Jump to content
Juoksufoorumi.fi










Sign in to follow this  

About This Club

"Tukiryhmä" parin tai useamman kilon laihduttamista suunnitteleville.

  1. What's new in this club
  2. Tänään aamupaino 82,5kg ja vielä iltapainokin 82.9kg. Hitaasti, mutta varmasti putoaa. Onhan tässä reilusti aikaa vielä vuoden loppuun ja uudenvuoden lupauksia en harrasta. Ilmeisesti iltapaino on se virallinen ?
  3. 3kk olisi vielä aikaa n.3,5kg pudotukseen. Nyt on vähän jämähtänyt paikoilleen puntari. Pienessä nälässä pitää kuitenkin koko ajan olla ja annoskokoja vissiin vähän vielä pienentää. Kynsiä tulee syötyä aika usein ha ha.
  4. Samoja haasteita täälläkin. Itse olen myös pitänyt cheatti-päiviä, eli syön vähän enemmän tavallista ruokaa ja myös herkkuja, esim kerran viikkoon tai joka toinen viikko. Pitkäaikainen painonpudotus vaikuttaa myös hormoonitasoihin (esim leptiini ja greliini) jotka voivat johtaa siihen että elimistö menee säästöliekille. Olen myös mitettinyt sitä että vaikka rauhallinen juoksu polttaa varmaan liikuntamuodoista suhteessa eniten rasvaa, eikös elimistö voi kehittyä siinä pitkällä aikavälillä taloudellisemmaksi, joka taas vaikeuttaa painonpudotusta? Esim salitreenissä tai intervallissa taas lihaksiin tulee vaurioita joiden korjaaminen kai kasvattaa myös lepoaineenvaihduntaa ainakin pariksi vuorokaudeksi.
  5. Liian nopea laihtuminen ei ole hyväksi. Elektrolyyttiarvot voi mennä poskelleen ja ainakaan mitään ultria silloin kannata juosta. Pumppu voi pettää. Aluksi tietysti lähtee nestettä ja paino putoaakin nopeasti. Rasva sitten alkaa vasta kunnolla tirisemään.
  6. Moi! Olen ehkä hieman väärä ihminen olemaan täällä painonpudotusclubissa, mutta oma painonpudotus ansainnee kuitenkin kuulua tänne vaikkakin sille ei olisi ollut edes tarvetta. 2015 joulukuussa painoin 76kg 2016 tammikuun lopulla painoa oli 65kg. (kävin puntarilla sattumalta, kun ystäväni väitti minun laihtuneen hirveästi) Tällä hetkellä painoa on tuo samainen 65kg. Pituutta on siis 182cm. Miten 11kg lähti kahdessa kuukaudessa? - Innostuin juoksusta ja joulu- sekä tammikuussa juoksin molempina kuukausina 600km eli yhteensä 1200km. Kaikki juoksut olivat aikalailla kevytvauhtisia. - Juoksin aamuisin. En syönyt aamupalaa ennen hölkkiä. Olen huono syömään aamulla. Söin iltaisin ennen nukkumaanmenoa. - Innostuin parantamaan maailmaa omalta osaltani ja jätin liharuoat kokonaan pois ruokavaliostani. Ruokavalion tuli sisältämään noin 80% hiilaria, 10% protskua, 10%rasvaa. - En juonut alkoholia näiden kahden kuukauden aikana, enkä oikeastaan seuraavan puolen vuoden aikana. Paino on putosi. Kuihduin parissa kuukaudessa melkoisesti. Ei ihme että helmikuussa Endurance 24h:lla tunsin olevani elämäni parhaassa kunnossa, mutta siitä huolimatta kroppa ei jaksanut kuin pinkoa 100km 12tuntiin rajun kuihtumisen seurauksena. Toki tuo oli elämäni ensimmäinen ultrajuoksukin. Tuon jälkeen paino on pyörinyt 65kg ja 67kg välissä. Olen oikeastaan ainoastaan muuttanut sen, että rasvaa syön nykyään enemmän, joka tuolloin painonpudotuksen aikaan oli liian vähäistä. 67kg painoin kuin olin kesällä 2kk loukkaantuneena.
  7. Päätin myös liittyä Clubiin vertaistuen vuoksi. Tavoitteena paino 79.9kg (nätti lukema) alkupaino oli 89,8kg keväällä. Nyt mittasin tänään 83,7kg. Pitkään paino pyöri tuossa 85-86kg eikä oikein millään laskenut. Tämän jälkeen pienensin jonkun verran aamupalaa ja Benecol rasvaa käyttöön. Tykkään syödä illalla, mutta kello 18.00 jälkeen syömistä myös vähensin. Onkos kukaan heti aamulla käynyt pienellä lenkillä tyhjällä vatsalla tai kai sitä voisi vähän urheilujuomaa ottaa alle ? Ainakin kehonrakentajat käyttää dieetti kaudella tätä menetelmää. Muuten tuo paino laski nyt muutamassa päivässä melkein kilon, kun on ollut vähän flunssanen olo ja liikuntaa 0km. Veikkaisin, että ihan kusemalla, kun 2h tunnein välein saa käydä. Kusemisflunssa siis
  8. Jos ei syö joka päivä, niin voi laskea muutaman tyypillisen päivän, jonka jaksaa laskea. Itse aloitin tuossa kesälomalla, jolloin oli mahdollisuus punnita. Samalla oppi arvioimaan. Työpaikka ruokalan lounas menee arvion perusteella. Perus salaatti-, leipä- ja juoma-annoksesta olen tehnyt yhden aterian, joten sen saa syötettyä aina yhdellä napin painalluksella. Loput eli pääruoka menee silmämääräisesti arvioimalla, kun on kotona tottunut punnitsemaan. Oman kokemuksen myötä tullut vaan vahva epäilys, että moni muukin syö todellisuudessa liian vähän samalla kun treenaa. Aineenvaihdunta menee säästöliekille, mistä taas tulee epätoivottuja vaikutuksia.
  9. Latasin Yazion sovelluksen ja ihmettelinkin sitä tovin. Tuo kaloreiden laskeminen taitaa kaatua siihen ettei ole mitään käsitystä paljonko jossain lounasravintolan lounaassa on kaloreita. Sehän menee ihan täysin arvailuksi.
  10. Joo. Näitä keinoja ja neuvoja on varmaan yhtä monta kuin neuvojaakin. Varmaan aika henkilökohtaista mikä sopii kellekin. Itse tiedän että olen aika lailla hiilarilla käyvä ollut, joten siks pyrin pikkuhiljaa lisäämään rasvaa. Nyt energiatavoite: 40% hiilareista 25% proteiinit ja 35% rasva. Lisäravinteena vaan kromi joka auttaa vähän sokeritasapainoon ja rasvanpolttoon.
  11. Itse olen myös yrittänyt painoa tiputtaa sen 2kg. On muuten vaikeaa kotioloissa. Mutta viikon lapinvaelluksen aikana paino tippui 3kg josta 1kg on kohta tullut takaisin. Eli aika vaikea pitää. Vaelluksella paino tippuu sen takia että ruokaa on vähemmän kun kuluttaa, eikä kalaakaan tullut tänä vuonna kovinkaan hyvin. Vaellusreissulla tuota nälkää ei oikein huomaa tai siihen tottuu. Teskun mittauksessa rasvaa oli 10,3% viimeksi kun mitattiin. Pysynyt kaikissa mittauksissa 10-11% välillä. bmi:stä ei hajuakaan. Painoa nyt 83kg ja pituutta 183cm. Eli auta kai muuta kuin elää aluksi viikko "nälässä" ja katsoa mitä tapahtuu
  12. Nimesin nyt tukiryhmäksi kun tämä tuntuu olevan niin perhanan tuskasta. Toki jos painoa on enemmän niin voisi kuvitella helpommin tiputtavan siitä aluksi muutaman kilon. Mutta eiköhän ne viimeiset kilot ole kaikilla yhtä tiukassa. Nyt mulla on ollu viikossa yksi päivä jolla pitäs saada aineenvaihdunta kierroksille ja sitten 6pv niukemmalla ravinnolla. Vois koitella tuota Yaziota. Toki jos ei paino tipu niin ei tule miinuspäiviä tai sitten ne kertyy vain pirun hitaasti.
  13. Ainiin... Kun tää oli semmonen tukiryhmä pudottajille, niin täytyy kai välittää osanottoni, kun olet noin tosi tosi lihava :D ;) ;) (itselläni tuo bmi onkin vain 27,5 ;))
  14. Minulla ei ehkä ole noin tiukassa kun varaa pudottaa on vähän enemmän? Ootko Seppo kokeillut esim sitä Yazio applikaatiota tai vastaavaa, jolla saa selville paljonko kaloreita tulee päivässä, ja onko riittävän monipuolista. Mulla nyt takana 5 viikkoa ja - 3 kg. Ja kaikki tämä sillä että syön riittävästi, eli enemmän! Tavoitteena on syödä suhteessa enemmän rasvaa ja proteiinia, jotta rasvanpoltto tehostuisi. Maanantaina menen Aeroscan testiin, jolla saan arvot rasvan kulutuksen osuudesta. Uusintatesti 3 kk päästä. Jotenkin tuo logiikka menee siten, että ensin viritetään aineenvaihdunta isolle syömällä riittävästi ja sopivan usein. Sitten niillä miinuspäivilläkin saa oikeasti jotain aikaan. Jos syö vaan vähemmän herkkuja, niin lihasten energiavarastot tyhjenee vaan väliaikaisesti, mutta yhdellä herkkupäivällä tulee se 3 kg takaisin. Tämä on huomattu niin monta kertaa, että nyt pitäis saada pysyvämpää aikaan. Rasvaprosentti oli nyt 14, joten eiköhän se siihen hieman alle 10:n saa vedettyä.
  15. Painoa pitäisi pudottaa vain 2-3kg, mutta jo on kilot tiukassa. Tuota hölkkäilyä tulee ihan reilusti viikossa ja iltaisin jääkaappi pysyy kiinni, mutta silti kilot tuntuu vain pysyvän. Ilmeisesti pitäis olla viikolla vielä tiukempi syömisten suhteen. Pitäiskö lounallaa jättää puolet annoksesta syömättä tai sitten siirtyä johonkin salaatin puputtamiseen.
  16.  
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy