Get Adobe Flash player
+ Vastaa ketjuun
Näyttää tulokset 1 - 4 / 4
    Liittymispäivä
    24.11.2010

Aloittelijan valmistautuminen Vasaloppetiin

Hei, menin sitten ilmoittautumaan parin kaverin kanssa Vasaloppetiin ja minulla on helmikuun loppuun mennessä muutama haaste:

- hiihdin viimeksi (ja elämäni ainoan kerran) 5km intissä 1999, sen enempää hiihtokokemusta minulla ei ole. Kavereitakaan ei tunnu olevan ketkä osaavat hiihtää, joten missä olisi pk-seudulla mahdollinen päästä kurssille hyvinkin pian? Kaverit joiden kanssa ilmoittauduin ovat Ruotsissa, joten heistäkään ei oikein ole tässä apua.

- minulla ei ole varusteita, joten mitkäköhän pitäisi ostaa? Fisherin sukset ja Salomonin monot? Miten noiden voiteluvapaiden suksien kanssa, ne kuulostaa käteviltä mutta ovatko jotenkin huonot? Budjetti ei sinänsä ole ongelma.

- onko jollain tiedossa treeniohjelmaa jonka voisin laittaa nyt täytäntöön? Luntahan on nyt pk-seudullakin riittämiin, joten ei muuta kun ovesta ulos päivittäin jos se sen vaatii.

Kuntoni on hyvä, joten siitä tämä tuskin jää kiinni. Pitäisi vaan oppia tuo tekniikka...

Kaikki apu on tervetullutta! Kaikki lannistavat kommentit voitte pitää itsellänne.

Kiitos!

Liittymispäivä
    25.10.2005
    VHSllä on jo alkanut aikuisten hiihtokurssi, mutta valtaosa asiasta on edessä, kysäise sieltä apuja.. Voideltava suksi on ripeämpi liikkumaan (lähes kaikissa keleissä) ja sekä Mora että Sälen on tulvillaan voiteluapua, jolla suksi luistaa ja pitää koko pätkän. Rottefellan sidesynsteemi on selvästi parempi kui Salomonin pertsalla.

Eihän tuossa oikeastaan muuta kui riittävästi kilometrejä alle ennen tapahtumaa, lähtöryhmä lienee kauempana lähtöviivasta kuin lähellä eli alussa ei pysty rynnimään liian kovaa. Vikassa vasalöparessahan oli muutamia eritasoisille hiihtäjillle ohjelmia
    Jens Voigt doesn´t know where you live, but he knows exactly where you will die...

Liittymispäivä
    21.10.2005
    Lähtökohta on eräin osin huomattavasti parempi kuin eräällä lontoolaisella herrasmiehellä, joka ei ollut nähnytkään murtsikkasuksia. Hän taisi päästä Evertsbergiin ennen köyttä, mutta järki pakotti keskeyttämään...
    Last edited by Dexalite; 28.11.2010 at 19:49.

Liittymispäivä
    26.09.2008
    Itse hiihdin Vasaloppetin vastaavilla pohjilla nelisen vuotta sitten, ei siihen mitään taikoja tarvita. Suht ok sukset ja kilometrejä alle, yritä nyt päästä ladulle ainakin 3 kertaa viikossa, älä vedä itseäsi liian piippuun alussa. Turhaan sä hosut minkään liian tiukan ohjelman mukaan, hiihtäminen on mukavaa, sinne ladulle vaan lykkimään! Tämä siis jos hiihdon läpäisy on tavoite, kunnon aikoihin pitää jo 'treenatakkin'.

+ Vastaa ketjuun

Viestien säännöt

• Voit avata uusia ketjuja
  • Voit vastata viesteihin