Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar RS 300X


Guest Kampa

Recommended Posts

Minulla on S1 (ja RS400). Hyvin toimii. En ole vaivautunut edes kalibroimaan, koska aivan tehdasasetuksilla on näyttänyt 2010 m lenkillä (kaupungin mittaama lenkkipolku) 1980 m. Puuttuvat 30 m olen ehkä oikaissut sisäkaarteen kautta. Minulle riittää mainiosti tarkkuudeksi.

Kokeilin eilen juoksumatolla (pihalla aika rapsakka keli). Aika hyvä tarkkuus siinäkin, hiukan enemmän heittoa ja eri suuntaan. Sinänsä tietysti turha juttu, kun matto kertoo juostun matkan. Ihan vain uteliaisuuttani kokeilin.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vielä, kun oppisin (onkohan se tuossa mahdollista, en ole vielä niin perehtynyt?) määrittelemään rannelaitteen näytölle haluamani tiedot (syke, kulutettu aika & matka), niin että laitetta ei tarvitsisi räpläillä lainkaan lenkin aikana, vaan halutut tiedot näkysivät yhdellä vilkaisulla.

Asetuksissa on sellainen kohta kuin (sydämenkuva) -touch. Tuolla pystyy määrittelemään mitä tapahtuu kun vie rannelaitteen sykevyön lähelle. Itse pyysin sitä vaihtamaan näkymää. Joten yhdessä näkymässä voi olla kellonaika + jotain muuta, toisessa syke + jotain muuta ja kolmannessa matka + jotain muuta, jne. Ja näkymän vaihtaminen vain viemällä rannelaite rinnuksille. Näppärää.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Itsekkin kävin eilen ostamassa tämän vekottimen, kun entinen halppismalli sanoi sopimuksensa irti. Järkyttävä ero ainakin kalorin kulutuksen laskussa. Voiko todellakin olla näin:

Marketin halpamallikello á 20-30e laski kalorikulutuksen iän, pituuden ja painon perusteella, tulokseksi tuli viime lenkiltä 385kcal keskisykkeen ollessa 125bpm.

Polarin kanssa sama lenkki 4min nopeampaa tehtynä, keskisykkeen ollessa 129bpm, polari laski 233kcal kulutukseksi. Olen asettanut saman iän, pituuden ja painon sekä tehnyt sen kuntotestin missä maataan hissukseen 5minuuttia.

Voiko tuo vanha kello olla todellakin noin paljon pielessä, uskoisin ainakin että polari uutena ja tuoreemmalla tekniikalla saisi varmemman määrän.

Link to comment
Share on other sites

Ostin vaimolle tälläisen RX300x:n.. ja Intersportin myyjä möi samalla mulle G3 GPS:n! Ihmettlin kotona kun ei synkkaa ja huomasin sitten ohjeista, että G1 pitäisi olla. Ilmeisesti RX300:sta ei voi käyttää G3 GPS:n kanssa? Voisiko joku vahvistaa tämän minulle..

Ja en viitsi lähteä palauttamaan GPS:ää kun ostin sen Tukholmasta!

Link to comment
Share on other sites

Ostin vaimolle tälläisen RX300x:n.. ja Intersportin myyjä möi samalla mulle G3 GPS:n! Ihmettlin kotona kun ei synkkaa ja huomasin sitten ohjeista, että G1 pitäisi olla. Ilmeisesti RX300:sta ei voi käyttää G3 GPS:n kanssa? Voisiko joku vahvistaa tämän minulle..

Ja en viitsi lähteä palauttamaan GPS:ää kun ostin sen Tukholmasta!

Aikamoisen ammattitaidoton myyjä on ollut. Mutta G3 ei todellakaan toimi Rs300x:n kanssa.

Kyllähän tuossa tapauksessa kauppiaan pitäisi maksaa postikulut ja vaihtaa tuote. On sen luokan kämmi, mutta se tietenkin vaatisi puhelinsoittoja tai ainakin sähköpostirumbaa.

En sitten tiedä onnistuisiko joku muu vaihtotapa esim. Polarin päämajan (Kempele) kautta - heihin kannattaisi ehkä olla yhteydessä. Ovat reiluja ja posti kulkee ilmaiseksi kumpaankin suuntaan.

Jos pakettisi olisi avaamaton tai suljettavissa myyntikuntoon, niin varmasti joku paikallinen jälleenmyyjä suostuisi tuotteen vaihtamaan. Mutta sitä pakettia ei taida saada auki ilman väkivaltaa.

Minä kyllä vaatisin ruotsalaista liikettä tulemaan tässä vastaan. Pidä kiinni oikeuksistasi!

Link to comment
Share on other sites

Voiko tuo vanha kello olla todellakin noin paljon pielessä, uskoisin ainakin että polari uutena ja tuoreemmalla tekniikalla saisi varmemman määrän.

Arvaan, että kumpikin mittari arpoo energian kulutuksen sykedatasta ja koneelle kertomistasi parametreistä, mutta vähän eri kaavalla. Kumpikin kaava toiminee jonkin otoksen tasolla niin, että jos N kpl hölkkääjää kiertää saman lenkin, mittarien näyttämä ja todellinen keskimääräinen energian kulutus ovat lähellä toisiaan. Mutta jos vaikkapa sun max-syke poikkeaa reilusti ikäistesi keskiarvosta, kalorien arpominen menee vastaavasti reilusti pieleen.

Oikeasti kaloreita palaa lähinn tomumajan siirtämiseen paikasta A paikkaan B; määrä on suht vakio sykkeistä tai juoksuvauhdista riippumatta -- siis suunnilleen sama muttei ihan. Kaiva netistä kalorilaskureita, niin saat paremman arvauksen kulutuksesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla on myös tää + G1. Mielenhäiriössä ostin sen oranssina, mutta menköön nyt. Ekalla käyttökerralla olin ihan sekaisin kaikkien näyttöjen ja aikojen average sykeittein, nopeuksien ja muiden kanssa, mut sit selailin sitä ohjekirjaa ja ymmärrän nyt vähän paremmin.

Mulla on ollut Polar viimeksi joskus vuosituhannen alussa (M21) ja siihen verrattuna tää on kyllä hirveä muovilärpäke. Kummallisen kovaa muovia.

Sen sijaan se kuntotesti ei ole mistään kotoisin. Näytti mulle, pullukalle pallukalle elite tasoisia tuloksia (kolmella eri mittauskerralla). Ja ei varmasti pidä paikkaansa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy