Helpota elämääsi ja kirjaudu sivustolle

Hei, 
luet sivustoa nyt vieraana. Avaamalla sivulle omat tunnukset pystyt seuraamaan haluamiasi keskusteluja helpommin. Voit osallistua keskusteluun myös vieraana. Silloin kommenttisi menee moderointijonon kautta. Sisäänkirjautuneena se näkyy heti kaikille. Tunnusten luonnin yhteydessä voit käyttää keksittyä sähköpostiosoitetta jos et halua ilmoituksia sinulle tulleisiin kommentteihin yms.

Vieraana löydät uudet viestit valikosta Uudet viestit -> Juuri nyt. 

broot

Polar Flow ja harjoitteluohjelma puolikkaalle

Tässä ketjussa on 5 viestiä

Onkos kukaan treenannut polar flow:n avulla maratonille tai puolikkaalle? Itse tein ohjelman sillä ja vaikuttaa aika suurilta määriltä. Itse määrittelin La ja Su vapaiksi kun perhe-elämän kannalta olisi parempi olla silloin vapaalla :) Niin tuo laittoi siten heinä-ja elokuuksi treeneja jokaiselle arkipäivälle. Tavoitteeksi laitoin Münchenin maratonin puolikkaan 8.10 ja alkaen tästä päivästä. Polar ennustelee ajaksi 1:57. 

 

Tällä hetkellä lenkit on olleet luokkaa 10km 1h. keskisykkeillä 158-165. Ikää itsellä 32 ja pituus 175 ja painoa 90. PIsin lenkki ollut toistaiseksi 14km ajalla 1h29min, keskivauhtina 6.21. 

 

Kuinka realistinen tuo 5 kuukauden päähän alle 2h olisi ja kannattaako treenata 5 pv peräkkäin. Urhelutaustaa löytyy junnuaikoina cooperissa parhaimpana 3295m. Sitten viimeisen 12v ollut paljon hiljaisempaa kunnes nyt viime syksystä pyrkinyt käymään 3 krt viikossa lenkillä aiemmin mainitsemillani tehoilla, jotka luultavasti todellakin liian raskaalla tavalla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo toiveesi la-su vapaaksi on aika kova. Treenin näkökulmasta olisi paljon parempi ripotella lepopäivät tasaisemmin viikolle. Aikaa tavoitteeseen on vielä aika mukavasti eikä alle kaksi tuntia kuulosta mitenkään mahdottomalta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Näinhän se vähään on kyllä, pitää vähän jutella tuon toisen puoliskon kanssa josko sunnuntain ottaisi vapaapäivästä pois ja pitäisi vain lauantain vapaana. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10.5.2017 at 22.21, broot kirjoitti:

Näinhän se vähään on kyllä, pitää vähän jutella tuon toisen puoliskon kanssa josko sunnuntain ottaisi vapaapäivästä pois ja pitäisi vain lauantain vapaana. 

 

Älä missään nimessä treenaa 5 päivää putkeen. Lepo on välttämätöntä kehittymisen kannalta. Ehkäisee vammoiltakin. Mielummin sitten vaikka 3-4 kertaa viikossa. Muista harjoittelun monipuolisuuden tärkeys. Ei pelkkää yhtä ja samaa lenkkiä (pituus & vauhti) Täältä saa hyviä ohjeita, miten kannattaa harjoitella. 


Itsekin treenaan ensimmäiselle puolikkaalleni. Vähän samaa taustaa, pidempi tauko säännöllisestä urheilusta. Todella motivoivaa, kun kehitys nopeaa. Oppinut jälleen nauttimaan juoksemisesta.

Tsemppiä sinullekin harjoitteluun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt muutin ohjelmaa niin että vapaata on Ti ja La, eli sunnuntain vapaan otin pois. 

 

Kiitos neuvoista. 

 

Tsemppiä treeniin ja menestystä ekalle puolikkaalle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jätät Nimimerkki kohdan tyhjäksi niin viestin lähettäminen ei onnistu!!! Viestin lähettäminen edellyttää myös rastin laittamisen alla olevaan reCAPTCHA tunnistautumiseen. Sen jälkeen voit lähettää viestin normaalisti. Toiminto estää robottien toiminnan. Saattaa kestää hetken että kyseinen ruutu tulee näkyviin. Viestin lähettämisen jälkeen menee hetki että viesti näkyy sivustolla.

Vieras
Olet lähettämässä viestiä Vieraana. Jos olet jäsen niin kirjauduthan sisälle tästä ennen viestin lähettämistä.
Vastaa tähän ketjuun...

×   You have pasted content with formatting.   Remove formatting

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

Loading...