Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Teppo Tulppu

Adizero Aegikselle korvaaja

Recommended Posts

Edellisen kerran olen käynyt kenkäkaupassa ehkä 6-7 vuotta sitten. Silloin tuli hankittua treenikengiksi pino DS-Trainereita ja pino kisakengiksi Adizero Aegiksia. Nyt alkavat Aegikset olla lättään juostuja ja pitäisi löytyä jotkut korvaavat. Adidaksen boost-maailma on ihan vieras. Olisiko siellä jotain Aegiksen kaltaista tarjolla? Olisiko jossain joku yleisesittely tai vertailu näistä?

Joitakin malleja on Juoksija-lehden kenkäklinikalla: http://www.juoksija-lehti.fi/Kenkäklinikka

Aegis oli mainio kenkä. Taisin pari paria käyttää. Kisojen osalta olen täysin Adios-mies. Vauhtilenkeille kelpaa Adidakselta mainiosti Boston, joka on hieman enemmän vaimennettu kuin Adios. En tykännyt aiemmista Bostonin vuosimalleista, kun tuntuivat painavan akillesta ikävästi, mutta viime ja tämän vuoden mallit ovat olleet oikein hyvät akilleksenkin osalta. Adidaksella ainakin Tempo taitaa olla myös vauhdikkaampiin ajateltu. En ole uusimpia kokeillut. ~5v sitten silloinen vuosimalli ei miellyttänyt: liian pyöreä kiikkustuolimainen pohja, ei sopinut mun askeleelle.

Kiitos. Olinkin täysin unohtanut tuon kenkäklinikan. Täytyy lueskella huolellisesti. Bostoneita joskus kokeilinkin, mutta eivät istuneet jalkaan. Adios taitaa olla tarkoitettu minua nopeammille juoksijoille.