Get Adobe Flash player
+ Vastaa ketjuun
Sivu 12/12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 6 7 8 9 10 11 12
Näyttää tulokset 188 - 201 / 201
    Liittymispäivä
    20.10.2005
    Viestejä blogissa
    387
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Tinttaiita Katso viesti
    Onko kaksi viikkoa liian lyhyt väli ennätystavoitteisen maratonin ja ensimmäisen satasen välillä..?
    Satanen on tarkoitus juosta/kävellä ainoana tavoitteena maaliin pääsy. Maratoneilta olen yleensä palautunut suht nopeasti lenkkeilykuntoon, mutta kun en tosiaan ole maratonia pidempää matkaa koskaan juossut, niin on vähän vaikea arvioida riittääkö tuo kaksi viikkoa. Kuinka kevyesti te konkarit yleensä otatte nuo satasta edeltävät viikot?

Itse en lähtisi noin lyhyellä palautusjaksolla. Mietin juuri voinko lähteä edes veteraanien SM-kympille kaksi viikkoa maratonin jälkeen. Tuokin tuntuu liian lyhyeltä väliltä nykyään. Mulla oli ekan sataseni ja sitä edeltävän maratonin väliä viisi viikkoa. Se riitti silloin (2008) kohtuullisesti.
    Ei elämästä selviä hengissä edes lenkkikengissä.

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Onko kaksi viikkoa liian lyhyt väli ennätystavoitteisen maratonin ja ensimmäisen satasen välillä..?
    Satanen on tarkoitus juosta/kävellä ainoana tavoitteena maaliin pääsy. Maratoneilta olen yleensä palautunut suht nopeasti lenkkeilykuntoon, mutta kun en tosiaan ole maratonia pidempää matkaa koskaan juossut, niin on vähän vaikea arvioida riittääkö tuo kaksi viikkoa. Kuinka kevyesti te konkarit yleensä otatte nuo satasta edeltävät viikot?
    Ajoista päätellen harjoitustaustaa on kohtuu paljon ? Hyvin harjoitelleena uskoisin että tuosta selviää kyllä mutta ei välttämättä kovin nautinnollinen reissu tulossa :)
    PB: 1/2-mar. 1:26:17 (-09), Mar. 2:56:58 (-09), 6h / 61,9 km (-12), 100 km 8:58:09, (-08), 100 mile (road) 19:25:17 (-13), 24 h / 172 km (-10)
    SB: 1/2-mar. 1:32:35

Run until you can't run anymore. Then run some more - Scott Jurek

Liittymispäivä
    19.03.2008
    Ei tuo kaksi viikkoa toki mikään optimaalinen väli maratonille ja sataselle ole, mutta kun Vantaan maratonille on pakko päästä ja Wiha on sitten tämän vuoden vika mahdollisuus yrittää satasen läpipääsyä. Lisäksi Wihalla on jo osa maksusta sisällä viime vuoden flunssan takia peruuntuneesta maratonista. Ja toista maratonia en viitsi noin pian juosta, kun sekin menisi ihan retkeilyksi, joten mieluummin retkeilisin sitten pidemmän matkan ;-).

Treenikilometrit on ihan liian vähäiset satasta ajatellen (noin 50km/viikko), mutta kovempia viikkoja on tarkoitus juosta heinä-elokuussa kyllä.
    3000 m: 11:33 (Vantaa 2014) 5000 m 20:17 (Nurmijärvi 2014) 10 km: 42:34 (Tuusula 2014)
    1/2 maraton: 1:34:46 (Paloheinäjuoksu 2012) 1/1 maraton: 3:25:01 (Vantaa 2013)

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Yksi vaihtoehtohan olisi myös Joensuu Nighthrun (12h) marraskuussa, jäisi kolme viikkoa enemmän palautumisaikaa ja voi juosta vaikka enemmänkin kuin 100 km jos on lenkkari syönnillään.
    PB: 1/2-mar. 1:26:17 (-09), Mar. 2:56:58 (-09), 6h / 61,9 km (-12), 100 km 8:58:09, (-08), 100 mile (road) 19:25:17 (-13), 24 h / 172 km (-10)

Liittymispäivä
    19.07.2010
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti runner67 Katso viesti
    Yksi vaihtoehtohan olisi myös Joensuu Nighthrun (12h) marraskuussa, jäisi kolme viikkoa enemmän palautumisaikaa ja voi juosta vaikka enemmänkin kuin 100 km jos on lenkkari syönnillään.
    Juuri olin samaa kirjoittamassa. Itse mietin vielä, missä juoksisin maratonin syksyllä, ettei eka ultrani Joensuussa kärsisi.

Liittymispäivä
    09.08.2007
    Viestejä blogissa
    73
    On liian lyhyt, mutta kyllä siitä voi silti selvitä! Mikä estää kokeilemasta. Lähdet liikkeelle sataselle retkeilyhengessä ja juokset/kävelet niin pitkälle kun jaksat. Mä veikkaat, että jaksat maaliin asti ja vieläpä kohtuu ajassa. Varmasti pääsisit paljon parempaan aikaan, jos et juoksisi kahta viikkoa ennen maratonia, mutta eihän sitä satasta tarvitse ottaa ekalla kerralla niin tosissaan. Tätiasenteella!

Juoksin mäkin sen ekan satasen kun olin toipumassa ylirasituksesta. Ei taatusti olisi kannattanut, mutta tulipahan tehtyä ja maaliinkin pääsin. Toipuminen olikin sitten toinen tarina...

Liittymispäivä
    19.03.2008
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Dorian Katso viesti
    Toipuminen olikin sitten toinen tarina...
    Joo, Wihan jälkeen ei sitten suuria suunnitelmia olekaan, joten on vaikka koko talvi aikaa toipua :-)
    Ehkä minä lähden kokeilemaan, niin pitkään oon tätäkin jo suunnitellut ja miettinyt.
    3000 m: 11:33 (Vantaa 2014) 5000 m 20:17 (Nurmijärvi 2014) 10 km: 42:34 (Tuusula 2014)
    1/2 maraton: 1:34:46 (Paloheinäjuoksu 2012) 1/1 maraton: 3:25:01 (Vantaa 2013)

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Osculum Katso viesti
    Juuri olin samaa kirjoittamassa. Itse mietin vielä, missä juoksisin maratonin syksyllä, ettei eka ultrani Joensuussa kärsisi.
    Finlandia ?

Liittymispäivä
    13.10.2007
    Onhan tuo vähän lyhyt. Itselläni oli ennätysmaratonin ja ensimmäisen satasen väli sentään kolme viikkoa. Satasen loppu meni kävelyksi, mutta se taisi johtua yhtä paljon aivan liian kovasta alusta kuin maratonista. Kävelyn syynä olivat täysin jymähtäneet etureidet eikä niinkään kunnon pettäminen. Ei vaan kivunkestokyky riittänyt enempään juoksemiseen. Viime syksynä ennätysmaratonin ja satasen väli oli kaksi viikkoa. Satasella lähdin ennätysvauhtia, mutta eihän siitä tullut mitään ja siirryin sitten jo 40 km kohdalla selviytymisstrategiaan ja sillä mentiin sitten maaliin. Tässä tapauksessa tosin satasen päätarkoitus oli juosta Suomalaiset-Sataset sarja täyteen, enkä tosissaan uskonnut ennätykseen. Periaatteen vuoksi piti kuitenkin yrittää.

Paljon tuossa lienee kiinni myös siitä, kuinka paljon saa itsestään puristettua maratonilla. Jos saa puristettua enemmän, niin maratonaika on suhteessa parempi, mutta myös toipuminen vie enemmän aikaa.
    10km 39:21 (2014), puolikas 1.26.25 (2008), maraton 2:59:51 (2011), 6h 72,551 km (2012), 100km 8:57:11 (2011), 24h 204,6km (2013), Spartathlon 34:49:59 (2010)

Liittymispäivä
    19.07.2010
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti runner67 Katso viesti
    Finlandia ?
    Tuo olisi kyllä hyvä, mutta olen lupautunut parille kaverille kahden tunnin jänikseksi Kaisaniemen Juoksuun 16.9. Olisihan siinä tietysti 8 päivää aikaa palautua ja hidas vauhti, mutta liian rankkaa lienee.

Liittymispäivä
    08.01.2012
    Omasta ekasta satasesta on nyt kulunut viikko. Juoksun jälkeen tuntemus oli, että eipä tässä kummempia vammoja tullut. Varpaiden tarkempi tarkastelu sunnuntai-iltana paljasti kuitenkin kolme vesirakkulaa lisää. Lisäksi molempien jalkojen nilkat olivat muhkeasti paisuksissa.

Ensimmäinen täysi yö meni hikoillessa buranan voimin, mutta unen kanssa ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.Rakot paranivat nopeasti, mutta säärien alaosa ja turvonneet nilkat ovat vasta nyt viikko kisan jälkeen normalisoitumassa. Juoksuaskeltakaan en ole ottanut (en kyllä suunnitellutkaan), niinpä olen kertaalleen esim. myöhästynyt junasta. Suojateitä köpötellessä mummot ovat kiihdyttäneet ohi ja vihreät ovat vaihtuneet liiankin nopeasti.

Hain tästä ketjusta lohtua ja viisauden siemeniä, ja päätinkin armahtaa itseäni juoksulta vielä 3-4 päivän ajan. Tukholman juhlamaratonissa ei myöskään haeta ennätyksiä, vaan se saa toimia harjoituksena.

Mites muut Suomi-juoksun satasen rykäisseet ovat toipuneet? Itsesäälin ääni vakuuttaa minulle, että Kuule, ne on olleet lenkillä joka päivä eikä ne edes muista enää mokomaa pikkulenkkiä...

Piti lisätä vielä se, että polvet, jotka ovat aikaisemmin kiukutelleet eivät kummempin ottaneet nokkiinsa kisasta.
    Last edited by Kekki; 17.6.2012 at 16:07.

Liittymispäivä
    20.01.2011
    Viestejä blogissa
    14
    Nyt viikko Perniöstä. Juoksutaukoa tämä viikko, kaikenlaiset tuntuvat kipuilut ohi, yksi varpaan kynsi
    alkaa tummua ( sama kuin Masun jälkeen ). Meinaan aloittaa kevyesti juoksentelun huomenna, selviää aika pian onko
    palautuminen vaiheessa vaiko ei. Samaten kisaa häirinnyt vasen lonkanseutu-vaiva on oireeton nyt, sen ehdolla
    aloitan, fillarilla olen sotkenut n. 90 km, auttoi alkuviikosta kovasti.

Liittymispäivä
    20.10.2005
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Kekki Katso viesti
    Omasta ekasta satasesta on nyt kulunut viikko. Juoksun jälkeen tuntemus oli, että eipä tässä kummempia vammoja tullut. Varpaiden tarkempi tarkastelu sunnuntai-iltana paljasti kuitenkin kolme vesirakkulaa lisää. Lisäksi molempien jalkojen nilkat olivat muhkeasti paisuksissa.

Ensimmäinen täysi yö meni hikoillessa buranan voimin, mutta unen kanssa ei ole ollut ongelmia sen jälkeen.Rakot paranivat nopeasti, mutta säärien alaosa ja turvonneet nilkat ovat vasta nyt viikko kisan jälkeen normalisoitumassa. Juoksuaskeltakaan en ole ottanut (en kyllä suunnitellutkaan), niinpä olen kertaalleen esim. myöhästynyt junasta. Suojateitä köpötellessä mummot ovat kiihdyttäneet ohi ja vihreät ovat vaihtuneet liiankin nopeasti.

Hain tästä ketjusta lohtua ja viisauden siemeniä, ja päätinkin armahtaa itseäni juoksulta vielä 3-4 päivän ajan. Tukholman juhlamaratonissa ei myöskään haeta ennätyksiä, vaan se saa toimia harjoituksena.

Mites muut Suomi-juoksun satasen rykäisseet ovat toipuneet? Itsesäälin ääni vakuuttaa minulle, että Kuule, ne on olleet lenkillä joka päivä eikä ne edes muista enää mokomaa pikkulenkkiä...

Piti lisätä vielä se, että polvet, jotka ovat aikaisemmin kiukutelleet eivät kummempin ottaneet nokkiinsa kisasta.
    Ensimmäinen satanen oli minulla Suomi-juoksu 2006 ja jalat oli ihastuttavan paskana sen jälkeen :D
    Minä en pitänyt lenkille mitään kiirettä vaan annoin itselleni aikaa palautua ja niin teen yleensäkin kun pelkään että muuten tulee helposti jokin vamma jota saa sitten ikuisuuden parannella. Jotkut saattavat nopeasti lähteä lenkkipoluille mutta ei se ainakaan minun murheeni ole. Näissä asioissa ei voi kuunnella kuin itseään ja kehoaan... Palautumisia.

Liittymispäivä
    08.01.2012
    Lainaa Alkuperäisen viestin lähetti Shamaani Katso viesti
    Ensimmäinen satanen oli minulla Suomi-juoksu 2006 ja jalat oli ihastuttavan paskana sen jälkeen :D
    Minä en pitänyt lenkille mitään kiirettä vaan annoin itselleni aikaa palautua ja niin teen yleensäkin kun pelkään että muuten tulee helposti jokin vamma jota saa sitten ikuisuuden parannella. Jotkut saattavat nopeasti lähteä lenkkipoluille mutta ei se ainakaan minun murheeni ole. Näissä asioissa ei voi kuunnella kuin itseään ja kehoaan... Palautumisia.
    Kiitos asiantuntevista kommenteista. Itse olen mielelläni neuvomassa muita. Sitten, kun itsellä menee sormi suuhun, niin tuntuu, että se vähäinenkin määrä talonpoikaisjärkeä on hukkunut itseltä jonnekin. Tässä tapauksessa ilmeisesti Perniönjokeen jossakin 75 km:n kieppeillä...
    Mutta sinä Shamaani osasit sopivasti tiivistää mistä palautumisessa on kyse. Kiitos.

+ Vastaa ketjuun
Sivu 12/12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 6 7 8 9 10 11 12

Viestien säännöt

• Voit avata uusia ketjuja
  • Voit vastata viesteihin