Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kajura

Juoksuvalmennus & e-kirjani juoksusta - Jyri Manninen

Recommended Posts

Hei kaikille. Olen suomalais-australialainen ammattivalmentaja (Athletics Australia akreditoitu taso 3 juoksuvalmentaja). Olen toiminut myös personal trainerina ja PT-kouluttajana FAF Finlandin koulutuspäällikkönä. Koulutukseltani olen terveydenhuollon maisteri (fysioterapia, valmennustiede & liikuntafysiologia pääaineina) ja koulutettu elämäntapavalmentaja (Iso-Britania).

 

Monen vuoden reissaamisen jälkeen asun nyt Turussa, jossa tarjoan juoksuvalmennuspalveluja kaiken tasoisille juoksijoille sekä suomen- että englanninkielellä. Tietenkin valmentaminen onnistuu myös etänä, missä tahansa Suomea tai maapalloa sitten asutkin.

 

Olen julkaissut (englanniksi ja suomeksi) juoksuaiheisen e-kirjan Life on the Run (Elä Juosten), joka on 175-sivuinen juoksuopas uusille ja aloitteleville juoksijoille. E-kirjani kattaa tärkeimmät ja tällä hetkellä olennaisimmat juoksuun liittyvät aihealueet, jotka kiinnostavat varmasti kaikenikäisiä, -taustaisia, -kuntoisia ja erilaisia kokemuksia omaavia juoksijoita. Kattavan teorian ja jokaisen kappaleen lopussa olevien käytännön harjoitusten lisäksi, lukija saa vielä purtavaksi 5K juoksuhaasteen. Siihen kuuluu kuuden viikon harjoitusohjelma, joka valmistaa juoksemaan pysähtymättä ensimmäistä kertaa 5 km tai auttaa parantamaan kyseisen matkan parasta suoritusaikaa. Silloin tällöin tarjoan e-kirjani maksutta kaikille, jotka vain viitsivät sitä minulta suoraan pyytää. Lisäinfoa minusta ja e-kirjastani sekä kaikki internetsivuston ja SoMe-saittini linkit saa profiilini lisätieto-osasta tästä. Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Terveisin,

Jyri Manninen

 

website: https://kajura.com

 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Baltsu
On 16.8.2017 at 16.02, sk kirjoitti:

Tilasin tämän e-kirjan. Aina voi oppia jotain uutta!

 

ja vaikkei oppisikaan, niin mielenkiintoista nähdä, mitä mieltä muut ovat lajista.

Minun täytyy kanssa saada käsiini tuo kirja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-kirjani on mennyt jo 10kpl. Kiitos kaikille sitä pyytäneille ja odotan innolla palautetta kun olette päässeet sisällön (teorian ja käytännön harjoitusten) kanssa vauhtiin. Ja aina voi kysyä jos on jokin asia, jota voitaisiin rakentavan keskustelun kautta avata enemmän. Hyviä luku- ja juoksuhetkiä vain teille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille e-kirjani lataajille.

 

Jos ette huomanneet kirjan tekstistä, niin on tarjolla myös sellainen erillinen 'Review Quiz' (kertauskysymykset) - dokumentti. Siinä on 10 kysymystä jokaisen kappaleen kohdalla (eli 60 yhteensä ja lopussa vastauksetkin ;) jolla voi katsoa miten kirjan sisältöä on sisäistetty. Tässä suora linkki sen lataamiseen:

 

 

Muille foorumin jäsenille, tiedoksi, että e-kirjani tarjoan maksutta vielä tämän kuun loppuun asti, ja se on sitten siinä täksi vuodeksi kun sitten aloitan uuden 9kk:n valmennuskauden (loka-kesäkuu) tuleville asiakkailleni (tilaa vielä 3-4 uudelle riippuen valmennustarpeesta). Eli jos haluat vielä oman kopiosi, niin tässä (englanninkieliset) ohjeet miten se hoituu ... tai vaihtoehtona ota yhteyttä minuun suoraan tässä foorumissa pv:llä, niin saat samat ohjeet suomeksi.

 

Hyviä ja aurinkoisia alkusyksyn juoksuja!

 

T. Jyri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi,

 

Hetki sitten julkaisin uudet ammattisivustoni kajura.com (on myös suomenkielinen osuus). Jotain pientä hienosäätelyä vielä varmaan tarvitaan, joten kaikki palaute niiden toimivuudesta (ja sisällöstä) olisi todella tervetullut (varsinkin miltä ne toimii mobiililaitteissa). Kiitos etukäteen!

 

T. Jyri

p.s. e-kirjani on nyt mennyt yli 20kpl, ja vielä tämän kuun aikana se vielä irtoaa maksutta. Siihen liittyvät Infot edellisessä postauksessani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minäkin tilasin tämän, kiitokset hienosta tarjouksesta foorumilaisille.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset myös täältä. Jahka saan peruskunnon siihen malliin, että voi aloittaa nopeus- ja tehotreenit ilman suurempaa pelkoa loukkaantumisita, niin varmaan tuostakin saa hyviä vinkkejä. Aloittelijana toissavuonna kun treenailin vähän tehoja liikaa, niin johan tuli bursiitti? nivuseen ja reilun kuukauden juoksutauko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellou!

 

Pari asiaa tässä ekirjastani ja mahdollisesti valmennuspalveluistani kiinnostuneille.

 

1. muistutus, että e-kirjan saa vielä maksutta tämän kuun loppuun. Sitten hanat menee kiinni ensi kesään asti. Tässä ohjeet (englanniksi) miten se onnistuu (mutta pyynnöt minulle toki saa laittaa suomeksi ,)

 

2. Jos olet kiinnostunut saamaan juoksuvalmennusta tämän hetken ja ensi kesän välisenä aikana, niin sen verran, että minulla on aikomus lähteä (toiselle) Camino de Santiago -pyhiinvaellukselle ensi kuussa (noin 3-4 viikon päästä) ja näin pystyisin sen aikana vain online -valmennusta / ohjausta tarjoamaan kun olen tien (polun?) päällä (kuten juoksuohjelmat, keskustelut, neuvoa jne). Joten, jos mahdollisesti tarvitsisit apuani, niin oma lähestymistapani on se, että ensiksi haluaisin tavata ja tehdä ainakin pari live-valmennussessiota. Näin voitaisiin tutustua toisiimme, saada selvää tavoitteistasi (ja syista niihin), näkisin miten juokset sekä pystyisin opettamaan tiettyjä tärkeitä juoksun peruselementtejä (huom: eka 30-45min tapaaminen maksutta). On jo tullut, mutta tilaa olisi vielä muutamalle valmennettavalle ensi kaudeksi (lokakuu 2017 - kesäkuu 2018). Uusia valmennettavia en ota kun olen reissulla, joten jos ei tulevan noin 2-3 viikon aikana onnistu, niin seuraava mahdollisuus olisi vasta joulukuussa. Tässä lisä infoa minusta. Otapa yhteys jos valmennukseni kiinnostaa.

 

T. Jyri

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia mukavasta e-kirjasta. Hyvin vähän olen ehtinyt e-kirjaa lukea, mutta esimerkiksi juoksutekniikkaan liittyvä osio oli hyvin ymmärrettävästi kirjoitettu ja perusteltu. Hyvä havainto päkiä- vs. kanta-askellus  debaattiin oli se, että täysin midfootilla askellus on käytännössä aika hankalaa. Omana mietteenä se, että esim. kanta-askellus lähempänä midfootia lienee energiataloudellisempaa ja vähemmän vammoja tuottavaa kuin kanta-askelluksen pahempi ääripää. Kivemmalta se päkiäaskellus kuitenkin näyttää, ja havaintoni viittaa siihen, että paremmin päkiäaskeltajilla muutenkin juoksu sujuu, joten siihen sitä itsekin pyrkii. Promosin hieman tätä e-kirjaa ja ainakin yksi kaveri tilasi :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kiitos kirjailijalle ! 

Varmasti kirjasta on hyötyä myös käytännössä.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos (tähän asti) tulleista kommenteista. Tärkeintä pitää mielessä kirjaani lukiessa on se, että sen tarkoitus on pistää ajattelemaan eikä mitään kirjoittamaani saisi pitää mitenkään 'pyhänä tietona'. Kaiken paras tapa oppia ja sisäistää 'oikeata tietoa' on se, mikä tulee omien kokeilujen kautta, josta huomaa omassa juoksussa mikä toimii ja mikä ei.
Tsemppiä vain syksyn lenkkeilyyn!

T. Jyri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now







×

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy