Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Sign in to follow this  
AnttiSn

Tahkon täysimatka 2018

Recommended Posts

Ajattelin nyt laittaa tämmöisen, jos vaikka jotain ajatuksia heräisi. Ensi viikonloppuna olisi itsellä tarkoitus käydä ajamassa pitkän lenkin yhteydessä pyöräreitti 1-2 krt lävitse, niin saa vähän tuosta mäkisyydestä ennakkotietoa ja osaa sitten kuljettaa pyörää heti ensimmäisestä kierroksesta lähtien oikeassa kohdassa oikealla vauhdilla. Voin yrittää laitella tänne sitten garmin-tiedoston, josta muutkin näkee millainen lenkura kyseessä. Kisaan aikaa 4.5 viikkoa eli isoimmat viikot tässä työnalla. Kohta pääsee hissukseen keventelemään. 

 

Pari kysymystä heräsi, jos joku osaisi vaikka antaa vastauksia. Kun pyöräreitillä on huolto järjestäjän toimesta tarkoittaako se sitä, että jo vaihtoalueella voi ottaa järjestäjän pulloihin juomaa? Vai pitääkö eka pätkä mennä omilla pulloilla? Ajattelin itse mennä torpedolla, jonka vetoisuus on 1 litra ja sitten yhdellä pullotelineellä, josta saan kätevästi täytettyä torpedoa. Vähän vain hakusessa, miten tuo juomatäydennys käytännössä oikein toimii eli ehtiikö torpedon täyttämään ja pullosta pääsemään eroon siinä samalla pisteellä ja niin edelleen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viime vuoden kokemuksen perusteella: 

 

Vaihtoalueen yhteydessä on huoltopiste, jossa aamusta voi kyllä pullonsa täyttää, mutta pulloja ei mielestäni tästä mukaan saanut.

 

Pullon jättöpisteet oli muistaakseni sekä ennen että jälkeen huoltopisteen, eli suht ripeästi toimimalla voi kyllä napata pullon, täyttää ja heittää pois. Kuitenkin jos teline toiselle pullolle on joka tapauksessa mukana niin voi olla käytännöllisempää huoltopisteellä vain vaihtaa pullo ja tehdä täyttö sopivassa paikassa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vaan onnistuisi tuo pullon täyttö ja heitto samassa pisteessä, niin voisi ottaa yhdellä pit-stopilla kaksi pulloa (toinen äkkiä telineeseen ja toisesta täyttö ja viskaus syrjään). Tuolla taktiikalla pärjäisi 1-2 pit-stopilla koko matkan. Vaikka voihan se olla, että loppua kohden tuollainen "pakollinen" hidastus juoma-asemalla alkaa tuntua melko mukavalle ajatukselle!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli viime vuonna sellainen taktiikka Tahkolla, että tankkasin torpedon täyteen sekä jätin huoltopisteellä tyhjän pullon ja otin täyden tilalle. Huoltopiste on noin puolessa välissä pyörälenkkiä niin se tulee aika usein (n. 20km välein muistaakseni) eteen niin pärjäsi yhden vaihtopullon taktiikalla. Toki viime vuonna tuli vettä taivaaltakin n. neljän tunnin ajan pyörän aikana eli jos on kuuma keli niin enempi voi olla tarpeen. Mutta uskoisin senkin onnistuvan, että heittää tyhjän pois - uusi tilalle sekä toisesta tankkaus, mutta vaatii nopeaa toimintaa. Ainakin Varpaisjärven suuntaan huoltopiste oli pienessä nousussa joten vauhti on vähän hitaampi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa olis nyt joukossa Tahkon pyörälenkki, jos jotain kiinnostaa mäet ja niiden sijainnit:

https://connect.garmin.com/modern/activity/2853922758

 

Ihan tuo on ajettava lenkki, siihen tulee tuo yksi isompi mäki molempiin suuntiin eli kaksi pidempää mäkipätkää per kierros. Tekee siis kahdeksan kertaa täydelle matkalle. Muuten on mäet sopivia, joissa voi aerona ajella tai sitten jyrkkä osuus tosi lyhyt. Asvaltin kunto yllättävänkin hyvä vs. etelän pikkutiet. On siinä kulumaa, mutta missään kohdin ei tarvia väistellä mitään eli voi huoletta tuijotella omaa eturengasta ja painella päätä alas. Odotin jotain vielä pahempaa, mutta ei tuo nyt tekemätön reitti ole meille amatööreillekään!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  







×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy