Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Kaikki tapahtumat

Tämä sivu päivittyy automaattisesti     

  1. Tunnin sisään
  2. Tällaiset videot ovat Polarilla kullan arvoisia. Siis hänelläkin on 15 miljoonaa tilaajaa ja hän ei nillitä yksityiskohdista niinkuin DC Rainmaker. Jokainen mittari tyyliin on peruskäyttäjälle riittävän hyvä. Olennaista on se, mikä nostetaan esille. Tässä Vantage nostettiin esille hyvällä tavalla kun puhutaan ei-urheilijoista. Se potentiaalinen asiakaskunta on valtava. Markkinoijana osaan itsekin luoda liikevaihtoa ja nämä ovat sellaisia juttuja, joihin panostaisin. Hakisin potentiaalia sieltä, missä sitä on. Mulla on M400 ja jokainen sitä modernimpi ja kehittyneempi mittari on varmaan sitä parempi. Eli kun tärkeintä on se, että se mittari toimii, eikä ole hajalla kuten mun aiemmat mittarit ovat olleet, niin ominaisuudet ovat toissijaisia. Ja sitten jos puhutaan jengistä, jotka lenkkeilevät vähemmän tai eivät ollenkaan, niin heidän vaatimustasonsa on vielä erilaisempi. He eivät edes tiedä tarvitsevansa ko. tuotetta ja silloin markkinoijan pitää kertoa: tämä on juuri sinulle, koska... Oon seurannut tuota kanavaa pitkään muun teknologian vuoksi, joten en törmännyt videoon vahingossa ja sen vuoksi uskoisin, että hän on aika suuri mielipidevaikuttaja.
  3. Baltsu

    Yleisurheilukausi 2019

    Ruotsalaisetkin paniikissa Kuiviston kanssa https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000006214787.html Jos vantaalaista foorumisteista ja hölkkääjistä puhutaan, niin @Snakster on kyllä ainoa joka ei ottaisi ehkä neniin Saralta. Crocksimies vetäisi hameen päälle ja lähtisi juoksemaan pakoon, Tuomas valitettavasti selittäisi jotain ujosti ja siinä vaiheessa Sara tinttaisi nekkuun. Snaksterin talibanterroristiulkonäkö aiheuttaisi niin paljon häiriötä, mihin Sara ei olisi valmis. Joka tapauksessa, hienoa, että meidän Sara pelottaa. Toisin kuin Peiponen, jota jo jotkut poronilkit kiusaavat.
  4. Today
  5. Ja miten nama pohjetreenit rytmitetaan juoksun kanssa ? Samana paivana juoksun jalkeen pienet pohje-raakit, vai enempi lepopaivina juoksusta ? Mita sanoo raati ? Toisaalta noissa lukee etta ei lepoa, toisaalta ei saisi kuitenkaan kai janne yht-akkia ylirasittua (jos tulee juoksun lisaksi viela voima-treenia Akilles-paralle).
  6. Kyllä ortopedit ovat huomanneet nilkan ja jalkaterän jäykkyyteen. Lääkkeeksi on tarjottu lähinnä pohkeen venytystä, mutta sillä tämä ongelma ei tule ratkeamaan. Eikä se ratkea myöskään uusilla kengillä. Jalkaterässä ja nilkassa on paljon pieniä lihaksia, joiden epäbalanssi voi aiheuttaa isoja ongelmia jos tilanne kroonistuu. https://www.vaildaily.com/news/vail-health-column-muscle-imbalances-created-by-ankle-injuries-can-persist-for-decades/ Tähän tarvittaisiin sekä kovan luokan ammattilaisen apua että omaa perehtymistä ja sitoutumista nilkan "uskonnolliseen" kuntouttamiseen.
  7. Nuo gonzot on kyllä ihan järjettömän oloisia. Ainut puuttuva harjoitus on "1x10km kisavauhtia".
  8. Olikos jokin ortopedi tai vastaava ottanut kantaa tuohin liikkuvuuteen. Eli kuinka kaukana on normaalista Minun jaloille parhaiten sopii Altra Escalantet, joissa on vaimennusta mutta jotka ovat pohjasta taipuisat ja siten tuntuu, että jalkaterä saa juostessa treeniä. Tosin jos ei voi juosta, niin kengät eivät toki mitään auta
  9. Itse asiassa pohjejumppaa voi tehdä ihan ilman välineitäkin. Itse aloitin päkiänousuilla, yhdellä jalalla ja pidolla. Päkiäpidot piti tehdä niin, ettei tule kovaa kipua. Tyypillisesti noin 20-45 s per jalka ja noin 8 toistoa kummallakin. Pari kertaa viikossa. Pohje alkaa hapottamaan alussa (tai siis meikämannen pohje alkoi 😉), mutta tässä kehittyy todella nopeasti. Tästä oli juttua Juoksija-lehdenkin aikaisemmissa numeroissa.
  10. Tota ma ajattelin. Sitten rupesin ihmettelemaan, etta saako silla tarpeeksi vastusta? Nauhaan kohdistuvat aikamoiset voimat, kun yhteen akillekseen tulee enemman rasitusta kun juoksijan koko paino (juoksussa kun tavallaan hypataan jalalta toiseen). Sen kuminauhan pitaa siis olla tosi jaykka etta vastusta olisi tarpeeksi Akilleksen hetkauttamiseksi. Mutta ehka semmosia on. Pitaapa kayda kaupassa tutkimassa...
  11. Nilkan tilanne on edelleen hieman parantunut, mutta eteneminen on äärimmäisen hidasta. Viime aikoina olen alkanut kallistua sille linjalle, että nilkan ja jalkaterän lihasten epätasapainotila on yksi ongelmien suurimmista aiheuttajista. Tämä selittäisi sen(kin), ettei nilkassa ole ainakaan selvästi mitään pistävää paikallista kipua, vaan lievä kiputila ja jäykkyys ja yleinen "hankaluus" kohdistuvat laajalle koko nilkan ja jalkaterän alueelle. Mutta mitenhän tämän saisi ratkaistua? Olen yrittänyt viime viikkoina vahvistaa peroneuslihaksia sekä tasapainoilulla että kuminauhavastuksen avulla. Mutta sen perusteella mitä olen lukenut, niin pitkälle edennyt jalkaterän (tai minkä tahansa alueen) lihasten epätasapainotila on äärimmäisen haastava korjattava. Toisilla siinä kestää puoli vuotta, toisilla vuosi, toisilla voi mennä 10 vuotta, ja jotkut eivät onnistu pääsemään ongelmasta koskaan. Aiheeseen liittyvää luettavaa: https://www.impossible-takes-longer.com/
  12. Pohjetreeniä voi tehdä myös kotikonstein käyttämällä jumppakuminauhaa vastuksena. Onnistuu myös istuen.
  13. Ja tota isometrista mitä jotkut jutut suosittaa on se että pitää esim. tuon prässin ylhäällä jonkin aikaa, esim. 5-10s niin että lihas ei supistu eikä veny pituutta mutta työskentelee. Sitten rauhallisesti ja hallitusti alas. Mahdollisesti nilkan eri nivelkulmissa eli korkeammalla ja matalammalla. Sama mahdollisuus seisaaltaan varpaille nousuissa.
  14. Itse sain ohjeeksi luotto-fyssariltani, että tuo liike on hyvä tehdä välillä seisten, eli tanko olkapäille smith-laitteessa, päkiän alle lankku tai vastaava, jotta pohkeelle ja päkiälle tulee iso liikesarja. Parin kuukauden välein vaihto. Seisten 3-4x6-8 toistoa, istuen 3-4x10-12 toistoa. Ja teen nuo paljain jaloin, jotta voin varmistaa, että päkiä toimii varmasti suorassa.
  15. En päässyt keskustaan salille, kun metro ei kulje sinne saakka vedenpaisumuksen vuoksi, joten pitää nyt demota täällä Otaniemessä, jossa on surkeat laitteet, mutta onneksi tämä laite on suht samanlainen joka paikassa. Siis pointti on se, että tämän voi minusta tehdä ennen lenkkiä millä kengillä hyvänsä. Nyt on Hokat, joilla on tarkoitus juosta reipasta. Toistoja voi olla fiiliksen mukaan 10-15, sarjoja 3-4. Yritän yleensä tehdä vaikkapa sellaiset 40-45 yhteensä. Laitan tuossa polvien päälle yleensä vielä pyyhkeen, ettei hinkkaa ihoa, mutten nyt ehtinyt, koska oli 10s ajastin.
  16. ErAh

    Nike Pegasus

    Ei tullut pegasuksia koriin mutta Terra Kigerit. Hyvä että Nikekin ottaa polkujuoksun vakavasti, kilpailu tekee aina hyvää tossujen kehittymiselle. Mietin kyllä olisiko Pegasus trailit olleet parempi valinta, mutta KK83 saattaa olla hieman turhan teknistä niille, sikäli kun viivalle saa itsensä kammettua.
  17. Baltsu

    Nike Pegasus

    Sportamoressa nyt aika paljon tuotteita 25% alessa. Mm. musta Pegasus Trail 106,90€ ja lila Pegasus Turbo 2 hintaan 147,90€.
  18. Kyllä Nikeilla minäkin useimmiten teen. Sinisillä Pegasus 35:lla, toki aina joskus jollakin muillakin. Cross fit-kengät on Sauconyn, mutta en mä oikein ota niitä mukaan, jos en tee jotain rajua kuten prässiä. Ei ne juoksukengät pohjejutusta niin pilalle mene, eikä ainakaan noilla ole edes väliä, kun niillä on juostu jo 800+ km.
  19. jtv76

    Hoka One One

    Minulla esim. 12 eri lenkkari kierrossa kuudelta eri merkiltä ja dropit vaihtelee 4-12mm niin noissa ollut ainoastaan ongelmia jalkojen kanssa, ilmeisesti ei vain minun adkellus sovi tuohon kenkä malliin.
  20. perttu

    Cooper

    Sami ei ehkä hapenotolta ihan Harrin tasoa eikä niin innokas juoksija mutta toisaalta tasatyönnöllä varmaan olisi voittaja. Eli vähän eri vahvuudet kai heillä hiihdossa ja osin aikakauden sanelemat.
  21. ruiskarhu

    Cooper

    Cooperiin hiihtäjän pk-mk -kestävyysprofiili sopii erinomaisesti. Uran jälkeen pk:ta lieneekin aika helppo ylläpitää suht hyvänä, mutta mk-osasto kärsii, eikä sitä hetkessä lähellekään entisaikojen tasoa nosteta. Tämä tietysti vaikuttaa cooper-tulokseen.
  22. Spica

    Cooper

    Harri oli parhaimmillaan mitattuna 13.54 vitosen juoksija. Samin cooper-ennätys 3890m enteilee n. 15.30-15.40 vitosen aikaa markeasti. Onhan siinä ollut eroa. Cooperin pituuksissakin siis luokkaa reilu 400m pyöreästi. Kyllähän 4-5000km hiihtoa peruskuntoa ylläpitää. Tiukkaa kyllä tekee ylläpitää 3700m cooperia varmaan kenelle vain (toki varmaan muutakin tehnyt) (jossa kunnossa melkein pitäisi olla, jos 2vko cmvaroajalla aikoovjuosta 3750m?).
  23. Eikö se ole @Baltsu itse? Ainakin samanvärinen paita. Tosin kengät on niket.
  24. Ben!

    Cooper

    Voi olla että muistan väärin, mutta jostain on jäänyt mielikuva että hiihtää edelleen 4000-5000 km per talvi. Hiihto ei tietenkään vastaa juoksua, mutta aika hyvin tuon pitäisi ylläpitää peruskuntoa. Pienemilläkin hiihtomäärillä on joskus juostu kohtuullisesti Coopperia.
  25. Baltsu

    Hoka One One

    Nilkka saattaa mulla kipeytyä kyllä uudentyyppisistä kengistä, jos juoksen useampana päivänä samoilla tossuilla. Luulen, että se johtuu dropin muutoksesta. Tapahtuu monilla eri merkeillä. Sitten kun on juossut pari viikkoa, ei tule enää mitään. Polven kanssa ei ole ollut kengistä aiheutuvia ongelmia koskaan.
  26. Tolla kuvan jaballa on kylla aika karskeet pohkeet ! Tuskin hanta ainakaan Akilles vaivaa ! Kiitos vinkeista !
  27. Mulla on tollainen T-Stand, kuva ohessa. Auttaa akillesjänteen ja pohkeiden kireyksien kanssa. Suosittelen, ettei käytä jos jänne on kipeä. Toinen, mitä käytän on tuo salilaite, missä painot tulevat polvien päälle (kuva ohessa minkä tyyppinen laite). Laitan 65-70kg. Käytän sitä niin että päkiöillä paino ja lasken ensin jalan alas ja sitten nostan ylös. Teen jotain tyyliin 4x12 toistoa 1-2 krt viikossa. Mulle ei oikein sovi se laite, missä seistään ja painot olkapäillä. Tämä ei varsinaisesti ole kuntoutusta, vaan vahvistamisasioita.
  1. Näytä lisää




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy