Get Adobe Flash player
+ Vastaa ketjuun
Sivu 3/10 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 35 - 51 / 156
    Liittymispäivä
    20.08.2006
    Sen verran tarkennusta edelliseen viestiini, että ostin sukset keväällä 2005 Atomicin maahantuojan asiantuntijalta, joka oli myymässä vanhaa varastoa hintaan 199 € Jyväskylän HS-kisoissa. Pari valittiin kolmesta mahdollisisesta, joten ihan viimeistä paria ei tarvinnut ostaa. Kuitenkin sukset olivat olleet varastossa yli vuoden ilman suojavahaa.

Pohjustuksesta sen verran, että kokemusta löytyy vuodesta -77 asti. Tein pohjustuksen Swixin ohjeiden mukaisesti ja suksia tietenkin voitelin ahkerasti, koska takapainealue harmaantui helposti. Käytössä kunnollinen voitelurauta, voiteluteline sekä harjat, joten en millään jaksa uskoa, että luistamattomuus olisi ollut pojustuksesta tai voitelusta kiinni. Voiteluraudassa käytän aina valmistajien suosituslämpötiloja, joten tuskinpa itse poltin pohjia. Pulvereita en käytä, koska ovat kalliita.

Joka tapauksessa luisto-ongelma korjaantui minun tapauksessa hionnalla eli jostain syystä pohjat olivat tukossa/palaneet eivätkä imeneet voidetta. Tehtaan kuvioon en osaa ottaa kantaa. Nyt kuviona on suora 7, johon laitan tarvittaessa kevytkuvion päälle. Nyt olen suksiin tyytyväinen.

Keväällä 2006 Vuokatin Intersportissa myyjä kertoi, kuinka erään merkin kanssa saa tehdä tavallista enemmän töitä luiston eteen. Hän esitteli myös Atomicin Worldcup -mallin, jossa pohja oli silminnähden toisenlainen kuin vanhemmissa RS11-malleissa. Olisiko kokemuksia tai mielipiteitä Worldcup -mallista?

Liittymispäivä
    23.01.2006
    Viestejä blogissa
    3
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Jokeri Katso viesti
    ostin sukset keväällä 2005 Atomicin maahantuojan asiantuntijalta, joka oli myymässä vanhaa varastoa hintaan 199 € Jyväskylän HS-kisoissa.
    Niin täällä Huhtasuollahan oli kisateltassa hyviä tarjouksia. Itsekin kiertelin katselemassa ja vähäisiä ropojani tuhlaamasssa minkä talkootehtäviltä ennätin, mutta suksitarjonnasta en ollut vakuuttunut. Mutta hyvä juttu kun sait Atomicit toimimaan.

Miquelin kanssa olen kyllä vähän samaa mieltä että Atomicilla on laatu ollut laskusuunnassa viime vuosina. Valitettavasti. Kaiholla vain voi muistella kun sai Atomicin ARC suksilla päästellä menemään. Sen parempia suksia ei ole vastaan tullut. Sillloin juniorina suksivalinta oli muuten todella helppoa - ARC:t piti saada koska Myllylä hiihti samanlaisilla. Sen jälkeen onkin Atomiceilla tullut hiihdeltyä, mutta nyt on hieman alkanut luotto hiipumaan ja aika kokeilla uutta.

Liittymispäivä
    20.08.2006
    Onko kenelläkään kokemuksia salomonin suksista? ainakin viime syksynä kallesportissa niitä kauppasivat ja kehuivat kovin olevan hinta/laatusuhteelta hyvät. Muistaakseni sanoivat, että kalliimman luokan sukset on valmistettu fischerin tehtaalla!
    Massa on voimaa ja voima on nopeutta

Liittymispäivä
    25.10.2005
    Visseri niitä kapuloita teki vielä viime vuonna, mutta en tiedä tekeekö enää
    (Amer osti Salomonin Atomicin rinnalle)... Ihan niinkui muistaisin, että aikoivat tehdä oman tehtaan jonnekin keskiseen eurooppaan???
    Jens Voigt doesn´t know where you live, but he knows exactly where you will die...

Liittymispäivä
    01.04.2006

Thumbs up

Taitaa se vielä tämän vuoden niitä valmistaa(fischer),uudessa hiihto/juoksu lehdessä oli juttua muistakin suksista.Salomonilla ainasksi joku hurri voitti Wasa-hiihdon....soipa peli varmasti!itte aattelin kokeilla peltosen uutta ??zenittiä.

Liittymispäivä
    03.07.2006
    Otin viime keväänä Puhokselta Salomon-testiparin (luikkarit) Pogosta-viikonlopuksi koekäyttöön. Puolimetrinen pytty oli kotiintuomisena. Tilasin sitten Salomonit itsellenikin täksi talveksi.

hiihtäjän veri on verta sakeampaa

Liittymispäivä
    20.08.2006
    Kallesportissa näyttäis olevan hiihtokaudenavaus 11.11.06.
    Massa on voimaa ja voima on nopeutta

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Terve!

Onko enemmän hiihtävillä kokemusta Atomicin uusista malleista. Mulla olis mahdollisuus saada ostaa Atomicin suksia edullisemmin kuin muita joten taidan päätyä tähän merkkiin. Hiihto on minulle juoksun tukiharjoittelua, eli en ole mikään kilpahiihtäjä. Haluaisin kumminkin sukset jotka toimivat hyvin. Atomicin malli Worldcup classic on ehkä turhan hieno minulle, mutta ajattelin itselleni mallia Atomic Race classic. Hinnoiltaan se on ilmeisesti vastaava kuin vanha rc 10. Onko kenelläkään kommenttia tästä mallista? Lisäksi haluaisin tietää mikä on softin ja hardin ero hiihdettäessä. Minä olen melko voimakas jaloistani, pitäiskö tämä huomioda jotenkin suksia valittaesa?

Liittymispäivä
    23.08.2006
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti staM Katso viesti
    Terve!

Onko enemmän hiihtävillä kokemusta Atomicin uusista malleista. Mulla olis mahdollisuus saada ostaa Atomicin suksia edullisemmin kuin muita joten taidan päätyä tähän merkkiin. Hiihto on minulle juoksun tukiharjoittelua, eli en ole mikään kilpahiihtäjä. Haluaisin kumminkin sukset jotka toimivat hyvin. Atomicin malli Worldcup classic on ehkä turhan hieno minulle, mutta ajattelin itselleni mallia Atomic Race classic. Hinnoiltaan se on ilmeisesti vastaava kuin vanha rc 10. Onko kenelläkään kommenttia tästä mallista? Lisäksi haluaisin tietää mikä on softin ja hardin ero hiihdettäessä. Minä olen melko voimakas jaloistani, pitäiskö tämä huomioda jotenkin suksia valittaesa?
    En varmaan kuulu tuohon ryhmään "enemmän hiihtävät", kun lumipäivistä suurinosa tulee alamäkihiihdossa. Vastaillaan nyt kuitenkin jotain, kun on muutamassa suksiesittelyssä tullut käytyä. Paremmin tietävät voivat sitten jatkaa..

Tuo softin ja hardin valinta riippuu hiihtäjän painosta, eli samanpituisista suksijoista selvästi eripainoiset voivat kuitenkin valita itselleen sopivat hiihtimet. Saman voi havaita sillä perinteisellä paperitestillä. Tuossa vielä taulukko:
    http://www.atomicsnow.com/atomic.php?id=32&f=5&s=207
    Voimakkaammassa potkussa suksi taipuu enemmän, joten jos olet painorajoilta softin yläpäässä, kannattaa ihan suosiolla valita hardit. Tietenkin paras olisi päästä kokeilemaan molempia, mikä nyt kuitenkin harvemmin onnistuu.

Liittymispäivä
    19.10.2006
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Epezz Katso viesti
    Osaisiko joku Jyväskyläläinen suositella oikein nimeltä jotakin liikettä, mistä taatusti saa ammattitaitoista apua?
    Itse olen melko tuoreena Jyväskyläläisenä ostanut sukset Sportiasta (Seppälä). Kiertelin kaikki urheilukaupat ja Sportiassa homma toimi hienosti. Palvelu oli loistavaa ja luotin ex-kilpahiihtäjän ammattitaitoon.

Saattahan muistakin urheilukaupoista ammattitaitoa löytyä, mutta ehkä ne ei ole osunut minun kohdalle.

Liittymispäivä
    18.05.2006
    Muistaako kukaan, mitä viimeisimmässä juoksu-hiihto lehdessä sanottiin Madshusin suksista? Siinä oli joku välinetesti. Tai onko kellään kokemusta Madshusin terrasonic suksista? Tänään olisi Puhoksessa kyseiset sukset tarjouksessa.
    Hiihtelen enemmäkseen luistellen, mutta jos pakkaskeleille ostaisi perinteisen sukset.

Liittymispäivä
    16.11.2005
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Samuli Katso viesti
    Muistaako kukaan, mitä viimeisimmässä juoksu-hiihto lehdessä sanottiin Madshusin suksista? Siinä oli joku välinetesti. Tai onko kellään kokemusta Madshusin terrasonic suksista? Tänään olisi Puhoksessa kyseiset sukset tarjouksessa.
    Hiihtelen enemmäkseen luistellen, mutta jos pakkaskeleille ostaisi perinteisen sukset.
    Itsekin hiihdän 95% skate ja se n.5% pertsaa. Tuolloin pertsansuksella ei niin suurta väliä. Luottaisin Puhoksen myyjiin, jos myyjästä ja itsestäsi vaikuttavat sopivilta jäykkyyden suhteen. Kannattaa varmaan mainita, että tulevat nimenomaan kunnon pakkaskelille.

Liittymispäivä
    14.08.2006
    Viestejä blogissa
    77
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti ÄmÄm Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia salomonin suksista? ainakin viime syksynä kallesportissa niitä kauppasivat ja kehuivat kovin olevan hinta/laatusuhteelta hyvät. Muistaakseni sanoivat, että kalliimman luokan sukset on valmistettu fischerin tehtaalla!
    Ei ole vielä kokemuksia, mutta kovasti suosittelivat niitä eilen Puhoksessakin. Tuli hankittua vaimolle Salomon Equipe 9 Classicit suksiksi ja Active 9:t monoiksi. Itsellekin tarttui ensilumen huumassa vielä noi S-Lab Carbon Skatet mukaan. Nyt ei puutu enää kuin ladut...

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Löytyiskö suosituksia pertsan voitelun 'eloonjäämis pakkaukseksi'? Eli mitä basic voiteita ja voiteluvälineitä kannattaisi hommata?
    Kalustona mulla on jotkut Madshusin Terrasonicit liikkeessä tehdyllä pohjustuksella+perusvoitelulla ja ite vedin Startin pitoteipit kokeeksi pohjaan.
    Luisto on mielestäni hieman tahmeahko, eikä teipin pitokaan tunnu ihan optimaaliselta.
    Hiihdän lähinnä HKI Keskuspuistossa 10-20km lenkkejä pari krt vko kelien mukaan tietty.
    Mitä perusluistovoidetta kannattaisi hommata, kenties pito-osastolle myös jotain suht yleispätevää? Hiihto on mulle sivulaji, joten mistään hifistelystä en ainakaan vielä ole kiinnostunut. Edelliset kokemukset pertsalla hiihdosta lienee 80-90 luvun taitteesta.
    : :: Juha H :: Swim > Bike > Run :: Helsinki Triathlon :: Jupiksen Sporttiblogi :: :

Liittymispäivä
    23.01.2006
    Viestejä blogissa
    3
    Alla 20 euron voidesetti jolla hiihtelee pertsaa ilman ongelmia 90% talvesta ainakin keskisen Suomen ilmastossa.

Luisto:
    - sininen fluoriton parafiini

Pito:
    - pikkupakkasen purkki (esim. REX vaaleansininen -1...-4C tai Vauhti violetti minus -0...-2C)
    - pakkaskelin purkki (Vauhti porkkana -1...-6C)
    - tavallinen pohjavoide
    2004-2010: 24x massarankinghiihto, 6x muu pitkä hiihto, 2x maastoultra, 7x maraton, 2x sk-maraton, 2x mtb-maraton, yms kivaa...

"Tärkeintä ei ole voitto vaan se ettei jää viimeiseksi"

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Thanks!
    Mites nuo voiteluraudat, harjat, lastat etc.
    Vanhaa silitysrautaa ei oo käytettävissä.
    : :: Juha H :: Swim > Bike > Run :: Helsinki Triathlon :: Jupiksen Sporttiblogi :: :

Liittymispäivä
    16.11.2005
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti jupis Katso viesti
    Thanks!
    Mites nuo voiteluraudat, harjat, lastat etc.
    Vanhaa silitysrautaa ei oo käytettävissä.
    Kannattaa hommata se vanha silitysrauta esim. kirppikseltä/halpahallista tms., kätevä sulattaa nimenomaan luistovoide ja ensimmäiset kerrokset pitovoidetta. Akryylisikli ja nylonharja, joilla siis käsitellään luistoalue. Ja tärkeimpänä jonkunlainen teline, johon suksen saa kiinni. Tässä perussetti.

+ Vastaa ketjuun
Sivu 3/10 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... ViimeinenViimeinen

Viestien säännöt

• Voit avata uusia ketjuja
  • Voit vastata viesteihin