Jump to content
Juoksufoorumi.fi

lenkkimies

Hyvä biisi

Recommended Posts

Luureja ei ole ikinä juostessa päässä, mutta jostain syystä

Eläkeläisten "Pöpi" jytää usein pipossa:

kertosäe:

pöpi

minä olen pöpi

minä olen pöpi

p-ö-p-i p-ö-p-i

Meidän kaksvuotias laulaa usein, kovaa ja mielellään erityisesti julkisilla paikoilla

"Liisäää, liisäää HUMPPAAA!"

Siinä ulukomaan elävät kattelee ihmeissään.

"Pöpi" on kyllä loistava biisi, aivan kuten "Humppaa tai kuole" myös.

AC/DC tai Sonata Arctica. Rammstein & Iron Maiden. Kaikki biisit toimivat. Epuista löytyy aina tekstihelmiä. Jos yksi pitää nimetä, niin Iron Maiden: Hallowed be thy name. Jonna Tervomaa ja jopa PMMP-toimivat lenkillä. Pitkillä Hectorkin. Muttä mättö pitää hereillä yleensä lenkillä.

Joskus oli puhetta Ram Jamin Blac Betty kipaleesta, mutta sepä ei olekkaan Ram Jamin biisi vaan Folk musaa pumpulipelloilta, eka levytys vuodelta 1933, löytyykö keltään :hali_hehe:

Nick Cave and the Bad Seeds on levyttänyt tuon siinä cover-levyllään Kicking Against....80-luvun loppupuolella. Hyvin tehty. Oikeastaan pelkällä rummulla ja laululla on tehty alkuperäistä kunnioittava, mutta uudenlaisen näkökulmankin

löytävä versio.

AC/DC tai Sonata Arctica. Rammstein & Iron Maiden. Kaikki biisit toimivat. Epuista löytyy aina tekstihelmiä. Jos yksi pitää nimetä, niin Iron Maiden: Hallowed be thy name. Jonna Tervomaa ja jopa PMMP-toimivat lenkillä. Pitkillä Hectorkin. Muttä mättö pitää hereillä yleensä lenkillä.

Ostinpa äskettäin elämäni ensimmäisen AC/DC levyn. Who Made Who, joka ei kai ole niitä virallisia studioita, vaan joku soundtrack tyyppinen viritys. Hämmästyin että tämä "heavy" on niin julmetun popahtavaa, esim. jonkun Black Sabbathin rinnalla. Monien kovasti kehuma juoksubiisi "Hells Bells" oli mielestäni aivan tajuttoman hidas (rollaattorihumppaa lähinnä), mutta You shook me all night long saattaa päästä mukaan Vantaan maratonin soittolistalle, josta on näillä näkymin tulossa paljon rokahtavampi kuin Helsingin ja Tukholman disco ja r&b -vetoiset soittolistat...Jos se yksi juoksubiisi ja energiajysäys pitää mainita, niin se on edelleen Madonnan Ray of Light!

Piiitkälle lenkille Leevi & The Leavings kokoelmat. "Itkisitkö onnesta..."

Kovaan tasavauhtiseen Voodoo & Serranon Blood Bath, ja jatkaa voi Prodigyn Fire Starterilla ja Smack My Bitch Upilla.

Pitkiin tempoihin Hedningarnaa

Venytellen voikin nukahtaa Aphex Twiniin tai Ecstasy of St Theresaan