Jump to content
Juoksufoorumi.fi

  • entries
    76
  • kommenttia
    112
  • views
    5 867

vk 9 / 38


Runningidiot

323 katselukerta

 Share

Jälleen viikko lähempänä kuolemaa. Auotaanpa tällä kertaa hieman tarkemmin mitä on tullut tehtyä. 

 

MA: Aamupäivällä 1800m uintia peruskestävyystreeninä. 300m vaparia, 3x100m pullarilla, 200m vaparia, 2x100m pul... jne. Palautukset 15-30 sekuntia. Alku ja loppuverryttelyt lisänä.

Illalla salilla leuanvetoa 5x5 25kg lisäpainolla sekä kulmasoutua 4x6 95kg. Palautukset 3 min.  

 

TI: Aamupäivällä 90 minuuttia trainerilla Z2-Z3 eli pääasiassa syke 115 kulmilla ja välillä muutamien minuuttien pätkiä 125-130 tienoilla.

Illalla salilla alkulämpöjen jälkeen kyykkyä 5x5 130kg 3min palautuksilla ja 3x25 pohjejumppaa minuutin palautuksilla. Lisänä lonkankoukistaja / sisäreisijumppaa.

 

KE: Uintia 1700m vk treeninä eli verryttelyjen lisäksi 6x200m 90 sekunnin palautuksilla sellaista vauhtia millä juuri jaksaa tuon 200m painaa. Minun kohdallani näyttäisi tarkoittavan noin 2:12min/100 vauhtia.

 

TO: Aamupäivällä trainerilla 2,5h tasaista pk-jynssäystä sykkeen ollessa noin 115. Tylsää mutta tarpeellista.

Illalla ensin penkki 5x5 125kg ja sen jälkeen maastavetoa 5x4 135kg. Taas 3 minuutin palautuksia.

 

PE: Aamupäivällä trainerilla ensin 25min Z2:lla ja sen jälkeen 30min tempo syke siinä 130 ja lopuksi 5min jäähdyttely. Nuo tempot vedän koko matkan aeroasennossa mikä on hieman puuduttavaa mutta tekemisen meininkin siinä on.

Illalla ruuhkauintia 2000m: verryttelyjen lisäksi 1000m ja 2x200m tasaisen tappavaa. Ei ollut yhtään energiaa ja uinti oli viikon surkeinta niin teknisesti kuin tahdillisesti.

 

LA: Työmatkat apostolin kyydillä eli menomatka palauttelevaa Z1 30min ja kotiinpäin kiertotietä 40min Z2. Polvi ei oireillut.

 

SU: Aamupäivällä annoin itselleni luvan tehdä ensimmäistä kertaa kuukaisiin lyhyen voimaharjoituksen trainerilla: alkuun 30min Z2 ja sen jälkeen 30min siten että noin 6x3min vetoa todella raskas vaihde silmässä. Keskittyminen paikallaan pysyvään yläkroppaan sekä tehokkaaseen pyörittämiseen ja polvien linjauksiin. Kadenssi noin 65 näissä vedoissa. Ai että teki hyvää ja polvi kesti! 

Illalla salilla keskivartaloa 30min. Istumaannousuja, lankutuksia, pyyhkijöitä, dragon flageja.

 

Lajitreeniä kertyi noin 11h 10min. Ensi viikolla tiedossa on harjoitusohjelman määrällisesti kovin viikko eli 12,5 tuntia, mutta aion kerryttää suuren osan tuosta ajasta ajamalla yhden 3,5 tuntisen pätkän trainerilla. Ainakin pää ja perse kovettuu.

 Share

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy