Jump to content
Juoksufoorumi.fi

  • entries
    76
  • kommenttia
    112
  • views
    5 867

vk 13 / 38 ja ennätykset paukkuu


Runningidiot

391 katselukerta

 Share

Kännykkä piippasi vieressä juuri kun aloin tätä kirjoittamaan: sähköposti otsikolla "Stay motivated, august will be here soon", terveisin Ironman korporaatio. Ihan sopiva muistutus juuri tähän hetkeen kun takana on surkean elämäni määrällisesti kovin harjoitusviikko ikinä, ja kroppa tuntuu melko väsyneeltä varsinkin kun olen jatkanut eilen ja tänään vielä kovempia treenejä. Tuntuu että olisin tahkonut näitä harjoituksia jo ties kuinka kauan mutta viikkomääränä tuo 13 / 38 on vasta kolmasosa koko ajasta! Loppuviikko menee onneksi kevyemmin ja viikonlopuksi menen kellumaan Nokian kylpylään ja hörppimään jotain tyttömäisiä drinkkejä.

 

Tämän kevyen viikon jälkeen alkaa vielä neljän viikon Base 3, joten peruskunnon hinkkaamisesta en pääse pakoon vieläkään. Trainerpitkikset alkavat kyllä puristamaan päätä sen verran että täytyy varmaan alkaa ottamaan polven salliessa pidempää hölkkää välillä ohjelmaan. Salilla en retostele enää maksimivoimatreeneillä vaan nyt ylläpidetään voimia. Käytännössä nelisen sarjaa per liike; pari kevyempää kymppiä ja perään pari kovaa kasia tms. Yläroppaa on tietenkin pakko edelleen rasittaa välillä kunnon painoilla koska se on niin miehekästä ja machoa.

 

MA: uinti 1h pääsarjana 15x100m + päälle lenkki 50min Z2 reppu selässä. Illalla penkkiä ja leuanvetoa.

TI: trainerissa 1h30min Z2/Z3 (3-5min Z3, yhtä pitkä palauttelu Z2). Illalla kyykky. 

KE: uinti 70min pääsarja 8x200m. Illalla pystypunnerrusta, kulmasoutua ja keskivartaloa.

TO: trainerissa 4h.

PE: uinti 40min

LA: traineria 65min josta 35min tempona. Illalla 65min Z2/Z3 vauhdikas lenkki Pirkkolan maastossa mikä jostain syystä kulki kuin unelma!

SU: uinti 65min pääsarja 2x1000m (kolmas tonni jäi haaveeksi, luovutuksella). Illalla maastavetoa ja muuta jalkahömppää.

Saldona noin 13,5h.

 

Torstaina tuli kesken treenin päätös vetää neljäskin tunti ihan mielen lujittamiseksi. Ei ollut ehkä ihan loppuun asti mietitty strategia kun eväänä oli vain yksi geeli ja puolikas banaani ja vettäkin piti lopussa hieman säännöstellä. Viimeinen tunti oli polvelle, perseelle ja niskalle aika tuskainen kokemus mutta se pää varmaan kyllä kovettui. Sen verran jouduin maksamaan tästä treenistä että perjantain uinnista ei tullut yhtään mitään. Tarkoitus oli uida vauhdikkaampia vetoja ja treenin edetessä jouduin vähän väliä tinkimään joko vedon pituudesta, vauhdista tai palautusajasta. Lopussa vedot olivat jo 50 metrisiä ja palautukset 45 sekuntia ja silti jouduin lopulta antamaan periksi ja lopettamaan touhun kesken.

 

Viikon parasta antia oli kevyesti kulkenut juoksulenkki launtai-illan hentoisessa lumisateessa. Puissakin oli kaunis lumipeite ja tossuissa mukavasti pitoa tamppautuneella kostealla lumella. Superb.

  • Like 2
 Share

3 Comments


Recommended Comments

Traineriss 4h! Respect! Huhhuuh.. Itsellä tuo 2h on jo lähes maksimi, mut kaipa tuo on asenne kysymys kun itsellä ei ole täyttämatkaa edessä. Tosin kyllä mä oon koko ajan pohtinu Lahden kisoja. Saas nyt nähdä. Mahdollisuuksia olis suoritukseen, mut en tiedä olisinko sitten tyytyväinen. 

Hyvältä näyttää näin muuten nämä sun treenit. :) Mielenkiinnolla odotan miten kovaa menet kesällä.

Link to comment

Olen sitä istunnon pituutta hiljalleen hilannut ylöspäin puoli tuntia kerrallaan niin se ei tunnu aivan niin pahalle. Hirveää sontaahan se silti tietenkin on mutta pakollista varmaan jos meinaa että jaksaa sen 180km kesällä ajaa.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy