Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Don_Valido

Nuts Pallas - 2017

Recommended Posts

vmaksi   
6 tuntia sitten, tb2 kirjoitti:

Googlailin tietoja voittaja Hamal Villar Lozarosta. Näyttää olleen viime vuoden CCC:llä 39. 

Väittäisin, että on nyt paremmassa kunnossa kun viime vuonna. Ei silti vielä lähelläkään maailman ehdotonta elittiä jotka tyrkkäisi tuon kisan 14 h pintaan tai jopa alle. 

Edwin   
On 26.6.2017 at 15.56, kiljander kirjoitti:

55km reitin raskaudesta sen verran että ajallisesti mulla on mennyt noilla reissuilla toissa vuonna noin tuplat maratoniin joten kai se 1.5x "rangella" mutta nämähän ovat ihan eri lajeja tietysti. 

Itselläni kerroin tasan 3 asfalttimaratoniin verrattuna (Tukholma about 3:13 - - Pallas-Hetta 56,3km about 9:39).

Vasta viimeisellä kympillä pystyi juoksemaan.

Taas kerran tämä oli viimeinen trail-kisa.

Kovaa meni kärkijuoksijat kaikilla matkoilla - itse asiassa uskomattoman kovaa!

Kiitokset NUTS-kisajärjestäjille - upea uusi kokemus tämäkin cv-listalle!

• Like 4

Nyt kun maalia oli siirretty vähän kauemmaksi, niin millaisia lukemia pitkänmatkalaiset saivat kelloihinsa matkan puolesta? Mulla oli Suunnossa 60s päivitysväli gepsissä, joten se oikoi monta mutkaa todella reilusti, joten sen lukemaan ei voi oikein luottaa.

Jos tiedät/muistat, että millaisilla asetuksilla kellosi matkan mittasi & tallensi, niin kerro toki sekin :)

Guest Zola buddin vasen kenkä   
Guest Zola buddin vasen kenkä

Oma eka kerta ultralla meni kuten piti. Odotin enemmän synkkiä Hetkiä ja kipuja 56 km matkan aikana, mutta yllätyksekseni ne tulivat vasta kisan jälkeen. Juoksu ja kävely meni niin kuin ajattelin: leppoisasti. Yllätyin siitä, että olin huomattavasti nopeampi ylä-ja alamäissä kuin tasaisella tällä treenimäärällä. Mäissä ohitin aina melko paljon ihmisiä, ja tasaisella tuli jengiä jonona ohi.

Minulla oli aivan liian energiaa mukana- varsinkin kun viimeisen 2,5h aikana ne eivät enää imeytyneet ja se teki matkasta vähän tylsää.Toisaalta parempi yksi mars-patukka liikaa kuin liian vähän.

Lopun asfalttiosuus oli geodesian laitoksen mukaan virallisesti 26 km, vaikka mittari näytti n. 5km. Kokonaismatka oli garminin glonass/GPS kombolla 57,04km (Pyhäkeron huollosta virallista polkua pitkin -moni kun näytti menevän suoraan huoltotietä)Itselläni matkan määrää nosti säntäily valokuvien perässä reitin sivussa. Katsoin, että kuvien ottoon meni aikaa matkalla n. 30min. Omasta 8,5 h ajasta olisin helposti saanut puristettua vajaan tunnin pois, mutta toisaalta  makaisin varmaan vieläkin jossain Hetassa.

Jos palaan tänne tai muihin pidempiin polkujuoksuihin, niin ehdottomasti olen sellaisessa kunnossa ettei tarvitse kävellä kuin pahimmat mäet. Nyt oli liikaa sellaista  Tunturikävelyä jonon jatkona. Yleisesti kävelyn määrä itsellä ja muilla hitailla juoksijoille yllätti tällaisen ensikertalaisen. Lisäksi  Itselleni yllättäen kuuppani hajosi lopun asfaltilla, vaikka luulin sen pyknisenä asfalttijyränä Olevan lopun helppo osuus.

itse tapahtuma oli upeasti järjestetty ja meininki upeaa!

varsinkin perusmatkan menijät tekivät käsittämättömän suorituksen. Oli maagista katsoa sauvoihinsa nojaavia kävelijöitä jossain tajunnan ja Lumikeron tuolla puolen.

koulukeskus maalina toimi IMO hienosti ja ISO kiitos mainiosta  porokeitosta ja mehusta koulun keittiöön!

miinusta mäkäräisistä: laskin pitkien sukkieni alta 152 nyt tulehtunutta puremaa.

Hitski   

Minäkin kävin 55 km:n pinkomassa Pallaksella ja kertoimeksi maantiemaratoniin verratuna tuli 2.3 (maratoni 3h30min -> Pallas-Hetta: 8h). Aikaan olen ihan tyytyväinen, kyseessähän oli ensimmäinen kerta Pallaksella ja myös ensimmäinen ultramatka. Oli kyllä hieno kokemus! Vähän pidempi rapsa:

https://hyvakuntoisena-hautaan.blogspot.fi/2017/07/nuts-yllas-pallas-55km-verenvuodatus.html

• Like 7

Jampe   

Reissu NUTS Ylläs Pallakselle takana. Kisan jälkeen hieman kiertelyä pohjoisessa turistina. Nyt jo pari päivää kotona.

55 kilsan kisa Pallakselta Hettaan sujui suht ok. Ei ollut vahva esitys, mutta lopputulos on täysin linjassa vähäisen treenimäärän kanssa. Loppuaika 7.36 ja osia. Ensi vuonna sitten paremmin...

Paikalla oli paljon tuttuja, joiden kanssa oli kiva vaihtaa ajatuksia. Kiitos kaikille tutuille. Ja kiitos @Tupu ja @Peksu mukavasta aamiaisseurasta Jussan Tuvalla sunnuntaiaamuna.

• Like 3

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...