PDA

View Full Version : Gir's pyörät?



poppeli
12.8.2009, 10:59
Onko kellään kokemusta Gir's pyöristä, varsinkin heidän tri-pyörästä`?

Junnu
12.8.2009, 11:11
Kannattaa haeskella tietoa fillarifoorumilta josko sieltä löytyisi.
Mikä malli kiinnostaa?

Helsingissäkin sitä myydään

perttu
12.8.2009, 11:58
Jos se on tuo G-speed -pyörä (http://www.girs.fr/ProdMark.aspx?Mark=GIR'S&Id=51649) niin pidempiin triathloneihin katselisin pyöriä joissa on vähän jyrkempi satulakulma kuin tuo 71-72 astetta. Tuo kertoo oikeastaan heti sen että ainakaan sitä pyörää ei ole varta vasten noihin tri-hommiin suunniteltu vaan mallia on otettu jostain 20-luvun ranskasta.

Kimisuli
12.8.2009, 13:07
Minullahan on Gir's kilpuri ollut nyt kaks kesää ja ihan äärettömän tyytyväinen olen. Sähän Poppeli pyörit täällä itä-helsingin suunnassa, mene ihmeessä Itä-helsingin pyörähuoltoon Gir'ssin maahantuojan juttusille, se osaa selittää sulle kaiken siitä uudestä G-max triathlonpyörästä. Liike sijaitsee siinä venesatamassa ihan vuosaaren sillan juuressa. Sillä on niitä pyöriä näytilläkin siellä.

jupis
12.8.2009, 13:24
Ei toi G-max kyllä triathlonpyörältä näytä pätkääkään ja speed malli vielä vähemmän kuten Perttu jo totesikin.
Kato Poppeli että siinä pyörässä on minimi 76 asteinen, mieluummin 78 satulaputkenkulma.

Kimisuli
12.8.2009, 16:37
Ei toi G-max kyllä triathlonpyörältä näytä pätkääkään ja speed malli vielä vähemmän kuten Perttu jo totesikin.
Kato Poppeli että siinä pyörässä on minimi 76 asteinen, mieluummin 78 satulaputkenkulma.

G-max rungossa voi säätää keskiön asentoa joten runko soveltuu sekä kilpa- että triathlonkäyttöön.

perttu
13.8.2009, 11:35
Ok, tuolta (http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://bloggmax.girs.fr/en/wp-content/uploads/2008/08/essai-sonia-021.jpg&imgrefurl=http://bloggmax.girs.fr/en/%3Fm%3D200807&usg=__1rbhpNgo8UhxRqWf9rm8Jl9F7u8=&h=897&w=539&sz=189&hl=en&start=1&um=1&tbnid=Qa2StRiJLs7kXM:&tbnh=146&tbnw=88&prev=/images%3Fq%3Dgir%2527s%2Btriathlon%26hl%3Den%26sa% 3DN%26um%3D1) kun klikkaa oikeasta reunasta 'geometry' niin näyttääkin jo paremmalta, semmonen voi olla asiallinenkin peli. Oli kyllä pirun vaikea löytää sitä.. 14,5 sentin emäputki on selvästi pidempi koossa 54 kuin esim. vastavaalla kokonumerolla olevassa p3-cervelossa (10,5cm) joten etupää saa varmaan mielellään olla aika matalista osista kasattu jos haluaa oikein ultramatalia asentoja. Kannattaa myös välttää liian isoa runkoa kuten yleensäkin.

Wertikal
13.8.2009, 21:49
Komppaan edellistä, eli älä ainakaan osta liian isoa, sillä sitä on pahempi korjata kuin vähän pientä...

Itse jouduin korjaamaan liian ison rungon juurikin ostamalla uuden Gir'sin.
Tulee muuten aika kalliiksi, kun käytetyn fillarin jälleenmyyntiarvo lähentelee käytetyn käsikranaatin jälleenmyyntiarvoa...

Nyt ajanut maantiepyörällä (hiilari) pari vuotta ja olen tyytyväinen edelleen.

Tuolla liikkeessä ne katsoo ajoasennot ym. kuntoon ja ilmeisesti se heppu tietää alastaan enemmänkin, sillä tottelin sokeasti ja hyvä tuli.

jartsapuikko
22.11.2012, 16:10
Tämä ketju onkin pitkään vedellyt hirsiä.. Nyt voisinkin kysyä kokemuksia tri-käytössä olleista girssin pööristä. Itellä ois tarkoituksena päivittää kalustoa ensi kesäksi ja G-max on ollut esillä.. Miten tuo satulakulma, G-maxin maksimi taitaa olla 76,7 astetta, kun taas "oikeissa" aerorungoissa kulman saa aina 78 asteeseen asti, onko tuolla oikeasti merkitystä? Entä tuo emäputki, josta perttu mainitsi, matalan asennon saa varmasti vaikka se olisikin hieman pidempi? Mitä muuta porukoilla tulee mieleen, hyvää tahi huonoa, niin kiinnostaisi kuulla..

- j

jupis
25.11.2012, 17:55
NO yleensä triathlonisti ajelee käytännössä yli 80 asteen kulmilla, lonkankulma avautuu, ei niin krampannut ajoasento, juoksee paremmin pyöränjälkeen? Samoihin kulmiin lienee aika hankalaa päästä tuolla Girssin maksimilla.
Vakoile vaikka tästä jotain setuppeja. (http://www.youtube.com/watch?v=gRu9W5fRXrc)

Kimisuli
29.11.2012, 18:01
Mä oon ajanut nyt vuoden verran Girs G-max rungosta tehdyllä triathlonpyörällä ja kokemukset ovat todella hyvät. Satulakulman säätövaraa on ihan riittävästi ja sitä auttaa vielä siirrettävä keskiökin. Tällä pyörällä saa aivan sairaan tiukan tempoasennon jos haluaa. Runko on pirun jäykkä ja kevyt, herkkä kiihdytyksille ja unelma nousta vuoria etelän kisoissa. Runko on todella aerodynaaminen, ainoana huonona puolena on se ettei jarrut ole piilossa, itellä on Ultegran jarrut, jotka ovat todella massiiviset. Kokonaisuudessaan g-max on mulle ollut täydellinen tempopeli. Vedin äskettäin Ironman 70,3 Lanzaroten pyöräosuudella toiseksi nopeimman pyöräajan ja alamäisssa napsin päänahkoja pro-sarjasta. Maksiminopeus 97km/h. Alamäissä G-max kulki lujempaa kuin BMC:n TM01.

Tässä kuvamateriaalia fillarista kun olin Lanzal: http://www.youtube.com/watch?v=t9vWfzpKSgY&feature=youtu.be