Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
HelppoHeikki

Rakot pitkissä maastoultrissa

Recommended Posts

Maantieolosuhteissa en kärsi rakoista pitkilläkään matkoilla, mutta pitkissä maastoultrissa niitä tulee, jos reitti on todella märkä. Kuivissa olosuhteissa ja maantiellä pystyn teippaamaan omat ongelmakohtani ongelmitta ja ei niitä edes montaa ole. Mutta kymmenien tuntien jolkottelut märillä poluilla teettävät edelleen ongelmia.

Olisi mielenkiintoista kuulla, miten muut ovat näitä ongelmia ratkoneet. Olisin siis eniten kiinnostunut juurikin niistä tilanteista, missä ongelmia on ollut märillä poluilla ja niihin on löytynyt joku toimiva ratkaisu. En niinkään siitä, että olen käyttänyt aina tapaa X ja en ole kokenut ikinä mitään ongelmia.

Jotain vaihtoehtoja mitä on ollut esillä kisojen aikaisissa keskusteluissa ja saunan lauteilla:

- Ohuet sukat, tiukka nauhoitus tai lukkonauhoitus

- Kahdet ohuet sukat

- Varvassukat ja normisukat

- Sukka tai kaksi sukkaa, sekä vaseliinia

- Sukka tai kaksi sukkaa, sekä teippaus

- Sealskinzit, vaseliinilla tai teipeillä, tai ilman niitä

Itse olen tähän asti ollut liikkeellä teippauksilla, mutta niiden iso ongelma on se, että märissä olosuhteissa sukkia ei voi vaihtaa. Tai alkuperäisiä teippauksia ei voi fiksailla. Jos alkuperäiset teipit pettää, niin uusia ei saa enää luotettavasti läpimärkään ihoon kiinni. Ja iso osa teippauksista irtoaa siinä vaiheessa, kun ottaa läpimärän sukan pois jalasta. Tämä on vähän sellaista tupla tai kuitti menoa. Jos teipit pysyy kiinni, niin homma toimii hyvin ja vaivattomasti, mutta jos joku teippaus pettää, niin aika äkkiä on syvissä vesissä.

• Like 1

Luulen löytäneeni Pallaksella tänä vuonna viimeinkin itselleni toimivan ratkaisun: Sealskinz ja PALJON vaseliinia. No, oli mulla pari rakkoa mutta ei kivuliaita vs edelliset märät ultrat. Lisäksi olen hoidellut jalkoja NOKilla ennen kisaa (ranskalainen ihmerasva).

tunti sitten, kiljander kirjoitti:

Sealskinz ja PALJON vaseliinia.

Pallaksella taapertaessa mä pyörittelin lähinnä kahta vaihtoehtoa mielessä.

Sealskinzit & vaseliini ja varvassukat & normisukat. Kumpaakaan settiä en ole ikinä käyttänyt tai edes kokeillut, mutta näissä saattaisi olla potentiaalia. Mulla on yhdet vähän liian isot maasturit kaapissa melko vähällä käytöllä, mihin mahtuisi molemmat setit luultavasti ongelmitta. Eli pitänee ainakin testata.

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this