Get Adobe Flash player
  • Ennakot ja jälkipelit 17.3-25.3

Pe-La 16-17.3 Mammuttihiihto
    La 17.3 Aktia cup Juoksucupin viimeinen osakilpailu. Koko juoksucup keräsi lähes 200 juoksijaa enemmän kuin viime vuonna. Ketjusta löytyy myös muutama kuva juoksusta.
    Su 18.3 Rooman maraton
    La-SU 24.3 Vuokatti hiihto
  • Harjoituspäiväkirjat

MarttiM

Pocahontas (Ensimmäinen tavoite on kymppi alle tunnin)

Kyselin puuskutuksesta siksi, että lenkkiesi vauhdit näyttävät kaikki asettuvan 6:15-7:00 välille jotka ovat hyvää menoa; sain itse treenata hyvän aikaa ennenkuin pääsin noihin vauhteihin.

Kehityksen kannalta olisi kumminkin hyvä juosta osa lenkeistä sangen rauhallisesti, tosiaankin niin että hengitys ei juuri syvene ja pystyisi käymään keskustelua. Sinun kohdallasi se saattaisi tarkoittaa jotakin 7:30-7:45 vauhtia, ellei vielä hitaammin. Jos otat ohjelmaasi yhden pidemmän lenkin per viikko, se voisi juurikin olla tuollainen hidasvauhtinen "nautiskelulenkki", jonka jälkeen tuntuu siltä että voisi vetää toisen mokoman perään.

Nopeat lenkit voisivat olla sitten vieläkin reippaampia, vaikka niin että ensin menee pari kilometria tuota 6:45-7:00 vauhtia ja sitten nostaa rentoa vauhtia parin kilsan ajaksi aina 6:00 tasolle. Lopussa taas hitaammin niin että saa hapot pois lihaksista. Vedon pituutta ja/tai vauhtia voi pikku hiljaa kasvattaa, kun se alkaa kulkea.

MarttiM Tänään, 13:27 Siirry viimeiseen viestiin
    fragolina

Juoksevat perheenäidit

Tänä aamuna oli kello soimassa ennen muun perheen herätystä. Sen verran torkutin, että tulipa taas treenattua "väärin", kun oli pakko ehtiä kotiin ajoissa. Vauhtileikittelyä 6,6km, avg 5:23/km. Olikin kyllä vierähtänyt jonkun aikaa reippaammasta lenkistä. Nyt ehkä jaksaa taas kiltisti peekooköpötellä loppuviikon. Tuntuu siltä, että noihin pyrähdyksiin mulla riittää jo ihan kivasti vauhtia (näin alottelijaksi), peruskestävyyttä pitää kehittää. Tosin tavoitteet ei olekaan maratonilla, ainakaan tässä vaiheessa. Vähän suunnittelen syksylle 5-10km maastojuoksukisoja. Sitä ennen pitäis kyllä hankkia kunnolliset maastojuoksukengät, kun nyt olen polkulenkit juossut ihan peruslenkkareilla. Onkos kellään suositusta hyvästä kevyestä kengästä? Tällä hetkellä käytössä on Niken flyknit lunar 1+ sekä Addun Energy Boost. Polut on noita tyypillisiä alppipolkuja, alempana nurmikkoisia, ylempänä kivikkoisia. Mun suurin pelko on nilkan pyörähtäminen, joten matala kanta mielellään.

Ihana

fragolina Tänään, 13:06 Siirry viimeiseen viestiin
    Pocahontas

Pocahontas (Ensimmäinen tavoite on kymppi alle tunnin)

Kiitos kiitos! Kiva kun saa kannustusta!
    Niin Martti, kyl mä välillä puuskutan hieman mut mä en jotenkin tunne tällä hetkellä että siitä olisi hirveesti haitaa. Yleensä se ei liity siihen että mä en jakaisi, vaan siihen että mulla menee huomio hengityksestä (kun pitää tarkkailla kaikkea muutakin) Jos siihen liittyy sellaista tavallisesta poikkeavaa sydämmentykytystä sit mä relaan, mutta yleensä huohottelu lähtee pois sitten kun mä hengitän oikein.

Viime viikon lenkit
    25.elokuuta 5,69km 6:15/km plus 20 minuttia jalkojen, selän ja lantion venyttelyä
    28.elokuuta 6,01km 6:46/km plus 20 minuttia jalkojen, selän ja lantion venyttelyä
    31.elokuuta 6,01km 6:59/km

Viikon opit
    - Juoksu takkuaa jos nauttii taikajuomaa. Vaikutus on yllättävän pitkä vaikka pystyy kävelemään illalla itse kotiin. Siitä seurasi se että juoksutahti hidastui tosi paljon. Pystyin kuitenkin juoksemaan koko matkan. Syynä voi tietysti olla myös muuten rankka viikko, mut epäilen taikajuomaa kumminkin. Se on kiva kun on ystäviä.
    - Juoksuasento

Pocahontas Tänään, 13:03 Siirry viimeiseen viestiin
    fragolina

anna_ (Matkalla puolimaratonille)

Hieno pitkis ja hyvää edistystä! Kiva seurata sun puolimaraton-projektia :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

fragolina Tänään, 12:42 Siirry viimeiseen viestiin
    fragolina

Maahinen (Peruskunnon kasvatus)

Hyvät viikkokilsat flunssaviikolle, vaikka kävelyä olisikin :) ja vauhti lyhyemmällä lenkillä ed. sivulla on jo sitä luokkaa että tuuli suhisee korvissa. Hienoa! Ihan mutulla, mutta mun mielestä 3,5km ja 7km ei suuresti ole eroa km-vauhdeissa. Kyllä varmaan kisassa jo jaksaisit samaa vauhtia maaliin.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

fragolina Tänään, 12:38 Siirry viimeiseen viestiin
  • Mainos

• Uusimmat blogikirjoitukset

mage

Kyllä sieppaa

Menee juoksusta ihan satasella off topiciksi, mutta kuohuttaa vieläkin, joten jaan tuskaa.

Aamulla lähdin kävelyttämään koiraa ja kääntyessäni lenkillä vasemmalle kiinnitin huomiota, että 300...

mage Eilen 08:51
    jogo3000

Raatteen puolimaraton

Tänään pääsin testaamaan kuntoa puolimaratonilla. Vauhdinjaoksi olin miettinyt, että ensimmäiset 11 kilometriä juoksen aika rauhaksiin ja sitten viimeinen kymppi kovaa. Kisahan juostiin yhteen...

jogo3000 30.8.2014 17:56
    jvaara

Tilannekatsausta

Kempeleen kympillähän tuli sellainen sukellus, että harvoin käy. Edellisessä päivityksessä kertomani 10 pv kuurista palautuminen oli kyllä pahasti kesken, koska jalat oli aivan tyhjät parin kilsan...

jvaara 28.8.2014 19:15
    jogo3000

Raatteen puolimaratonin ennakkotunnelmia

SAUL-kisojen jälkeen oli tarkoitus käydä vielä pm-kympillä mutta aika nopeasti tuli selväksi ettei sinne kannata kahden päivän palautumisajalla lähteä. Olin hyvin väsynyt niin fyysisesti kuin...

jogo3000 28.8.2014 09:34
    Juoksijapoika

Kaksinkertainen teräsmies - KMD Ironman Copenhagen 2014

Toinen kerta kuninkuusmatkalla on nyt takana ja kutkutus on lähes yhtä hurja kuin ekan kerran jälkeen. Vaikka viime vuotinen kisa tuntui täysosumalta, tämä vuosi taisi osua vielä vähän keskemmälle....

Juoksijapoika 27.8.2014 16:16
    sunshine

Triathlonkärpäsen purema

Futiskesä loppui kesäkuun puolessa välissä loukkaantumiseen.. polvi meni!! Nyt pystyn varovasti juoksemaan, mutta en pelaamaan.. polvi ei ole entisensä ja odottelen magneettikuvaan pääsemistä (jo yli...

sunshine 26.8.2014 22:42
  • Uusimmat ketjut

Kekki

Ma 1.9.

Ketjun aloittaja: Kekki

Juoksutamineet mukana työmatkalla.
    Aamu-uninen 8,5 km - 00:57:14 - 06:44 min/km.

Uusin viesti: Kekki Tänään, 09:18 Siirry viimeiseen viestiin
    rifish

Hyviä kympin kisoja?

Ketjun aloittaja: rifish

Hyviä maratoneja ja puolikkaita löytyy Suomesta vaikka kuinka paljon, mutta hyvät kympin kisat tuntuvat olevan kortilla. Maratonien ja puolikkaiden yhteydessä järjestetyissä kisoissa kympin kisat ovat

Uusin viesti: p358 Eilen, 23:19 Siirry viimeiseen viestiin
    teholmbe

MYYDÄÄN Baby jogger Performance 25th anniversary- juoksurattaat

Ketjun aloittaja: teholmbe

Myydään huippukuntoiset Baby Jogger Performance 25th Anniversary - erittäin
    kevyet ja herkästi rullaavat juoksurattaat.
    Ostettu uutena, olleet yhdellä lapsella, eikä paljon käytetty.

Uusin viesti: teholmbe Eilen, 22:49 Siirry viimeiseen viestiin
    Bråoddvar

Vaarojen Maraton 4.10.2014 ostetaan 86 km

Ketjun aloittaja: Bråoddvar

Voisin ostaa osanotto-oikeuden 86 km matkalle mikäli jollain on este. Vastaa yksärillä tai soita / viestitä 050 911 8266

Uusin viesti: Bråoddvar Eilen, 21:57 Siirry viimeiseen viestiin
    Snakster

Perusterveys ja alimatkat

Ketjun aloittaja: Snakster

Koska siitä, että perusterve mies juoksee halutessaan maratonin alle kolmeen tuntiin, on mitä ilmeisimminkin päästy jonkunlaiseen konsensukseen, niin laajentaisin keskustelua mieluusti muillekin juoksumatkoille.

Uusin viesti: enkelman Tänään, 11:37 Siirry viimeiseen viestiin
  • Google Adsense

Sports 728x90