Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
LauriH

M: Triatholonpyörä + traineri + pyöräsälää

Recommended Posts

Myynnissä seuraava paketti esim. triathlonin vasta-alkajalle tai jo vähän pidemmällekin ehtineelle:

• Specialized Shiv Pro hiilikuiturunkoinen triathlonpyörä (vm. 2011), koko S

• Zipp 808 Firecrest kiekot edessä ja takana (avovanne)

• Bkool Classic pyörätraineri, ostettu 2014

• Stages tehomittari

• Mukaan kaikenlaista pyörään liittyvää sälää kuten: Ekstra alumiinivanteet, aerotankojen väliin tuleva juomasysteemi, kaksi ylimääräistä satulaa, ym.

Pyörästä ja siihen liittyvistä tavaroista löydät lisää kuvia tästä. Pyörä sijaitsee Oulussa linnanmaan alueella ja sitä on mahdollista testata trainerin päällä.

En myy yhtäkään osaa erikseen vaan kaikki lähtee yhtenä pakettina. 

Hinta yhteensä: 3000 € (tiukka hinta). Hinnassa otan huomioon vain pyörän rungon, Zippin vanteet sekä tehomittarin. Kaiken muun annan kylkiäisinä.

Yhteydenotot: Lauri Hautala, laurihautala(ät)icloud(piste)com

Koska triathlonpyörä roikkuu enemmän seinällä pyörätelineessä kuin on poljettavana niin myyn sen pois tilaa viemästä ja pölyä keräämästä. Muutenkin tuntuu tuo juoksu kiinnostavan enemmän niin josko tästä olisi jollekin toiselle enemmän hupia. Myynnissä olisi triathlonpyörä Specialized Shiv Pro vuosimallia 2011 (valmistettu 22.12.2011). Ko. runkomallia ei enää tarjota, mutta spekseiltään se on tietääkseni samanlainen kuin linkistä löytyvä Shiv Elite sillä Specialized ei ole muuttanut Shiv sarjan runkoa moniin vuosiin. Pyörän koko on S ja olen itse 173 cm pitkä, mutta suosittelisin tätä pyörää hieman itseäni pidemmille (ehkä 180 cm asti) jos haluaa oikein aggressiivisen ajoasennon. Itse olen kokenut ajoasennon tarpeeksi aggressiiviseksi. En ole pyörän ensimmäinen omistaja vaan ostin tämän käytettynä keväällä 2013 Oulun Special Bike liikkeestä, jossa sitä on myös huollettu pariin otteeseen. Aiempi omistaja voitti tällä mm. täysmatkan SM kisat, joten kyseessä on testatusti nopea pyörä. Kaiken kaikkiaan rungolla on ajettu noin 5000 km. Pyörää on säilytetty aina sisällä asunnossa. Rungossa näkyy pieniä kiveniskemiä muutamassa paikassa, mutta mitään vakavia kosmeettisia vaurioita ei ole. 

Pyörän mukana tulee (ja on tällä hetkellä asennettuna) supernopeat Zipp 808 Firecrest hiilikuituavovanteet (ovh. 2500€, ostettu 2014) joilla on ajettu noin 1000 km. Vanteet hyvässä kunnossa. Mukaan saa lisäksi pyörän mukana alunperin tulleet DT Swiss alumiinivanteet joissa on kumit, mutta ei takapakkaa. Pyörässä on lisäksi Stagesin tehokampi (ovh. 669€, ostettu 2015), jota voi käyttää niin Bluetooth kuin ANT+ yhteensopivien mittareiden kanssa.

Mukana paketissa on vielä Bkool Classic traineri, johon kuuluu etupyörän alle tuleva tuki, tietokoneeseen tuleva ANT+ tikku ja oma quick release skewer. Vaikka trainerin saakin kytkettyä tietokoneeseen ja pystyy ajamaan Bkoolin tarjoamia reittejä, olen käyttänyt traineria suurimman osan ajasta vaan vakiovastuksena ilman sähköjä ja säätänyt vastusta pyörän vaihteilla kun olen käyttänyt TrainerRoadia.

IMG_1367.thumb.jpg.a6c5f28f910f9a0425016267b827d8e7.jpg

Tarkempia satunnaisia yksityiskohtia pyörästä:

- Etuvaihtaja: SRAM Apex

- Takavaihtaja: SRAM Rival

- Takarattaat: SRAM 11-23

- Eturattaat: FSA 52/36

- Polkimet: Speedplay Zero

- Kammet: FSA Gossamer, vasen kampi Stages tehomittari, mukana myös alkuperäinen ei-tehomittarillinen kampi

- Satula: ISM Adamo Prologue (kuvassa asennettuna), mukaan saa lisäksi Feltin kapean mallin ja Specialized Power Expert (143 mm, musta).

- Aerotangot ja jarrut: Specialized. Mukana iso pussi ruuveja, korokkeita ja muuta tilpehööriä millä kyynärnojia pystyy säätämään.

- Juomapuoli: Runkoon integroitu Specialized Fuelselage (ei ole tällä hetkellä asennettuna) sekä mukaan saat myös käsien väliin asennettavan XLAB torpedo juomasysteemin.