Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Muutoksia foorumin luku- ja kirjoitusoikeuksiin?

Muutoksia foorumilla?  

53 ääntä

This poll is closed to new votes
  1. 1. Sallitaanko keskustelu vain rekisteröityneille käyttäjille?

• Kyllä
      39
    • Ei
      14
  2. 2. Piilotetaanko osa keskustelusta niin että ne ovat vain kirjautuneiden luettavissa?

• Kyllä
      33
    • Ei
      20

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 14.07.2018 at 19:00

Recommended Posts

Mitäs mieltä olette jos kirjoitusoikeudet olisivat vain sisäänkirjautuneilla käyttäjillä? Entä jos osa keskusteluista näkyisi vain sisäänkirjautumisen jälkeen?

Vieraana kirjoittelu ei nyt ole tuonut niin paljon keskustelua, että mietin onko sitä tarpeen jatkaa. Samoin mietin olisiko tarvetta palata siihen että kaikki keskustelu ei ole julkista. Toki rekisteröityminen on helppoa, mutta se tekisi esimerkiksi harjoituspäiväkirjoista hieman yksityisempiä. Ajatuksia mitkä osiot voisi olla sisäänkirjautumisen takana?

Äänestys on anonyymi ja auki vuorokauden (14.7. klo 22.00 asti).

Mielestäni kaikki osastot saavat olla yksityisiä. Sikäli tahtoo nähdä ja kirjoittaa, niin kirjautuminen. Vähentää sellaista joutavaa Suomi24 kommentointia ajan kanssa ja ehkäpä ihmiset rohkaistuvat jälleen asioista täällä keskustelemaan. 

Olen ihmetellyt, että kuinka paljon säälittäviä suunsoittajia täällä käy lukemassa ja sitten kirjoittelevat muualle, kun pokka ei suoraan puhumiseen riitä. Tarkemmin, kun asiaa olen ajatellut, niin eihän asiasta edes osaa olla yhtään vihainen, vaan enemmänkin käy sääliksi munattomuus. Kuitenkin osaa palstalaisista on siellä mielestäni kommentoitu niin  ala-arvoisesti, että ymmärrän hyvin, jos tänne kommentointi ei enää kiinnosta. Olenhan osani saanut minäkin, mutta eipä minun tefloniin tartu; sillä olen linjannut elämässäni aikoja sitten tämän tyyppiset asiat, että puhuu suoraan tai sitten ei ole sellaista asiaa, jolla olisi merkitystä toimintaani ja elämääni. 

• Like 5

Kannattaako jotain suomi24:ää edes lukea? Joskus tuli luettua siellä juttuja ja kirjoiteltuakin, mutta lopulta muutamia vuosia sitten totesin, että olipa muuttunut aika ahdistavaksi paikaksi. 

Yksi lysti, jos s24:ssä jotain ala-arvoista kommentoidaan, jos et edes sitä lue. Sittenpä kommenttia ei käytännössä edes ole kannaltasi olemassa. 

Guest Baltsu

Itsehän diilasit sairasen kanssa tämän systeemin läpi, missä vain jonkinlaiset kaverit saa kirjoittaa ja kaikki varsinaisesti kestävyysurheilusta kiinnostuneet joutuivat pihalle. 

Miksi Seppo oikeasti ylipäätänsä kyselet mielipiteitä? Yleensä yrityksissä tehdään pitkäjänteistä strategiatyötä, eikä se ole julkista. Jos joku pitää olla ei-julkista, niin tämä ketju. Jos mielipiteitä haluaa, niin salassa. Tästä tulee äkkiä tuuliviirijuttu. Kumminpäin tahansa päätät, niin se on väärin, koska tämä ketju. Tekisit vain päätöksen ja sillä hyvä. Itse olen ollut esim. Pariisissa lentoyhtiön townmeetingissä, missä paikalliset ovat lähes fyysisesti käyneet kimppuun. Ammattilaiset kuten minä kirjoittavat strategian millä on miljardien eurojen ja tuhansien työpaikkojen vaikutus. Silloin voi tulla mussutusta, mutta se on normaalia. Sama se toimii tässä. Minkäänlaiseen huutoäänestykseen ei asiaa pidä alistaa, koska heiltä puuttuu osa informaatiosta ja toisaalta jonkun pitää olla johtaja ja vastata strategisista linjavalinnoista. 

Olennainen kysymys on: millä saada palsta elvytettyä, eikä se kuka saa lukea tai kirjoittaa. 

Yleisesti kirjoitusoikeudet taitaa foorumeilla olla vain kirjautuneille käyttäjille, mikä voisi olla ihan hyvä käytäntö myös täällä. Nykyisin mode, eli Seppo julkaisee guesteiltä ne viestit mitä julkaisee... Aktiivisia guesteja ei taida montaa olla ja liki ainoan tunnistettavan guestin soisin kirjoittavan täällä ihan omalla tunnuksellaan.

Lukuoikeudet voisi olla kyllä kaikilla, jos haluaa narista jossain muualla, niin sitten narisee.

Olen sinänsä samaa mieltä asiassa baltsun kanssa siitä, että melko turhaan tässä on käydä asioista äänestämään. Kuitenkin ehkä hieman turhan mahtipontista ruveta vertailee tälläistä harrasteporukan mielipiteiden vaihtopaikkaa mihinkään miljardibisnekseen, saati ihmisten työhön ja sitä kautta koko elämään ja elämänlaatuun. Tässä kyse vain mielipiteiden vaihtopaikasta ja jollain tasolla sen suosiosta.

Seppo toteuttaa tässä sellaista syväjohtamista ja minulle tälläinen tapa on ihan fine, vaikka itse olisin asian tehnytkin eritavalla, en ihan Steven Jobsina, mutta vähän kuitenkin, sillä kyse on vain mielipiteiden vaihtopaikasta. Pitää suhteuttaa asioita sekä johtamistapaa vallitsevan tilanteen, tarpeen sekä olosuhteiden mukaan. 

Lukuoikeus pitäisi olla kaikilla ja kirjoitusoikeus vieraana tsekkauksen jälkeen on hyvä systeemin.  Muitakin foorumeita tulee välillä seurattua ja luettua. Välillä voisi kirjoittaakin, mutta ei viitsi tai jaksa rekisteröityä niin sitten jää kirjoittamatta.

Nykyinen systeemi hyvä ainakin meille käyttäjille. Nykyisen jatkoa ei tuossa äänestyksessä näytä olevan vaihtoehtona, joten en äänestä 😉

Onko niin että questien moderointi on liian työlästä?

Jos rajataan luku vaan kirjautuneille, niin jutut ei taida näkyä google-hauissa. Niiden kautta tänne moni eksyy, ja osa jääkin! Kokeilkaa vaikka jotain hakua "nilkkalukko" tai vastaavaa, niin johan löytyy selityksiä ja kokemuksia foorumilta. Osa juuri noilta harjoituspäiväkirjoilta

• Like 1

Kannatan rajoittamatonta lukuoikeutta. Foorumin juttuja ei voi linkittää muualle jos ne ovat kirjautumisen takana.

Kommentointi voisi olla vain rekisteröityneille. Julkaisupolitiikka/moderointi saisi sallia melko vapaan keskustelutyylin mutta kunkin ketjun aiheen rajoissa ja ao. ketjun tyyliä noudattaen.

• Like 2

6 tuntia sitten, nyba kirjoitti:

Kannatan rajoittamatonta lukuoikeutta. Foorumin juttuja ei voi linkittää muualle jos ne ovat kirjautumisen takana.

Kommentointi voisi olla vain rekisteröityneille. Julkaisupolitiikka/moderointi saisi sallia melko vapaan keskustelutyylin mutta kunkin ketjun aiheen rajoissa ja ao. ketjun tyyliä noudattaen.

Taidan kannattaa tätä! Nyt kun tarkemmin mietin! :)

Normi(?j käytäntö lienee näillä mielipide - tai harrastuspalstoilla lie se, että lukea voi, saa ja pitääkin kaikkea tekstiä. Sehän on aina palstan ideakin. Keskusteluun osallistuminen taas edellyttää jonkinmoista tunnistautumista. Tunnistautumiselle löytyy myös ihan järkevät perusteensa. 

Aiheesta tarkemmin Wikissä

Kannattaa varmaan pitää foorumi suht. avoimena paikkana, niin tulee enemmän porukkaa ja sitä kautta ehkä uusia näkökulmia ja ajatuksia. Epäasiallisuudet tulee toki pitää aisoissa, mikä tietenkin edellyttää valppautta ylläpitäjältä. 

Itse eksyin tänne aikoinani lähinnä hiihto-osaston takia, koska bongasin sieltä muutaman pätevän keskusteluaiheen. No, se osasto on valitettavasti hiipunut. Jostain syystä kaikki foorumit, joissa olen ollut mukana, ovat vähitellen näivettyneet. Johtuuko se minusta, vai onko muutenkin yleistä, että keskustelupalstat kuihtuvat muutaman aktiivisen kirjoittelijan ringiksi? 

• Like 1

54 minuuttia sitten, Kylmää terästä kirjoitti:

keskustelupalstat kuihtuvat muutaman aktiivisen kirjoittelijan ringiksi?

Näinhän siinä tulisi käymään, jos ruvettaisiin jakamaan "tosi juoksijoita" meistä tavallisista hölkkääjistä. En ymmärrä tällaista ajatuksen juoksua. Jäisi monet hyvät keskustelut käymättä ja neuvot saamatta. Kannatan lukuoikeutta, mutta kirjoittamiselle edelleen kirjautuminen, niin ylilyöntejä vähemmän. 

• Like 4