oli ohuelti luminen mutta melko pitävä ilman nastojakin. Vähän jäätä paikka paikoin mutta vastaavasti täysin sulia ja kuivia pätkiä. Niillä semisti vauhtileikitellen erimittaisia kiihdytyksiä välillä 30m-400m joissa loppuhuipennukset @3´30 haminoille. Hauskaa vaihtelua nyt kun enimmäkseen tullut hiippailtua kahta puolen kutosen vauhteja. Jaloissa tunne jäykkä ja etenkin takareidet tönköt. Vähän helpotti kun tuommoisen huippunopean spurtin päälle rallatteli rennosti vauhdin takaisin kuutoseen. Myöhäisemmän aamulenkille lähdön johdosta aamiainen tuli syötyä vasta varttia yli kymmenen. Sitten jo maistuikin mutta vaivatta tuli hölkkä tyhjällä vatsalla ja energiat riittivät. Edelliset syömiset iltapalan muodossa eilen töiden jälkeen klo 21. Mukava helmikuinen hölkkähetki kehittyi tästäkin. Nyt pikku hiljaa keskittymään iltavuoron haasteisiin. Liedellä muhii iso kattila makkarasoppaa. Siitä voi kauhalla vaatia vaikka kuinka olisi lusikalla annettu. Sitten pienet päikkärit ja iso muki kahvia. Evääksi pari omenaa joiden voimalla iltaysiin hierontatöitä💪
  19. Jahas, oli niin hieno aurinkoilma että menin Hakkariin Birgitanpolulle ennen töitä ja juoksin Siisvuoren päälle ja takasin vakiokivikkopolkulenkin 8.12K 57´10 7´01/K. Eilinen lepopäivä auttoi ja tämä oli hyvä kehittävä treeni. Huomaan että koko tämän alkuvuoden kun on laittanut töppöstä toisen eteen on tapahtunut kehitystä ts jos tässä 57v kehityksestä voi puhua. Olen juossut tämän lenkin 15 kertaa ja tämä oli 4. nopein Sarva nastarit alla, paikoin jäätä löytyi vielä mettästä mutta vähän sitä oli. Koetin kirjautua tänne FB kautta ja tohon tulikin mun nimeni, no parempi käyttää vanhaa nimimerkkiä. En tiedä saako tähän yhdistettyä kuvaa tähän nimimerkkiin-
  20. okei..täytynee testaa...mistä noista tietää..sit kun joku antaa kokemus peräistä infoo..se on parasta...
  21. Eilen pitkästä aikaa juoksuvetoja. Aamulla oli -6 astetta ja tiet oli onneksi hyvät tällä kertaa. 40min ja reilu 7km yhteensä sisältäen 10x1min @ 4:00-3:48 min/km minuutin hölkkäpalautuksilla. Sykkeet oli max 169 ja taukojen aikana laski pk-alueelle kevyessä hölkässä eli aerobinen kunto lienee parantunut. Töiden päälle ajoin pyörällä tunnin @ 63% ftp , sykkeet 127. Aeroasennossa ei ollut eroa sykkeisiin eli näyttäisi ongelma olevan, ettei asento pysy rentona kovemmissa vedoissa. Tänään aamusta sali sisältäen 3x5 kyykky, 1x5 mave ja 1x3 rive + vatsat. Illalla vielä teen 400m/200m uintitestin.
  22. En koe tällaista jakoa omalla kohdallani kovin mielekkääksi. En ainakaan ole koskaan tuntenut kuuluvani kumpaankaan leiriin (ehkä totuus olisi sitten liian karvas - olisin joko paska urheilija tai tyhmä kuntoilija). Mutta jos tällaista jakolinjaa on pakko käyttää, sanoisin että ottaen ketjun aihe huomioon, suurimmalle osalle alle 3h maraton vaatii enemmän urheilullista tekemistä kuin tällaista @huh huh:n kuvaamaa suuria elämyksiä tavoittelevan "boheemijuoksijan" asennetta. Siitähän koko keskustelu lähti liikkeelle: hän kuvasi boheemijuoksijaa, joka vain tavoittelee enkkapitkiksiä mutta sivuuttaa tylsät ja ei-kehittävät peruslenkit ja sitten ihmettelee, että kuinka ne muut pystyy vetää alle 3h. Siihen sitten heitin pienen piikin, että ehkäpä ne muut tekee niitä tylsiä peruslenkkejä. Hyvää keskusteluahan tämä on ollut. Aika harvoin tällä foorumilla ylipäätään enää mistään varsinaisesti väännetään, joten täytyy ottaa ilo irti aina kun siihen on mahdollisuus.
  23. mm75

    Suunto 7

    Julmaa: I wanted to believe Suunto had found some light at the end of the tunnel here, but mostly, I just got darkness. But…maybe that’s just the display turned off again. Harmi kun eivät pysty tuottamaan kilpailukykyisiä laitteita massoille ja keskittyminen pro-käyttäjiin lienee liian pieni siivu.
  24. Kuntoilijan ja urheilijan ero on se että urheilijalla harjoittelu on päivittäistä, mutta kuntoilija haluaa ottaa niistä muutamasta viikkokerrasta kaiken irti. Tässä on filosofinen ero. Sitten kun päälle sotketaan säännöllistä hyötyliikuntaa kuten työmatkapyöräilyä, niin kuntoilija saattaa kuitenkin hyötyä enemmän jos treenit ovat hiukat kuormittavampia. Kyllähän joku saattaa tällaisella kuntoilusysteemilläkin päästä 3h alle.
  25. X66

    Ke 26.2.

    Mattojuoksu 5 km @ 4:37. Piti hakea hiukan hitaampaa vauhtia kun takareisi vähän kanttasi viime viikolla. Tämä olikin mukavuusalueella alakynnyksen tuntumassa. Juoksukilometrejä tänä vuonna 32 ja juoksukertoja 6 (yleensä hiihtokaudella nolla).
  26. No totta kai kehittää. Kun kunto nousee, nousee vauhditkin, ja se kehitys voi jatkua todella pitkälle kun annostelee levon ja rasituksen sopivasti. Tietysti kehitys on vielä paljon parempaa jos vähän rikkoo rutiineja. Siis välillä pidempään, välillä kovempaa jne. Se on vähän olkiukkoilua rakentaa näitä malleja joissa pitäisi esim. juosta aina samalla vauhdilla, eikä koskaan muuttaa mitään. Eihän kukaan sillä tavalla toimi. Paljon järkevämpi olisi pitää vaikka syke tasaisena. Kas kummaa, vauhdit lähteekin nousemaan. Oma mielipiteeni on, että pitkät lenkit on yliarvostettuja. Ei joku yksittäinen pitkä lenkki kerro paljon mistään, mutta kaikki se mitä tehdään pitkän lenkin ympärillä kertoo jo paljon enemmän. Minun ajatusmaailmani on siis täysin päinvastainen tästä @huh huh:n ajatuksesta, että riipaistaan silloin tällöin joku hemmetin pitkä treeni ja jätetään se perustekeminen vähemmälle huomiolle. Minulle se tylsä, päivittäinen, rutiininomainen, aika usein suorastaan vastenmielinen (erityisesti talvisin kun on kylmä ja pimeä) perusjunnaaminen on kaiken kulmakivi. Sen ympärille se kaikki rakentuu. Kun se hoituu ilman että tarvitsee edes ajatella mitään, voi aloittaa varovasti miettimään että mitäs tässä oikein sitten treenattaisiin. Olen vain eri mieltä, eikä siinä ole mitään vaarallista tai ihmeellistä 😉
  1. Näytä lisää

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy